V40 škube

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#26 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

No tak zase teda přispěji s něčím dalším.

Indučky jak jsem říkal ty jsem vyměnil, a je to hodně znát, jednoduše jak kdyby motor dostal druhý dech. Ale škubání se střílením to nevyřešilo.

Kabely jsem zkoušel na zkoušku též, žádný rozdíl, problém stejný se škubáním a střílením.

Dále čidlo nasávaného vzduchu které je v hadici která vede od škrticí klapky až do airboxu, tak to jsem měnil hned jako první při koupi auta, dal jsem EPS a problém stejný.
http://www.autokseft.cz/EPS-facet-Snimac-teplota-nasavaneho-vzduchu-EPS-10.4009-104009-nd173486

Takže zapalováním to nebude, čidlem teploty vzduchu taky ne, lambda sondou taky ne.
Dál už budu střílet od boku, buď to můžou být vstřiky, pokud to pujde dobře tak zítra budu mít náhradní tak vyzkouším, plus je ovšem nechám pročistit ultrazvukem atd.

Dále když jsme u těch čidel atd, tak mě napadá nemůže to být třeba tímto ?
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/mass-airflow-sensor-airflow-meter/sender-unit-intake-intake-pipe-pressure/1013805/

Nebo tímto ? takzvaný regulátor volnoběhu ale to jsi nemyslím že by to toto zpusobovalo.
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/idle-control/idle-control-valve-air-supply/1016294/

Pak jedině regulátor tlaku paliva
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injection-pump/fuel-pressure-regulator/1009899/
Ale jak už jsem pátral tak by se to projevovalo špatnými starty za tepla, podle toho co jsem zde našel.

Dál nevím co bych vyměnil nebo kde bude závada, předevčírem jsem zkoušel měnit palivovy filtr, a problém byl i ten že hadice která je z hliniku nebo z čeho to je, která vede přímo do filtru tak byla krapet zdeformovaná, tak se vyměnila a motor měl hned lepší náběh do otáček ale škubání to též nevyřešilo.

Jenomže největší perla je ta jak má být benzínový filtr, filtr má na sobě šipky a u 850 když jsem ho měnil nebo na jinych autech, tak se nasazoval šipkama k přední nápravě, kdežto u mojí V40 ho můžu pouze nasadit šipkami k zadní nápravě, což jsi myslím že je asi špatně ne ? Ale jinak nasadit nejde, protože jsou přímo takto na něj udělané zářezy.

Pak už mě napadá jen blbá úvaha, že pokud by byl přicpaný nějaký vstřik nebo měl by svoje nej léta za sebou, tak pokud je vstřik studený tak dávkuje nebo rozprašuje benzín špatně neboli kape, ale jak mile se vstřik prohřeje tak logicky se roztáhne takže tryska neboli díra by se měla roztáhnout a vstřik by měl prášit benzín o něco lépe.

Protože motor škube jen za studena na 2,3,4 kvalt, od 1600 -2000 otáček, pak to přestane.
Jak mile se motor ohřeje, tak jsi škubne jen na 2 a 5 kvalt, a to jen tehdy pokud jedničku roztáhnu méně a otáčky spadnou do těch 1500-1600 otáček tak opětovně jsi motor škubne až do těch 1900otáček pak už neškube.

Dál nastává škubání na 5 kvalt, ale zde mám jsi myslím že je to má sračka že motor málo roztáhnu na 4kvalt, protože zařadím někde ve 2200otáček na 4ku, a otáčky na 5ku spadnou se mě zdá někam k 1600ot při 60km/h ale jde o to že přesně v 60 až do 65km/h jsi motor zaškube a pak přestane ale jen tehdy pokud přidám plyn třeba do půlky nebo až na podlahu.
Pokud motor při 65km/h škube a povolím plyn a přidám ho fakt jen max půl centimetru nebo cenťák a držím ho ve stejné urovni tak motor se krásně rozjede bez jakéhokoliv škubání.
Což mi hlava nebere. :(

No a vzhledem ke střílení do výfuku nebo pleskání, tak to se děje jen tehdy když nechám zařazený kvalt nebo pokud motor vytočím na volnoběh a odstavím nohu z plynu třeba ve 4000otáčkách, tak jak otáčky padají tak jsi motor pleskne do vyfuku. Ale nikdy nestřelí nebo nepleská při zrychlování klidně až do 6000otáček. Jen tehdy pokud z vyšších otáček sundám nohu z plynu :)

Takže zde už netuším kde by mohl být problém. :cry:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: V70II
Bydliště: Slovensko

#27 V40 škube

Příspěvek od laci »

Toto co si tu dal je MAP-senzor. https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/mass-airflow-sensor-airflow-meter/sender-unit-intake-intake-pipe-pressure/1013805/
Pre vysvetlenie :
MAP - Manifold Absolute Presure senzor, meria pripadny tlak (pretlak ci podtlak) v sacom potrubi.
takisto funguje na pricipe zmeny odporu, tentokrat na zaklade zmeny posobenia tlaku - na elektronicky chip.
Takze nam riadi okrem ineho davku paliva.
Mozne priciny vadneho (alebo znecisteneho) MAPu:Zly vypocet davky paliva v RJ motora.Pod ktore sa podpise-nestabilne otacky motora pri volnobehu,plynulost pridavania plynu-priebeh nieje linearny,vynechavanie,oneskorene zapaly.
Tam kde nieje pouzite MAF-vaha vzduchu musi byt MAP.Samozrejme pri motoroch so vstrekovanim paliva.
MAP je menej citlivy ako MAF (senzory).Obe nam riadia davku paliva.MAF sa znecistuje spinavym vzduchom,
kdez to MAP prisavanym olejom.Obe cidla sa daju niekedy vycistit liehom.Nezabudnut na konektory.
Kazdy benzinak musi mat dobre pretesnene spoje medzi klapkou a sanim a sanim a motorom! ak tomu tak nieje deju sa veci ako keby boli vadne cidla,vstreky atd..
Co ti teda doporucit? Vymenu MAP cidla.Skontrolovat hadicku v nadrzi od cerpadla.(podozrenie na prasklinku).Tieto veci my urobili vrasky tiez pri oprave jedneho Dvojlitra-volvackeho. :wink:
Malo to zhodne symptomy ako popisujes v uvode.Dufam ,ze si skontroloval hadicky a jednosmerne ventiy
na sani.Viac ma uz nenapada. :sorry:
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#28 V40 škube

Příspěvek od kwiko »

co vypisue diagnostika?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#29 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

kwiko píše:co vypisue diagnostika?
No ta slavná diagnostika neříká vůbec nic, podle ní je vše v pohodě a závady nejsou žádné. Což na diagnostice to bylo za ty roky už několikrát a není možné aby někdo na to došel co tomu je.

Pokud to pujde zítra dobře, tak zkusím vyměnit vstřiky a uvidíme.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#30 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

laci,

takže teďka otázkou kde najdu ten rádoby maf nebo map sensor.

Map senzor je teda toto https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/mass-airflow-sensor-airflow-meter/sender-unit-intake-intake-pipe-pressure/1013805/

MAF je by mělo být toto ne ?
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/mass-airflow-sensor-airflow-meter/sender-unit-intake-intake-air-temperature/1014641/
Tento senzor je nasazen v hadici od airboxu (ten jsem měnil před 5 lety) a problém před i po byl stejný, ale tak vyměnit ho vyměním, stojí to pár babek.

Ale vrtá mi hlavou MAP senzor, ten co je v prvním odkaze. Nevím kde ho najdu ? Teda jsi myslím že tam vůbec není.
Protože nejsem jsi vědom že bych na mojem 2.0 B4204S něco takového někdy našel.

Ale viz tvoje odpověď:
Mozne priciny vadneho (alebo znecisteneho) MAPu:Zly vypocet davky paliva v RJ motora.Pod ktore sa podpise-nestabilne otacky motora pri volnobehu,plynulost pridavania plynu-priebeh nieje linearny,vynechavanie,oneskorene zapaly.
Což jsi se trefil, ale map senzor tam nemám teda aspon jsi to myslím, tak v tom případě že by to způsoboval MAF senzor který je v hadici od airboxu ? To jsi myslím že asi ne.


Ale jen diagnoza do předu, pokud budou čidla good jako je MAF nebo MAP, a vstřikovače též, palivové čerpadlo a hadice též a problém nepřestane, tak mě teda zajímá kde může byt ještě problém ? Diagnostika ta mi neřekne vůbec nic. :( Protože podle ní je vše good a ve volvu sami netuší kde je error :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: V70II
Bydliště: Slovensko

#31 V40 škube

Příspěvek od laci »

Na niektorych modeloch sa map montoval na obal airboxu.Na tvojom asi pod plastovým krytom na prepážke vedľa štítku VIN.V40 chodia velmi malo na opravy-su to drziaky! Takze si to nepametam tak presne-bolo to davno,pradavno. :unknown:
CHcelo by to diagnostiku.Tak ako pise Kwiko.
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#32 V40 škube

Příspěvek od kwiko »

mna netrapia ani tak chybove hlasky, tie su fakt minimalisticke, ale skor live data, snimace teploty, hodnota podtlaku na volnobeh ci pri zatazeni a reakcie lambdy. poloha vacky. ale toto by ten kto tu diagnostiku ma, mohol ovladat, tak nema zmysel to tu rozpisovat.
Map senzor je samozrejme na konektorovej doske pod stieracom.

upchaty vyfuk rozbitym katom pripadne nizku kompresiu na nejakom valci by trebalo tiez preverit

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#33 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

Na diagnostiku opětovně teda zajedu, a jsem zvědav co z ní zase vyleze :)

Komprese je na každým válci po 11 barech. Kaťák je funkční a průchozí.

1.Lambda
2. nevím co to je, vede to někam k převodovce (ale nemyslím jsi že je to MAP)
3 a 4 vedou v bužírce někam k sání.
IMG_20160801_182025.jpg

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: V70II
Bydliště: Slovensko

#34 V40 škube

Příspěvek od laci »

1,lambda 2,čidlo klepania 3,čidlo vačky 4,cidlo kluky.2a 4 mozu byt zamenene.Treba sa pozriet.Je to davno-pradavno co som to robil tak si nepametam presne.
ALE ako sa pozeram na tu peknu fotku-Je tam takova nejaka cerna krabicka-do ni jde zelenej stekr.
Skuste pane hadat-co to asi je? :wink:
Nejdem trapit,je to:Mappsensor - Volvo S40, V40 96-04 -97 31303211 876 6180 GM. :)
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#35 V40 škube

Příspěvek od konstantinos.cz »

snímač otáček klikovky (setrvačníku) by měl mít stínění, zkontroluj. (takový válcový obal vsazený mezi čídlo a jeho domeček)
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#36 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

laci píše:1,lambda 2,čidlo klepania 3,čidlo vačky 4,cidlo kluky.2a 4 mozu byt zamenene.Treba sa pozriet.Je to davno-pradavno co som to robil tak si nepametam presne.
ALE ako sa pozeram na tu peknu fotku-Je tam takova nejaka cerna krabicka-do ni jde zelenej stekr.
Skuste pane hadat-co to asi je? :wink:
Nejdem trapit,je to:Mappsensor - Volvo S40, V40 96-04 -97 31303211 876 6180 GM. :)
:) no podle fotky u skandixu to vypadalo že ten snímač je obří :D natož kde by mě napadlo že je to takovej malej zmetek. :)

No každopádně jsem ho vyměnil, zlepšení je tak zhruba o 60% ale ještě jsi myslím že nějaké čidlo bude chycené. Což na to bude muset pomoct už jen diagnostika.

Ale ještě jsi musím spravit přední díl výfuku, protože první díl drží na dvou šrubech plus pomocí 2 pružin. A jedna pružina mi uletěla takže výfuk drží jen na jednom šrubu a mám z toho traktora :) Takže dnes nebo zítra jak mi výjde čas, tak to dám dohromady a uvidíme co to bude dělat potom.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#37 V40 škube

Příspěvek od kwiko »

Moj drahy, dieru pred lambda sondou si zmienit mohol hned... Ta totiz sa potom moze aj zblaznit kolko kysliku sa tam nejako bere... aj ked to obohacuje jak diva... :%)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#38 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

Díra před lambdou ti říkám že se stala teď nedávno, upadl jeden šteft na výfuku.

Škubat to škubalo i v dobách kdy bylo potrubí plně OK.

Takže MAP sensor vyměněn, vyfuk spraven. Škubání za studena stále pokračuje.

Po výměně MAP sensoru se škubání o něco zmenšilo.

Když výfuk netěsnil a lambda to hodně obohacovala a vyměnil jsem Map sensor, tak to ani neškubalo. (Jenomže při utěsnění výfuku začne lambda dávat jak má, takže se mírné škubání vrátilo zpět.)

Takže ani bych se nedivil kdy by se jeden ze vstřiků ulíval. Takže zkusím ještě vyměnit vstřiky.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: V70II
Bydliště: Slovensko

#39 V40 škube

Příspěvek od laci »

Ak ti to robi na chladnom motore,isiel by som asi po lambda sonde.Treba skontrolobat ci ti ide na nej vyhrievanie.Samotna lambda funguje a meria az od 500-stupnov.Na lambde zo snimaca by malo oscilovat napetie 0,1 az 1V.Mera sa to pri zahriatom motore na prevadzkovu teplotu.Idealne napetie je pri volnobehu 0,45V samozrejme na zohriatom motore.
Ak riadiaca jednotka dostane z lambda sondy napatie vyssie ako 0,5 V, tak zmes ochudobni. Ak riadiaca jednotka dostane z lambda sondy signál nizsi ako je 0,45 V tak zmes obohati. :)
Co sa tyka vstrekov-najprv si ich vycisti v ultrazvuku.Staci ti ultrazvukova vanicka z Lidlu a pod.
Tu mas vieo ako nat a az keby bolo zle-kupoval by som nove vstreky.Nezabudni si vycistit aj palivovu listu-od vnutra-byva tam huspenina. :wink:
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“