Originál tlumiče
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: SK
- Vůz: V70, V70XC
Re: Originál tlumiče
Zdravím páni, zamŕzajú mi predné tlmiče. Nakoľko majú za sebou 195.000km, chcem ich vymeniť spolu s horným uložením a manžetami s dorazmi. No zaujímalo by ma, či by sa zároveň nemali vymeniť aj pružiny. Aké s tým máte skúsenosti?
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Re: Originál tlumiče
Mám zkušenosti že péra na prvních S/V40 bývají po 250kkm dost unavené, ale nutné na výměnu nebývají, pokud nevadí, že auto je pak už nízko.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: SK
- Vůz: V70, V70XC
Re: Originál tlumiče
Takáto chybička krásy mi nebude vadiť. Skôr mi ide o to, aby som si po čase nenadával, že som chcel ušetriť.jarek.krizan píše:Mám zkušenosti že péra na prvních S/V40 bývají po 250kkm dost unavené, ale nutné na výměnu nebývají, pokud nevadí, že auto je pak už nízko.
Mimochodom, Jarku, nevieš čo môže spôsobovať to zamŕzanie? Je mi jasné, že voda, ale ako sa tam mohla dostať? Cez manžety alebo je aj nejaká iná možnosť? Manžety na pohľad vyzerajú v poriadku. No a ide o to, že sada dorazov a manžiet k predným tlmičom stojí viac ako obidva tlmiče dokopy.
Doplnenie: Tak som sa práve dozvedel, že manžety sa dajú kúpiť aj samostatne, takže až tak tragické to nebude

_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Re: Originál tlumiče
Pokud se kolem pístnice začne dostávat do tlumiče vlhkost, tak můžou přimrzat přímo pístnice, nebo ventilky. Pokud je tlumič těsný, neměla by se do něj vlhkost dostat.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
Re: Originál tlumiče
prvý krát sa tu stretávam s výrazom "zamŕzanie tlmičov". ako sa to vlastne prejavuje, ovplyvňuje to jazdné vlastnosti, a do akej miery? mám najazdené 250tis. km, neviem či boli menené tlmiče niekedy, ale ja som najazdil už cez 100tis. km a nemenil som ich ešte. teraz plánujem po zime výmenu všetkých tlmičov. asi už bolo na čase že? aj na ten počet km nepociťujem žiadne anomálie, mimo toho, že auto už nie je na ceste tak pevné ako kedysi.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Re: Originál tlumiče
Pokud tlumič zamrzne, tak je úplně natvrdo a je to jako bys ho zavařil.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
Re: Originál tlumiče
ďakujem za vysvetlenie. tzn. že moje ešte nezamŕzajú, a tak 2 mesiace do výmeny vydržia. aj tak si myslím, že 250tis. km je už dosť na ne.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: SK
- Vůz: V70, V70XC
Re: Originál tlumiče
Presne tak ako píše Jarek. Aj pri najmenšej trhline v asfalte máš pocit, že si vletel do 10cm hlbokej jamy a naviac pri rýchlosti vyššej ako 30km/h sa ti auto tak rozhojdá, že sa bojíš aby si nevyletel v zákrute. Takže auto určite nepoužiteľné do bežnej premávky.vlado píše:...ako sa to vlastne prejavuje, ovplyvňuje to jazdné vlastnosti, a do akej miery?...
Mne sa to stalo v decembri 2008 a musel som sa dostať 25km z práce domov. Našťastie bolo jedenásť hodín v sobotu večer, takže takmer žiadna premávka. Na druhý deň som išiel znova do práce ale keďže bola nedeľa, tak tiež v pohode. Bol som v tom, že hneď v pondelok budem musieť tlmiče vymeniť. Lenže jeden kolega mi povedal, že je málo pravdepodobné aby odišli naraz oba tlmiče a že môžu byť iba zamrznuté. Mal som našťastie možnosť po práci dať auto do vykurovanej garáže a skutočne to pomohlo. Po 3 hodinách som celý vytešený išiel domov (vtedy som si uvedomil, aké sú tlmiče geniálna vec a človek, čo ich vymyslel, by mal dostať Nobelovu cenu). Vtedy bolo vonku bolo asi -15°C a zaujímavé je to, že počas cesty domov voda v tých tlmičoch zamrzla tak, že som v pohode asi 2 týždne jazdil. Problém nastal, keď sa oteplilo a znova primrzlo. Takto som proces "rozmrazovania" musel vykonať asi 4-5 krát. Niekomu možno pripadám ako blbec ale jednoducho vtedy som finančne nebol na tom najlepšie, blížili sa vianoce atď... a toto stálo iba 2-3 hodiny času. Naviac vedel som, že tlmiče pokiaľ nie sú zamrznuté pracujú celkom v pohode, nakoľko v marci 2008 diagnostika tlmičov ukázala 72, resp. 70% Túto zimu je to zatiaľ v pohode ale aj tak už nové tlmiče mám objednané.
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
-
Offline
- Příspěvky: 585
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Re: Originál tlumiče
Keď sme pri tých tlmičoch akú značku si idete kúpiť?
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: SK
- Vůz: V70, V70XC
Re: Originál tlumiče
Ja osobne origo zo Štěrbohol 

_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
-
Offline
- Příspěvky: 13
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Bydliště: Gabrielka - přechodně Praha Hostivař
Re: Originál tlumiče
Chtěl bych se zeptat někoho kdo má S40 1,6 77Kw, jak se jeho auto chová při přejezdu nerovností. Např. zpomalovací prahy, železniční přejezdy (české), atd.. Měl jsem možnost porovnat to pouze s Oktavii a Fiat Marea. Ve srovnání s těmito vozy je přejetí takových nerovností jako jízda žebřiňákem. Dost tvrdé a tupé rány do karoserie a v zimě doprovázené ještě dost hlučným vrzáním na přední části. Po zahřátí už nevrže. 

_________________
Des Volvo S40 1,6 16V 77 Kw r.v. 99 , dříve VAZ 2106 1,6 60 Kw
Des Volvo S40 1,6 16V 77 Kw r.v. 99 , dříve VAZ 2106 1,6 60 Kw
-
Offline
- Příspěvky: 585
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Re: Originál tlumiče
efrum píše:Chtěl bych se zeptat někoho kdo má S40 1,6 77Kw, jak se jeho auto chová při přejezdu nerovností. Např. zpomalovací prahy, železniční přejezdy (české), atd.. Měl jsem možnost porovnat to pouze s Oktavii a Fiat Marea. Ve srovnání s těmito vozy je přejetí takových nerovností jako jízda žebřiňákem. Dost tvrdé a tupé rány do karoserie a v zimě doprovázené ještě dost hlučným vrzáním na přední části. Po zahřátí už nevrže.


_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Re: Originál tlumiče
Také zadní příčné ramena umí svoje.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
-
Offline
- Příspěvky: 13
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Bydliště: Gabrielka - přechodně Praha Hostivař
Re: Originál tlumiče
Díky za cenné rady.
Až se oteplí, tak se ponořím pod vůz a pustím se do toho 


_________________
Des Volvo S40 1,6 16V 77 Kw r.v. 99 , dříve VAZ 2106 1,6 60 Kw
Des Volvo S40 1,6 16V 77 Kw r.v. 99 , dříve VAZ 2106 1,6 60 Kw