850 teče olej přes víko

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#1 850 teče olej přes víko

Příspěvek od Exit325 »

Ahoj,

Mohl by mi prosím Vás někdo říct na co slouží tato slavná díra ve ventilovém víku ?
orange cam cover hole plug.jpg
Ptám se jen z toho důvodu, že známému se přes tu díru pomalu tlačí olej ven.
Víko má přetmelený, odvětrávání je funkční a průchozí. Plus přes tu díru jde vidět tmel, ale olej se tama bez problému tlačí ven. :-D

Napadá Vás někoho čím by to mohlo být ?

Díky

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#2 850 teče olej přes víko

Příspěvek od kwiko »

ano, napada.
Daj si pretesnit veko.

Scarabeus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 255
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: VOLVO V70 TDI Swiss - MB SPRINTER 4x4
Bydliště: Praha

#3 850 teče olej přes víko

Příspěvek od Scarabeus »

PRAVDA...!!!

Ale postačí i si nechat vytočit na soustruhu čep se zářezy pro dva gumové O kroužky do oleje a zajistit to plechem se dvěma šroubky M6 jako pojistku... není to problém a pokud nechceš sundavat víko, tak je to dostatečné řešení... dělali mi to i na ERKU... a to se s ním lítalo i 250km/hod. a spokojenost...!!!

Ale i přetěsnění víka je řešení... 8)
_________________
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Bylo 6x V70 TDI, 2x SAAB 9-3 110kW TID, SHARAN TDI 81kW, SHARAN TDI 96 kW CRUISE, TOYOTA LAND CRUISER 120 D4D, NISSAN PATROL 3.3 TD, AUDI A6 AVANT TDI S-Line, 4x FORD SCORPIO V6 4X4, TOYOTA CELICA GT , CHRYSLER VOYAGER 2.5 TD, MERCEDES E 300 TD, MERCEDES 190D

GDPR_user

#4 850 teče olej přes víko

Příspěvek od GDPR_user »

Já to vidím,že to chčije přes nalívací otvor.Doporučuji silikonové těsnění nalévacího víka.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#5 850 teče olej přes víko

Příspěvek od Exit325 »

Scarabeus: toto řešení jsi ponechává jako poslední :)

martin: přes nalívací otvor mu to neteče (ta fotka je jen ilustrativní at víme o čem je řeč) ten silikon co je v té díře tam ve skutečnosti nemá.

Problém je takovej že měl po několikáté sundané víko i s hlavou, první byla dole palice, vše se složilo, víko se zalepilo tmelem a vše ok, asi po 5000km, sundal víko znova skrze hydroštely, tak udělal výměnu hydroštelů a víko přilepil opětovně stejným tmelem, a výsledek je ten že to prostě netěsní. Tak šlo víko ještě 2x dolů a vyzkoušeli se i jiné anaerobní tmely a bez úspěchu.

Když to nastartuje, tak mezi tím co se motor ohřívá a olej se tlačí nahoru, tak asi do 2 minut se pomalinku začíná tlačit olej přes tu díru v tom víku i přesto že když se nakloníš a vidíš do té díry tak ten tmel tam je. (Samozřejmě tmel je nanesen rovnoměrně všude válečkem). Když motor vypneš, tak olej už zpátky tou dírou dolů neproteče.

Plus co jsem zjistil dál: tak když byla dole hlava, se dělalo komplet nové odvětrávání kliky, takže je vše natažené v novotě i včetně hadic.

No a dnes mi bylo řečeno že to zkoušel nastartovat a když vytáhne měrku, tak to mírně fouká měrkou a pokud sundá víčko na dolévání oleje tak foukání měrkou přestane. (Komprese po 13 barech na válec, spotřeba oleje 0).

Tak mě napadá, že by měl ucpané odvětrávání kliky ? Nebo někde přelomenou hadici ? (že by tohleto způsobovalo tlačení oleje přes tu díru v tom víku ?)

Pochybuji o tom že by tento problém způsoboval olej 10w60 který tam má nalitý.

Ale možné je každopádně vše.

GDPR_user

#6 850 teče olej přes víko

Příspěvek od GDPR_user »

A není prostě motor tak vyhoněný,že už to odvětrání nebere??

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#7 850 teče olej přes víko

Příspěvek od Exit325 »

No s tím bych souhlasil též, ale jen do té doby než jsem se dozvěděl že blok je po G.O (nové válce, kroužky) plus po G.O hlava. A od zprovoznění co udělal generálku, tak s tím problém neměl, jen prostě až teď.

Mě akorát hlava nebere jak funguje to slavné odvětrávání.

Přece když by byli k.o kroužky nebo vyjeté válce, tak po vytažení měrky a sundání víčka, by přece výpary letěli pořád olejovou měrkou, popřípadě i vrchem přes víčko.

Což je divné že problém s tím má takovej, že po vytažení měrky z tama letí mírně pára a po sundání víčka z ventil deklu tento problém přestane (a vrchem neletí nic, jen maximálně jakoby mlha kterou hází vačka díky oleji).

Dále mě už jen napadá, jak mi bylo řečeno že dole v hadici u turba je jakoby cecek na který vede odvětrávání (žeprý slouží na ohřívání zkondenzovaných pár) Jedině že by se to tam přicpalo. A motor měl v sobě takový tlak že by tlačil olej přes tu díru v tom víku. :unknown:

Jinak sám netuším kde by mohl být další error.

GDPR_user

#8 850 teče olej přes víko

Příspěvek od GDPR_user »

Exit325 píše:No s tím bych souhlasil též, ale jen do té doby než jsem se dozvěděl že blok je po G.O (nové válce, kroužky) plus po G.O hlava. A od zprovoznění co udělal generálku, tak s tím problém neměl, jen prostě až teď.

Mě akorát hlava nebere jak funguje to slavné odvětrávání.

Přece když by byli k.o kroužky nebo vyjeté válce, tak po vytažení měrky a sundání víčka, by přece výpary letěli pořád olejovou měrkou, popřípadě i vrchem přes víčko.

Což je divné že problém s tím má takovej, že po vytažení měrky z tama letí mírně pára a po sundání víčka z ventil deklu tento problém přestane (a vrchem neletí nic, jen maximálně jakoby mlha kterou hází vačka díky oleji).

Dále mě už jen napadá, jak mi bylo řečeno že dole v hadici u turba je jakoby cecek na který vede odvětrávání (žeprý slouží na ohřívání zkondenzovaných pár) Jedině že by se to tam přicpalo. A motor měl v sobě takový tlak že by tlačil olej přes tu díru v tom víku. :unknown:

Jinak sám netuším kde by mohl být další error.
Nedávno tady také byly nějaké motory po GO,které neměly tlaky. :D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“