Originál tlumiče

  • Autor
  • Zpráva
jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 6

Originál tlumiče

Příspěvek od jiri gajdarus »

Zdravím, nekupovali jste někdo origináln tlumiče na S40, rok. 2002? Zajímalo by mě, zda se dají ve Volvu koupit jen tlumiče, nebo se musí koupit komplet tlumiče, pružina a horní uložení tlumiče? Díky za radu.
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

Proč originál?Myslím,že samotný tlumič jde určitě koupit zvlášť.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od jiri gajdarus »

No protože mám snížený sporotvní podvozek a na něj se nedají koupit tlumiče zvlášť (koukla jsem na Sachs, Monroe, Kayaba). Pro Volvo je údajně dělá Sachs, ale ani ten je neprodává. A ve Volvu mi říkali, že se dodává jen set, tj. tlumič, pružina a horní uložení tlumiče.
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Sachs je opravdu samostatné nedodává, neboť výroba do prvovýroby probíhá jinde a za jiných smluvních podmínek, než výroba pro distribuci ND. Zase na druhou stranu se mi silně nezdá, že by neexistovala náhrada i u konkurenční značky. Myslím, že pokud by bylo orig. objednací číslo tak se určitě něco najde např. u Kayaby, Bilsteinu apod.
Navíc když jsem pracoval ještě pro Volvo, tak se daly právě tyto tlumiče koupit samostatně, ale jen jeden zákazník si tam nechal dát opět Sachs ( problém - cena + výdrž ) i když třeba v síti ND je to jedna z nejlevnějších značek.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

díval jsem se do Kayaby,májí tam nějaké .Mám katalog od Autobenexu.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

Dodávám že pod čísly 334175,to je L a 334174,to je P.V Auto kelly jsem našel Monroe pro sport line,ale osobně bych šel do kayaby.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od jiri gajdarus »

Díky. Budu shánět ale jedny Kayaby jsem měl v ruce, ale i když podle katalogu by to měl být stejný tlumič tak byl trochu jiný ... právě proto jsem se ptal na ty orginály, kde se mi zase nechce kupovat celý komplet. Jinak originály jsou špatný výdrží? Měl by to pro Volvo dodávat Sachs a ty z výroby na autě vydrží hodně dlouho.
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6151
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Kolik na tom máš nalítáno, že je potřebuješ vyměnit?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

kavka píše:Dodávám že pod čísly 334175,to je L a 334174,to je P.V Auto kelly jsem našel Monroe pro sport line,ale osobně bych šel do kayaby.
Kayaba je dobrá. Mám je na autě a jen si mlaskám. Takže také doporučuji. :)
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

jiri gajdarus píše:Díky. Budu shánět ale jedny Kayaby jsem měl v ruce, ale i když podle katalogu by to měl být stejný tlumič tak byl trochu jiný ... právě proto jsem se ptal na ty orginály, kde se mi zase nechce kupovat celý komplet. Jinak originály jsou špatný výdrží? Měl by to pro Volvo dodávat Sachs a ty z výroby na autě vydrží hodně dlouho.
Netrvdím,že jsou špatné,ani si to nemyslím,je potřeba se jen rozhodnout kvalita poměr cena.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od jiri gajdarus »

Lachtan píše:Kolik na tom máš nalítáno, že je potřebuješ vyměnit?
Důvod k výměně je trochu prozaičtější. Chtěl jsem až o výsledku napsat pár řádků, ale dám to tedy sem. Asi před třemi týdny mi jeden dobrák s dodávkou naboural auto, které bylo zaparkované u chodníku, a to tak šikovně, že kromě nárazníku se spoilerem, které zničil, auto narazilo do obrubníku. A ujel :twisted: :twisted: :twisted: Naštěstí jsem měl kliku a hlavně svědka ... policie, kterou jsem po dlouhém přemýšlení zavolal, mi sdělila vlastníka auta, co mě pochroumalo ... ve firmě, které auto patřilo, se omlouvali jako hrom, hned to nahlásili na pojišťovnu a tak auto šlo do AUTO HASSE. Už když jsem tam jel, tak to táhlo doprava a měl jsem volat o čtvrt otáčky šejdrem :idea: :idea: :idea: No a tak po geometrii zjistili, že musí vyměnit pravé rameno, tlumič, horní uložení tlumiče, ťahlici včetně ložiska ... no prostě celá nová pravá půlka nápravy. Jenže pojišťovna se rozhodla, že zaplatí jen ten poškozenej tlumič, ale už ne druhej (i když se musí měnit v páru že ...). No takže je to teď na mě, buď zaplatím druhej originál tlumič ve Volvu (ale prý dodávají jen kompletní blok tlumič, pružina, horní uložení) nebo někde koupím ten stejnej, ale jen tlumič ... proto ten dotaz na Sachs, protože ten dodává org. pro Volvo. Uf to bylo dlouhý ...
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

kavka píše:
jiri gajdarus píše:Díky. Budu shánět ale jedny Kayaby jsem měl v ruce, ale i když podle katalogu by to měl být stejný tlumič tak byl trochu jiný ... právě proto jsem se ptal na ty orginály, kde se mi zase nechce kupovat celý komplet. Jinak originály jsou špatný výdrží? Měl by to pro Volvo dodávat Sachs a ty z výroby na autě vydrží hodně dlouho.
Netrvdím,že jsou špatné,ani si to nemyslím,je potřeba se jen rozhodnout kvalita poměr cena.
Myslím že za cenu origo Volvo by se daly koupit i regulovatelné Koni nebo se pletu???

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jak jsem uvedl výše Sachs není špatný ten co se dodává do prvovýroby ale ten co se dodává jako ND. Origo rádio taky nekoupíš u výrobce i když víš kdo ho vyrábí ale jen ve Volvu. Já osobně mám Kayaby a jsem spokojený - v poměru cena - kvalita
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

......tak ty máš iný problém.....máš tam pravdepodobne namontované tlmiče s technológiou "Nivomat" a ako náhradu ich tam dodáva Sachs alebo originál od fi Skandix alebo TRW. Je to set tlmič, pružina a uloženie, jeho funkcia je, že pri akomkoľvek zaťažení auta pri jazde udržiavajú stálu výšku zadnej časti vozidla, montovali ich do modelov Scandinavian, alebo na objednávku.....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

jarek.krizan píše:Jak jsem uvedl výše Sachs není špatný ten co se dodává do prvovýroby ale ten co se dodává jako ND. Origo rádio taky nekoupíš u výrobce i když víš kdo ho vyrábí ale jen ve Volvu. Já osobně mám Kayaby a jsem spokojený - v poměru cena - kvalita
Sachs stojí za prt ať z prvo nebo druhovýroby. Bejvávalo :lol:
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Viete, kde sa vyrábajú bežné tlmiče a spojky SACHS ? TAZ Trnava......(náhradná výroba za Š 1203). Preto SACHS - nikdy a ak tak tie, ktoré kúpite niekde v zahraničí, ale ani tam už nie je tá záruka, ako pred 20 - 25 rokmi
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7952
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Igor píše:Viete, kde sa vyrábajú bežné tlmiče a spojky SACHS ? TAZ Trnava......(náhradná výroba za Š 1203). Preto SACHS - nikdy a ak tak tie, ktoré kúpite niekde v zahraničí, ale ani tam už nie je tá záruka, ako pred 20 - 25 rokmi
Igore Slovakia je širokej pojem a velká země. Chtělo by to nějaký bližší určení.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

ahoj, dlho sa tu o tlmičoch nedebatovalo...ja sa chystám na výmenu tlmičov. potrebujem od niekoho radu a síce, je rozdiel v tlmičoch na bežných S/V 40 a na T4-kách? v ponuke katalógov sa rozdelujú podľa typov u benzínu práve na to či je alebo není T4. je rozdiel iba v tvrdosti alebo aj v uložení,prípadne dĺžke? treba v tom prípade meniť aj pružiny? nechcem podvozok moc tvrdý športový, a si myslím že u T4-ky je trochu tvdrší oproti standardu...
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

vlado píše:ahoj, dlho sa tu o tlmičoch nedebatovalo...ja sa chystám na výmenu tlmičov. potrebujem od niekoho radu a síce, je rozdiel v tlmičoch na bežných S/V 40 a na T4-kách? v ponuke katalógov sa rozdelujú podľa typov u benzínu práve na to či je alebo není T4. je rozdiel iba v tvrdosti alebo aj v uložení,prípadne dĺžke? treba v tom prípade meniť aj pružiny? nechcem podvozok moc tvrdý športový, a si myslím že u T4-ky je trochu tvdrší oproti standardu...
Na T4 jsou tvrdší, délku jsem neměřil ale doporučují ( Volvo ) výměnu i péry. Ty jsou taky tvrdší, s mírně progresívním účinkem a kratší.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

jarek.krizan píše:
vlado píše:ahoj, dlho sa tu o tlmičoch nedebatovalo...ja sa chystám na výmenu tlmičov. potrebujem od niekoho radu a síce, je rozdiel v tlmičoch na bežných S/V 40 a na T4-kách? v ponuke katalógov sa rozdelujú podľa typov u benzínu práve na to či je alebo není T4. je rozdiel iba v tvrdosti alebo aj v uložení,prípadne dĺžke? treba v tom prípade meniť aj pružiny? nechcem podvozok moc tvrdý športový, a si myslím že u T4-ky je trochu tvdrší oproti standardu...
Na T4 jsou tvrdší, délku jsem neměřil ale doporučují ( Volvo ) výměnu i péry. Ty jsou taky tvrdší, s mírně progresívním účinkem a kratší.
asi tejto problematike ešte dobre nerozumiem, výraz "progresívnejší účinek" to je nejaký špeciálny termín v tejto téme o tlmičoch?
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

vlado píše:
jarek.krizan píše:
Na T4 jsou tvrdší, délku jsem neměřil ale doporučují ( Volvo ) výměnu i péry. Ty jsou taky tvrdší, s mírně progresívním účinkem a kratší.
asi tejto problematike ešte dobre nerozumiem, výraz "progresívnejší účinek" to je nejaký špeciálny termín v tejto téme o tlmičoch?
To znamená čím větší zatížení, tím tvrdší. Péro má na jednom konci jemnější stoupání a na druhém hrubší.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1814
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Příspěvek od Sibr »

Nevím na kolik vyjde sada origo tlumičů ale sada FSD od Koni stojí kolem 16k a známej říkal že nemaj chybu. V budoucnu až budou chechtáky tak pujdou na 70ku :D .
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

T4 má oproti ostantím modelům snížený podvozek o 15mm, takže pokud tlumiče z T4, pak budou potřeba i pružiny z T4.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2559
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

No ja tam mam pruziny AP Racing, kratsi o 3cm + vpredu stavitelne tlumice KONI, vzadu zatim puvodni...
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3873
Registrován: 15 roků
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Příspěvek od Deshi »

Jaká je tak cena tlumičů??
_________________
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Dream car: C70

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“