Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Lachtan píše:...která bowdenem odaretovala mechanický zámek, z boku letadla vypadla malá vrtulka, která poháněla hydraulické čerpadlo - jedině díky tomu dokázali, resp. měli vůbec šanci přistát.
OK, ale primárně ti jde vše přes elektroniku! Všechny ty mechanická hejblátka jsou tam jen pro výjmečné případy - mimochodem, pěkně to celý systém prodražuje
I v autě máš mechanický záložní systém (svým způsobem) - ruční brzdu
_________________ 744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
Ondra Hrubý píše:zajímalo by mě co byste říkali na tzv Drive by Wire - tedy "řízení po drátě" kdy volant není pevně spojen s řízením a o natáčení kol se stará servomotor. To je teprve pořádná porce elektoniky a už se to taky vyvíjí a zkouší.
Ja to stale vnimam tak, ze je velky rozdil mezi prackou, bojlerem a dilem do auta.... resp takzvanym d-dilem, coz je dil bezpecnostne relevantni. Pokud dojde k selhani takoveho dilu je to vzdy prusvih, uvedomte si, ze vyrobce ruci za skodu zpusobenou jeho vyrobkem a to 10 let od uvedeni na trh. To u bojleru asi nehrozi. Navic vyvoje jje nesporne komplikovanejsi, drasi a delsi. Vse se velmi peclive overuje, vcetne zivotnostnich testu atd.... nedelal bych z toho takovou vedu.
_________________ XC70 II Ocean Race/R B5244T3ARDAUT 2002 MB W169 266.920 AUT 2005 BMW F800ST 2008 Romet Pony M301 1988
Fery píše:V elektronice se rád hrabu, ale pokud jde o auto - čím méně, tím lépe. Pak nemusíš s každou blbinou do servisu a draze je platit ...
ale to se rozumi, taky nemam rad v aute pocitace, slo to sto let bez nich tak nevidim duvod v tom pokracovat. Problem je ten, ze ne kazdy ja "magor" jako jsem ja, nekdo je jen uzivatel a tomu je naprosto jedno, zda tam nejakou "e-vychytavku" ma nebo nema.... ostatne i mne to bude muset byt jednou jedno, protoze nebude mozne provozovat auto treba 50 let...
_________________ XC70 II Ocean Race/R B5244T3ARDAUT 2002 MB W169 266.920 AUT 2005 BMW F800ST 2008 Romet Pony M301 1988
Lachtan píše:...která bowdenem odaretovala mechanický zámek, z boku letadla vypadla malá vrtulka, která poháněla hydraulické čerpadlo - jedině díky tomu dokázali, resp. měli vůbec šanci přistát.
OK, ale primárně ti jde vše přes elektroniku! Všechny ty mechanická hejblátka jsou tam jen pro výjmečné případy - mimochodem, pěkně to celý systém prodražuje
I v autě máš mechanický záložní systém (svým způsobem) - ruční brzdu
Doufám, že mi nechceš tvrdit, že lidský život je levnější ???
travex píše:Ja to stale vnimam tak, ze je velky rozdil mezi prackou, bojlerem a dilem do auta.... resp takzvanym d-dilem, coz je dil bezpecnostne relevantni. Pokud dojde k selhani takoveho dilu je to vzdy prusvih, uvedomte si, ze vyrobce ruci za skodu zpusobenou jeho vyrobkem a to 10 let od uvedeni na trh. To u bojleru asi nehrozi. Navic vyvoje jje nesporne komplikovanejsi, drasi a delsi. Vse se velmi peclive overuje, vcetne zivotnostnich testu atd.... nedelal bych z toho takovou vedu.
Asi jsi Travexi nezvolil správný příklad, doufám totiž, že nepatříš k lidem, kteří podceňují potenciální nebezpečí el, zařízení. Ona totiž právě ta pračka nebo bojler už zabila poměrně dost lidí, možná víc než závada na brzdách. Navíc by měla mít pravidelnou el. revizi (spadají pod vyhrazená zařízení jako plyn či výtahy, bojler je i tlaková nádoba). Co dovede udělat zanedbanej bojler jsme měli možnost vidět asi před třemi roky někde u Mostu, vybouchl a spadnul dům. A myslím si, že pokud jenom třeba bojler praskne a vytopí sousedy, bylo by možné se s úspěchem domáhat náhrady škody, jenom to u nás není ještě zažité.
Panstvo už jsem to pochopil, brzdový systém je už dávno vyvinutý a teď se vyvíjí nějaká bezpečnostní pojistka. A to je právě ten problém. Kam tu kotvu, která má vypadnout nebo vystřelit z auta namontovat + lano s navijákem a brzdou aby to moc neškublo až se kotva zasekne.
Naposledy upravil(a) jarek.krizan dne 16 lis 2006 19:37, celkem upraveno 1 x.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
ale zvolil jsem si dobre, vim ze se na bojleru delaji revize, mam ho doma taky a zkusennosti vic nez dost, stejne jako s plynovym kotlem, to je jeste vetsi legrace, jen vyvoji podobnych hracicek se nevenuje takova pece, resp nevenuje se takova pece zkouskam - zatim jsem nevidel, ze se boilery testovaly za polarnim kruhem, na poustich, beznem provozu i v laboratori a hlavne ze by ty testy trvaly radove roky...... v tom vidim rozdil
_________________ XC70 II Ocean Race/R B5244T3ARDAUT 2002 MB W169 266.920 AUT 2005 BMW F800ST 2008 Romet Pony M301 1988
No asi jsem tě pochopil jinak. Samozřejmě bojler je daleko jednodušší než automobil, nepohybuje se a je stále v daném prostředí. Jenom občas spadne do vany (viděl jsem). Pravda je, že se dneska bojlery před zahájením výroby nijak extra netestujou, metoda jejich navržení je již dávno dovedená k dokonalosti, používají se unifikované díly a cena jde stále dolu. Narozdíl od aut, kde se stále něco vymýšlí, ověřuje, testuje a cena jde nahoru. Přitom zrovna u těch bojlerů již dokáží výrobci poměrně přesně stanovit životnost výrobku. Třeba Ariston dělá pro nás bojlery se stěnou o 0,2mm silnější, aby přežily záruku cca o 1/4 roku. Ale bylo to tu původně o použití elektromechanických brzd pro osobní automobily oproti dnešním hydraulickým. Takže možná se vrátit? Inu, já mám pocit, že to bude novinka, která nepřinese mnoho užitku oproti stávajícím brzdám, ale zato o dost prodraží jak pořízení, tak provoz automobilu. Pokud by podstatně zkrátila brzdnou dráhu, tak prosím. Ale nejsem si jist, zda tam není spíše limitním faktorem přilnavost pneu k vozovce. No a o té poruchovosti po dlouhých zkouškách by možná bylo dobré si vzpomenout na ten test automatických brzd u Mercedesu, nedávno to dával k dobru tuším TNěmec. Navíc si myslím, že historie automobilismu je plná příhod, kdy bylo něco urychleně nasazeno do provozu a potom se zjistilo, že to má nějaké mouchy.
Bojler: kdyz tu o nich byla rec.... Mam ho na chalupe a na zimu ho kvuli zamrznuti vypoustim - jak neobvykle, co? Ale pani konstrukteri asi neznaji fyziku a proto opomeli udelat nahore odvzdusnovaci sroub aby do bojleru pri vypousteni mohl vnikat vzduch. Protoze i kdyz otevru VSECHNY kohoutky, bojler vyteka snad 3 hodiny, diky vzniklemu podtlaku. Vzdy se "nadechne" prisaje si krapet vzduchu a pak vytece cca 2 dcl vody. Opravdu velky konstrukcni "problem". Takze o propracovanosti bych zde nemluvil. To nebudu ani rozebirat to, ze mi uz 2x uhnili privodni draty k topnemu telesu a to mi bojler netece.
Brzdy: nevidim duvod proc dale nedelat klasicke hydraulicke brzdy. Dnesni jejich uroven je velice dobra a to jak ucinnosti, tak spolehlivosti i pomernou nenarocnosti provozu a udrzby. Beztak tu je nadale nejslabsi clanek reakce a soustredenost ridice a adheze vozovky s pneumatikou. Takze tohle nic neresi.
_________________ Momentalne jeste Fiat Punto. V brzke dobe V70 II.
Jeste k tem brzdam: Vim ze siemens ma plno divizi, ale neni dobre se s*at do vseho. Od rychlovarnych konvic, prez holici strojky, rozvadece, kalkulacky, PC az po vlaky.... o spolehlivosti Pendolina tu asi nemusim ani mluvit. Jestli tohle bude tak spolehlive jako zminene vlaky.....mame se na to tesit. Mel bych k tomu vetsi duveru kdyby s touhle nepotrebnou novinkou prisla treba spolecnost Brembo, protoze Siemens uz ukazal co "umi" dodat na trh...
_________________ Momentalne jeste Fiat Punto. V brzke dobe V70 II.
4Netscan - když budeš ten bojler příště vypouštět, naučím tě takovou fintu. Povol si u toho levý vývod z bojleru (červený), je tam šroubení a potom ti vyteče daleko rychleji. Není to sice ten odvzdušňovací šroub, ale princip je naprosto stejný. No a pokud ho budeš mít zapojený podel normy s T-kusem a výpustným ventilem na pravém přívodu (modrém), pak je to brnkačka!