Originál tlumiče

Moderátor: wickey

This topic is 10 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
liguerex
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: SK
Vůz: V70, V70XC

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od liguerex »

Zdravím páni, zamŕzajú mi predné tlmiče. Nakoľko majú za sebou 195.000km, chcem ich vymeniť spolu s horným uložením a manžetami s dorazmi. No zaujímalo by ma, či by sa zároveň nemali vymeniť aj pružiny. Aké s tým máte skúsenosti?
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od jarek.krizan »

Mám zkušenosti že péra na prvních S/V40 bývají po 250kkm dost unavené, ale nutné na výměnu nebývají, pokud nevadí, že auto je pak už nízko.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

liguerex
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: SK
Vůz: V70, V70XC

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od liguerex »

jarek.krizan píše:Mám zkušenosti že péra na prvních S/V40 bývají po 250kkm dost unavené, ale nutné na výměnu nebývají, pokud nevadí, že auto je pak už nízko.
Takáto chybička krásy mi nebude vadiť. Skôr mi ide o to, aby som si po čase nenadával, že som chcel ušetriť.
Mimochodom, Jarku, nevieš čo môže spôsobovať to zamŕzanie? Je mi jasné, že voda, ale ako sa tam mohla dostať? Cez manžety alebo je aj nejaká iná možnosť? Manžety na pohľad vyzerajú v poriadku. No a ide o to, že sada dorazov a manžiet k predným tlmičom stojí viac ako obidva tlmiče dokopy.

Doplnenie: Tak som sa práve dozvedel, že manžety sa dajú kúpiť aj samostatne, takže až tak tragické to nebude :Yahoo!:
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud se kolem pístnice začne dostávat do tlumiče vlhkost, tak můžou přimrzat přímo pístnice, nebo ventilky. Pokud je tlumič těsný, neměla by se do něj vlhkost dostat.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od vlado »

prvý krát sa tu stretávam s výrazom "zamŕzanie tlmičov". ako sa to vlastne prejavuje, ovplyvňuje to jazdné vlastnosti, a do akej miery? mám najazdené 250tis. km, neviem či boli menené tlmiče niekedy, ale ja som najazdil už cez 100tis. km a nemenil som ich ešte. teraz plánujem po zime výmenu všetkých tlmičov. asi už bolo na čase že? aj na ten počet km nepociťujem žiadne anomálie, mimo toho, že auto už nie je na ceste tak pevné ako kedysi.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud tlumič zamrzne, tak je úplně natvrdo a je to jako bys ho zavařil.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od vlado »

ďakujem za vysvetlenie. tzn. že moje ešte nezamŕzajú, a tak 2 mesiace do výmeny vydržia. aj tak si myslím, že 250tis. km je už dosť na ne.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

liguerex
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: SK
Vůz: V70, V70XC

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od liguerex »

vlado píše:...ako sa to vlastne prejavuje, ovplyvňuje to jazdné vlastnosti, a do akej miery?...
Presne tak ako píše Jarek. Aj pri najmenšej trhline v asfalte máš pocit, že si vletel do 10cm hlbokej jamy a naviac pri rýchlosti vyššej ako 30km/h sa ti auto tak rozhojdá, že sa bojíš aby si nevyletel v zákrute. Takže auto určite nepoužiteľné do bežnej premávky.
Mne sa to stalo v decembri 2008 a musel som sa dostať 25km z práce domov. Našťastie bolo jedenásť hodín v sobotu večer, takže takmer žiadna premávka. Na druhý deň som išiel znova do práce ale keďže bola nedeľa, tak tiež v pohode. Bol som v tom, že hneď v pondelok budem musieť tlmiče vymeniť. Lenže jeden kolega mi povedal, že je málo pravdepodobné aby odišli naraz oba tlmiče a že môžu byť iba zamrznuté. Mal som našťastie možnosť po práci dať auto do vykurovanej garáže a skutočne to pomohlo. Po 3 hodinách som celý vytešený išiel domov (vtedy som si uvedomil, aké sú tlmiče geniálna vec a človek, čo ich vymyslel, by mal dostať Nobelovu cenu). Vtedy bolo vonku bolo asi -15°C a zaujímavé je to, že počas cesty domov voda v tých tlmičoch zamrzla tak, že som v pohode asi 2 týždne jazdil. Problém nastal, keď sa oteplilo a znova primrzlo. Takto som proces "rozmrazovania" musel vykonať asi 4-5 krát. Niekomu možno pripadám ako blbec ale jednoducho vtedy som finančne nebol na tom najlepšie, blížili sa vianoce atď... a toto stálo iba 2-3 hodiny času. Naviac vedel som, že tlmiče pokiaľ nie sú zamrznuté pracujú celkom v pohode, nakoľko v marci 2008 diagnostika tlmičov ukázala 72, resp. 70% Túto zimu je to zatiaľ v pohode ale aj tak už nové tlmiče mám objednané.
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW

Peťo
Offline
Příspěvky: 586
Registrován: 12 roků
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od Peťo »

Keď sme pri tých tlmičoch akú značku si idete kúpiť?
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

liguerex
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: SK
Vůz: V70, V70XC

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od liguerex »

Ja osobne origo zo Štěrbohol :)
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW

efrum
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 13
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Gabrielka - přechodně Praha Hostivař

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od efrum »

Chtěl bych se zeptat někoho kdo má S40 1,6 77Kw, jak se jeho auto chová při přejezdu nerovností. Např. zpomalovací prahy, železniční přejezdy (české), atd.. Měl jsem možnost porovnat to pouze s Oktavii a Fiat Marea. Ve srovnání s těmito vozy je přejetí takových nerovností jako jízda žebřiňákem. Dost tvrdé a tupé rány do karoserie a v zimě doprovázené ještě dost hlučným vrzáním na přední části. Po zahřátí už nevrže. :unknown:
_________________
Des Volvo S40 1,6 16V 77 Kw r.v. 99 , dříve VAZ 2106 1,6 60 Kw

Peťo
Offline
Příspěvky: 586
Registrován: 12 roků
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od Peťo »

efrum píše:Chtěl bych se zeptat někoho kdo má S40 1,6 77Kw, jak se jeho auto chová při přejezdu nerovností. Např. zpomalovací prahy, železniční přejezdy (české), atd.. Měl jsem možnost porovnat to pouze s Oktavii a Fiat Marea. Ve srovnání s těmito vozy je přejetí takových nerovností jako jízda žebřiňákem. Dost tvrdé a tupé rány do karoserie a v zimě doprovázené ještě dost hlučným vrzáním na přední části. Po zahřátí už nevrže. :unknown:
:ROFL: no skús na začiatok pozrieť stav predných ramien, potom by som pozrel stav stabilizátorov riadenia a nakoniec stav veľkých silentblokov na zadných ramenách. Na 99% to budeš mať K.O. ak to vymeníš uvidíš a pocítiš obrovskú zmenu v komforte jazdy. Nakoniec zistíš, že tlmiče sú ešte v dobrom stave. :good:
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od jarek.krizan »

Také zadní příčné ramena umí svoje.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

efrum
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 13
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Gabrielka - přechodně Praha Hostivař

Re: Originál tlumiče

Příspěvek od efrum »

Díky za cenné rady. :good: Až se oteplí, tak se ponořím pod vůz a pustím se do toho :crazy:
_________________
Des Volvo S40 1,6 16V 77 Kw r.v. 99 , dříve VAZ 2106 1,6 60 Kw
This topic is 10 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“