MOTOR: Studený štart
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
MOTOR: Studený štart
Mám problém so svojím S 40 1,9 TD, r.v. 98. Pri studenom štarte si má nízke otáčky, rsp. tieto kolíšu, a následne ako keby vynechával motor, cukne, s ním škubne, a keď pridám plyn, tak je to ok. Keď sa ohreje motor problémy sa stratia, a funguje normal. Neviete niekto čom by to mohlo byť.? Žhaviče sú nové. Môže to byť Filter, alebo sýtič, a kde ich nájdem.. ? Vopred vďaka.
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: SK, St. Lubovna
kolko sekund(minut) ma taketo nizke nepravidelne otacky???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
Studený štart
No.. je to len chvílka.. keď sa trocha ohreje ide ako hodinky. Paradoxne to pozorujem keď je tak okolo 0 stupňov. Inak keď mrzne.. tak normal pridá otáčky.. a potom uberie je to počut. Inak motor ide len občas sebou trhne, ako keby vynechal. ale keď pridám tak sa spamätá. Keď je ohriaty tak normal. Tipoval som vstrekovač ale to by blblo aj keď je ohriaty. Tak neviem. Môže to byť tak 10-15 sek. viac nie. 

_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: SK, St. Lubovna
myslim si ze mozes sa nato vytoto, ked som mal TD robilo mi to to iste, proste chapal som to tak ze ked je silny mraz tak sa zvysi aj predvstrek ci co a tym padom to ide aj plynulejsie, u tychto motorov je to OK podla mna, je to len par sekund terba si nato zvyknut. pri minus 15 ma niekedy problem aj benzin a nieto diesel,najdolezitejsie je ze ti to nastartuje do 5 sekund 

_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
Studený štart
A ešte by som doplnil.. že som pritiahol myslím že to je lanko sytiča.. na čerpadle, nakoľko koncová zarážka bola voľná ten nepravidelný chod mohol byť spôsobený aj tým. 

_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rokycany
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: SK, St. Lubovna
no mne dost pomahalo ked som tesne pred zimou vymenil olej, ked som ho nevymenil tak pri -20 som nenastartoval ani s novou baterkou,hned po vymene to islo startovat ako hodinky aj pri -20. skusal som aj startovaci sprej ale ziaden zazrak to nebol,trochu to pomohlo ale nic moc, ten benzin som tiez semtam dotankoval do nafty, moj mechanik mi vravel ze pri starych dieslakoch vyrobca odporucal v zime tankovat 1:1 pomer nafty a benzinu! ale takto som to nikdy "neriedil", najdolezitejsie je mat vsetky dobre zhavice, nesmie ti padat nafta a vymeneny olej a samozrejme nevykrochtany motorMartin Capek píše:Mate nejaky figl na spatne startujici naftovy motor. Treba v -20. Nekdo radi specialni startovaci sprej do sani nekdo trosku benzinu do nafty..

_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
Súhlasím, základ je nové žhaviče + silná baterka, filtre ok, ale s tým benzínom neviem neviem. Štartovací sprej je ok, ale podla mna len ked slabo točí motor. Hej a dobrý olej, nie vazelína v motore. A pred štartom dvakrát nažhav keď maš staršie žhavenie. Ale najlepšie je vymeniť. 

_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
a nema nahodou tenhle motor taky neco jako ma 7xx/9xx - tedy zarizeni pro studeny start? u sedmice je to voskovy termostat, ktery zabere za tahlo na cerpadle a zvetsi predvstrik a zakladni davku paliva pokud je motor studeny.... pokud nefunguje spravne tak se projevuje naprosto stejne jako je popsano vyse.
A k michani benzinu do nafty, vyrobce doporucuje max 15% benzinu v nafte pro motory D24, pro vsechny novejsi je pomer max 10% jinak hrozi zadreni cerpadla. Pro motory s cerpadlem Lucas se benzin nedoporucuje vubec. Daleko rozumnejsi je pridavat aditiva do nafty, vyjde to sice na par korun navic, ale je to cistsi metoda. Benzin pouzivam vyhradne az kzyd je pozde a nafta zparafinovati (loni jsem zazil dvakrat)
A k michani benzinu do nafty, vyrobce doporucuje max 15% benzinu v nafte pro motory D24, pro vsechny novejsi je pomer max 10% jinak hrozi zadreni cerpadla. Pro motory s cerpadlem Lucas se benzin nedoporucuje vubec. Daleko rozumnejsi je pridavat aditiva do nafty, vyjde to sice na par korun navic, ale je to cistsi metoda. Benzin pouzivam vyhradne az kzyd je pozde a nafta zparafinovati (loni jsem zazil dvakrat)
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
problem so štartom... ?
S mojou S 40 som dnes zažil neprijemnú skusenosť. Večer som normalne odstavil auto. A ráno už nešlo naštartovať. Po treťom neúspešnom pokuse, som hľadal chybu. faktom je že v nádrží bolo málo nafty, ale rezerva ešte nesvietila. Nafta šlo do vstrekovačov normalne, žhavenie prebehlo tiež normalne asi cca 8 s., žhaviče sú nové. Tak som pozrel poistky, všetko ok. Po tom čo som vytiahol baterku a cca 2 hod. nabil, chytilo na 1 krát, baterka je ale nová, ešte som vytiahol relátka pri motore a zasunul naspäť. Zatiaľ všetko ok. Neviete poradiť kde by mohla byť chyba..? Nemám z toho dobrý pocit že sa to opravilo samo..!! Mohla to byť upadnutá nafta..? Medzitým som dotankoval 10l.
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Re: problem so štartom... ?
Tak rychle by se vstřikování neodzdušnilo, takže to bych vyloučil a co přechodový odpor na svorkách aku ?Daniel101 píše:S mojou S 40 som dnes zažil neprijemnú skusenosť. Večer som normalne odstavil auto. A ráno už nešlo naštartovať. Po treťom neúspešnom pokuse, som hľadal chybu. faktom je že v nádrží bolo málo nafty, ale rezerva ešte nesvietila. Nafta šlo do vstrekovačov normalne, žhavenie prebehlo tiež normalne asi cca 8 s., žhaviče sú nové. Tak som pozrel poistky, všetko ok. Po tom čo som vytiahol baterku a cca 2 hod. nabil, chytilo na 1 krát, baterka je ale nová, ešte som vytiahol relátka pri motore a zasunul naspäť. Zatiaľ všetko ok. Neviete poradiť kde by mohla byť chyba..? Nemám z toho dobrý pocit že sa to opravilo samo..!! Mohla to byť upadnutá nafta..? Medzitým som dotankoval 10l.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
No skůr by som to videl že nešiel prud na žhaviče.. lebo ani neodpalilo, a nafty striekala do vstrekovačov. Tá čierna skrinka s napisom Nagares, odkiaľ ide elektrika na žhaviče by mala vrčať po vypnutí motora. Ale nerobila to začala až neskôr keď sa ohrial a vypol som ho tak vrčala, a potom prestala. Nemal som možnosť zmerať žhaviče, inak keď som dorazil večer tak som vypol motor na zapnutej klime a vyhrievaní zadného okna. Tak neviem zatiaľ je to ok.. uvidíme zajtra.
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
Zhavenie
Tak, a mám problém.. mechanik zistil, ze mam nefunkcen 3 zhavice, podotykam ze boli nove vsetky 4, vzdrzali asi 2 mes. ale boli neznackove. Tak som kupil presne na S 40 NGK, 500 sk kus., zistil mi dalej ze ked je studeny motor tak aj po nastartovani motora zhavia dalej asi cca 5 min. kym sa trocha neohreje potom vypnu. Po opätovnom starte uz nezhavia, teda ked je ohriaty motor. Je to NORMALNE..??? Neznici mi to zhavice?Na nete som cital ze niektore diesle zhavia aj po starte pokial je studeny motor. Vo Volve mi povedal mechanik ze je to ok.. ale isty si nebol. Pripadne co by mohlo byť zlé, nejaký časový spinač alebo relé..? kde ho nájdem.. ? Vďaka vopred za vsetky rady... nerad by som dosiel o nove zhavice.. kvoli nejakemu relatku.
Kto vie poradiť tak aj sms na moje 0905494188



_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
Re: Zhavenie
Zhaveni funguje po zapnuti klicku, kdy dojde k nazhaveni a pak zhasne kontrolka, zhavici svicky ale vesele "smazi dal" a to az do doby nez je dosazena urcita teplota motoru nebo ubehne maximalni cas pro dozhaveni (podle toho co nastane drive). U 40ky nevim,a le mne dozhavuje auto jeste asi 30 sec po nastartovani pri aktualnim pocasi (ranni start). 5 minut je zoufale dlouho, jediny zpusob jak by tohle mohly svicky vydrzet je proudova regulace, tzn dozhaveni bezi se zhruba tretinovym az ctvrtinovym proudem oproti zhaveni. Zmeril bych si jeste proud pri dozhaveni, bohuzel ho nejde zmerit beznym multimetrem, pocitej cca 15A na jednu svicku pri zhaveni, tzn pri ctyrech tam potece 60 A (priblizne), potom by melo padnout na 15-20 A. Dalsi moznosti je pouziti "samoregulacnich" chytrych zhavicich svicek (pouzivaji se napriklad na TDI motorech), kdy po dosazeni definovane teploty svicky dojde k rozpojeni obvodu primo v telese svicky.Daniel101 píše:Tak, a mám problém.. mechanik zistil, ze mam nefunkcen 3 zhavice, podotykam ze boli nove vsetky 4, vzdrzali asi 2 mes. ale boli neznackove. Tak som kupil presne na S 40 NGK, 500 sk kus., zistil mi dalej ze ked je studeny motor tak aj po nastartovani motora zhavia dalej asi cca 5 min. kym sa trocha neohreje potom vypnu. Po opätovnom starte uz nezhavia, teda ked je ohriaty motor. Je to NORMALNE..??? Neznici mi to zhavice?Na nete som cital ze niektore diesle zhavia aj po starte pokial je studeny motor. Vo Volve mi povedal mechanik ze je to ok.. ale isty si nebol. Pripadne co by mohlo byť zlé, nejaký časový spinač alebo relé..? kde ho nájdem.. ? Vďaka vopred za vsetky rady... nerad by som dosiel o nove zhavice.. kvoli nejakemu relatku.![]()
![]()
Kto vie poradiť tak aj sms na moje 0905494188
Zhaveni u 7xx je rizenio dvema relatky, jedno je "vykonnove" v motorovem prostoru a druhe je casove (je umsiteno na hlavni rozvodnici), druhe rele ridi cas zhaveni dle signalu od cidla teploty.
Pisu pouze na zaklade obecne zkusennosti, nemam konkretni zkusennost se zhavenim u S/V40.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
hm.. a kde by mohla byt chyba..? zeraviace rele..? tie nove zhavice vydrzali predtym dva mesiace. Inak kontrolka zhasne asi po 8 s., tak neviem, mechanik mi povedal ze sa s tým este nestretol.. tak som z toho na prasky.. Inak ten tyzden so mi odisli som jazdil dost casto a stratoval aj 8-10 krat za den..
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rokycany
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
Zase žhavenie..
No a vrátil sa môj starý problém so žhavením.. vyzerá to tak že moja S 40 sa pustila veselo do ďalšej sady nových žhavičov za 2.400.-sk. Po analýze známymm mechanikom mi tento povedal že žhaviče.. žhavia aj po naštartovaní neprimerane dlhú dobu cca 3-5 min. Postupne sa to prejavovalo tým že vynechával motor pokiaľ nebol ohriaty, a nakoniec som vôbec nenaštartoval. Po tomto som zakúpil nové žhaviče, bol som vo VOLVE v BA, a v Ranaulte kde mi povedali že je to ok, že motor si ,, prižhavuje " podľa potreby kým nie je dostatočne ohriaty. No nové žhaviče vydržali cca 2 mesiace a zase sa vrátili známe príznaky viď vyššie. Faktom ale je že žhavenie je spojené so systémom predvstreku pri studenom motore, nakoľko keď tento asi po 30 a viac s. prestane plniť svoju úlohu cvakne aj relátko a žhaviče vypnú... No ale niekedy predvstrek nefunguje, nie je to počuť, ani vidieť na otáčkach.. Viete mie niekto poradiť.. čo s tým !!! 5,000 .-sk.. za žhaviče behom 4 mesiacov to je na mňa veľa.. Do Volva sa mi veľmi nechce aj keď nakoniec budem musieť.. asi.. ale tiež boli z toho vedľa.. Vďaka..
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
-
Offline
- Příspěvky: 2878
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
El. schéma žhavení na 1,9 diesel renault jsem sehnal, pošli mi na SZ mail a ofotím ti to!
P.S. Nyní jsem se tam dočetl následující :" Upálený žhavící kolík má zpravidla jinou příčinu než vadnou svíčku. Je nutné přezkoušet rozptyl paprsku vstřikovacích trysek, jejich těsnost a tlak paliva ve vstřikovacím potrubí!"
A ještě "Žhavicí svíčky přezkušujeme ohmetrem s odpojenými kabely a požadovaná hodnota je 0,6-0,2ohmu, utahovací moment 20Nm. Překročení momentu má za následek zkrácení životnosti svíčky.
P.S. Nyní jsem se tam dočetl následující :" Upálený žhavící kolík má zpravidla jinou příčinu než vadnou svíčku. Je nutné přezkoušet rozptyl paprsku vstřikovacích trysek, jejich těsnost a tlak paliva ve vstřikovacím potrubí!"
A ještě "Žhavicí svíčky přezkušujeme ohmetrem s odpojenými kabely a požadovaná hodnota je 0,6-0,2ohmu, utahovací moment 20Nm. Překročení momentu má za následek zkrácení životnosti svíčky.
-
Offline
- Příspěvky: 5591
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
tebe som uz posielal kontakt na mojho volvo servismana v ba?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: ul. Malá 10, Levice
Studený štart
Mne ešte nie.. a možno by sa mi to aj hodilo lebo som dosť často v BA.. ak by si s tým vedel poradiť..bolo by to super.. no veď uvidím čo to bude robiť.. ak môžeš pošli mi to na SZ dk..
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Až na to překročení momentu ( to by muselo být opravdu o hodně ) s tebou souhlasím, jen bych doplnil : vadné teplotní čidlo pro relé žhavení, relé žhavení (může žhavit pořád, i když kontrolka nesvítí ) , nevhodné žhaviče ( každé jsou stavěné na jinou dobu žhavení i když vypadají stejně a pasují ) . Ale to je všechno teorie bylo by potřeba vidět ten vadný žhavič aby se snížil počet možností, vzhled čerstvě vytaženého žhaviče hodně napoví.Jarda S40 píše:El. schéma žhavení na 1,9 diesel renault jsem sehnal, pošli mi na SZ mail a ofotím ti to!
P.S. Nyní jsem se tam dočetl následující :" Upálený žhavící kolík má zpravidla jinou příčinu než vadnou svíčku. Je nutné přezkoušet rozptyl paprsku vstřikovacích trysek, jejich těsnost a tlak paliva ve vstřikovacím potrubí!"
A ještě "Žhavicí svíčky přezkušujeme ohmetrem s odpojenými kabely a požadovaná hodnota je 0,6-0,2ohmu, utahovací moment 20Nm. Překročení momentu má za následek zkrácení životnosti svíčky.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
-
Offline
- Příspěvky: 2878
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Njn, hezké že souhlasíš, ale není to z mé hlavy, je to ze servis. manuálu R19. Na ten se Daniel ptal a já to sem hodil i pro jiné zájemce, jenom co jsem tam rychle přečetl. Pokud by měl ještě někdo zájem, mám to v kompu ofocené a mohu také zaslat. Danielovo jsem to již poslal.jarek.krizan píše:Až na to překročení momentu ( to by muselo být opravdu o hodně ) s tebou souhlasím, jen bych doplnil : vadné teplotní čidlo pro relé žhavení, relé žhavení (může žhavit pořád, i když kontrolka nesvítí ) , nevhodné žhaviče ( každé jsou stavěné na jinou dobu žhavení i když vypadají stejně a pasují ) . Ale to je všechno teorie bylo by potřeba vidět ten vadný žhavič aby se snížil počet možností, vzhled čerstvě vytaženého žhaviče hodně napoví.Jarda S40 píše:El. schéma žhavení na 1,9 diesel renault jsem sehnal, pošli mi na SZ mail a ofotím ti to!
P.S. Nyní jsem se tam dočetl následující :" Upálený žhavící kolík má zpravidla jinou příčinu než vadnou svíčku. Je nutné přezkoušet rozptyl paprsku vstřikovacích trysek, jejich těsnost a tlak paliva ve vstřikovacím potrubí!"
A ještě "Žhavicí svíčky přezkušujeme ohmetrem s odpojenými kabely a požadovaná hodnota je 0,6-0,2ohmu, utahovací moment 20Nm. Překročení momentu má za následek zkrácení životnosti svíčky.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Jardo ty myslíš že jsem génius, který si pamatuje všechno a na všechny auta, taky se musím podívat čas od času do dokumentace, jenže ji mám na firmě tak se ozvu někdy až později ( pokud nezapomenu ) a nebo se snažím něco vypotit doma. Což mi teď moc nejde protože mám horečku.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III