Porucha dobíjení, urgentní servis

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Vůz: S80II 2.4 D5 MY07
Bydliště: Od Budějovic po J. Hradec

#1 Porucha dobíjení, urgentní servis

Příspěvek od bizon17 »

Ahoj vespolek a pěkný Vánoce...

Po návratu z dovolený mi vyskočila hláška porucha dobíjení urgentní servis a svítí kontrolka dobíjení. Auto cca měsíc stálo, pod stříškou, ale venku. Předtím žádný problém. Auto je cca 2měsíce po pravidelným servisu v autorizáku. Zaparkovaný zdravý. Myslel jsem, že je problém s baterkou jak to dlouho stálo, tak jsem jí dal na nabíječku. Žádný rozdíl. Baterka má po nabití 13V, když auto nastartuju naměřím na baterce +-14V, takže bych si myslel, že to normálně dobíjí. Kabely od alternátoru jsem prošel a nenarazil na nic podezřelýho. Jen ta děsivá hláška.

Neví někdo co/kam s tím? Do autorizáku nechci, nosí mi smůlu.
_________________
Volvo S80II D5 MY07 aut.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#2 Porucha dobíjení, urgentní servis

Příspěvek od ok2ucx »

Tuším, že u P3 je to stejné = "výkon" (resp. napětí) alternátoru se řídí po LINu buď z ECM nebo CEM. Když tahle komunikace z libovolných důvodů nefunguje, altík padne do nouze (nabíjí nějakým bezpečným napětím, to může být klidně těch 14V) a na palubáku a diagnostice máš hlášku.

V P3 nabíjí tradičně na 14.4V, ale algoritmus v CEM je pokročilejší, občas "zamíchá" baterkou i na >15V. Ty CaCa baterky jsou na to stavěné, žádný strach.

Bez diagu asi více nezjistíš. Možná to napětí změř přesněji. 14.0V je málo.


P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3356
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#3 Porucha dobíjení, urgentní servis

Příspěvek od dumi.cz »

CEM? Nedavno to tu nekdo resil..
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#4 Porucha dobíjení, urgentní servis

Příspěvek od ok2ucx »

Jo, řešili to u facelift P2.
P3 to má podobně, avšak do CEM (zatím) nezatéká.

Takž spíše vadný altík nebo jen ten LIN drát k němu. Ale to je věštění z křišťálové koule (bez diagu).

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Vůz: S80II 2.4 D5 MY07
Bydliště: Od Budějovic po J. Hradec

#5 Porucha dobíjení, urgentní servis

Příspěvek od bizon17 »

To dává smysl, jen mi je divný že "závada" vznikla u zaparkovanýho auta :%). Zkusil jsem načíst chybový hlášky skrz bsr co byla k chipu. Vypisuje chybovou hlášku v ECM 163287: Smart Alternator Faluts Sensor / Circuit. To je předpokládám dost obecný, takže někdo s diagnostikou ideálně poblíž Budějovic?
_________________
Volvo S80II D5 MY07 aut.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3356
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#6 Porucha dobíjení, urgentní servis

Příspěvek od dumi.cz »

Svicko. Jinak co takova kuna? Sezrala drat...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#7 Porucha dobíjení, urgentní servis

Příspěvek od ok2ucx »

FYI: u platformy P3 řídí (stejně jako pozdější faceliftové P2) jednotku alternátoru ACM přímo motorová jednotka ECM (drát by měl být modro-hnědý).
Ovšem samotný algoritmus dobíjení běží v CEM a je chytřejší, než by se mohlo zdát. Zkoumají se "motohodiny" v závislosti na vnější teplotě (později na teplotě aku). Z CEMu se dá získat i histogram napětí a spoustu dalších pěkných údajů.

K věci - načtená chyba je skutečně toto:

Kód: Vybrat vše

ECM-P163287
Contact resistance or oxidation in the connectors. 
Open circuit on signal cable. 
Damaged Alternator Control Module (ACM). 
Damaged generator (GEN). 
Tak si vyber.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Vůz: S80II 2.4 D5 MY07
Bydliště: Od Budějovic po J. Hradec

#8 Porucha dobíjení, urgentní servis

Příspěvek od bizon17 »

ok2ucx píše:FYI: u platformy P3 řídí (stejně jako pozdější faceliftové P2) jednotku alternátoru ACM přímo motorová jednotka ECM (drát by měl být modro-hnědý).
Ovšem samotný algoritmus dobíjení běží v CEM a je chytřejší, než by se mohlo zdát. Zkoumají se "motohodiny" v závislosti na vnější teplotě (později na teplotě aku). Z CEMu se dá získat i histogram napětí a spoustu dalších pěkných údajů.

K věci - načtená chyba je skutečně toto:

Kód: Vybrat vše

ECM-P163287
Contact resistance or oxidation in the connectors. 
Open circuit on signal cable. 
Damaged Alternator Control Module (ACM). 
Damaged generator (GEN). 
Tak si vyber.

P.
No pěkný,díky :) . Pořádná diagnostika mi vyhodí to samý nebo to bude konkrétnější? Podle toho, že jak píšu výše, se to stalo u zaparkovanýho auta, tak bych viděl jako pravděpodobnou tu oxidaci nebo fakt třeba překouslej kabel i když jsem je zběžně kontroloval a ničeho si nevšiml. Takže to zítra ještě pořádně projdu. Kdyby nějaká diagnostika byla konkrétnější tak by to bylo fajn, nerad bych vyndaval alternátor, pokud je to nějakej zoxidovanej konektor někde :cry:
_________________
Volvo S80II D5 MY07 aut.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#9 Porucha dobíjení, urgentní servis

Příspěvek od ok2ucx »

Jaké někde?
Vede tam jeden (tenký) drát. Když bude OK, tak asi ta elektronika (modul ACM).

Více detailů ti nikdo další nedá - není co. Je tam jeden drát, po kterém altík komunikuje s ECM. A nic dalšího.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Vůz: S80II 2.4 D5 MY07
Bydliště: Od Budějovic po J. Hradec

#10 Porucha dobíjení, urgentní servis

Příspěvek od bizon17 »

Já ten konektor a prvních cca 20cm drátu kontroloval, pak jsem ho ztratil někde ve svazku(ten se zdá zvenku všude ok). Tak to zítra vezmu poctivějc, jestli jsem něco nepřehlídl. Když nic nenajdu tak vezmu altík s tím modulem k doktorovi. Díky za rady, jsou cenný :)
_________________
Volvo S80II D5 MY07 aut.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“