Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

  • Autor
  • Zpráva
Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#26 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od Ekky »

Nechci měnit tlumiče... Jen pružiny... A za ty prachy,to radši půjdu do toho kitu od bad sweden 2" i stim jejich zabyjackym poštovným.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#27 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od karelvolvo »

Ekky píše:Nechci měnit tlumiče... Jen pružiny... A za ty prachy,to radši půjdu do toho kitu od bad sweden 2" i stim jejich zabyjackym poštovným.
Možná by to chtělo pochopit jak fungují Nivomaty !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#28 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od Ekky »

No právě.
Takže položím otázku jinak...
Jak fungují nivomaty? Může jim uškodit obyčejné péra na obyc tlumiče?
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#29 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od Urvanej »

Už sem ti to psal o pár příspěvků výše, proč se ptáš znovu na totéž?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#30 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od Ekky »

Abych pochopil jak funguje nivomat ne? :-D
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#31 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od karelvolvo »

Auto sice sedí nízko ale jak se rozjedeš tlumiče si napumpují a drží stabilní výšku a je jedno jestli jedeš sám nebo máš vzadu třeba tři velky chlapy
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#32 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od raolsa »

No, to je všeobecný popis funkce nivomatu, ale jak přesně to funguje? Jsou tam nějaké ventilky co se v určité výšce zavřou? Je tam něco jako pístová pumpa co přesouvá olej pod píst?
Měl někdy někdo nivomat rozřezaný, aby se podíval dovnitř? :Search:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#33 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od Petr.Chrpa »

nivomat1.jpg
nivomat1.jpg (33.47 KiB) Zobrazeno 1278 x
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#34 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od Ekky »

Jasne to vím že takhle tlumiče fungují.
Ale ať to beru jak to beru,tak mi furt vychází ze zesílená pružina bude tomu tlumící ulevovat. Ať už při zvedání tak i při hupu kdy pružina pojme víc váhy tudis tlumič pak dotlumi zbytek.
Nic méně asi nějaké to ALE tam bude pac by to jinak takhle dělaly už ve výrobě. A to je to co asi nedokážu pochopit... :-)
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#35 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od yoby »

Ekky píše:Nic méně asi nějaké to ALE tam bude pac by to jinak takhle dělaly už ve výrobě. A to je to co asi nedokážu pochopit... :-)
Třeba to, že tlumič a pružina jsou společně naladěný na ideální funkci ?
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#36 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od Ekky »

To bylo jako první co me napadlo.
Ale když vemu zvýšené tlzmice od Bad Swede, tak se dají použít i na niva a myslím že to nějak neladily
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#37 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od Ekky »

Tak jsem oslovil nějakou firmu co se zabiva Repasem nivomatu a bylo mi odpovězeno toto..

Zdravím,

kdyby jste tam dal zesílené pružiny , tak se nic nepoškodí, ale : bude to mít vliv na  jízdní vlastnosti , auto bude více skákat v nenaloženém stavu.  Je třeba zachovat stejnou délku vinuté pružiny , aby auto mělo stejnou světlou výšku. Co se týká tlumení , tak nivomatu ušetříte práci se zdviháním zadku auta. Co se týká samotného tlumení tak nastane kombinace měkky tlumič a tvrdé péro, neumím posoudit jak se auto bude chovat, to je třeba vyskoušet.  Poškodit by se nic nemělo.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#38 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od Urvanej »

dyk sem ti psal, že tvrdší pružinu ty niva neutlumí... a ty furt jak do samýho :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#39 Zadní tlumiče a pruživny-sedí zadek

Příspěvek od Ekky »

Tak kdyby taky někoho napadla blbost jako dát zesílené pružiny na niva,tak mute zapomenout. Pružiny na tlumič nejdou nasadit,je moc tlustý a první závit na peru je moc zavřený.
Sem si to dneska cvicne rozdelal a zase zadekal... Celkem to šlo vše snadno dolů i zpátky...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“