Brzdy ala Siemens :-(

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
This topic is 13 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6049
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Brzdy ala Siemens :-(

Příspěvek od Lachtan »

Nevím jestli jste zaregistrovali tento článek http://www.novinky.cz/auto/elektronika- ... rk09p.html , ale ve mě docela zatrnulo. Uznávám, že pokrok nikdo nezastaví, ale někdy na mě současný vývoj působí tak trochu kontraproduktivním dojmem. Představa, že někdy budou mít brzdy v autě místo poctivé hydrauliky takovýhle elekronický bazmek - a navíc od Siemensu, který na mě ve většině případů kvalitou působí stejně jako výrobky Made in Chinavpralesenakoleně - mě opravdu děsí..... :evil:

No - docela mě zajímá váš názor.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Vidím v dálce nápisy na displejích aut:

"Běžící aplikace Provozní brzda způsobila vyjímku v adrese WUNB777UNS a aplikace bude ukončena. Pokud budou potíže přetrvávat, obraťte se blabla..
8)

Berte a vychutnávejte!
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

mirek 850 T5R
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: pardubice

Příspěvek od mirek 850 T5R »

nic nového.kdyby jste se zajímali i o jiná vozidla než volvo(sám se snažím pochytávat o jiných automobilkaách co se dá)tak by jste věděli že tento systém už používá mercedes nějaký čas.a BMW i na té nejsijnější 6.řadě.drewide můžeš být v klidu.funguje to.je plno nových věcí v autech.bohužel volvo v tomto směru dost zaostává,ale na druhou stranu je zase jednička v bezpečnosti.a to je důležité.např. až teˇˇd volvo přichází s proměnlivím zdvihem sacích ventilů což jiné automobilky používají dost dlouho atd.BMW třeba už delší dobu používá systém promněnlivého převodu řízení.je to super jel jsem v 5 a bomba při parkování otočíš jen o půl kola voltu a kola jsou v plném rejdu.atd.
_________________
volvo 850 T5R

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

mirek 850 T5R píše:nic nového.kdyby jste se zajímali i o jiná vozidla než volvo(sám se snažím pochytávat o jiných automobilkaách co se dá)tak by jste věděli že tento systém už používá mercedes nějaký čas.a BMW i na té nejsijnější 6.řadě.drewide můžeš být v klidu.funguje to.je plno nových věcí v autech.bohužel volvo v tomto směru dost zaostává,ale na druhou stranu je zase jednička v bezpečnosti.a to je důležité.např. až teˇˇd volvo přichází s proměnlivím zdvihem sacích ventilů což jiné automobilky používají dost dlouho atd.BMW třeba už delší dobu používá systém promněnlivého převodu řízení.je to super jel jsem v 5 a bomba při parkování otočíš jen o půl kola voltu a kola jsou v plném rejdu.atd.
To myslíš s těma brzdama třeba tohle BMW - BMW 6 (E63), 650i
Rok výroby: 07/05 - , kw/HP: 270/367, Obsah: 4799, Typ: kupé ?

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6049
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

mirek 850 T5R píše:nic nového.kdyby jste se zajímali i o jiná vozidla než volvo(sám se snažím pochytávat o jiných automobilkaách co se dá)tak by jste věděli že tento systém už používá mercedes nějaký čas.a BMW i na té nejsijnější 6.řadě.drewide můžeš být v klidu.funguje to.je plno nových věcí v autech.bohužel volvo v tomto směru dost zaostává,ale na druhou stranu je zase jednička v bezpečnosti.a to je důležité.např. až teˇˇd volvo přichází s proměnlivím zdvihem sacích ventilů což jiné automobilky používají dost dlouho atd.BMW třeba už delší dobu používá systém promněnlivého převodu řízení.je to super jel jsem v 5 a bomba při parkování otočíš jen o půl kola voltu a kola jsou v plném rejdu.atd.
:shock: :?: :?: :?:
1- Tohle není jenom o Volvu, ale o konceptu všeobecně - citace: Jak se zdá, klasicky hydraulicky ovládaným brzdám už odzvonilo. Siemens VDO totiž několikaleté úsilí konečně dotáhl do konce - jeho elektronická klínová brzda (EWB) snad konečně dospěla do závěrečného stadia vývoje. - takže mi teda není ani jasné, jaktože to BMW a Medvěd používají, když je to teprve ve vývoji :?: :shock:

2- nikdy a nikde jsem netvrdil, že vše nové je zákonitě špatné, ale tohle je zrovna věc která ve mě rozhodně nebudí důvěru - všichni bohužel víme, že čím více je v autech nacpané elektroniky, tak tím větší je pravděpodobnost, že se pokazí a právě to vědomí, že to jestli zabrzdím či nikoliv závisí (a tím pádem i můj život) na elektronickém bazmeku od Siemense, mě děsí. :evil:

Prostě můj názor je, že když brzdy, tak hydraulické. 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5175
Registrován: 16 roků
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Příspěvek od Ondra. »

E-klasse W211 s SBC měla obrovský patálie, teda jestli jde o stejnej systém.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6049
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Ondra. píše:E-klasse W211 s SBC měla obrovský patálie, teda jestli jde o stejnej systém.
Co znamená zkratka SBC?
EWB (Siemens) bude asi Electric Wire Brake.

Podle mě o stejný systém nepůjde - Siemens vyvíjí (zatím stále!!!) systém kde nebude žádná hydraulika, hadičky, trubičky, ale pouze dráty, čidla a elektromagnety......


legenda: Kotouč (1) je brzděn destičkami (2). Ovládání přítlaku má na starosti jeden elektromotor (3), uvolňování pak druhý (4). Roztahování a stlačování čelistí mají pak na svědomí dvě zubaté čelisti (6), nezi nimiž se pohybují tyčinky (5).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Pablo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 421
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pablo »

Sensotronic Brake Control... http://www.whnet.com/4x4/sbc.html Ale tam je stále hydraulika. P.
_________________
945GL B230FD/M47 1993

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5600
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

kdyz se za padesat let budou montovat jen takovehle brzdy a auta bez nich jiz budou vsechny v srote, nebo jako veterany za miliony, presedlam na bicykl... :o
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5600
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

jo a mohli by bezet napr. na Windows Brake Accessu :D

Chcete opravdu zacit brzdit?
ANO NE

nebo

Platnost vasi licence na pouzivani Windows Brake Access 2010 Platinum Edition prave vyprsela. Pokud chcete pokracovat v brzdeni, prosim navstivte nasi stranku http://www.micros......

8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

wickey píše:jo a mohli by bezet napr. na Windows Brake Accessu :D

Chcete opravdu zacit brzdit?
ANO NE

nebo

Platnost vasi licence na pouzivani Windows Brake Access 2010 Platinum Edition prave vyprsela. Pokud chcete pokracovat v brzdeni, prosim navstivte nasi stranku http://www.micros......

8)
:lol: :lol: :lol:

Jerry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 114
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Králův Dvůr
Vůz: 740GL B230F, 1991

Příspěvek od Jerry »

Pánové, kteří se bojíte elektroniky v systému brzd, raději nejezděte vlakem ani metrem. V oboru kolejových vozidel se u nových souprav montují brzdové systémy výhradně s elektronickým řízením. Doba, kdy měl strojvedoucí v kabině pneumatický ventil, kterým brzdil, je stejně nenávratně pryč, jako doba, kdy k brzdovému pedálu u auta vedly hadičky. A to nemluvím o letadlech :wink:
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5

Fery
Offline
Příspěvky: 363
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Mě by děsilo to, že někde v brzdách se přeruší nebo shnije pitomej drát a já si rozbiju hubu ...

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Fery píše:Mě by děsilo to, že někde v brzdách se přeruší nebo shnije pitomej drát a já si rozbiju hubu ...
tak otresny to zase nebude.... videl jsem nejenom e-brzdy (uz nekdy pred tremi lety ve zkusebne), ale i vylepsene ESP, ktere dokazalo krom brzdeni kol (to je dnes uz standard hodne dlouho) taky tocit volantem.... pravda krokovy motor na volantove hrideli byl spojen s hrideli pres visko spojku, takze pokud se clovek vzeprel systemu tak kola ukazovaly kam chtel clovek a ne stroj, ale fungovalo to pekne a to prosim byly v aute e-brzdy.... Stejne jako nove prvky ovladani na principu indukcnich folii (sbohem tlacitka), projekcni pristrojove stity (sbohem mechanicke rucicky), elektricka parkovaci brzda (tu najdete i ve volvech) a dalsi veci....

Vyrobit to tak, ze pri shnilem dratu se v aute nekdo muze zabit si nikdo nedovoli, takze se nemusis bat...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Je to jako se vším. To co je vymyšlené a funguje se musí v rámci pokroku přepracovat. To chápu a takový je chod dějin. ALE - v dnešní době, se bohužel stále více šetří na materiálech a pracovních postupech, aby všechno bylo co nejlevnější. A to je ten kámen úrazu. Dráty budou z mizerný mědi, motorky budou mít mizerný ložiska. Tento jev vidím na každém kroku, příklady:
7 let stará vypalovačka HP stále funguje bez nejmenších problémů a nijaké údržby (vypáleno min. 2000 CD). Nové vypalovačky reklamuji min. jednou za rok (mechanické i elektronické závady).

12 let staré video SONY (made in Japan), které přehrálo tisíce kazet stále funguje bez jediné závady, pouze se občas vyčistí hlavy. 5 let staré video Panasonic (made in China) - 2 x oprava, dnes šrot.

10 let starý 15-kový monitor zn. ADI do dneška plně funkční a stále se na něj nechá koukat. 3 roky starý 17-kový monitor také ADI - 2 x oprava vysokonapěťového trafa.

Toto jsou příklady z mé vlastní zkušenosti. Proto jsem i radši, že mám 11 leté auto, které si myslím je dělané ještě podle starých "receptur" a né podle posledního trendu - HLAVNĚ LEVNĚ, MATERIÁLY OJEBAT, AŤ SI KOUPÍ NOVÉ. Takže v dnešní době bohužel moc nevěřím těmto inovátorským řešením a u brzd auta už vůbec ne. Pokud se nezmění přístup a filozofie výrobců tak to budem stále horší a horší. Abysme za 15 let netrávili svůj volný čas oběháváním prodejců za účelem výměny vadného zboží, možná to bude nová sportovní aktivita.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Souhlas s Bobikou, mohl bych přidat případy, ale nemá to cenu. Jenom že mě to ser. ! Nebo tedy přece jen případ z mé praxe - el. bojler. Za komančů životnost minimálně 15-20 let, občas i 25 let. Dnes záruka 5 let a životnost 5let a 3 měsíce. Většinou navíc nesouhlasí závěsy a vývody, takže voláte instalatéra, cena za výměnu je cca 2 kKč a za bojler cca 5kKč což je docela dost, za dobu 20let tak zaplatíte za bojlery min. 28 kKč a to nepočítám škody, které vzniknou občas poté, co bojler povolí když není nikdo doma a nebo v noci.

mirek 850 T5R
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: pardubice

Příspěvek od mirek 850 T5R »

Jarda S40 píše:
mirek 850 T5R píše:nic nového.kdyby jste se zajímali i o jiná vozidla než volvo(sám se snažím pochytávat o jiných automobilkaách co se dá)tak by jste věděli že tento systém už používá mercedes nějaký čas.a BMW i na té nejsijnější 6.řadě.drewide můžeš být v klidu.funguje to.je plno nových věcí v autech.bohužel volvo v tomto směru dost zaostává,ale na druhou stranu je zase jednička v bezpečnosti.a to je důležité.např. až teˇˇd volvo přichází s proměnlivím zdvihem sacích ventilů což jiné automobilky používají dost dlouho atd.BMW třeba už delší dobu používá systém promněnlivého převodu řízení.je to super jel jsem v 5 a bomba při parkování otočíš jen o půl kola voltu a kola jsou v plném rejdu.atd.
To myslíš s těma brzdama třeba tohle BMW - BMW 6 (E63), 650i
Rok výroby: 07/05 - , kw/HP: 270/367, Obsah: 4799, Typ: kupé ?
jasně
_________________
volvo 850 T5R

Jirrka
Offline
Příspěvky: 566
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

Filozofie vyrobcu se nezmeni, dokud se nezmeni filozofie zakazniku. A pochybuju, ze presvedcite davy, aby kupovali drazsi veci, protoze usetri. Dneska si clovek koupi neco drazsiho, to se pos.... a uz bude kupovat jen levne, protoze rozdil v kvalite uz neni tak propastny jako byl. I levne veci vykazuji casto slusnou kvalitu a draha zase dost mizernou. Takovych, co uprednostnuji kvalitu pred cenou, je nas malo na to, aby se neco zmenilo.
Ale tech brzd bych se nebal. Myslim, ze to bude zajisteno tak, ze pri naznaku chyby bude automaticky zabrzdeno, pokud auto bude v pohybu. Stane se to, ze nebudete stat u krajnice jen diky poruse na motoru
(tim myslim, veskere soucasti i elektronicke), ale i kvuli brzdam.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Možná jsem konzervativní ale na neodpružené části kola ( a to se dnes za kolo považuje spíš gumová obruč než pneu ) elektronika - motorky, převody a pod. , k tomu všemu svazek minikabelů a to vše namáhané otřesy ( našich kvalitních komunikací ) a teplem ( a to nijak malým ) od brzd. + čím dál úspornější technologie, tak to jako celek ve mě nebudí zrovna důvěru. Nápad není špatný ale praxe bude spíše děsivá. A nevěřte tomu, že něco takového nevypustí na silnici, už se to v minulosti stalo - např. Opel Tigra nešel po zahřátí sešlápnout brzdový pedál a jak se to pěkně ututlalo !
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No můj soukromý názor je, že jim na takovéto novinky seju z vysoka a budu se raději držet zuby nehty starých aut. Teda pokud to půjde.A víte jak na to bude každá blbost drahá? Nepočítajíc, že to asi doma neopravíte. Zajímalo by mě, jak to reaguje na uklepání (uhnití) vodiče, který přivádí napětí pro ten motorek co tu brzdu povoluje.

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

No ne že bych se chtěl tehle "vymožeností" zastávat, ale domnívám se že zavádění jakéhokoliv nového systému tohoto typu do aut vždy provází stejné množství diskuzí. Dokážu si živě představit, co za průpovídky muselo vzniknout, když se objevily první zmínky o ABS. A dnes už je to běžná součást aut. Uvidíme za pár let, co se objeví, zajímalo by mě co byste říkali na tzv Drive by Wire - tedy "řízení po drátě" kdy volant není pevně spojen s řízením a o natáčení kol se stará servomotor. To je teprve pořádná porce elektoniky a už se to taky vyvíjí a zkouší.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6049
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Jerry píše:Pánové, kteří se bojíte elektroniky v systému brzd, raději nejezděte vlakem ani metrem. V oboru kolejových vozidel se u nových souprav montují brzdové systémy výhradně s elektronickým řízením. Doba, kdy měl strojvedoucí v kabině pneumatický ventil, kterým brzdil, je stejně nenávratně pryč, jako doba, kdy k brzdovému pedálu u auta vedly hadičky. A to nemluvím o letadlech :wink:
Vlakem nejezdím, metrem minimálně - po Praze pokud to jde (a nejedu autem) chodím nejraději pěšky (kolikrát je to nejrychlejší :D ) a o těh letadlech mi to opravdu pověz - fakt mě to zajímá :wink:

4 Travex - (Vyrobit to tak, ze pri shnilem dratu se v aute nekdo muze zabit si nikdo nedovoli, takze se nemusis bat...)
vyrobit možná ne, ale jaká bude následná údržba majitely.... :evil:

4 Jirrka - (Myslim, ze to bude zajisteno tak, ze pri naznaku chyby bude automaticky zabrzdeno, pokud auto bude v pohybu.)
A to je právě ten kámen úrazu - co když právě v tento okamžik bude jediné správné řešení vzniklé dopravní situace nebrzdit a naopak přidat ????? Řidič se tak v ten okamžik stane pouhým zavazadlem ve stroji který rozhoduje sám o sobě. Tady se dostáváme do do stejně absurdních situací jako jsou popsány třeba v tomto článku- http://www.volvoklub.cz/clanky.php?link ... 07-ctz.txt
Namátkou mě napadá situace, že se auto rozhodne zastavit uprostřed železničního přejezdu.............. :evil:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jirrka
Offline
Příspěvky: 566
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

ja jsem konzervativni clovek, ale odsud pocud. Co si asi myslite, ze se na tom tak dlouho vyviji. Myslim si, ze funkcne to slozit dokaze kde kdo. Ale ten dlouhy vyvoj obnasi hlavne testovani materialu z hlediska zivotnosti, spolehlivosti, funkcni spolehlivost a spousta veci o kterych nemame ani poneti. Zkuste odhodit predsudky a zamyslete se nad tim.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6049
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Jirrka píše: Zkuste odhodit predsudky a zamyslete se nad tim.
To už jsem udělal a výsledek máš v několika příspěvkách výše :wink:

V letectví taky jednou nahradili nepřesné ručičkové indikátory displejema s přesným číselným údajem (teploměry, tlakoměry atd) a praxe je donutila k návratu k ručičkám :twisted:

U Airbusu A310 jsou 3 nezávislé hydraulické okruhy - když se Airbas ČSA jednou vracel ze Států a nad Atlantikem se mu vysraly oba systémy plné elektroniky, elektriky, tak byla posádka taky moc ráda, že měly možnost zatáhnout za velkou páku, která bowdenem odaretovala mechanický zámek, z boku letadla vypadla malá vrtulka, která poháněla hydraulické čerpadlo - jedině díky tomu dokázali, resp. měli vůbec šanci přistát. :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Lachtan píše:
Jirrka píše: Zkuste odhodit predsudky a zamyslete se nad tim.
To už jsem udělal a výsledek máš v několika příspěvkách výše :wink:

V letectví taky jednou nahradili nepřesné ručičkové indikátory displejema s přesným číselným údajem (teploměry, tlakoměry atd) a praxe je donutila k návratu k ručičkám :twisted:

U Airbusu A310 jsou 3 nezávislé hydraulické okruhy - když se Airbas ČSA jednou vracel ze Států a nad Atlantikem se mu vysraly oba systémy plné elektroniky, elektriky, tak byla posádka taky moc ráda, že měly možnost zatáhnout za velkou páku, která bowdenem odaretovala mechanický zámek, z boku letadla vypadla malá vrtulka, která poháněla hydraulické čerpadlo - jedině díky tomu dokázali, resp. měli vůbec šanci přistát. :wink:
A tak to bohužel je :twisted:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
This topic is 13 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „o všem možném:-)“