Starter nesepne

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Standus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II
Bydliště: Praha 5

Starter nesepne

Příspěvek od Standus »

Cau,
obcas se mi stane, ze po otoceni klicku motor nenastartuje, ale je slyset nejaky vrceni jakoby se asi motor starteru tocil, ale neni spojenej s motorem. Jak tak reseny to napojeni starteru pri startu? A zvladnu to opravit (mam na mysli jestli nebudu muset rozebirat polovinu motoru apod.)

Diky za rady
Standa
_________________
VOLVO 850 Estate,20V,automat,1993
VOLVO V70 II 2.4D, automat, 2002

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

tipuji civku starteru.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Mohla by to být volnoběžka. Měl jsem jí zaseklou, ovšem ne na Volvu. :?
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Standus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Standus »

a kde tu volnobezku najdu? je hned u toho starteru? a musi se to sundat i se starterem, nebo jde sama?
_________________
VOLVO 850 Estate,20V,automat,1993
VOLVO V70 II 2.4D, automat, 2002

GDPR_user

Re: Starter nesepne

Příspěvek od GDPR_user »

Standus píše:Cau,
obcas se mi stane, ze po otoceni klicku motor nenastartuje, ale je slyset nejaky vrceni jakoby se asi motor starteru tocil, ale neni spojenej s motorem. Jak tak reseny to napojeni starteru pri startu? A zvladnu to opravit (mam na mysli jestli nebudu muset rozebirat polovinu motoru apod.)

Diky za rady
Standa
Vezmi kladivo a ťukni po startéru

netscan
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od netscan »

Kdyz jsem mel kdysi stareho Mercedesa, tak mi pri techto zvukach nezaskakoval pastorek. Proste starter se tocil ale pastorek byl opotrebovany. Nevim jak je toto reseno u Volva. Jinak oprava cca 1000,- vcetne prace.
_________________
Momentalne jeste Fiat Punto. V brzke dobe V70 II.

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

na 105-120L to bejval problem nevyjizdejiciho pastorku, bo nesepla kotva
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

bidak píše:na 105-120L to bejval problem nevyjizdejiciho pastorku, bo nesepla kotva
Přesně!
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

jenda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od jenda »

Taky myslím že je to ten pastorek. A rovněž bych zkusil ťuknout kladivem do startéru v klidu a když nepomůže tak ve chvíli kdy je roztočenej (či vrčí jak říkáš). Na Volvu se mi to nestalo, ale na Fordu mnohokrát. GOOD LUCK
_________________
V70 D5, manual, 2002 (Praha)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Marek Vild píše:
bidak píše:na 105-120L to bejval problem nevyjizdejiciho pastorku, bo nesepla kotva
Přesně!
No já jsem si myslel, že spíná el. mag. spínač a ne kotva, ale budu se muset doučovat :lol: Tak bych spíše řekl opálené kontakty v tom spínač, ne?

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

Jarda S40 píše:
Marek Vild píše: Přesně!
No já jsem si myslel, že spíná el. mag. spínač a ne kotva, ale budu se muset doučovat :lol: Tak bych spíše řekl opálené kontakty v tom spínač, ne?
hele nehazej po nas odbornej terminama, kterejm nerozumime
pro me je to kotva a oznaceni elmagspinac me urazi, bo nevim co to je :lol: :lol: :lol:
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

Fery
Offline
Příspěvky: 363
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

bidak píše: hele nehazej po nas odbornej terminama, kterejm nerozumime
pro me je to kotva a oznaceni elmagspinac me urazi, bo nevim co to je :lol: :lol: :lol:
To je ten malej váleček přidělanej na starteru a vedou do něj tlustej a slabej drát. Stačí alespoň takto ...

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

Fery píše:
bidak píše: hele nehazej po nas odbornej terminama, kterejm nerozumime
pro me je to kotva a oznaceni elmagspinac me urazi, bo nevim co to je :lol: :lol: :lol:
To je ten malej váleček přidělanej na starteru a vedou do něj tlustej a slabej drát. Stačí alespoň takto ...
prave tomu my s Markem rikame kotva :lol:
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

bidak píše:
Fery píše: To je ten malej váleček přidělanej na starteru a vedou do něj tlustej a slabej drát. Stačí alespoň takto ...
prave tomu my s Markem rikame kotva :lol:
Říkejte si tomu s Markem třeba "vlnobití" nebo "Parník", ale je to elektro magnetický spínač startéru. Smůla je totiž v tom, že ve startéru se již říká "kotva" rotoru startéru (obecně rotoru el. mag. točivých strojů), takže potom v tom děláte brajgl. Pokud chcete pro ten el. mag. spínač používat zkrácený název, tak prosím je již zavedený pojem "stykač".
Obecně lze nalézt u startéru více závad - uhlíky, proražené vinutí, pastorek s volnoběžkou a ten stykač. Častá závada jsou také vyběhaná kluzná ložiska kotvy. Ten stykač má spínací vinutí, které může být vadné a on potom nedělá nic nebo sice dělá, ale málo a také může mít již příliš opálené ty kontakty, které spínají ty obrovské proudy pro startér. Sice jsou konstruovány jako samočistící, ale časem stejně dojde k jejich opálení. Vinutí je jak v kotvě tak na statoru a občas ne moc často odejde, spíše to na kotvě. Na kotvě také může být špatný kolektor (vydřený či zanesený nebo dokonce vyletovaný), s tím většinou souvisí i ty špatné uhlíky. Pastorek (ozubený) může mít ojeté ozubení a pak někdy nezaskakuje, nebo může mít vyběhanou volnoběžku a pak sice zaskočí do ozubeného věnce na setrvačníku, ale netočí motorem, jenom bzučí jak se ta volnoběžka protáčí. Ale to je jen ve zkratce nástin možných problémů. Těžko něco řešit na dálku.

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Jarda S40 píše:
bidak píše:
prave tomu my s Markem rikame kotva :lol:
Říkejte si tomu s Markem třeba "vlnobití" nebo "Parník", ale je to elektro magnetický spínač startéru. Smůla je totiž v tom, že ve startéru se již říká "kotva" rotoru startéru (obecně rotoru el. mag. točivých strojů), takže potom v tom děláte brajgl. Pokud chcete pro ten el. mag. spínač používat zkrácený název, tak prosím je již zavedený pojem "stykač".
Obecně lze nalézt u startéru více závad - uhlíky, proražené vinutí, pastorek s volnoběžkou a ten stykač. Častá závada jsou také vyběhaná kluzná ložiska kotvy. Ten stykač má spínací vinutí, které může být vadné a on potom nedělá nic nebo sice dělá, ale málo a také může mít již příliš opálené ty kontakty, které spínají ty obrovské proudy pro startér. Sice jsou konstruovány jako samočistící, ale časem stejně dojde k jejich opálení. Vinutí je jak v kotvě tak na statoru a občas ne moc často odejde, spíše to na kotvě. Na kotvě také může být špatný kolektor (vydřený či zanesený nebo dokonce vyletovaný), s tím většinou souvisí i ty špatné uhlíky. Pastorek (ozubený) může mít ojeté ozubení a pak někdy nezaskakuje, nebo může mít vyběhanou volnoběžku a pak sice zaskočí do ozubeného věnce na setrvačníku, ale netočí motorem, jenom bzučí jak se ta volnoběžka protáčí. Ale to je jen ve zkratce nástin možných problémů. Těžko něco řešit na dálku.
No dobře, tak mě tedy kdysi odešla ta kotva a ne stykač. Byl tam upálenej jeden drát. Možná bych jí ještě někde vyhrabal.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Marek Vild píše:
Jarda S40 píše:Říkejte si tomu s Markem třeba "vlnobití" nebo "Parník", ale je to elektro magnetický spínač startéru. Smůla je totiž v tom, že ve startéru se již říká "kotva" rotoru startéru (obecně rotoru el. mag. točivých strojů), takže potom v tom děláte brajgl. Pokud chcete pro ten el. mag. spínač používat zkrácený název, tak prosím je již zavedený pojem "stykač".
Obecně lze nalézt u startéru více závad - uhlíky, proražené vinutí, pastorek s volnoběžkou a ten stykač. Častá závada jsou také vyběhaná kluzná ložiska kotvy. Ten stykač má spínací vinutí, které může být vadné a on potom nedělá nic nebo sice dělá, ale málo a také může mít již příliš opálené ty kontakty, které spínají ty obrovské proudy pro startér. Sice jsou konstruovány jako samočistící, ale časem stejně dojde k jejich opálení. Vinutí je jak v kotvě tak na statoru a občas ne moc často odejde, spíše to na kotvě. Na kotvě také může být špatný kolektor (vydřený či zanesený nebo dokonce vyletovaný), s tím většinou souvisí i ty špatné uhlíky. Pastorek (ozubený) může mít ojeté ozubení a pak někdy nezaskakuje, nebo může mít vyběhanou volnoběžku a pak sice zaskočí do ozubeného věnce na setrvačníku, ale netočí motorem, jenom bzučí jak se ta volnoběžka protáčí. Ale to je jen ve zkratce nástin možných problémů. Těžko něco řešit na dálku.
No dobře, tak mě tedy kdysi odešla ta kotva a ne stykač. Byl tam upálenej jeden drát. Možná bych jí ještě někde vyhrabal.
Aha, tak to s tebou Bídák myslel - a já myslel že s jiným Markem. Je vás tu nějak hodně :D

Standus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Standus »

informaci mam konecne dostatek, tak se na to podivam.
zatim diky

standa
_________________
VOLVO 850 Estate,20V,automat,1993
VOLVO V70 II 2.4D, automat, 2002

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Standus píše:informaci mam konecne dostatek, tak se na to podivam.
zatim diky

standa
Používejte jenom niky , potom to klame.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Standus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Standus »

o.k.
standus
_________________
VOLVO 850 Estate,20V,automat,1993
VOLVO V70 II 2.4D, automat, 2002

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

Marek Vild píše:No dobře, tak mě tedy kdysi odešla ta kotva a ne stykač. Byl tam upálenej jeden drát. Možná bych jí ještě někde vyhrabal.
tak ted jsi me dobre sejmul :)
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat
This topic is 13 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“