Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Radic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: S60 2.4T AWD

#1 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od Radic »

Zdravím,
potřebuju vyměnit volnoběžku alternáturu a jelikož je to jednoduchá věc, tak sem to chtěl svěřit nejbližšímu servisu který znám. Ale při vybírání dílu nastal problém. Je jich nějak víc a liší se rozměrem.
Tady je to, co se dá najít podle Volvo čísla (30667878)

http://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=30667878

To je fuk co z toho vyberu?

Díky za odpovědi.
_________________
S60 2.4T AWD 147kW (2002)
V40 1.8 90kW (2001)
Škoda Rapid 135 43kW

Radic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: S60 2.4T AWD

#2 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od Radic »

Jinak v autě mám toto

Obrázek

A prodává se asi toto

Obrázek

Je teda možné to zaměnit?
_________________
S60 2.4T AWD 147kW (2002)
V40 1.8 90kW (2001)
Škoda Rapid 135 43kW

Radic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: S60 2.4T AWD

#3 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od Radic »

Tak pasuje tam i to co se bezne da koupit. Teda ta stribrna co je tady na obrazku.
Ale stejne sem si nejspis nasral do bot. Jak dlouho muze trvat vymena mechanikovi, ktery vi jak to spravne rozdelat? Ja mam nauctovano 7 hodin prace. Podle videi na youtube to nevypada az tak slozite vyndat alternator.
_________________
S60 2.4T AWD 147kW (2002)
V40 1.8 90kW (2001)
Škoda Rapid 135 43kW

GDPR_user

#4 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od GDPR_user »

Radic píše:Tak pasuje tam i to co se bezne da koupit. Teda ta stribrna co je tady na obrazku.
Ale stejne sem si nejspis nasral do bot. Jak dlouho muze trvat vymena mechanikovi, ktery vi jak to spravne rozdelat? Ja mam nauctovano 7 hodin prace. Podle videi na youtube to nevypada az tak slozite vyndat alternator.
u některých aut to jde udělat i na autě,ale tak to dopadá,když si lidi do servisu nosí díly sami.Když sis díl koupil,proč sis to sám nevyměnil?

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#5 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od hajnej »

Dospěl jsem do fáze, ze si taky nosím svoje díly. Nechal jsem měnit čepy řízení, pan volá, co ma dát, rikam něco lepšího. Za dva měsíce se ohnu pod auto, dily rezavy, letim tam, ze to nemenili a oni ze ano. Po porovnání novych dílů jsme po odstranění rzi nasli stejný napis jako na nových: Moog.
Poptaval jsem naboj kola, nabidli mi uz nevim co za 5500. Dekiju, ale marze.by mely být rozumné. Nebranim se zaplatit, ale za normální kvalitu a rozumnou cenu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Radic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: S60 2.4T AWD

#6 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od Radic »

martinopel píše: u některých aut to jde udělat i na autě,ale tak to dopadá,když si lidi do servisu nosí díly sami.Když sis díl koupil,proč sis to sám nevyměnil?
No čekal sem tuto reakci, ale když jsem servisákovi řekl, že volnoběžku seženu za 650 místo 1700, tak sám řekl, ať ti to radši koupím sám, že to on tak levně nesežene. Řemen to samé. Šlo pouze o ten čas práce. Ten má snad zaplacený tak, aby na tom neprodělal ne?

Jednoduše na ceně dílů stejné značky si přidat víc než 100% nebo snad 150% je už podle mě přehnané. To opravdu platit nechci.

A proč jsem si to nevyměnil sám? Nemám ten seciální klíč na povolení volnoběžky.
_________________
S60 2.4T AWD 147kW (2002)
V40 1.8 90kW (2001)
Škoda Rapid 135 43kW

Joemilionare
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 488
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg

#7 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od Joemilionare »

Jsem stejneho nazoru protoze pokud chce si prihodit 100-150% tak at pak dela za max100kc hod
Je rozumne si rict treba 10-15% na vic na dilu protoze dotycny stejne tam ma slevu minimalne 30% viz treba to autokelly
Ale ne dat stejnou cenu jak v predrazenem autokelly
_________________
Bylo Volvo S60

GDPR_user

#8 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od GDPR_user »

Radic píše:
martinopel píše: u některých aut to jde udělat i na autě,ale tak to dopadá,když si lidi do servisu nosí díly sami.Když sis díl koupil,proč sis to sám nevyměnil?
No čekal sem tuto reakci, ale když jsem servisákovi řekl, že volnoběžku seženu za 650 místo 1700, tak sám řekl, ať ti to radši koupím sám, že to on tak levně nesežene. Řemen to samé. Šlo pouze o ten čas práce. Ten má snad zaplacený tak, aby na tom neprodělal ne?

Jednoduše na ceně dílů stejné značky si přidat víc než 100% nebo snad 150% je už podle mě přehnané. To opravdu platit nechci.

A proč jsem si to nevyměnil sám? Nemám ten seciální klíč na povolení volnoběžky.
Vždyť přece není problém si ten klíč koupit,stejně jako sis koupil volnoběžku.
Tyto diskuze o tom,jak jsou v servisech hajzli a jaké mají marže mne baví.Vzhledem k tomu,že patřím mezi tyto hajzly,pokusím se malinko objasnit.Někdy před 8 lety jsem začal pomalu s opravami,nebyl zvedák,nebylo nářadí,přípravky a pod.Když jsem sháněl díly,nebylo na 3 prdele e-shopů,které neměly nic skladem,ale uměly spoustu věcí sehnat.Takže jsem oslovil v té době nejdostupnější Auto Kelly.Jakožto mechanikovi mi dali slevu z MO cen 10% s tím,že když budu dělat odběry,dají se marže zvýšit.Takže jsem nakupoval díly a z marže postupně nakupoval nářadí přípravky a pod.Časem se na trhu objevily další firmy a začaly se tvořit cnové nabídky výhodnější.Větší marže znamenalo možnost koupit rychleji přípravky a tím mít možnost nabídnout více služeb zákazníkům.Pořád je prodejní cena MO stejná,pouze jsem svými odběry docílil větší marže.Větší marže se také docílí toho,že např. díl koupím v akci na sklad ve více kusech.Opět získaná marže slouží k nákupu speciálních přípravků,koupi opotřebovaného nářadí atd.Také díly,které drží servis skladem nemohou být prodávány s 10% marží.Jen namátkou mám na skladě 8 rozvodových sad,včetně vodní pumpy,ploché řemeny,napínáky plochých řemenů,10ks turbodmychadel po repase,6ks úhlovek po repase,3 hydroměniče po repase od každého druhu xenon žárovek 2 ks atd. a to jen proto,aby když náhodou někdo přijede s problémem v sobotu,nebo neděli,tak jsme schopni problém okamžitě řešit

Zatím co E-shop nemá kromě počítače a člověka,který se stará o to,aby koupil-prodal naprosto žádné náklady.Tímto e-shopu stačí 5% marže!!Mnohdy díly,které píší skladem jsou s dodáním až 14 dní

Je potřeba si uvědomit,že část marže servisu jde do Vás zákazníků tím,že nakupujeme přípravky nářadí,zajišťujeme know-how na další opravy atd. aby jste Vy zákazníci byli spokojeni a mohli jsme Vám auta opravovat a nikoliv jen měnit díly!!!

Takže se zkuste zamyslet nad tím,až zase někdy budete psát,jak jsou servisy nenažrané!Až se servisáci naserou,tak si můžete tohle kolečko obrovského bussinesu servisáka dělat sami.

Možná by tohle stálo za samostatný topic.

Radic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: S60 2.4T AWD

#9 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od Radic »

Chápu, že díly skladem si může dovolit držet jen některé a za tu možnost opravit auto na počkání místo týdne nebo třeba tří, si říct o tu přirážku. Kdyby mě tu volnoběžku dal za 900 nebo 1000 tak mávnu rukou ať to objedná.
No a že sem si klíč mohl koupit? To mohl, ale nejspíš už to na volvu měnit nebudu. Třeba klíč na olejový filtr jsem si koupil. Tam se mě nákup po první výměně vrátil. Co je jednoduché, tak budu jak doposud dělat doma sám. Zbytek asi budu vozit radši jinam. No nic. Jdu si pro auto.
_________________
S60 2.4T AWD 147kW (2002)
V40 1.8 90kW (2001)
Škoda Rapid 135 43kW

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#10 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od Ekky »

Je fakt ze uctovat si 7 hodin za vymenu volnobezky je nesmysl. :D
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

GDPR_user

#11 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od GDPR_user »

Radic píše:Chápu, že díly skladem si může dovolit držet jen některé a za tu možnost opravit auto na počkání místo týdne nebo třeba tří, si říct o tu přirážku. Kdyby mě tu volnoběžku dal za 900 nebo 1000 tak mávnu rukou ať to objedná.
No a že sem si klíč mohl koupit? To mohl, ale nejspíš už to na volvu měnit nebudu. Třeba klíč na olejový filtr jsem si koupil. Tam se mě nákup po první výměně vrátil. Co je jednoduché, tak budu jak doposud dělat doma sám. Zbytek asi budu vozit radši jinam. No nic. Jdu si pro auto.
Ale když jsi ušetřil na díle,tak si můžeš klíč koupit a pak jej můžeš za úplatu půjčovat,pokud tedy nepřijde někdo s tím,že proč by Ti jako měl platit za půjčení klíče,když Ti stejně leží bez užitku doma.
7 hodin za výměnu volnoběžky je úplně běžné,protože pokud to dělá servis,který to nikdy nedělal,rozebere půl auta zbytečně.Ale to je tím,že nemá know how,které se zadarmo nikde nedá sehnat.Bohužel know-how žádný eshop nenabízí.Ale zde je díra na trhu,takže máte možnost se ujmout podnikatelského záměru. :%)

Radic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: S60 2.4T AWD

#12 Volnoběžka alternátoru S60 2.4T (2002)

Příspěvek od Radic »

No alespoň, že to vyřešilo ty pazvuky. Jinak sám mě řikal, že nevěděl jak se k tomu rozumně dostat. Chápu to know how. O tom to je. Kdybych tam přijel se škodovkou, tak by to byla brnkačka, protože to zná. Nicméně nářadí sem si nekoupil, takže ho ani pujčovat nebudu. A i když, tak to co mám doma, známým pujčím zadarmo.
Díly bere od APM a tam sou ty ceny jaké dával mě. Nevím jakou má slevu, ale to prostě platit nebudu.
V servisu Volnoběžka + řemen 3115 (INA + CONTI)
můj nákup 1393 (INA + GATES) včetně pošty
Nakonec jsem teda platil servisu 1750 včetně kontroly vyvážení předních kol.
Takže pořád je to ještě dobré, když se to sečte :)

Proti servisu nemám nic. Jen je asi potřeba někdy ty ceny trochu přizpůsobit trhu. Do servisu budu jezdit s tím co nedokážu doma sám i nadále. V Lichnově sem byl jen jednou a neměl jsem s ničím problém. Jen je to pro mě z ruky. Jezdil sem pak do Amba, protože to mám blíž a lepší cestou.
_________________
S60 2.4T AWD 147kW (2002)
V40 1.8 90kW (2001)
Škoda Rapid 135 43kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“