Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
zvedavec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1170
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#1 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od zvedavec »

_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#2 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od ok2ucx »

Krása:
Protože měl projektový tým při navrhování neobvykle volnou ruku, mohl si tehdejší ředitel designu Peter Horbury dovolit udělat radikální změnu v designovém jazyce Volvo a oprostit se od hranatých tvarů.
a
Protože měli být v té době na dovolené, mohli si s sebou vzít i své rodiny, což se ukázalo jako nečekaně úspěšný tah. Díky tomu, že byly uvedené automobily testovány celou rodinou, získal tým několik cenných připomínek, které by samotní konstruktéři a designéři nepostřehli. Tato rodinná zpětná vazba se stala vynikajícím přínosem i při vlastním navrhování nových modelů, kdy se k ní členové týmu často vraceli.
Jakkoli je toto vozítko "jiné", neužitečné, možná právě toto jej činí "chtěným" nikoli pouze "potřebným" (viz citát od Horburyho).

Docela by mě zajímalo, jestli si ještě dnes nějaká automobilka dovolí podobný počin? Relativně podobnou genezi mělo i úžasně "porsche chudých" Mazda Miata (MX5).

... jó to byly časy.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#3 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od st_Andy »

no ty kraso, chapete to, v roce 1994 se zacal navrhovat model ktery jeste o 22 let pusobi jak by prave vyjel z linky.. :Bravo:

pro mne je to po ere hran a lednic to nejhezci a nejnadcasovejsi co kdy volvo vyprodukovalo a uz se na nej tesim, az jednou nastane navrat saffronu do moji garaze :good: :Rose:
Přílohy
c70.jpg
c70.jpg (43.33 KiB) Zobrazeno 1329 x
noestate.jpg
noestate.jpg (16.28 KiB) Zobrazeno 1329 x

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 81
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: C70 B5244T 2001 manual

#4 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od escobar »

Pekny clanek. Ja jsem cecko chtel od chvile kdy ho predstavili. Pro me je to splneny sen.
_________________
Dříč: Volvo S70 2.5 10V 1997
Víkendovka: Volvo C70 coupe 2.4T 2001
Dárce dílů: Volvo C70 coupe 2.4T 1999
Ex: Volvo C70 cabrio 2.4T 2003
RIP: Volvo 850 2.5 10V 1996

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2205
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#5 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od Krystof P. »

st_Andy píše: pro mne je to po ere hran a lednic to nejhezci a nejnadcasovejsi co kdy volvo vyprodukovalo
Tohle !

Hrany a lednice mají hodně do sebe, ale Coupé bude vždycky nejhezčí a nejelegantnější tvar a GT zase nejkrásnější představa o způsobu dopravy autem.

mvtechnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 186
Registrován: 9 roků
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

#6 Zahodili jsme krabici, ale hračka zůstala uvnitř Volvo C70 s

Příspěvek od mvtechnik »

Moje kupátko slaví 20 let. Děkuji Volvu za upozornění, abych nezapomněl otevřít šampáňo :-)
Příběh vozu navrženého s vášní si můžete přečíst v přiložené tiskové zprávě
Petry Dolezalové
External PR Manager
Marketing
Volvo Car Czech Republic s.r.o.
Pruhonice

Czech Republic
Uplynulo dvacet let od představení Volva C70, vozu navrženého s vášní
Volvo C70, jež bylo světu poprvé představeno před dvaceti lety, znamenalo nový směr ve velmi důležitém období značky Volvo. Jednalo se o dílo malého týmu, který byl v rámci svého projektu hnán vášní a láskou k automobilům.
Při svém celosvětovém debutu, který se konal 30. září 1996 na Pařížském autosalonu, udělal tento model dojem nejen svými štíhlými křivkami, jež byly v té době pro značku Volvo něčím nevídaným, ale také svým celkovým charakterem. Volvo C70 bylo prvním „pořádným“ kupé od dob modelu P1800 a zároveň šlo o první model, který vznikl ve spolupráci automobilky Volvo s konstruktérskou společností TWR. Mimoto byl tento vůz částečně vyráběn za použití nových metod v nově otevřené továrně ve švédském městě Uddevalla.
Počátkem devadesátých let minulého století se automobilka Volvo rozhodla rozšířit své modelové portfolio o kupé a kabriolet. Z toho důvodu byly na technologickém základě řady 850 souběžně vytvořeny dvě modelové varianty.
Projekt byl dílem malého týmu, který byl sestaven začátkem roku 1994 a jehož projektovým manažerem byl jmenován Håkan Abrahamsson. Protože měla automobilka Volvo s vývojem takto charakteristických produktů jen malé zkušenosti a navíc celý projekt dost spěchal, byla navázána úzká spolupráce s britskou konstruktérskou firmou TWR (Tom Walkinshaw Racing), která se již podílela na konstrukci vozů pro závodní tým Volvo na šampionátu BTCC.
„Bezpochyby se jednalo o ten nejzábavnější automobilový projekt, do kterého jsem byl kdy zapojen,“ vzpomíná dnes Håkan Abrahamsson. Volvo chtělo o něco mladšího projektového manažera – preferovalo dokonce někoho, komu by v době odhalení vozu ještě nebylo 40 let.
V roce 1994 dostal tým jen několik měsíců na sestavení definice celého projektu, takže se všichni pustili okamžitě do práce a relativně během chvíle vytvořili komplexní analýzy konkurence. Členové projektového týmu museli zrušit své dovolené a místo nich zamířili na jih Francie pronajmout si a vyzkoušet kupé a kabriolety hlavních konkurentů.
Protože měli být v té době na dovolené, mohli si s sebou vzít i své rodiny, což se ukázalo jako nečekaně úspěšný tah. Díky tomu, že byly uvedené automobily testovány celou rodinou, získal tým několik cenných připomínek, které by samotní konstruktéři a designéři nepostřehli. Tato rodinná zpětná vazba se stala vynikajícím přínosem i při vlastním navrhování nových modelů, kdy se k ní členové týmu často vraceli.
Velká část designérských a vývojových prací se odehrávala ve společnosti TWR poblíž anglického Oxfordu. Společnost Volvo byla zodpovědná za základní technickou konstrukci a určovala charakteristiky výsledných modelů. Firma TWR měla na starosti design a nastavení výroby. Kompletní vývojový tým pracoval v obrovské garáži, kde měl Tom Walkinshaw, charizmatický majitel společnosti TWR, také svou sbírku automobilů.
Protože měl projektový tým při navrhování neobvykle volnou ruku, mohl si tehdejší ředitel designu Peter Horbury dovolit udělat radikální změnu v designovém jazyce Volvo a oprostit se od hranatých tvarů. Když Ian Callum ze společnosti TWR představil návrhy kupé s výrazně klesající oblou střešní linií a s vyrýsovanými boky, ostatní návrhy, které se zdály být „příliš Volvo“, neměly žádnou šanci. Návrháři tudíž mohli pokračovat v práci na tomto návrhu, který se až do výroby téměř nezměnil.

Ačkoli měl nový vůz stejný rozvor náprav jako Volvo 850, s nímž sdílel i stejnou délku, působil mnohem elegantnějším dojmem. Protože bylo již od samého počátku jasně zadáno, že má být tento vůz vyráběn také ve verzi kabrioletu, vývojový tým usiloval o to, aby výsledný design fungoval se střechou i bez ní.
Dalším ze specifik modelu C70 byla také velmi krátká doba jeho vývoje – od prvních studií uplynulo pouhých 30 měsíců do výroby prvních vozů. Zásadním předpokladem pro dosažení tohoto cíle byla spolupráce s firmou TWR, díky níž bylo zároveň možné udržet náklady na rozumné úrovni.
Peter Horbury, který byl novým designovým jazykem maximálně nadšen, představoval model C70 následujícími slovy: „Zahodili jsme krabici, ale hračka zůstala uvnitř.“ To jsou slova, která řekl při prvním představení vozidla tisku, když se na jevišti objevilo šafránově žluté Volvo C70.
Příď nesla charakteristické prvky značky Volvo, zatímco zbytek karoserie tvořily mnohem plynulejší a elegantnější křivky, než tomu bylo u jakéhokoli z předchozích modelů – alespoň pokud jde o ty novější. Volvo C70 se stalo průkopníkem nového designového jazyka, který později vytvořil definici pro mnoho následujících modelů.
Svoboda byla u tohoto modelu důležitá nejen při jeho navrhování, ale také s ohledem na volbu zákazníků, kteří si mohli vybírat z celkem 17 různých barevných odstínů. Metalických, nemetalických i perleťových. A vzhledem k 40 různým kombinacím interiéru, které zahrnovaly rozmanité materiály a barvy, byly možnosti výběru téměř neomezené.
Protože bylo velmi důležité, aby se vzhledem nového modelu korespondovala také jeho rychlost, bylo Volvo C70 uvedeno na trh výhradně s pětiválcovými motory s přeplňováním turbodmychadlem. Nejsilnější z těchto agregátů, který se mohl pochlubit zdvihovým objemem 2,3 litru a silou 240 koní, sdílel tento model s Volvem 850R. Klidnější varianta, uvedená ve stejné době, nabízela zdvihový objem 2,5 litru a výkon 193 koní. Mimoto zde byly ještě dvě dvoulitrové motorizace o výkonu 180 koní a 225 koní, které byly určeny především na trhy, kde počet válců ovlivňuje výši daně a jiných poplatků.
Ačkoli bylo Volvo C70 velmi vzrušujícím vozem, mělo skvělé vlastnosti, také pokud šlo o podřízení designu jeho funkci, a proto mohlo nabídnout dostatek prostoru pro čtyři cestující a jejich zavazadla. Model C70 vynikal rovněž v oblasti bezpečnosti – jak se ostatně na značku Volvo sluší – a svou posádku střežill pomocí systému komplexní ochrany v případě bočního nárazu (SIPS), systému ochrany proti hyperflexi krční páteře, předpínačů bezpečnostních pásů a bočních airbagů.
Automobilka Volvo společně s firmou TWR vybudovala novou společnost Autonova se sídlem ve městě Uddevalla, kde v minulosti společnost Volvo působila, ale kde byla o několik let dříve výroba zastavena. Nyní byla továrna zrekonstruována a přestavěna za účelem výroby nového typu vozu značky Volvo. Došlo ke změně principu výroby a namísto montážní linky byla auta vyráběna různými týmy, které měly vždy na starosti určitou část výroby, a pak přesunuly vůz o tým dále. Objem výroby této nové továrny byl 20 000 vozů ročně.
Zpráva o tom, že bude kupé Volvo C70 následováno kabrioletem, byla zveřejněna v době, kdy bylo kupé uvedeno na trh. Kabriolet C70 byl představen o rok později a stal se prvním kabrioletem Volvo moderní éry. Automobilka Volvo byla z bezpečnostních důvodů po mnoho let k výrobě kabrioletů skeptická, ale součástí modelu C70 byly takové bezpečnostní systémy, jako je například systém ochrany při převrácení vozu (ROPS), jehož funkce spočívala v aktivaci dvou bezpečnostních rámů ukrytých za zadními sedadly, které chránily posádku v případě převrácení vozu. Dále zde byl rám čelního skla vyrobený z vysokopevnostní oceli, který byl připevněn přímo ke kostře vozu.
Design tohoto výjimečného modelu obstál ve zkoušce času a během devíti let nebyl žádný důvod jej významně měnit. Kupé Volvo C70 se vyrábělo až do roku 2002, zatímco kabriolet žil ještě další tři roky a jeho výroba skončila v dubnu 2005. Za celou dobu bylo vyrobeno celkem 76 809 kusů modelu C70, z čehož činila 27 014 varianta kupé a 49 795 vozů byly kabriolety.
Druhá generace kabrioletu C70, která byla vybavena trojdílnou pevnou skládací střechou a na jejímž designu se podílela designérská značka Pininfarina, byla představena v roce 2005 na Pařížském autosalonu.
10 věcí, které jste možná o Volvu C70 nevěděli
1. Model C70 byl vybaven jedním z celosvětově nejlepších audiosystémů své doby. Reproduktory pocházely z dílny dánské prestižní značky Dynaudio, soustava reproduktorů se mohla pochlubit prostorovým zvukem Dolby Surround a zesilovač měl výkon až 4 × 100 W.
2. Pod dohledem designéra Josého Diaze de la Vega bylo vyvinuto 17 různých barevných odstínů pro lak exteriéru. José Diaz de la Vega spolupracoval také na designu interiéru, zatímco na exteriéru se významně podílel Anders Gunnarsson.
3. Ve Švédsku byl založen motoristický klub určený jen pro majitele modelu C70 s názvem „Švédský klub majitelů Volva C70“. Při příležitosti dvacátého výročí modelu C70 uspořádalo toto sdružení spanilou jízdu od továrny v Uddevalle k muzeu značky Volvo v Göteborgu.
4. Slavnostní premiéru v Paříži bylo možné sledovat také online – jednalo se vůbec o první takovouto akci v Evropě.
5. V roce 1998 byl model C70 vyhlášen v anketě spokojenosti zákazníků, kterou pořádala agentura J. D. Power, nejlepším volvem a celkově pátým nejlepším vozem.
6. Finská firma Valmet vytvořila návrh kabrioletu C70 s plechovou střechou. Ačkoliv tento návrh do výroby nešel, nová generace Volva C70 z roku 2005 byla vybavena střechou podobného typu.
7. Tom Walkinshaw, muž stojící za firmou TWR, byl zkušený závodní jezdec, který měl na kontě tři mistrovské tituly ze světového šampionátu cestovních vozů a dvě vítězství na okruhu Daytona a také v závodě 24 hodin Le Mans.
8. V roce 1999 vyplatilo Volvo firmu TWR ze společnosti Autonova a pokračovalo ve vlastní výrobě, aby později zahájilo spolupráci s italskou designérskou společností Pininfarina.
9. Ve filmu „Svatý“ (The Saint) z roku 1997 řídí Simon Templar v podání Vala Kilmera Volvo C70 v červeném odstínu Garnet. Protože se film natáčel před slavnostním představením Volva C70, bylo vyžadováno maximální utajení.
10. Předběžné prospekty vztahující se k Volvu C70 byly sporé. Skládaly se z pár obrázků, několika technických údajů a třířádkové citace od Petera Horsburyho: „Snažil jsem se navrhnout vůz, který lidé budou chtít, a ne vůz, který lidé potřebují.“
https://www.media.volvocars.com/…/pressreleas…/199395/photos
_________________
MVtechnik C70 2,5T

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#7 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od spy »

100% Volvo
0% Estate

To je první hláška, kterou bych si i dal na auto :-)
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

GDPR_user

#8 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od GDPR_user »

spy píše:100% Volvo
0% Estate

To je první hláška, kterou bych si i dal na auto :-)
Apak by Ti to estate nakopalo prdel. :ROFL:

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#9 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od Nosound89 »

Škoda, že už volvo nevyrábí žádné coupe :(
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 443
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#10 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od quaero »

Myslím že časem bude.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#11 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od Nosound89 »

Chtělo by to nějaké větší coupe, něco na způsob nové S/V90, ale vím, že nějaký koncept už byl pokud si dobře pamatuji.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

GDPR_user

#12 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od GDPR_user »

Nosound89 píše:Škoda, že už volvo nevyrábí žádné coupe :(
Škoda,že už Volvo nevyrábí zadokolky.

begbie
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 32
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: Volvo V70

#13 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od begbie »

martinopel píše:
Nosound89 píše:Škoda, že už volvo nevyrábí žádné coupe :(
Škoda,že už Volvo nevyrábí zadokolky.

Škoda je tak maximálně dobrýho člověka, těch moc není :(

Jinak opožděně vše nej k narozeninám krásnýmu autu :Rose:
_________________
Saab 9 - 3 Hirsch[/b]
Toyota Camry 2.5 Hybrid, Executive

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#14 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od kwiko »

Popri c70 mam aj skodu (forman) :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#15 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od kamov »

Krasne auto, take chcem
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 11
Registrován: 8 roků
Bydliště:
Vůz: Volvo C70 2.4

#16 Uplynulo dvacet let od představení Volva C70

Příspěvek od ma.ra.xcii »

Já si jí koupil teď v srpnu a teď bude stát celou zimu v Chebu u Ervína. Musí se mu kouknout na motor. Dnes mi začal nejspíš litat ventil po motoru. A já musím zatím našetřit na znovuoživení. A kde se stala chyba? Zeptejte se profíků z Auto Eder Karlovy Vary.


Volvo C70 T4 Saffron, 142 kW, B5244t, LPG VSI Prins
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“