Dotaz na odborníky, čerpadlo v nádrži D5

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#1 Dotaz na odborníky, čerpadlo v nádrži D5

Příspěvek od karelvolvo »

Stalo se mi v červenci v Srbsku při cestě do Bulharska když jsem ráno u hotelu zapl klíček že jsem neslyšel vrčení čerpadla v nádrži ale auto nastartovalo a co jsem to pak poslouchal tak nic ale v pohodě jsem jel i zpáteční cesta bez problému od té doby najeto cca 4000km až cca před týdnem najednou cukání, třepání pak Nouzák ! Vypnout zapnout klíč a jedeme dál ale při větším zatížení opět Nouze. Dnes vymontovaná ta věc z nádrže čerpadlo nejede ani po zapojení na zdroj, Nevím kolik má mít odpor ale naměřil jsem něco kolem 800 ohmů, vyčistil jsem sítko na sací hadici mimochodem nebylo v něm kousek volného místa a auto jede jak za mlada. Vím že čerpadlo běželo vždy chvíli po zapnutí klíčku dotaz zní běží ještě někdy během jízdy ? Díky všem za postřehy
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#2 Dotaz na odborníky, čerpadlo v nádrži D5

Příspěvek od karelvolvo »

Dnes najeto 280km a bez nouzáku, ale jelikož mám asi dílek nad rezervou mohlo by čerpadlo chybět radši tam něco naleju
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Dotaz na odborníky, čerpadlo v nádrži D5

Příspěvek od Urvanej »

Čerpadlo je elektromotor, takže odpor bude proměnlivý podle polohy rotoru. Takže odporem naměříš jen to, že se bude měnit.
Pokud na přímej povel netočí, tak kaput a zbytečně namáháš hlavní čerpadlo. A přečerpávání mezi půlkama nevim jak tam máš řešený. :unknown:
Čim si měl to sítko zablitý?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#4 Dotaz na odborníky, čerpadlo v nádrži D5

Příspěvek od karelvolvo »

Jasny že ten odpor je orientační spíš mně zajímalo jestli není přerušeno, zasrany to bylo takovym černym šlemem v ruce to rozetřeš jako hustou vazelínu vím že to v těchto sítkách sem tam bývá dokud je tam místo tak to ještě jede ale tady nebyla už ani jedna volná mřížečka. Bráchovy jsem to čistil na V40-ce a taky bylo plné ale mu cukala pod čtvrtku nádrže. myslím že to čerpadlo slouží jak k dočerpání do motoru tak k přečerpání z levé půlky ale potřeboval bych názor nějakyho znalce. Rozhoduji se jestli koupit na vrakáči nebo fungl nové
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#5 Dotaz na odborníky, čerpadlo v nádrži D5

Příspěvek od kwiko »

Cerpadlo na D5 sluzi na precerpavanie z jednej polky nadrze do druhej a hlavne do obalu cerpadla...
pretlak na vystupe k motoru je maly, (takze nadrz s tym len tak nevycerpate) sluzi skor na odvzdusnenie pri vymene filtra atd... Samotne vysokotlakove cerpado si potom nasava naftu z obalu pomimo cerpadla (je tam na to spatna klapka).
V praxi som neraz zazil ze auto fungovalo viacmenej spokojne aj s pokazenym cerpadlom.
Osobne najdolezitejsie je zabezpecit aby sa nedostali pri rozorke necistoty do nadrze a pri vymene neposkodit origo hadice. A to az take jednoduche nebyva. takze istejsie ak to robi niekto 1. kraz bude kupit komplet cerpadlo aj z hadicami z vrakaca...

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#6 Dotaz na odborníky, čerpadlo v nádrži D5

Příspěvek od karelvolvo »

Díky za odpověd, vím že když zapnu klíček tak chvíli běží a předpokládám že se zapíná až je třeba v nádrži rezerva nebo v nějakých intervalech ? Zatím jezdím asi přiberu do auta kanistr a vyzkouším kam až můžu zajít
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Dotaz na odborníky, čerpadlo v nádrži D5

Příspěvek od Urvanej »

Poměrně hezky je vidět funkce přečerpávání na plovácích, kdy když auto s třeba 20ti litrama v nádrži při stání na volnoběh je schopný pravou půlku nádrže vybrat do sucha. Ale to bylo u XC90 V8, nevim jak je to u D5...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#8 Dotaz na odborníky, čerpadlo v nádrži D5

Příspěvek od karelvolvo »

Urvanej píše:Poměrně hezky je vidět funkce přečerpávání na plovácích, kdy když auto s třeba 20ti litrama v nádrži při stání na volnoběh je schopný pravou půlku nádrže vybrat do sucha. Ale to bylo u XC90 V8, nevim jak je to u D5...
U D5 je to v pohodě protože ta nic nežere !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Dotaz na odborníky, čerpadlo v nádrži D5

Příspěvek od Urvanej »

:roll: to nesouvisí se spotřebou, ale s přečerpávánim paliva zprava doleva.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“