tusca píše:Ahoj...ja osobne 17 x 8 palcu,predek 215 x 45 good year eagle F1,zadek po mensi uprave 235 x 45 eagle F1...a vypada to luxusne..
Čau Tusco,
tak to je docela mazec
na to bych se rád někdy podíval
PS: to nevadí, ža na takovémhle autě je na každé nápravě jiný rozměr disků a pneu??? :?
Proti našemu silničnímu zákonu je tu hned několik věcí. Přesah kol obrysu vozidla ( blatníků ). Na řadu 40 Volvo nikde nepovolovalo jiný rozměr kol na přední a zadní nápravu.Dostatečně fundovaný policista ocení patřičným počtem bodů o STK nemluvě. Další věc pokud je použit jiný rozměr pneu a tím i obvodu kola ( protože to 45 je poměr šířka-výška a tím bude jiný na 215 a 235 ) tak se z toho systémy jako ABS , protiprokluz apod. asi pose*ou.
Co na to zavěšení kol, čepy apod. ani nemluvím. Ale zas na druhou stranu je aspoň v servisech dost práce.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
Deshi píše:PS: to nevadí, ža na takovémhle autě je na každé nápravě jiný rozměr disků a pneu??? :?
Nevim jestli je neco povolenyho,ale zakryt behounu je Ok... disky ET 35,co se tyce rozdilne velikosti gum na kazde z naprav..netusim.Hned prvni den jsem potkal silnicni kontrolu....koukal na to pozorne,prohlizel zakryt behounu a na velikost disku se ani neptal.Jizdni vlastnosti o mnoho lepsi....coz asi da rozum,ze v zatackach uz to neni jak plovouci korab,ale pekne to drzi.Jakou funkci to ma na ABS netusim,a co se tyce jizdy...byl jsem mile prekvapen,ze to neni jak na trakari,rozdil v tuhosti uplne minimalni
_________________ V40 r.1999,92 kW
front -40mm (V-maxx),rear -40mm (V-maxx)
17 x 8 " (215x45) 17 x 8 " (215x45)
tusca píše:Ahoj...ja osobne 17 x 8 palcu,predek 215 x 45 good year eagle F1,zadek po mensi uprave 235 x 45 eagle F1...a vypada to luxusne..
Co tim myslis po mensi uprave? Odehnuti blatniku? Kdyz to propruzis tak ti to nedre, jo? A predek pri max rejdu taky nestrejcha o blatnik? To bych se divil...kdyby ne...
_________________ V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex: S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
To marvays: Je to věc názoru a preference. Na 16" bude asi auto vizuálně lépe vypadat, ale kola na autě máš, tak mi přijde jako nesmysl utrácet jen kvůli optickému efektu. Také se tu někde psalo, že čím větší kola tím více trpí podvozek na našich "kvalitních" silnicích.
To je můj pohled na věc.
Na druhou stranu, pokud by se ti to líbilo a chceš do toho investovat tak proč ne.
Souhlas s Markem, pokud se podíváš do techničáku, tak s větším ráfkem je většinou povolené nižší profilové číslo pneumatiky, čili nižší pneumatika. S nízkou pneumatikou budeš sice lépe držet v zatáčkách, ale komfort odchází. Hlavně třeba na našich dálnicích jako D1 kolem Jihlavy a dál na Brno, kde si na těch spárách stejně připadám jak na trakaři. Takže je na tobě, jaký komfort jízdy upřednostňuješ a kolik do toho hodláš dát. Já osobně volím pneumatiky co nejvyšší a nejužší, čili 195/55 - 15. Možno i šorší, ale 15" průměr. Podotýkám, že jde o výšku boku, ne celkovou. Jinak má každej jiné priority a požadavky.
...ja som kúpil ENZO "V", myslím, že sú celkom pekné a sedia na S40, v rozmere 6,5" x 15, ET 40, hoci výrobca udáva 6" x 15, ET 44, to ale presne sedí ten rozdiel 4 mm je pri 6,5" rozdelený na 2+2 mm na každú polovicu ráfku, takže celkovo disk je širší o 2 mm do vnútra a o 2 mm von. Zatiaľ som spokojný a ENZO pochádza z nemeckej produkcie z rodiny (AEZ, DOTZ, ENZO, DEZENT)....je to jedna fabrika vyrábajúca disky strednej kvality za rozumné ceny
Toora áno, ale to tiež patrí do strednej kategórie, ak sa chceme baviť o špičke, čo sa tvrdosti a zároveň pružnosti týka, tak hovorme o O.Z.....tam ale za nich aj treba zaplatiť
Igor píše:Toora áno, ale to tiež patrí do strednej kategórie, ak sa chceme baviť o špičke, čo sa tvrdosti a zároveň pružnosti týka, tak hovorme o O.Z.....tam ale za nich aj treba zaplatiť
No jo OZ samozrejme jsou spicky, pak jeste BREYTON, BBS, mozna KOSEI atd. myslim ale ze tady se spise vybira co z te stredni tridy...
_________________ V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex: S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
tusca píše:Ahoj...ja osobne 17 x 8 palcu,predek 215 x 45 good year eagle F1,zadek po mensi uprave 235 x 45 eagle F1...a vypada to luxusne..
Co tim myslis po mensi uprave? Odehnuti blatniku? Kdyz to propruzis tak ti to nedre, jo? A predek pri max rejdu taky nestrejcha o blatnik? To bych se divil...kdyby ne...
Tak to se asi div...pri maximalnim rejdu nestrejcha nic a mensi upravou je rozumneno pouze zaklepani lemu...pozdeji ovsem necham o kousicek vyvalcovat za studena,protoze pri opravdu velkem propruzeni lehce skrtam...taky by to vyresila guma 225/45,ale lem bude pak vypadat lepe a chci ponechat 235.Zdravim
_________________ V40 r.1999,92 kW
front -40mm (V-maxx),rear -40mm (V-maxx)
17 x 8 " (215x45) 17 x 8 " (215x45)
22 rokov robím okolo áut, ale tie vaše kombinácie rozmerov diskov a pneu sú len úvahy o tom, ako auto "vylepšiť"......tieto teórie sú dávno prekonané. Keď som mal 25, tiež som chcel mať niečo nadštanrdné. Autu treba dať to, čo výrobca predpisuje. A na aute ako Volvo40 sú špekulácie so 17 palcovými diskami a s nízkoprofilvými pneu zbytočné.
K takému obutiu je potrebné prispôsobiť hlavne odklony a následne zbiehavosti, inak to bude kopírovať cestu a navyše sa skôr opotrebujú pneu, hlavne v predu z vnútornej strany. Potom budete hľadať chybu, ale ona bude v tom, čo ste neprispôsobili novým rozmerom kolies. Okrem toho viac trpí ložisko nápravy, nehovorím, že to nevydrží, ale dobre mu to nerobí.
Ja som tieto veci absolvoval na Alfe 95, 6 válcová 2.5 l raketa a na Toyte Celica GT4 Turbo s pohonom 4x4.
Chlapi, na auto obúvajte to, čo výrobca pradpisuje....ono to auto sa vám potom za to odvďačí...
Igore, já to už psal na fórum všude možně, jenže jsou lidi co se musí spálit sami.
Samozřejmě chválím tvou snahu o varování před problémy a jsem rád že v tom nejsem sám.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
,,,dík, to som písal len preto, lebo som už nemohol čítať tie informácie o 225/45-17 a o tom, ako to bude super sedieť na ceste.......znovu len upozorňujem, že tento rozmer bude mať za následok pravý opak. A fakt chlapi, myslím to v dobrom
Igor píše:22 rokov robím okolo áut, ale tie vaše kombinácie rozmerov diskov a pneu sú len úvahy o tom, ako auto "vylepšiť"......tieto teórie sú dávno prekonané. Keď som mal 25, tiež som chcel mať niečo nadštanrdné. Autu treba dať to, čo výrobca predpisuje. A na aute ako Volvo40 sú špekulácie so 17 palcovými diskami a s nízkoprofilvými pneu zbytočné.
Dalsi dobra rada, ale nekomu proste nevysvetlis ze si oddrbe nejen celej podvozek. Ja bych si ani na V70 nedal 17".
A dobra rada nad zlato...pak vam napisu jaky to je na 18" ....ale to az pristi rok.V40 je pekny auto,ale bez kol vypada jen jako rakev,bez urazky.Kola delaj auto a to me nikdo nerozmluvi.Mejte se
_________________ V40 r.1999,92 kW
front -40mm (V-maxx),rear -40mm (V-maxx)
17 x 8 " (215x45) 17 x 8 " (215x45)
tusca píše:A dobra rada nad zlato...pak vam napisu jaky to je na 18" ....ale to az pristi rok.V40 je pekny auto,ale bez kol vypada jen jako rakev,bez urazky.Kola delaj auto a to me nikdo nerozmluvi.Mejte se
No myslím, že tvoje příští obutí budou kola od traktoru. Jak to tak sleduju.
_________________ Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
tusca píše:A dobra rada nad zlato...pak vam napisu jaky to je na 18" ....ale to az pristi rok.V40 je pekny auto,ale bez kol vypada jen jako rakev,bez urazky.Kola delaj auto a to me nikdo nerozmluvi.Mejte se
No, koukám, že seš doela experimentátor
Už to tu několikrát bylo a říkalo se, že Volvo není auto na tunění a řelk bych, že to platí i o kolech, já na svém autě miluju právě ten decentní a časem rozhodně neotřelý a zdravě dravý vzhled a pokud budu měnit současná 15" kola za jiná, tak max 16" a nic extrémě výrazného.
Taky se mi líbila kola, co sem vložil Roger, hlavně ta první
_________________ Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo: Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
18ky?? heh, no tak to me poser kua...to budes asi prvni...a posledni. Pak budes asi menit tolik dilu ze te to prestane bavit... podbehy, tlumice, stabilizatory, silenbloky, poloosy a kdo vi kde to skonci...Vzdyt to se ani nerozjede... blby vtip, sorry. Asi chces jezdit po velmi dobrem povrchu jak v nemecku, co?
Auto neni cele uplne o kolech, no mozna na pohled, ze to jako vypada, ze to i jede, hehe, ale auto hodne dela motor a podvozek...samozrejme obuti a rozmery kol maji vliv na chovani auta, ale ne vzdy nejvetsi znamena nejlepsi-v tomto ne.
A takovi tuzeri... jsou cely nesvi, kdyz nemaji na starych kramech minimalne 17 + rouru od kamen, a pak se dycky divi jak je podela auto na 15kach...protoze kaslou na podvozek a co maji pod kapotou, hlavne jde o vzhled ne funkcnost a pak se jim to zacne rychle rozpadat...
_________________ V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex: S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů