Volvo 440-motor 1,8nebo2,0

Malé, ale Volvo...

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
František Duda

Volvo 440-motor 1,8nebo2,0

Příspěvek od František Duda »

Chci si koupit novější 440 a rozhoduji se mezi motorem 1783cm-90k a 1998cm-109k,r. v.1996. Zajímá mě spolehlivost,spotřeba,dynamika a pod.
Díky.

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Takže já měl 480 s 1,8 a teď mám 2,0. Jízdní dynamika je samozřejmě lepší u motoru s větším objemem, přestože se výkonově až tak moc neliší, ale točivý moment je opravdu znát. Při dodržování předpisů to ale v podstatě nehraje roli.
Co se týče spotřeby, tak tady bude hodně záležet na motoru, konkrétně jeho stav. Někdo si stěžuje na vysokou spotřebu, někdo si chválí. Já bych řekl, že mám s dvoulitrem stejnou spotřebu jako s 1.8.
Tzn. silnice 90km/h - 7-7,5l, dálky-silnice/dálnice 6,5-7l, město do 8-8,5l(jezdím ve městě pomalu vyloženě na spotřebu).
Jediné mínus dvoulitru je povinné ručení, které je podstatně větší.
Spolehlivost Vám neřeknu, protože ani s jedním autem nebylo motorově nic v nepořádku. Ale kdybych si měl tipnout tak bych více spoléhal na dvoulitr.
Samozřejmě také bratr pokoukává po Volvu. Nakonec to asi bude 460, ale právě s 1,8. Takže bych se nebál ani jednoho typu motoru.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Podle mě je to úplně jedno, akorát snad na 1,8 bude eventuelně víc dílů na vrakovištích (je daleko častější). Potom tedy zvážit to pojištění, tam taky bude cenový rozdíl.

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

To pojištění je asi hlavní. Za 1.8 bez bonusů 4200Kč, za 2.0 už je to 7100Kč. Takže to je dost rozdíl.
to Jarda: ty díly nevím, myslím že obojí se sežene celkem dobře.
Já koupil 2.0 hlavně proto, že 480tek zase tak moc není (hlavně u nás) a ty novější jsou právě převážně dvoulitry.
S čím nemám moc zkušeností je 1.8 Turbo, ne že bych se bál, ale tak nějak koupit turbo se 150tis. najetých km ve mě nevyvolává ten nejlepší pocit.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

A sezenes s mensim poctem km? Ve me by nevyvolaval dobry pocit prave mensi pocet km na tachaku. 8) jsou to 10 let stara auta. A 16 000 km za rok je myslim standardni pri normalnim pouzivani auta. Spis zalezi jak hodne se to turbo motalo. Tj. kdo s nim jezdil jak.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

eduardk
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 01 zář 2006 21:00
Bydliště: Včelince
Vůz: S60 D5 136 kW manual 2008
Bydliště: Všelince

Příspěvek od eduardk »

Ja mám podobný problém:
440 1.9 Tdi vs. 440 1.8, neviem si vybrať. To Tdi -čko som skúšal ide neskutočne. Je to ročník 94 cena je 75000, len potrebuje opraviť zadné lemy, a prestirekať.má cca 180 000 km. 1.8 - ička je 95 za 85000 má 136 000 km je v dobrom stave aspoň podla fotiek, nemá však airbag ani abs. Zatiaľ mám 460 r.92 1,8, no chcel by som model po facelifte. Poraďte pls. Vďaka
_________________
S60 D5 136 kW manual 2008

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

1.9 Tdi ? Ne Td.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

eduardk
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 01 zář 2006 21:00
Bydliště: Včelince
Vůz: S60 D5 136 kW manual 2008
Bydliště: Všelince

Příspěvek od eduardk »

No to neviem, ale motor má 66 kw/90 koní
_________________
S60 D5 136 kW manual 2008

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

Delali se jen TD.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

T440
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 108
Registrován: 18 lis 2003 15:50
Bydliště: Žilina, SR

Příspěvek od T440 »

LukášM píše:...S čím nemám moc zkušeností je 1.8 Turbo, ne že bych se bál, ale tak nějak koupit turbo se 150tis. najetých km ve mě nevyvolává ten nejlepší pocit.
Fakt je, že u benzín. turba sa životnosť odhaduje na cca 200 000 km. Moje turbo má cez 230k, turbo samotné zatiaľ úplne v pohode, ale odišiel mi akurát modulačný ventil a hneď som podozrieval turbo. Dokonca na zahr. weboch popisujú V440 1,8 turbo verziu ako veľmi spoľahlivú. Jedine čo by som videl ako problém je, že mechanici v našich zemepisných šírkach reagujú spôsobom VOLVO ??? benzínové turbo !?!?!?! (asi tak nejak by sa asi cítil marťan s rozbitým UFO :lol: ). Čo sa týka nafty, motor je síce OK, ale je to ešte väčšia kuriozitka ako benzínové turbo.
Takže pokiaľ nemáš na blízku volvo servis zavedený už od 90 rokov minulého storočia, radím 1,8 benzín, bez katalyzátora a lambda sondy ( bacha, ale už od výroby 8), nie dodatočne vybraté ), čo sú ďaľšie problémové a v originále drahé "blbosti" . ( oboje životnosť 150k max 200k ). Vo všeobecnosti však motory v 440, pokiaľ sú v dobrom stave, znesú nájazd vysoko cez 200k km.
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

T440 píše:
LukášM píše:...S čím nemám moc zkušeností je 1.8 Turbo, ne že bych se bál, ale tak nějak koupit turbo se 150tis. najetých km ve mě nevyvolává ten nejlepší pocit.
Fakt je, že u benzín. turba sa životnosť odhaduje na cca 200 000 km. Moje turbo má cez 230k, turbo samotné zatiaľ úplne v pohode, ale odišiel mi akurát modulačný ventil a hneď som podozrieval turbo. Dokonca na zahr. weboch popisujú V440 1,8 turbo verziu ako veľmi spoľahlivú. Jedine čo by som videl ako problém je, že mechanici v našich zemepisných šírkach reagujú spôsobom VOLVO ??? benzínové turbo !?!?!?! (asi tak nejak by sa asi cítil marťan s rozbitým UFO :lol: ). Čo sa týka nafty, motor je síce OK, ale je to ešte väčšia kuriozitka ako benzínové turbo.
Takže pokiaľ nemáš na blízku volvo servis zavedený už od 90 rokov minulého storočia, radím 1,8 benzín, bez katalyzátora a lambda sondy ( bacha, ale už od výroby 8), nie dodatočne vybraté ), čo sú ďaľšie problémové a v originále drahé "blbosti" . ( oboje životnosť 150k max 200k ). Vo všeobecnosti však motory v 440, pokiaľ sú v dobrom stave, znesú nájazd vysoko cez 200k km.
Ale bez katu a lambdy jsou pouze jen ty první 1.7 80kw, alespoň tedy u 480tek. Myslím, že motory by měly vydržet 300tis. km při dodržování "rozumného" používání a poskytování servisu. O problémech s Turbo motory jsem toho moc neslyšel, občas má někdo stejný problém jako ty, ale toť vše.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Jirrka píše:A sezenes s mensim poctem km? Ve me by nevyvolaval dobry pocit prave mensi pocet km na tachaku. 8) jsou to 10 let stara auta. A 16 000 km za rok je myslim standardni pri normalnim pouzivani auta. Spis zalezi jak hodne se to turbo motalo. Tj. kdo s nim jezdil jak.
Souhlasím. Auto s menším počtem samozřejmě seženeš, bohužel ne u nás :cry: tachometrově seženeš cokoliv :twisted: A je to trestné stáčet tachometry: Znýmý koupil v bazaru auto s najetými asi 40tis.km (i ve smlouvě), bohudík ty troubové z bazaru mu dali protokol o měření emisí a provedení TK, no a tady bylo asi 76tis. km. S právníkem se obrátili na bazar a byla z toho slušná sleva :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
This topic is 13 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „300 / 400“