Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#626 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
zdar ten olej vypadá docela dobře parametrama co píšou po netu - jakou to má hTHS tušíš? nikde jsem nenašel technickej list...že bych to časem pozkoušel v jednom z aut, zatím tam leju millers
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 679
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#628 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ravenol 5W-30 VMP C3
- Přílohy
-
- diesel 5w-30 c3 DPF - Hárok1 (2).pdf
- (138.31 KiB) Staženo 46 x
-
- Oleje C3 5w_40 - Hárok1 (3).pdf
- (120.16 KiB) Staženo 16 x
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#629 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
A neni to tak profláklá značka na pančování + ochrana kódem. Já jsem také spokojen.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#630 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
@ren: já jsem právě přečetl celé tohle téma, zda ta A5/B5 lze nahradit za C3 a taky si nejsem 100% jist. Někdo tu nasdílel test od pana Vaculíka a i když se jednalo o jiné specifikace olejů, byly tam vesměs A3/B3 oleje a pro porovnání tam dali Orlen C3 a ten měl zdaleka nejhorší ochranu proti (?) otěru a právě argumentoval tím, že s přechodem na méně popelnaté oleje tyto oleje přišli o část svých mazacích schopností. I když jsou k dispozici různé grafy, bez hlubších teoretických znalostí (kterými nedisponuji) bych si netroufl z toho něco vyvodit. Proto mi to vrtá hlavou
Jinak naprosto Tě chápu s tím poměrem cena / výkon. Taky koukám na peníze pragmatickou optikou. Je-li možná podobně kvalitní a levnější alternativa a ušetřené peníze investovat do něčeho jiného, proč ne
Jinak naprosto Tě chápu s tím poměrem cena / výkon. Taky koukám na peníze pragmatickou optikou. Je-li možná podobně kvalitní a levnější alternativa a ušetřené peníze investovat do něčeho jiného, proč ne
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 270
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo XC70 2006 D5
#631 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
po dvou výměnách s 5W30 VMP jsem koupil Ravenol 0W30 SSV a chystám se na výměnu, tak sem pak můžu napsat jak moc to lze zaznamenat na chodu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#632 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
no ti "lepší" výrobci právě všichni kvákaj že jejich C3 olej má protioděr lepší než B3 (od C3-16 by to právě mělo být stejné a lepší) ale vaculík má samozřejmě pravdu, že jak v tom oleji není tolik síra a fosfor, tak to hůř maže, pokud v tom není něco co to nahradí. no a když to v oleji je, tak to oddělá dpf...u mě rozhodlo, že u B5 je slabší olejovej film (nižší hths viskozita) a rozhodla akustika. samozřejmě pro mě by byl ideál B3 5W30 z lehkýho základu, trochu pao ale pak žádnej DPF no alternativu uvažuju, protože jedno z aut má 274tis. a druhý už 220tis...Tomas78 píše: ↑30 led 2023 12:02 @ren: já jsem právě přečetl celé tohle téma, zda ta A5/B5 lze nahradit za C3 a taky si nejsem 100% jist. Někdo tu nasdílel test od pana Vaculíka a i když se jednalo o jiné specifikace olejů, byly tam vesměs A3/B3 oleje a pro porovnání tam dali Orlen C3 a ten měl zdaleka nejhorší ochranu proti (?) otěru a právě argumentoval tím, že s přechodem na méně popelnaté oleje tyto oleje přišli o část svých mazacích schopností. I když jsou k dispozici různé grafy, bez hlubších teoretických znalostí (kterými nedisponuji) bych si netroufl z toho něco vyvodit. Proto mi to vrtá hlavou
Jinak naprosto Tě chápu s tím poměrem cena / výkon. Taky koukám na peníze pragmatickou optikou. Je-li možná podobně kvalitní a levnější alternativa a ušetřené peníze investovat do něčeho jiného, proč ne
jináč ty parametry jsou u ravenolu fakt slušný, hths 3,7 je skoro až dost:)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#633 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Otázka je, nakolik řešit C-variantu oleje. Vlastně už to tady bylo hned na začátku tohohle vlákna. Pokud motor nežere olej, tak se nemá čím filtr zanést si myslím. Jenže se to blbě zjišťuje, protože díky vypalování DPF teče nafta do oleje. Každopádně praxe je praxe a můj "Volvouš" najezdil na A5/B5 skoro 270 000 km (výpis z AS) a DPF ok. Asi tady není nikdo, kdo najezdil na C3 250 000 km a více a mohl by říct a stejně bůhví, jestli bychom něco poznali
@amddawe: dej pak prosím vědět, zajímalo by mne to, děkuji
PS: já si udělal na rysce ve 2/3 zářez a budu sledovat, kolik nafty přibývá do oleje
PPS: jak jsem psal, je to subjektivní a bez vypovídací hodnoty, ale nyní Ravenol VMP 5W30 a fakt ten motor "ševelí"
@amddawe: dej pak prosím vědět, zajímalo by mne to, děkuji
PS: já si udělal na rysce ve 2/3 zářez a budu sledovat, kolik nafty přibývá do oleje
PPS: jak jsem psal, je to subjektivní a bez vypovídací hodnoty, ale nyní Ravenol VMP 5W30 a fakt ten motor "ševelí"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 270
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo XC70 2006 D5
#634 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
u mě je problém tedy ten že olej mizí. Jezdil jsem po koupi auta na 0W30 A5/B5 a mizel, přešel jsem na 5W30 VMP a mizí stejně. Na dotaz servisu kam jezdím co by tam dávali zaznělo, že to co předepisuje výrobce auta. Proto se vracím k A5/B5 a měním stejně po 10 000 - 12 000 km. Najeto necelé 300 000 km..
edit: mizí mi olej převážně na dlouhých dalničních přesunech
edit: mizí mi olej převážně na dlouhých dalničních přesunech
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#635 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Já osobně bohužel nemám větší zkušenosti ohledně D5, abych mohl poradit. Možná jednu věc: mrknout, jestli funguje odvětrávání skříně. Mne to při koupi moc nefungovalo, mechanik to ale rozchodil (ale nevím co přesně dělal).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 754
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#636 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Nevím, jestli jsem to sem už někdy nedával, kdyby ano, ať to někdo z moderátorů smaže.
https://www.vseoprumyslu.cz/udrzba-a-diagnostika/tribodiagnostika/jak-se-orientovat-v-dzungli-novych-klasifikaci-motorovych-oleju.html
@amddawe, že by olej žralo turbo? kolik to má najeto?
https://www.vseoprumyslu.cz/udrzba-a-diagnostika/tribodiagnostika/jak-se-orientovat-v-dzungli-novych-klasifikaci-motorovych-oleju.html
@amddawe, že by olej žralo turbo? kolik to má najeto?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 4992
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#637 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Za mě ten Ravenol je zlatá střední cesta. Po generálce najeto už ani nevím kolik a oproti Shellu jj motor subjektivně tišší.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 270
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo XC70 2006 D5
#638 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
@ren nechci to tady plevelit, ale řešili se jako první nějaké drobné úniky, naposledy jsem si všiml nějakého problému kolem vakuového čerpadla, tam to teče taky. To snad půjde přetěsnit nicméně mám najeto skoro 10 000 km a už jsem dolil 1,2l, kdyby to teklo ven tak myslím že bych měl někde jasně vidět že to teče.
Ano turbo může být (zatím ale není vůbec slyšet, ale odpovídalo by to situaci kdy to žere), v servisu říkají zapečené pístní kroužky apod.. Jako první zkusím BG vodičky, ale generálka motoru nebo turbo by byla až o rozhodnutí zda to u toho auta má vůbec smysl více se pak podělím v galerii, teď auto používám v takovém zvláštním režimu že to není priorita života
Ano turbo může být (zatím ale není vůbec slyšet, ale odpovídalo by to situaci kdy to žere), v servisu říkají zapečené pístní kroužky apod.. Jako první zkusím BG vodičky, ale generálka motoru nebo turbo by byla až o rozhodnutí zda to u toho auta má vůbec smysl více se pak podělím v galerii, teď auto používám v takovém zvláštním režimu že to není priorita života
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#639 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
no oni všichni servisáci hned vidí zapečený kroužky, ale může být chyba i v odvětrání atd. a právě záleží hodně i na oleji, kdysi jsem spotřebu řešil taky, poměnil jsem ventilový víko a začal dávat 5W30 a je klid...máš černej výfuk? zkus 2x-3x vyměnit olej po 5-7 tis...někdy to zachrání no...kolik máš nahoukáno?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 270
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo XC70 2006 D5
#640 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
300 000 km bez par drobných. Snad jsou poprvé já už přeskočit z 0w30 na 5w30 zkoušel a ohledně úniků atd jsem to nechal na servisu, zatím mají moji důvěru
edit: výfuk mi přijde čistej, resp na naftak s DPF asi ok. Ale počítám že bordel ze spálenýho oleje pochytá DPF
edit: výfuk mi přijde čistej, resp na naftak s DPF asi ok. Ale počítám že bordel ze spálenýho oleje pochytá DPF
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 90
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#641 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Sorry ale spotřeba něco přes deci oleje na 1000km je na chlubení a ne na generálku
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#642 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Z mé strany nesměle (nejsem motor guru) - to co už tady píše Ivan. Mrkni na to odsávání skříně (právě připečené kroužky se chovají podobně). Odsávání vypadá jako nedůležitá věc, ale opak je pravdou. Divil jsem se servisákovi, proč se s tím tak prdí, hlavně, že to jede - tak mi skoro vynadal a pochopil jsem, že to není marná snaha
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#643 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
hele ono často měněnej olej může i zapečený kroužky rozpustit...mě to třeba srxxxalo že by mi auto žralo olej tak jsem to řešil a šel po odvětrání, netěsnostech (víko), gufera atd... teď mezi výměnama dolejvám max do 0,4l/na 10.000km a to je spíš odpar a drobné netěsnosti...jo a není 5W-30 jako 5W-30 resp. B3 vs. C3 vs C1 vs A5/B5...zkus ten ravenol nebo millers nebo cokoli co má hths nad 3,5 a taky záleží jak jezdíš jestli to dostává kotel, protože když jsem měl kdysi V40 D3 jako náhradní auto, v tom bylo 0W20 kterej to žralo skoro jak dvoutakt.
otázka taky je v jakým stavu je honování válce po 300tis...některé oleje dokonce už "umožňují" trhání olejového filmu v úvrati pístu u motorů s křížovým honováním válce protože to "prospívá" tabulkový spotřebě a motoru údajně nevadí. mě se zas osvědčily oleje 505.01 který jsou původně určený na hodně namáhaný vačky PDčka - v oleji jsou přísady co zlepšujou střihovou stabilitu a nemizí ani když to dostává na zadel.
každopádně spotřeba přes 1dcl/1000km by neměla být nějak extra hrůza, to koncern dneska deklaruje u novýho 2 dcl...
otázka taky je v jakým stavu je honování válce po 300tis...některé oleje dokonce už "umožňují" trhání olejového filmu v úvrati pístu u motorů s křížovým honováním válce protože to "prospívá" tabulkový spotřebě a motoru údajně nevadí. mě se zas osvědčily oleje 505.01 který jsou původně určený na hodně namáhaný vačky PDčka - v oleji jsou přísady co zlepšujou střihovou stabilitu a nemizí ani když to dostává na zadel.
každopádně spotřeba přes 1dcl/1000km by neměla být nějak extra hrůza, to koncern dneska deklaruje u novýho 2 dcl...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 425
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#644 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Včera kúpený RAVENOL SSV SAE 0W-30 pre VOLVO do S60 D3 MY2012 D5204T3, aktuálne cca 240 tis km a jazdený len na 0W-30 a doteraz žiadne dolievanie oleja
https://www.ravenolshop.sk/p/ravenol-ssv-sae-0w-30-pre-volvo-1l
https://www.ravenolshop.sk/p/ravenol-ssv-sae-0w-30-pre-volvo-1l
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 270
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo XC70 2006 D5
#645 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tomas78 píše: ↑30 led 2023 16:49 Otázka je, nakolik řešit C-variantu oleje. Vlastně už to tady bylo hned na začátku tohohle vlákna. Pokud motor nežere olej, tak se nemá čím filtr zanést si myslím. Jenže se to blbě zjišťuje, protože díky vypalování DPF teče nafta do oleje. Každopádně praxe je praxe a můj "Volvouš" najezdil na A5/B5 skoro 270 000 km (výpis z AS) a DPF ok. Asi tady není nikdo, kdo najezdil na C3 250 000 km a více a mohl by říct a stejně bůhví, jestli bychom něco poznali
@amddawe: dej pak prosím vědět, zajímalo by mne to, děkuji
PS: já si udělal na rysce ve 2/3 zářez a budu sledovat, kolik nafty přibývá do oleje
PPS: jak jsem psal, je to subjektivní a bez vypovídací hodnoty, ale nyní Ravenol VMP 5W30 a fakt ten motor "ševelí"
bylo Ravenol VMP 5W30
teď jsem tedy nalil zpět Ravenol SSV 0W30 a nepoznal jsem rozdíl (hlučnost, chod motoru) Uvidíme až bude mít olej více km ..
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 9885
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#646 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tenhle borec mění v Land Roveru předepsanou 5W30 za 5W40 C3. Že prej 5W30 je voda.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 4992
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#647 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
5W30 je stejný voda jako 5W40.... Rozdíl je v teplotách celých 5°C Když mrkneš na datasheet, tak zjistíš, že to je v provozní teplotě naprosto anedbatelný rozdíl.
C3 za sebe schvaluju.
C3 za sebe schvaluju.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 685
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#648 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
do tohodle LR je to stejne jedno
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2903
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#649 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jestli tam má ingenium tak pomůže jedině svěcená voda a modlitba.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 4992
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#650 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
...
- Přílohy
-
- LR_Kit.jpg (27.78 KiB) Zobrazeno 2251 x
-
- LRMech.jpg (30.13 KiB) Zobrazeno 2251 x
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 731 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 1 Odpovědi
- 518 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od libor_m
-
- 24 Odpovědi
- 1749 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 1 Odpovědi
- 634 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 3 Odpovědi
- 1770 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fíkkr