MOTOR: Studený štart

Moderátor: wickey

This topic is 9 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

MOTOR: Studený štart

Příspěvek od Daniel101 »

Mám problém so svojím S 40 1,9 TD, r.v. 98. Pri studenom štarte si má nízke otáčky, rsp. tieto kolíšu, a následne ako keby vynechával motor, cukne, s ním škubne, a keď pridám plyn, tak je to ok. Keď sa ohreje motor problémy sa stratia, a funguje normal. Neviete niekto čom by to mohlo byť.? Žhaviče sú nové. Môže to byť Filter, alebo sýtič, a kde ich nájdem.. ? Vopred vďaka.
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

kolko sekund(minut) ma taketo nizke nepravidelne otacky???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Studený štart

Příspěvek od Daniel101 »

No.. je to len chvílka.. keď sa trocha ohreje ide ako hodinky. Paradoxne to pozorujem keď je tak okolo 0 stupňov. Inak keď mrzne.. tak normal pridá otáčky.. a potom uberie je to počut. Inak motor ide len občas sebou trhne, ako keby vynechal. ale keď pridám tak sa spamätá. Keď je ohriaty tak normal. Tipoval som vstrekovač ale to by blblo aj keď je ohriaty. Tak neviem. Môže to byť tak 10-15 sek. viac nie. :(
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

myslim si ze mozes sa nato vytoto, ked som mal TD robilo mi to to iste, proste chapal som to tak ze ked je silny mraz tak sa zvysi aj predvstrek ci co a tym padom to ide aj plynulejsie, u tychto motorov je to OK podla mna, je to len par sekund terba si nato zvyknut. pri minus 15 ma niekedy problem aj benzin a nieto diesel,najdolezitejsie je ze ti to nastartuje do 5 sekund :)
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Studený štart

Příspěvek od Daniel101 »

A ešte by som doplnil.. že som pritiahol myslím že to je lanko sytiča.. na čerpadle, nakoľko koncová zarážka bola voľná ten nepravidelný chod mohol byť spôsobený aj tým. :)
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Martin Capek
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Martin Capek »

Mate nejaky figl na spatne startujici naftovy motor. Treba v -20. Nekdo radi specialni startovaci sprej do sani nekdo trosku benzinu do nafty..
_________________
S40, F8Q T D4192T, rok vyroby 1997, 66kW, 1870 cm

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

Martin Capek píše:Mate nejaky figl na spatne startujici naftovy motor. Treba v -20. Nekdo radi specialni startovaci sprej do sani nekdo trosku benzinu do nafty..
no mne dost pomahalo ked som tesne pred zimou vymenil olej, ked som ho nevymenil tak pri -20 som nenastartoval ani s novou baterkou,hned po vymene to islo startovat ako hodinky aj pri -20. skusal som aj startovaci sprej ale ziaden zazrak to nebol,trochu to pomohlo ale nic moc, ten benzin som tiez semtam dotankoval do nafty, moj mechanik mi vravel ze pri starych dieslakoch vyrobca odporucal v zime tankovat 1:1 pomer nafty a benzinu! ale takto som to nikdy "neriedil", najdolezitejsie je mat vsetky dobre zhavice, nesmie ti padat nafta a vymeneny olej a samozrejme nevykrochtany motor :)
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Příspěvek od Daniel101 »

Súhlasím, základ je nové žhaviče + silná baterka, filtre ok, ale s tým benzínom neviem neviem. Štartovací sprej je ok, ale podla mna len ked slabo točí motor. Hej a dobrý olej, nie vazelína v motore. A pred štartom dvakrát nažhav keď maš staršie žhavenie. Ale najlepšie je vymeniť. :wink:
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

a nema nahodou tenhle motor taky neco jako ma 7xx/9xx - tedy zarizeni pro studeny start? u sedmice je to voskovy termostat, ktery zabere za tahlo na cerpadle a zvetsi predvstrik a zakladni davku paliva pokud je motor studeny.... pokud nefunguje spravne tak se projevuje naprosto stejne jako je popsano vyse.

A k michani benzinu do nafty, vyrobce doporucuje max 15% benzinu v nafte pro motory D24, pro vsechny novejsi je pomer max 10% jinak hrozi zadreni cerpadla. Pro motory s cerpadlem Lucas se benzin nedoporucuje vubec. Daleko rozumnejsi je pridavat aditiva do nafty, vyjde to sice na par korun navic, ale je to cistsi metoda. Benzin pouzivam vyhradne az kzyd je pozde a nafta zparafinovati (loni jsem zazil dvakrat)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

problem so štartom... ?

Příspěvek od Daniel101 »

S mojou S 40 som dnes zažil neprijemnú skusenosť. Večer som normalne odstavil auto. A ráno už nešlo naštartovať. Po treťom neúspešnom pokuse, som hľadal chybu. faktom je že v nádrží bolo málo nafty, ale rezerva ešte nesvietila. Nafta šlo do vstrekovačov normalne, žhavenie prebehlo tiež normalne asi cca 8 s., žhaviče sú nové. Tak som pozrel poistky, všetko ok. Po tom čo som vytiahol baterku a cca 2 hod. nabil, chytilo na 1 krát, baterka je ale nová, ešte som vytiahol relátka pri motore a zasunul naspäť. Zatiaľ všetko ok. Neviete poradiť kde by mohla byť chyba..? Nemám z toho dobrý pocit že sa to opravilo samo..!! Mohla to byť upadnutá nafta..? Medzitým som dotankoval 10l.
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: problem so štartom... ?

Příspěvek od jarek.krizan »

Daniel101 píše:S mojou S 40 som dnes zažil neprijemnú skusenosť. Večer som normalne odstavil auto. A ráno už nešlo naštartovať. Po treťom neúspešnom pokuse, som hľadal chybu. faktom je že v nádrží bolo málo nafty, ale rezerva ešte nesvietila. Nafta šlo do vstrekovačov normalne, žhavenie prebehlo tiež normalne asi cca 8 s., žhaviče sú nové. Tak som pozrel poistky, všetko ok. Po tom čo som vytiahol baterku a cca 2 hod. nabil, chytilo na 1 krát, baterka je ale nová, ešte som vytiahol relátka pri motore a zasunul naspäť. Zatiaľ všetko ok. Neviete poradiť kde by mohla byť chyba..? Nemám z toho dobrý pocit že sa to opravilo samo..!! Mohla to byť upadnutá nafta..? Medzitým som dotankoval 10l.
Tak rychle by se vstřikování neodzdušnilo, takže to bych vyloučil a co přechodový odpor na svorkách aku ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Příspěvek od Daniel101 »

No skůr by som to videl že nešiel prud na žhaviče.. lebo ani neodpalilo, a nafty striekala do vstrekovačov. Tá čierna skrinka s napisom Nagares, odkiaľ ide elektrika na žhaviče by mala vrčať po vypnutí motora. Ale nerobila to začala až neskôr keď sa ohrial a vypol som ho tak vrčala, a potom prestala. Nemal som možnosť zmerať žhaviče, inak keď som dorazil večer tak som vypol motor na zapnutej klime a vyhrievaní zadného okna. Tak neviem zatiaľ je to ok.. uvidíme zajtra.
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Zhavenie

Příspěvek od Daniel101 »

Tak, a mám problém.. mechanik zistil, ze mam nefunkcen 3 zhavice, podotykam ze boli nove vsetky 4, vzdrzali asi 2 mes. ale boli neznackove. Tak som kupil presne na S 40 NGK, 500 sk kus., zistil mi dalej ze ked je studeny motor tak aj po nastartovani motora zhavia dalej asi cca 5 min. kym sa trocha neohreje potom vypnu. Po opätovnom starte uz nezhavia, teda ked je ohriaty motor. Je to NORMALNE..??? Neznici mi to zhavice?Na nete som cital ze niektore diesle zhavia aj po starte pokial je studeny motor. Vo Volve mi povedal mechanik ze je to ok.. ale isty si nebol. Pripadne co by mohlo byť zlé, nejaký časový spinač alebo relé..? kde ho nájdem.. ? Vďaka vopred za vsetky rady... nerad by som dosiel o nove zhavice.. kvoli nejakemu relatku. :cry: :cry: :cry: Kto vie poradiť tak aj sms na moje 0905494188
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Re: Zhavenie

Příspěvek od travex »

Daniel101 píše:Tak, a mám problém.. mechanik zistil, ze mam nefunkcen 3 zhavice, podotykam ze boli nove vsetky 4, vzdrzali asi 2 mes. ale boli neznackove. Tak som kupil presne na S 40 NGK, 500 sk kus., zistil mi dalej ze ked je studeny motor tak aj po nastartovani motora zhavia dalej asi cca 5 min. kym sa trocha neohreje potom vypnu. Po opätovnom starte uz nezhavia, teda ked je ohriaty motor. Je to NORMALNE..??? Neznici mi to zhavice?Na nete som cital ze niektore diesle zhavia aj po starte pokial je studeny motor. Vo Volve mi povedal mechanik ze je to ok.. ale isty si nebol. Pripadne co by mohlo byť zlé, nejaký časový spinač alebo relé..? kde ho nájdem.. ? Vďaka vopred za vsetky rady... nerad by som dosiel o nove zhavice.. kvoli nejakemu relatku. :cry: :cry: :cry: Kto vie poradiť tak aj sms na moje 0905494188
Zhaveni funguje po zapnuti klicku, kdy dojde k nazhaveni a pak zhasne kontrolka, zhavici svicky ale vesele "smazi dal" a to az do doby nez je dosazena urcita teplota motoru nebo ubehne maximalni cas pro dozhaveni (podle toho co nastane drive). U 40ky nevim,a le mne dozhavuje auto jeste asi 30 sec po nastartovani pri aktualnim pocasi (ranni start). 5 minut je zoufale dlouho, jediny zpusob jak by tohle mohly svicky vydrzet je proudova regulace, tzn dozhaveni bezi se zhruba tretinovym az ctvrtinovym proudem oproti zhaveni. Zmeril bych si jeste proud pri dozhaveni, bohuzel ho nejde zmerit beznym multimetrem, pocitej cca 15A na jednu svicku pri zhaveni, tzn pri ctyrech tam potece 60 A (priblizne), potom by melo padnout na 15-20 A. Dalsi moznosti je pouziti "samoregulacnich" chytrych zhavicich svicek (pouzivaji se napriklad na TDI motorech), kdy po dosazeni definovane teploty svicky dojde k rozpojeni obvodu primo v telese svicky.

Zhaveni u 7xx je rizenio dvema relatky, jedno je "vykonnove" v motorovem prostoru a druhe je casove (je umsiteno na hlavni rozvodnici), druhe rele ridi cas zhaveni dle signalu od cidla teploty.

Pisu pouze na zaklade obecne zkusennosti, nemam konkretni zkusennost se zhavenim u S/V40.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Příspěvek od Daniel101 »

hm.. a kde by mohla byt chyba..? zeraviace rele..? tie nove zhavice vydrzali predtym dva mesiace. Inak kontrolka zhasne asi po 8 s., tak neviem, mechanik mi povedal ze sa s tým este nestretol.. tak som z toho na prasky.. Inak ten tyzden so mi odisli som jazdil dost casto a stratoval aj 8-10 krat za den..
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Martin Capek
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Martin Capek »

Kde presne se da ten proud zmerit, pokud bych pouzil klestova multimetr? Teda ten so se jenom cvakava na vodic. Teda potrebuju kousek kabliku s peti centimetry mista okolo.
_________________
S40, F8Q T D4192T, rok vyroby 1997, 66kW, 1870 cm

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Příspěvek od Daniel101 »

No tak som vymenil žhaviče dal.. som nové... NGK, tak uvidíme čo to bude robiř.. Ale chcelo by to schému žhavenia.. na renaulťácky motor 1,9 TD.. neviete niekto o nejakej ..
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Příspěvek od Daniel101 »

Naozaj nemáte niekto schému žhavenia na S 40 1,9 TD, ?? Ak áno budem vďačný ak mi ju niekto pošle.. alebo aspoň poradí kde by sa dala zohnať.
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Zase žhavenie..

Příspěvek od Daniel101 »

No a vrátil sa môj starý problém so žhavením.. vyzerá to tak že moja S 40 sa pustila veselo do ďalšej sady nových žhavičov za 2.400.-sk. Po analýze známymm mechanikom mi tento povedal že žhaviče.. žhavia aj po naštartovaní neprimerane dlhú dobu cca 3-5 min. Postupne sa to prejavovalo tým že vynechával motor pokiaľ nebol ohriaty, a nakoniec som vôbec nenaštartoval. Po tomto som zakúpil nové žhaviče, bol som vo VOLVE v BA, a v Ranaulte kde mi povedali že je to ok, že motor si ,, prižhavuje " podľa potreby kým nie je dostatočne ohriaty. No nové žhaviče vydržali cca 2 mesiace a zase sa vrátili známe príznaky viď vyššie. Faktom ale je že žhavenie je spojené so systémom predvstreku pri studenom motore, nakoľko keď tento asi po 30 a viac s. prestane plniť svoju úlohu cvakne aj relátko a žhaviče vypnú... No ale niekedy predvstrek nefunguje, nie je to počuť, ani vidieť na otáčkach.. Viete mie niekto poradiť.. čo s tým !!! 5,000 .-sk.. za žhaviče behom 4 mesiacov to je na mňa veľa.. Do Volva sa mi veľmi nechce aj keď nakoniec budem musieť.. asi.. ale tiež boli z toho vedľa.. Vďaka..
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

El. schéma žhavení na 1,9 diesel renault jsem sehnal, pošli mi na SZ mail a ofotím ti to!
P.S. Nyní jsem se tam dočetl následující :" Upálený žhavící kolík má zpravidla jinou příčinu než vadnou svíčku. Je nutné přezkoušet rozptyl paprsku vstřikovacích trysek, jejich těsnost a tlak paliva ve vstřikovacím potrubí!"
A ještě "Žhavicí svíčky přezkušujeme ohmetrem s odpojenými kabely a požadovaná hodnota je 0,6-0,2ohmu, utahovací moment 20Nm. Překročení momentu má za následek zkrácení životnosti svíčky.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5600
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

tebe som uz posielal kontakt na mojho volvo servismana v ba?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Studený štart

Příspěvek od Daniel101 »

Mne ešte nie.. a možno by sa mi to aj hodilo lebo som dosť často v BA.. ak by si s tým vedel poradiť..bolo by to super.. no veď uvidím čo to bude robiť.. ak môžeš pošli mi to na SZ dk..
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:El. schéma žhavení na 1,9 diesel renault jsem sehnal, pošli mi na SZ mail a ofotím ti to!
P.S. Nyní jsem se tam dočetl následující :" Upálený žhavící kolík má zpravidla jinou příčinu než vadnou svíčku. Je nutné přezkoušet rozptyl paprsku vstřikovacích trysek, jejich těsnost a tlak paliva ve vstřikovacím potrubí!"
A ještě "Žhavicí svíčky přezkušujeme ohmetrem s odpojenými kabely a požadovaná hodnota je 0,6-0,2ohmu, utahovací moment 20Nm. Překročení momentu má za následek zkrácení životnosti svíčky.
Až na to překročení momentu ( to by muselo být opravdu o hodně ) s tebou souhlasím, jen bych doplnil : vadné teplotní čidlo pro relé žhavení, relé žhavení (může žhavit pořád, i když kontrolka nesvítí ) , nevhodné žhaviče ( každé jsou stavěné na jinou dobu žhavení i když vypadají stejně a pasují ) . Ale to je všechno teorie bylo by potřeba vidět ten vadný žhavič aby se snížil počet možností, vzhled čerstvě vytaženého žhaviče hodně napoví.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:
Jarda S40 píše:El. schéma žhavení na 1,9 diesel renault jsem sehnal, pošli mi na SZ mail a ofotím ti to!
P.S. Nyní jsem se tam dočetl následující :" Upálený žhavící kolík má zpravidla jinou příčinu než vadnou svíčku. Je nutné přezkoušet rozptyl paprsku vstřikovacích trysek, jejich těsnost a tlak paliva ve vstřikovacím potrubí!"
A ještě "Žhavicí svíčky přezkušujeme ohmetrem s odpojenými kabely a požadovaná hodnota je 0,6-0,2ohmu, utahovací moment 20Nm. Překročení momentu má za následek zkrácení životnosti svíčky.
Až na to překročení momentu ( to by muselo být opravdu o hodně ) s tebou souhlasím, jen bych doplnil : vadné teplotní čidlo pro relé žhavení, relé žhavení (může žhavit pořád, i když kontrolka nesvítí ) , nevhodné žhaviče ( každé jsou stavěné na jinou dobu žhavení i když vypadají stejně a pasují ) . Ale to je všechno teorie bylo by potřeba vidět ten vadný žhavič aby se snížil počet možností, vzhled čerstvě vytaženého žhaviče hodně napoví.
Njn, hezké že souhlasíš, ale není to z mé hlavy, je to ze servis. manuálu R19. Na ten se Daniel ptal a já to sem hodil i pro jiné zájemce, jenom co jsem tam rychle přečetl. Pokud by měl ještě někdo zájem, mám to v kompu ofocené a mohu také zaslat. Danielovo jsem to již poslal.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jardo ty myslíš že jsem génius, který si pamatuje všechno a na všechny auta, taky se musím podívat čas od času do dokumentace, jenže ji mám na firmě tak se ozvu někdy až později ( pokud nezapomenu ) a nebo se snažím něco vypotit doma. Což mi teď moc nejde protože mám horečku.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
This topic is 9 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“