Zážehové motory S/V40

  • Autor
  • Zpráva
danny_z
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 136
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od danny_z »

Zdravím, rád bych si ujasnil, jaké jsou cca optimální otáčky u 1.6 benzínu B4164S3. Dříve jsem slýchával, že benzín je ideál tak mezi 3000 až 3500 ot./min, ale mně přijde, že nejzdravější klidný chod a dle palubáku i nejnižší spotřebu má moje auto tak lehce nad 2000 ot./min, po městě klidně jedu 50 km/h na 4. kvalt, nad 70 km/h už dávám 5. kvalt a autu to podle mě svědčí. Samozřejmě že po dálnici už se otáčky šplhají ke 4000 ot./min, ale o tom už diskuze není.

Díky za názory :)
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

jm252485
Offline
Příspěvky: 195
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od jm252485 »

Danny_Z:
Otázkou je, co si představuješ jako OPTIMÁLNÍ. Z hlediska kinematiky pohyblivých dílů motoru (setrvačné hmoty, vibrace atd), ale i měrné spotřeby je obvykle rozsah mezi cca 55 až 70% maximálních otáček. ALE: s ohledem na zpřevodování je jasné, že je ekonomičtější jet na 4. stupeň 2500 otáček než na 3. stupeň 3000 otáček. Horší je to ale u většího podtáčení - osobně bych se ježdění na 5 rychlostí okolo 50 km asi vyvaroval (u mne už je to jenom asi 1600 otáček). Ty rázy, které jdou do ojničních ložisek, klikové hřídele a zejména do dvouhmotového setrvačníku rozhodně škodí. Snažím se, aby m otáčky ani ve městě napadaly pod 2000 - 2200, takže pod 60 km pětku neřadím. I z hlediska eknomičnosti je to na hraně (křivka spotřeby je něco jako "lavór" - s minimem někde u 60% max. otáček). Je fakt, že třeba v Ochcávce mám "napovídač" řazení, a ten mi radí řadit nahoru strašně brzy - obvykle už okolo 1800 otáček, ale ani podle reakce motoru nemá pocit, že by si "chrochtal blahem".
Jsem přesvěden, že stále platí, že MÍRNÉ přetočení škodí méně, než podtáčení.
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4

danny_z
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 136
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od danny_z »

Díky moc za odpověď. Vidím to tak nějak podobně. Přijde mi, že jízda mezi 2000 až 2500 ot./min motoru neškodí a spotřeba je i nízká, do města 50 km/h řadím 4, ale 5 řadím při min. 70 spíše 80 km/h. Otáčky pod 2000 autu určitě nedělají dobře, to je i cítit, např. při projetí křižovatky na trojku je znát, že motoru ten rozjezd nedělá dobře, takže to podřazuju na 2...
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

VolvoGDI
Offline
Příspěvky: 106
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: .....
Vůz: ....

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od VolvoGDI »

Mé zkušenosti s motorem B4184SM - 1834cc, 16v (92kW) neboli GDI od Mitsubishi.
Když jsem koupil V40cítku s tímto motorem,a pak teprve jsem se dozvěděl,že to není motor od Volva,ale od Mitsubishi,a že je v našich podmínkách hodně kritizovaný,tak mě málem klepla pepka,protože motor neběžel,tak jak měl :(
Strávil jsem dlouhé hodiny na Mitsubishi foru,kde se tomuto motoru hodně věnují.
A tak to začalo.Jako první musí mít motor dobré svíčky,nejlépe iridiové Densa.Následuje nový palivový filtr,páč to udělá taky hodně.
Hodně zlobí volnoběh a plynulá jízda v "eko" režimu.To se vyřeší řádným vyčištěním škrtící klapky,a zaslepením EGR ventilu.
Jinak motorový olej tam doporučují 10W-40.
Všechno,co je tady popsané jsem absolvoval svépomocí,a s výsledkem jsem velice spokojený.
Motor je živý,má dobrý zátah,a spotřeba taky není k zahození.
Na krátké jízdy,jako do práce(8km)a zpět,mám spotřebu do 8litrů,když auto vytáhnu na delší trasu(70 km),spadne mi spotřeba na 6,2 l/100km.
GDíčka není potřeba se bát :D

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 4810
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od yoby »

VolvoGDI píše: GDíčka není potřeba se bát :D
:D :D :D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

VolvoGDI
Offline
Příspěvky: 106
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: .....
Vůz: ....

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od VolvoGDI »

Motor nesmí být ve stavu 5 minut před smrtí :green: :green:

VolvoGDI
Offline
Příspěvky: 106
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: .....
Vůz: ....

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od VolvoGDI »

yoby píše:
VolvoGDI píše: GDíčka není potřeba se bát :D
:D :D :D

Máš recht,je to šicí stroj :D

docekaljakub
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 1 rok 9 měsíců
Bydliště: Nová Ves v Horách
Vůz: Volvo V40 2.0T B4204T2

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od docekaljakub »

Pánové když potřebuju vyměnit motor B4204T2. Mám možnost koupit motor B4204T předpokládám správně, že kvůli VVT to není reálné vyměnit? Předem díky :)

michal1984
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Mondeo

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od michal1984 »

Ahojte, prosím Vás mám 1.8 benzín, 85kW verzi ... a čumím na motor zozadu a na mňa čumí takáto trubka (na obrázkoch) :-)
Nemalo by tam byť niečo zapojené??
Výstřižek2.JPG
Výstřižek.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od jarek.krizan »

Obyčejně tam bývá pružná hliníková trubka vedoucí do boxu sání.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“