Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 84
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#451 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Jedna otázka, vlastně tři.

Dodržuješ výrobcem udávaný interval 30 000 km na olej?
Jde tu o ochranu motoru nebo ekologii?
Jde výrobci o to aby motor vydržel věky? Nemyslím si...

Ale každý svého štěstí strůjce.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Schumi_01
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 616
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#452 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Tak. To je přesně ono...
Jestli ta třetí otázka je správnou odpovědí na ty dvě předchozí nebo není.
Za mě rozhodně životnost a olej max po 15t km.
Teď jestli věřit výrobci nebo ne.
Ale svět je tak spotřební, že se obávám že i Volvo bylo dotlačeno z důvodů vlastního přežití jít touto cestou.

OK. takže 5w30 a C3.
Špatný olej to nebude a když půjde ven po 12t km i kdyby byl, moc paseky nenadělá. Takže spíš maximálně zisk.

Teď otázka jaký ten Ravenol :-D Těch je požehnaně.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#453 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

Z těch Ravenolů jsem si taky nebyl schopen vybrat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 84
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#454 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Schumi_01
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 616
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#455 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

To je Ravenol VMP 5w30.
Vyučovací metodou soupeří už jen s Ravenol HLS 5w30 :)
Asi to bude jedno, co? :))
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#456 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Hájčus »

hajnej píše: 11 lis 2020 09:58 Z těch Ravenolů jsem si taky nebyl schopen vybrat.
tady na to mají pěknou stránku, kde si zaklikneš třeba tři oleje u kterých si nejseš jistý a vyjede ti klasicé porovnání (Vergleichen) . https://www.ravenol-shop.de/PKW/Motoroel/SAE-5W-30/
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#457 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zeb »

Pro olej se bere životnost cca 250 hodin. Takže koukni na průměrnou rychlost, vynásob počtem 250 a máš počet km, při kterých máš měnit olej. Po těch 250 klesá účinnost aditiv v něm obsažených.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#458 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Juric »

Nejsem matikář, ale dle mého to nemůže nikdy vyjít správně.
Kdo jede pilu dálnice má průměr 100km/h*250=25000km.
Kdo jezdí město a sem tam mimo (já) má průměr 60km/h*250=15000km.
Dalničář to točí ve středních otáčkách 2500rpm.
Já většinou 1500rpm.

Dálničářovi by tedy dle vzorce měl olej vydržet větší nájezd, větší zatížení než mě. Což mi nedává logiku.

Myslím, že mám chybu ve výpočtu. :ROFL:
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 84
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#459 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Mrkni na palubák, ono i když jezdím Brno - Olomouc a pocuky z BK do Brna a zpět, tak mám průměrnou rychlost dle PP 63km/h takže max těch 15 000km :)

Ono nejde o otáčky, ale o střídání teplej / studenej olej. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12975
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#460 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od raolsa »

A já jezdím denně trasu Semily - Turnov. Na limitech. A průměrku mám asi 45 km/h. Pořád dumám jak to může auto spočítat, když ho skoro pořád valím 90. :D
Cestou na dovolenou se mi to trochu zvedlo - na 60 a to jsem jel těch 90 skoro furt, místy i více. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#461 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Juric »

No dlouhodobě mám 35km/h.
Ráno jsem to resetoval kompletně všechno a za dnešní cestu práce-obed-domů mám 22km/h.
A bude to nízký páč jak je chladno tak ráno nechávám brblat 10minut na volnoběh apod. 20min stání na oběd u McDrive...
Takže s takovou bych měl měnit v 5 500km.
Chápu tuhle časovku. Taky ji máme u jeřábů - 2000mth nebo 1 rok na výměnu hydraulického oleje. Přikládám obrázek zákazníka co má už 134mth za cca 4 měsíce.
Modrá je časovka, zelená je mth.
Screenshot_2020-11-11-20-14-54-018_com.android.chrome.jpg
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12975
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#462 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od raolsa »

Brblat na volnoběh to nenechávej, to je blbost. Lepší je motor ohřát nezátěžovou jízdou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#463 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

Já mám taky okolo 35km průměr. Nevidím v tom nic divného.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 84
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#464 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Jak píše Raolsa. Kadla kadla do kolem 2k a hotovo. :) Volnoběh není úplně optimální.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#465 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Juric »

Kadla kadla ledový motor nechávám těch 10min aby se trošičku prohřál, promazal. To právě u Forda muselo být. 😀

Jinak dokud nemám ukazatel teploty ve svislé poloze, tak řadím nejpozději ve 2000rpm.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12975
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#466 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od raolsa »

Já to nechávám tak 30 vteřin, když je -15 a více, pak vyrážím. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#467 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Juric »

Mám tam Mobil1 ESP 5W30, tak aby to prospělo motoru. Prostě pro pocit aby si "v klidu vypil kafe, probral se"...
Bylo mi prezentováno, že při okamžitém vyjetí z místa při nastartování se nemusí promazat vrch motoru jako vačka apod. právě z důvodu ztuhlejšího oleje, které čerpadlo nevytlačí až nahoru.

Jinak po zimě měním olej, a nevím jestli zůstat na té 5W30.
Co odpověď, to názor. 😀
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#468 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zeb »

Juric píše: 11 lis 2020 19:33 Nejsem matikář, ale dle mého to nemůže nikdy vyjít správně.
Máš to správně. Teplý olej má lepší vlastnosti, než studený. Třeba BMW počítá, že 1km na studený olej vyčerpá olej, jako jízda 7km s ohřátým. Proto všechny reklamní testy, kdy olejářské firmy dokazují, že se dá na jejich olej najet 60.000km bez výměny a dokládají to pak rozebraným motorem, kde není znatelné opotřebení, tak jsou prezentovány na případu, kdy auto jede stále a zastavuje pouze na natankování a výměnu řidiče, tzn. stále s optimálně ohřátým motorem. Takže pokud opravdu cukáš kolem komína, s během motoru na volnoběh, holt bys měl vyměnit olej dříve.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#469 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

Juric píše: 11 lis 2020 22:13 Mám tam Mobil1 ESP 5W30, tak aby to prospělo motoru. Prostě pro pocit aby si "v klidu vypil kafe, probral se"...
Bylo mi prezentováno, že při okamžitém vyjetí z místa při nastartování se nemusí promazat vrch motoru jako vačka apod. právě z důvodu ztuhlejšího oleje, které čerpadlo nevytlačí až nahoru.

Jinak po zimě měním olej, a nevím jestli zůstat na té 5W30.
Co odpověď, to názor. 😀
Z toho důvodu se také dávají oleje 0w I když tady tak nemrzne. Smysl to dává jenže když se bufíkuje tak to je jiná.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#470 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od malwin »

u Ravenolu jsem nasel jeste tohle:
5W40 MidSAPS, C3
http://www.ravenol.cz/katalog/47-ravenol-vmo-5w-40
nekdo zkusenost pripadne nazor?
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#471 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Nevím co kdo, ale já příští výměnu dám toto.

https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-vmp-5w-30-5l
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#472 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

Já bych naopak chtěl přejít z 30 na 40. Nebojíš se že ve vedrech olej nebude stíhat?
Při našich včasných výměnách se degradace nebojím, ale to w30 mi při dnes už standartních tropech dělá starosti ať je to chorvatska dálnice či hodinová kolona s klimou naplno.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#473 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

Já taky pokukuju po tom 5W40 VMO. Po kolika max km je ještě bezpečné olej měnit? Mám v plánu 15tkm.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 84
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#474 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

10 je optimální, 15 je podle mě horní hranice.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#475 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

Ravenol má dobré oleje a pořád menší značka na panč, ale má v dané specifikaci několik olejů a já nejsem schopen si vybrat.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“