S80 chyby v elektronice

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#26 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od ok2ucx »

Tehdy - v případě té 40A pojistky - problém byl v kabelu a to následující
- asi 3 vodiče přetrhly (a odhalila se měď) - foto momentálně asi nedohledám
- mezi sebou se 2 zkratovaly (bylo to těch tvrdých 12V přes 40A pojistku a zem) -> shořela pojistka. Tehdy půlka auta neměla vůbec napájení

Takže kromě nápravy následku (40A pojistka) bylo ještě nutné opravit příčinu (ten přetržený kabel). Pak všechno magicky začalo fungovat 8)

---

V případě tvého obrázku: asi je třeba zjistit, proč jednotka REM vůbec neodpovídá - tedy jestli není zničená, jestli má napájení, atp.
Pokud nekomunikuje REM, tak skutečně (zadní) půlka auta nefunguje.

Zřídka se stává, že je REM zničená, ale pokud hořela 40A pojistka - nebyla to jen tak nějaká malá sranda (a otázka, co bylo vlastně příčinou?).
Cokoli dalšího by už bylo v tuto chvíli věštění z křišťálové koule.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2967
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#27 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Tod2 »

tak u mne to pokračuje tak, že jsem zjistil, že mi nefunguje ten mikrospínač, kterým se kufr otevírá
zůstal trvale sepnutý, asi když se nějak zkratoval zlomený kabel
dokážete někdo říct, kde sehnat náhradu? problém bude v tom, že spínač je zalitý v liště, která je společná i pro osvětlení SPZ, takže nepůjde vyměnit jen spínač, ale bude muset celá lišta, což bude za novou balík...
Přílohy
lišta2.jpg
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#28 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od ok2ucx »

Hm, což tak prvně zkusit vrakáče (AVdily), tohoto by tam mohla být hromada?

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#29 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od raolsa »

Lišta stojí v autorizáku 5100,- Kč. OEM - 8663760
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2967
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#30 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Tod2 »

Jasné, vrakáč jsem viděl stejně jako jedinou možnost, protože jsem kolegovi říkal, že mám tip tak 5000 za novou. Jen mne zajímalo, co budou chtít za novou a nevěděl, podle čeho ji hledat.
Díky.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#31 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od IgorS »

Vedel by som to zohnať asi za 120 Euro, čo je asi 3200 CZK, čo je výrazne menej, ale aj tak dosť.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2967
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#32 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Tod2 »

Díky, obejdu nějaké vraky... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#33 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Jasko »

ok2ucx píše:Tehdy - v případě té 40A pojistky - problém byl v kabelu a to následující
- asi 3 vodiče přetrhly (a odhalila se měď) - foto momentálně asi nedohledám
- mezi sebou se 2 zkratovaly (bylo to těch tvrdých 12V přes 40A pojistku a zem) -> shořela pojistka. Tehdy půlka auta neměla vůbec napájení

Takže kromě nápravy následku (40A pojistka) bylo ještě nutné opravit příčinu (ten přetržený kabel). Pak všechno magicky začalo fungovat 8)

---

V případě tvého obrázku: asi je třeba zjistit, proč jednotka REM vůbec neodpovídá - tedy jestli není zničená, jestli má napájení, atp.
Pokud nekomunikuje REM, tak skutečně (zadní) půlka auta nefunguje.

Zřídka se stává, že je REM zničená, ale pokud hořela 40A pojistka - nebyla to jen tak nějaká malá sranda (a otázka, co bylo vlastně příčinou?).
Cokoli dalšího by už bylo v tuto chvíli věštění z křišťálové koule.

P.
Si to trafil ale u tohto problemu puštalo +12 spetne do rem a tým ju odpalilo takže pre všetkých majitelov v70 a xc 70 z ohrevom skla odporučam skontrolovať kabelovy zvezok pri ľavom pante.
REM by to asi vydržala nebiť miesto poistky tvrda meď 2,5 [img]https://forum.volvoklub.cz/images/tapatalk_export/20170430/fd4b3d8733037c89f020af8dcace14f9.jpg[/img]

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#34 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od ok2ucx »

Jasko píše:takže pre všetkých majitelov v70 a xc 70 z ohrevom skla odporučam skontrolovať kabelovy zvezok pri ľavom pante.
Tohle je sice správná rada, avšak dosti špatně proveditelná. Na svazku je sotva kdy co poznat, bo všechno se škube uvnitř, vnější plášť svazku nebývá porušen.

Při prvních příznacích asi nejlépe rovnou vyměnit, ale toho sotva kdo všimne. Anebo se drát (izolace) přeškubne a problém se objeví rychle.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 31
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Jeseník
Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'

#35 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Haalf »

Ahoj,

tak před týdnem začal opět kufrový kabel zlobit znovu (záhadně přestal na skoro měsíc). Nyní jsem se ale dostal do takové fáze, že se mi vznítila izolace a začalo se z kufru pěkně dýmit... Sundal jsem zadní tapecíry a našel zdroj.

Tohle je svazek s konektorem, který se zapojuje do kufrového kabelu. Pokud bych měl zlomený kufrový kabel, proč se spálila druhá strana?
IMG_20170429_142245.jpg
A tady konektor kufrového kabelu, ten šedý lehce poškozený drát je vlastně ten, který je na druhé straně vypálený.
IMG_20170430_190139.jpg

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#36 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od ok2ucx »

Našel jsi zdroj kouře, ale ne příčinu (zkrat). Ten je ve svazku v kufru - hoří ale nejslabší místo.
Až shoří auto na uhel, dej fotky do rubriky "Co mě dnes zarmoutilo".

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2967
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#37 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Tod2 »

:ROFL:
Prostě ten kabel okamžitě vyměň a přibal si hasičák navíc...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 31
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Jeseník
Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'

#38 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Haalf »

Oka, pakliže je to určitě v kufrovém kabelu, a je to příčina shoření izolace tak provedu výměnu. Vzhledem k nekřesťanské ceně za nový kus, bych se pokusil opravit tady tento pomocí doporučovaného kabelu z příspěvku výše. Poprosil bych ale o nějaké rady ohledně výměny.

Pro jistotu ještě můžu přestřihnout izolaci kufrového kabelu a najít zkratované místo. Následně doporučujete vyměnit kabel kompletně od konektoru ke konektoru? Jak to řešíte? Štípnout žíly za konektorem a spojit je s novým kabelem?

A jak to vyřešit s vyhořelou částí? Jít po kabelu, najít již neporušené místo, vyckvaknout, spojit s novými? Díky za rady.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#39 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od ok2ucx »

Za mě osobně jen zopakuji jedinou účinnou radu:

Pořiď nový kabel, namontuj a budeš mít klid. Současně můžeš vyměnit rovnou i ten, který jsi už - díky ignorování problému a dobrých rad - skoro spáílil a tím následně poškodil.

Pod cokoli jiného se ti nikdo nepodepíše, obávám se, že ta rubrika "Co mě dnes zarmoutilo" s obrázky ohořelého auta tě brzy nemine. Čím více dalších amatérských spojů vyrobíš, tím tragičtější bude spolehlivost a hlavně bezpečnost takového spoje. V nejslabších bodech se spoje budou opět přehřívat.

Ještě bys mohl zkusit kabel použitý, ale do něj vidět není a v jakém stavu je, to se můžeš pouze dohadovat. Čas, který nad tím strávíš, se ti stejně nevyplatí a nakonec budeš stejně shánět kabel nový.

Káblík je sice za cenu mirně nekřesťanskou, ale nikoli likvidační. Levné díly má možná Škoda Felicia.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2967
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#40 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Tod2 »

Já vyměnil pouze tu část, která se ohýbá a je venku, spoje jsem udělal samozřejmě vevnitř. Mám na to ovšem vybavení a kabely dělám často. Nehořel jsem, nebyl zkrat.
Tobě to už hořelo, to nemá smysl opravovat, jedině, že bys dal celý nový kabel a nechal jen konektory, což ale není jednoduché.
Takže nový nebo použitý, který bude třeba chvíli fungovat, než zase začne hořet.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 31
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Jeseník
Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'

#41 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Haalf »

Ahoj chlapi,

já bych to zase tak černě neviděl a rubrice o shořelém autě se určitě vyhnu... Tady nejde ani tak o ignorování nějakých rad, ale o to, že to prostě opět začalo naprosto bez problémů fungovat a já se řídím pravidlem co funguje do toho se nesahá. Ok, možná chyba, nicméně nebýt tohoto fóra ani o to nevím a kdo ví kam by se to dostalo. Pochybuji, že by to nějaká diagnostika odhalila a nejbližší orig je X km vzdálená. Každopádně všem vám děkuji za rady, které mi velice pomohly.

A teď k věci. Kompletní poškozenou kabeláž jsem již vytáhl z auta, tak aby se nemohlo stát něco horšího náhodou. Kompletně jsem jí také dneska prolezl a chtěl bych vás poprosit o zhodnocení zdroje problému. Vy jste psali, že je to zlomený kufrový kabel. Ten jsem dneska rozstřihnul a skutečně bylo ulomených několik žil, odhalena měď a propojeny mezi sebou v místě, kde je nejvíce namáhaný.

Současně jsem odhalil rozleptané a spálené izolace u horního otevíracího tlačítka. Tak mě napadá, jestli nemůže být zdrojem např. špatný spínač - trvale sepnutý či něco takového. Ptám se vás zkušených, abych vyloučil všechny možné varianty a našel skutečný zdroj. Dále byly poškozeny a odhaleny dráty směřující do osvětlení SPZ. Tady mě napadá, že možná ona souvislost - rozsvěcování/zhasínání světel a otevření kufru? Při rozsvícení světel se sepne i osvětlení SPZ nebo již dříve? Světla se mi zapnou samy po nastartování.

Horní část kolem ručního otevírání tlačítkem je na maděru, částečně jsou očouzené i místa pro žárovky na osvětlení SPZ.

Tak že zdrojem je tedy opravdu zlomený kufrový kabel, který přes silnou izolaci odpálil slabší konce jak na horní tak na dolní stranu? Jak nahoře tak i dole prakticky žádná další izolace není, pouze izolace samotného kabelu.

BTW: jak je možné, že se nevyhodily pojistky, které k takovýmto následným událostem mají předcházet?

Zítra ještě pošlu fotky. Jde mi především o nalezení zdroje příčiny. Nerad bych si koupil nové kabely a potom zjistil, že je závada někde jinde a odpálilo se mi to znovu. Proto mějte prosím se mnou strpení.

Děkuji vám za odpověďi.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#42 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jakub Svoboda píše:Věř tomu, že zlomený kabel se dokáže hodně a hodně dlouhou dobu tvářit jako kdyby byl naprosto netknutý.
Jsem rád, že jsem neplácal kraviny a opravdu zlomené dráty ve svazku se našli. :good:

Jinak dle mého úsudku z popisu výše je opravdu možné, aby se jednotlivé lanka z drátů navzájem vyzkratovaly a tím způsobily mikrozkrat, který nebyl takový, aby přehořela pojistka vlivem velkého proudového odběru, ale jen způsobil zahřátí vodičů a odtečení izolace. Takže k tomu muselo docházet dlouhodobě, při okamžitém zkratu pojistka většinou přehoří. Na druhou stranu zas pohybem svazku se dráty od sebe dostali dále a tudíž ta sporadická funkce.
Někde mám foto jak v práci vylezlo jedno lanko ( síla jak vlas ) přez izolaci z kabelu uloženého v dynamickém řetězu a to lanko způsobovalo právě výše popsaný mikrozkrat. Závada se našla až skoro po 3měsících, protože vždy kabel při měření byl OK.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2967
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#43 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Tod2 »

ten spínač pro otevírání kufru je dle mne jen signálový, nejde přes něj proud do motorku, ale jen signál do ŘJ, která následně sepne proud do motorku jiným kabelem (měla by to být ta silnější žíla ve svazku)
osvětlení SPZ s tím zkratem samozřejmě souvisí
jako podle mne za to může opravdu ten kabel, otázka ovšem je, jestli už neodešlo i všechno ostatní
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 31
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Jeseník
Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'

#44 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Haalf »

Tady přikládám nějaké to foto

Zlomený kufrový kabel a odhalená měď u více žil - pravděpodobně tedy zdroj všeho?
Obrázek

Vrchní samostatná kabelová část pro osvětlení SPZ a otevírání kufru
Obrázek

Spínač kufru, i zde jsou kabely spojené do sebe
Obrázek


Obrázek

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2967
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#45 S80 chyby v elektronice

Příspěvek od Tod2 »

tak tady nezbývá, než to celé zahodit a sehnat nové
zkusil bych nějaký vrakáč, minimálně k těm světlům a spínači by to mělo být v pohodě
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“