Volvo 440-motor 1,8nebo2,0
- Autor
- Zpráva
Volvo 440-motor 1,8nebo2,0
Chci si koupit novější 440 a rozhoduji se mezi motorem 1783cm-90k a 1998cm-109k,r. v.1996. Zajímá mě spolehlivost,spotřeba,dynamika a pod.
Díky.
Díky.
-
Offline
- Příspěvky: 2500
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
Takže já měl 480 s 1,8 a teď mám 2,0. Jízdní dynamika je samozřejmě lepší u motoru s větším objemem, přestože se výkonově až tak moc neliší, ale točivý moment je opravdu znát. Při dodržování předpisů to ale v podstatě nehraje roli.
Co se týče spotřeby, tak tady bude hodně záležet na motoru, konkrétně jeho stav. Někdo si stěžuje na vysokou spotřebu, někdo si chválí. Já bych řekl, že mám s dvoulitrem stejnou spotřebu jako s 1.8.
Tzn. silnice 90km/h - 7-7,5l, dálky-silnice/dálnice 6,5-7l, město do 8-8,5l(jezdím ve městě pomalu vyloženě na spotřebu).
Jediné mínus dvoulitru je povinné ručení, které je podstatně větší.
Spolehlivost Vám neřeknu, protože ani s jedním autem nebylo motorově nic v nepořádku. Ale kdybych si měl tipnout tak bych více spoléhal na dvoulitr.
Samozřejmě také bratr pokoukává po Volvu. Nakonec to asi bude 460, ale právě s 1,8. Takže bych se nebál ani jednoho typu motoru.
Co se týče spotřeby, tak tady bude hodně záležet na motoru, konkrétně jeho stav. Někdo si stěžuje na vysokou spotřebu, někdo si chválí. Já bych řekl, že mám s dvoulitrem stejnou spotřebu jako s 1.8.
Tzn. silnice 90km/h - 7-7,5l, dálky-silnice/dálnice 6,5-7l, město do 8-8,5l(jezdím ve městě pomalu vyloženě na spotřebu).
Jediné mínus dvoulitru je povinné ručení, které je podstatně větší.
Spolehlivost Vám neřeknu, protože ani s jedním autem nebylo motorově nic v nepořádku. Ale kdybych si měl tipnout tak bych více spoléhal na dvoulitr.
Samozřejmě také bratr pokoukává po Volvu. Nakonec to asi bude 460, ale právě s 1,8. Takže bych se nebál ani jednoho typu motoru.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 2500
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
To pojištění je asi hlavní. Za 1.8 bez bonusů 4200Kč, za 2.0 už je to 7100Kč. Takže to je dost rozdíl.
to Jarda: ty díly nevím, myslím že obojí se sežene celkem dobře.
Já koupil 2.0 hlavně proto, že 480tek zase tak moc není (hlavně u nás) a ty novější jsou právě převážně dvoulitry.
S čím nemám moc zkušeností je 1.8 Turbo, ne že bych se bál, ale tak nějak koupit turbo se 150tis. najetých km ve mě nevyvolává ten nejlepší pocit.
to Jarda: ty díly nevím, myslím že obojí se sežene celkem dobře.
Já koupil 2.0 hlavně proto, že 480tek zase tak moc není (hlavně u nás) a ty novější jsou právě převážně dvoulitry.
S čím nemám moc zkušeností je 1.8 Turbo, ne že bych se bál, ale tak nějak koupit turbo se 150tis. najetých km ve mě nevyvolává ten nejlepší pocit.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 565
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pardubice
A sezenes s mensim poctem km? Ve me by nevyvolaval dobry pocit prave mensi pocet km na tachaku.
jsou to 10 let stara auta. A 16 000 km za rok je myslim standardni pri normalnim pouzivani auta. Spis zalezi jak hodne se to turbo motalo. Tj. kdo s nim jezdil jak.

_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Včelince
- Vůz: S60 T6 224 kW AT 2010
- Bydliště: Všelince
Ja mám podobný problém:
440 1.9 Tdi vs. 440 1.8, neviem si vybrať. To Tdi -čko som skúšal ide neskutočne. Je to ročník 94 cena je 75000, len potrebuje opraviť zadné lemy, a prestirekať.má cca 180 000 km. 1.8 - ička je 95 za 85000 má 136 000 km je v dobrom stave aspoň podla fotiek, nemá však airbag ani abs. Zatiaľ mám 460 r.92 1,8, no chcel by som model po facelifte. Poraďte pls. Vďaka
440 1.9 Tdi vs. 440 1.8, neviem si vybrať. To Tdi -čko som skúšal ide neskutočne. Je to ročník 94 cena je 75000, len potrebuje opraviť zadné lemy, a prestirekať.má cca 180 000 km. 1.8 - ička je 95 za 85000 má 136 000 km je v dobrom stave aspoň podla fotiek, nemá však airbag ani abs. Zatiaľ mám 460 r.92 1,8, no chcel by som model po facelifte. Poraďte pls. Vďaka
_________________
S60 T6 224 kW AT 2010
S60 T6 224 kW AT 2010
-
Offline
- Příspěvky: 565
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pardubice
1.9 Tdi ? Ne Td.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Včelince
- Vůz: S60 T6 224 kW AT 2010
- Bydliště: Všelince
-
Offline
- Příspěvky: 565
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pardubice
Delali se jen TD.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Žilina, SR
Fakt je, že u benzín. turba sa životnosť odhaduje na cca 200 000 km. Moje turbo má cez 230k, turbo samotné zatiaľ úplne v pohode, ale odišiel mi akurát modulačný ventil a hneď som podozrieval turbo. Dokonca na zahr. weboch popisujú V440 1,8 turbo verziu ako veľmi spoľahlivú. Jedine čo by som videl ako problém je, že mechanici v našich zemepisných šírkach reagujú spôsobom VOLVO ??? benzínové turbo !?!?!?! (asi tak nejak by sa asi cítil marťan s rozbitým UFOLukášM píše:...S čím nemám moc zkušeností je 1.8 Turbo, ne že bych se bál, ale tak nějak koupit turbo se 150tis. najetých km ve mě nevyvolává ten nejlepší pocit.

Takže pokiaľ nemáš na blízku volvo servis zavedený už od 90 rokov minulého storočia, radím 1,8 benzín, bez katalyzátora a lambda sondy ( bacha, ale už od výroby

_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
-
Offline
- Příspěvky: 2500
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
Ale bez katu a lambdy jsou pouze jen ty první 1.7 80kw, alespoň tedy u 480tek. Myslím, že motory by měly vydržet 300tis. km při dodržování "rozumného" používání a poskytování servisu. O problémech s Turbo motory jsem toho moc neslyšel, občas má někdo stejný problém jako ty, ale toť vše.T440 píše:Fakt je, že u benzín. turba sa životnosť odhaduje na cca 200 000 km. Moje turbo má cez 230k, turbo samotné zatiaľ úplne v pohode, ale odišiel mi akurát modulačný ventil a hneď som podozrieval turbo. Dokonca na zahr. weboch popisujú V440 1,8 turbo verziu ako veľmi spoľahlivú. Jedine čo by som videl ako problém je, že mechanici v našich zemepisných šírkach reagujú spôsobom VOLVO ??? benzínové turbo !?!?!?! (asi tak nejak by sa asi cítil marťan s rozbitým UFOLukášM píše:...S čím nemám moc zkušeností je 1.8 Turbo, ne že bych se bál, ale tak nějak koupit turbo se 150tis. najetých km ve mě nevyvolává ten nejlepší pocit.). Čo sa týka nafty, motor je síce OK, ale je to ešte väčšia kuriozitka ako benzínové turbo.
Takže pokiaľ nemáš na blízku volvo servis zavedený už od 90 rokov minulého storočia, radím 1,8 benzín, bez katalyzátora a lambda sondy ( bacha, ale už od výroby, nie dodatočne vybraté ), čo sú ďaľšie problémové a v originále drahé "blbosti" . ( oboje životnosť 150k max 200k ). Vo všeobecnosti však motory v 440, pokiaľ sú v dobrom stave, znesú nájazd vysoko cez 200k km.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 2500
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
Souhlasím. Auto s menším počtem samozřejmě seženeš, bohužel ne u násJirrka píše:A sezenes s mensim poctem km? Ve me by nevyvolaval dobry pocit prave mensi pocet km na tachaku.jsou to 10 let stara auta. A 16 000 km za rok je myslim standardni pri normalnim pouzivani auta. Spis zalezi jak hodne se to turbo motalo. Tj. kdo s nim jezdil jak.



_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992