S60 T5 horší starty za tepla

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#1 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od SGC »

Zdravím všechny, moje S60 T5 (viz. podpis) trpí na horší starty.. Ráno přijdu k autu a první start - otočím klíčkem, chytne hned ..ale nejdřív jakoby na čtyři válce, pak na pět, ale na chvíli vyskočí volnoběžné otáčky na 1500ot a pak hned spadnou kam mají.

Každý další start už je podle scénáře.. točí, nechytá..tak buď musím starter držet cca 5 vteřin, aby chytnul a nebo ho po prvním, neúspěšném pokusu pustím, nemusím ani vracet klíček "do nuly" a hned na další pokus nastartuje na brnk (problém s vyššíma otáčkama po startu je jen při tom uplně prvním, studeném..tady už chytne a otáčky ok)

Zajímavý je, že když motor chcípnu a nastartuju tak do 20 vteřin po vypnutí, tak chytne na brnk.. (můžu i uplně vyndat klíček - rozhodující je asi ten čas).. (podávací čerpadlo před smrtí???)

A teď nejvtipnější část.. na mojí Delphi diag. žádné chyby, tak jsem si říkal.. no jo, čína.. zajedu na origo Volvo diag.. a tam taky nic :D (cokoli elektronického by snad mělo rozsvítit "grilované kuře" ne?)

Má někdo podobnou zkušenost? Nerad bych na slepo měnil půl auta. Jinak jede uplně ukázkově, výkon ok, všechno ok..

Měneny filtry a svíce :-)

Někde jsem četl, že první modely S60 měli problémovou klapku Magnetti Marelli? Mohla by to dělat ona? Jsem spíš krabicář, tento vůz mám krátce. Díky všem.

PS. výrobu mám 01/2001 :-)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13071
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od raolsa »

Zkus vyčistit klapku. Změřit tlak benzínu na liště. Jaký jsi dával benzínový filtr?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od tomasss »

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#4 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od SGC »

Raolsa : díky, zkusím :-) filtr jsem dával MAHLE, tak tam by snad problém být neměl :-)

Tomasss : díky za nasměrování, to vypadá nadějně, protože symptom je uplně stejný (akorát naopak-on dlouho točí studený a já teplý)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13071
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od raolsa »

Když tak regulátor tu mám, ale ne z T5. Nevím jestli jsou stejný z 2.4T.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#6 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od SGC »

raolsa píše:Když tak regulátor tu mám, ale ne z T5. Nevím jestli jsou stejný z 2.4T.
Zjisítím, dle VADISu jestli jsou stejný - vypadá to totiž že na vině bude právě on.. rád bych ho kdyžtak od tebe odebral :-)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13071
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od raolsa »

SZ
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#8 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od SGC »

Tak se mi přidal ještě další symptom.. při pokusu o start mi občas na chvíli vyletí ručička otáčkoměru až k 8 tisícům a hned zase spadne (něco jako "kontrola budíků", jako mají třeba Baworáci).. subjektivně mi přijde že kvalitě startu pomáhá, když před nastartováním alespoň 5x otočím klíčkem do kontrolek, počkám až vše pozhasíná a hned ho vrátím zpět..:-)

Každopádně teď v týdnu jak bude volněji se domluvím s raolsou, který se mi velice ochotně nabídl - změříme tlak paliva a trochu se v tom poštouráme..:-)

PS:. zjištění - 2.3 T5 nemá klasický regulátor, na liště je jen vyrovnávač pulsace tlaku - ten zkusíme vyměnit :-)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

GDPR_user

#9 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od GDPR_user »

Zkus nejdříve vyměnit snímač polohy kliky.Čistě náhodou nedělal někdo něco se setrvačníkem?Nebo nevytahovala se převodovka?Není v autě náhodou LPG?

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#10 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od SGC »

Dík Martine, v Kelly mě stojí pár stokorun, tak ho zkusím :-) .. T5 má snímač i na vačce, že? Ten taky raději vyměnit, nebo tam by byl projev jiný? .. Ano, převodovka byla venku. V roce 2009 byl měnen Geartronic za nový v autorizáku. Mohl se při tom poškodit ten snímač polohy klikovky? Auto LPG nikdy nemělo, to by byla svatokrádež :-D
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

GDPR_user

#11 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od GDPR_user »

SGC píše:Dík Martine, v Kelly mě stojí pár stokorun, tak ho zkusím :-) .. T5 má snímač i na vačce, že? Ten taky raději vyměnit, nebo tam by byl projev jiný? .. Ano, převodovka byla venku. V roce 2009 byl měnen Geartronic za nový v autorizáku. Mohl se při tom poškodit ten snímač polohy klikovky? Auto LPG nikdy nemělo, to by byla svatokrádež :-D
Předpokládám,že problémy začaly po výměně převodovky.Řešíme takhle už asi 4 auto a zatím se jen jedno podařilo.U toho to byl snímač polohy kliky.Čidlo vačky to dělat nebude.Zkontroluj,jestli je na autě správný držák čidla vačky.

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#12 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od SGC »

martinopel píše:
SGC píše:Dík Martine, v Kelly mě stojí pár stokorun, tak ho zkusím :-) .. T5 má snímač i na vačce, že? Ten taky raději vyměnit, nebo tam by byl projev jiný? .. Ano, převodovka byla venku. V roce 2009 byl měnen Geartronic za nový v autorizáku. Mohl se při tom poškodit ten snímač polohy klikovky? Auto LPG nikdy nemělo, to by byla svatokrádež :-D
Předpokládám,že problémy začaly po výměně převodovky.Řešíme takhle už asi 4 auto a zatím se jen jedno podařilo.U toho to byl snímač polohy kliky.Čidlo vačky to dělat nebude.Zkontroluj,jestli je na autě správný držák čidla vačky.
Já už jsem auto s tímhle symptomem koupil. Jinak to jelo v pohodě, jen nádrž byla suchá jak cesta tak jsem si říkal, že udělám palivák, svíce, natankuju pořádnej benzín a bude to dobrý :-) tak jsem právě ty špatný starty přisuzoval tomuhle.. a když nepomohlo ani tohle všechno + BG léčivá kůra, tak jsem to začal řešit :-) .. Měl jsem podezření i na klapku, ale auto jinak volnoběh drží dobře, nepřidává si samo atd.. ani diag nic neukazuje, tak jsem tuhle teorii zamítl (jen mi chvíli proběhl hlavou možný začínající infarkt CEMky - což by teoreticky třeba mohl být i případ těch aut, co se vám nepodařilo vyřešit).. (mé auto totiž jednou samo sepnulo na plné otáčky ventilátor topení - bez klíčku :D - proto mě to napadlo :-))

Původní majitel se tvářil, jakože je startama překvapený, tak težko říct, jak to vzniklo.. řekl mi jen výčet toho, co bylo děláno + faktury, nic víc.. mezi nima byla právě i ta převodovka, což sedi i dle štítku na skříni,takže ji tutově někdo muset demontovat/montovat.. Jen dotaz, jak přesně poznám, že je držák čidla ten správný? (MY 2001) :-)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13071
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#13 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#14 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od SGC »

Děkuju! :-) .. Zkontroluju to, vyměním snímač a když to nezabere, stavím se u tebe :-)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

GDPR_user

#15 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od GDPR_user »

CEM i ECM jsme zkoušeli a tím to není.shodné příznaky jsou,že otáčkoměr občas vystřelí

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13071
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#16 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od raolsa »

Martine, zkoušeli jste proměřovat kabely od snímače?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

GDPR_user

#17 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od GDPR_user »

raolsa píše:Martine, zkoušeli jste proměřovat kabely od snímače?
zkoušeli

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#18 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od SGC »

Tak abych to trošku oživil.. přišel jsem na to, že pokud před oním problematickým startem dám klíček 4x do kontrolek a zpět (nemusím ani počkat, až pozhasínají), tak pak chytne na brnk a to vždycky.. snímač na klice jsem dával, držák je správný a tím to není :-( .. Jestli máš Martine ještě po ruce ty auta, která jste nevyřešili, zkus to u nich taky.. problém to sice nevyřeší, ale pokud to dopadne stejně, jako u mě, tak ty auta mají stejnou zatím neznámou závadu :-)

PS. auto ještě tak dobře neznám, tak se rovnou ptám, zdali je normální, že auto nejde na místě (při zařazeném P i N) vytočit více než 4000ot. - pokud to normální není, tak je to další symptom :-)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13071
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#19 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od raolsa »

Chce to změřit ten tlak paliva. Tím jak to dáš vícekrát do kontrolek tak to může víc natlačit. To samé s tím vytočením - nemusí to mít dost benzínu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#20 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od 3m3 »

Radek uvazuje spravnym smerem
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#21 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od SGC »

Jj, však Radek také bude mít asi pravdu :-) Co nejdříve se stavím :-) .. Je tedy pravda, že mi je divné, že to jede uplně normálně - měl jsem možnost porovnat s několika dalšími T5.. kdyby byl ten nižší tlak paliva, muselo by se to zákonitě projevit i na jízdní dynamice, ne? Každopádně po změření budeme chytřejší :-)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 27
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.3 T5 01'
Bydliště: Praha

#22 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od Petr164 »

Zdar, mám stejné auto i geartronic a nic z uvedeného mne od koupě (púvodem Švýcar) netrápí. Není autorizák jako autorizák, vše je o lidech. Pro Čechy doporučují pražskou průhonickou "svatou trojici" (Auto Průhonice, Auto Dejvice, Auto Stodůlky), všude tam se najde schopný profesionál, který odhalí kdejaký problém bez navýšení zbytečných nákladů, na to si tu nehrají. Pochopitelně vše začíná důkladnou diagnostikou na originální VIDA/DICE, kde diagnostik nejen zná vše z dílenského manuálu, ale také má zkušenosti ohledně signálových řetězení a vazeb. Náhodné chyby mají výhradně elektickou/elektronickou povahu, to pak znamená měřit, měřit a zase měřit. Vylučovací metodu podpoří testovací montáž jiného zaručeně funkčního kusu (typicky čidla a pod.). Pokud je podezření na nevhodnou manipulaci s ŘJ, pak se nabízí reflash novou mapou (cca 1400,- Kč). S tímhle bych fakt šel k průhonickým, tam se s tím rádi popasují bez příplatku, naopak se slevou na orig díly, když budou třeba. Jinak použité díly z AVdíly.
_________________
Volvo S60 2.3 T5 2001'
Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB Super 1997'
Alfa Romeo 146 2.0TS TI 1999
Long life with long life Volvo. Alfa makes you smiling. Drive the best you are, gentlemen!

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 S60 T5 horší starty za tepla

Příspěvek od Urvanej »

Prosimtě, proč kluka z Vrchlabí posíláš do Práglu? Kor když se mu Raolsa nabídnul, že mu pomůže?
Ty seš jak chodící reklama na cokoliv co souvisí s volvama. Reklamní plky dobrý, ale to si můžeme přečíst v banneru. Na foru se řeší osobní zkušenosti. Tak pls přibrzdi.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“