Zážehové motory S/V40

Moderátor: wickey

This topic is 1 year a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Jarda S40 »

Výpis zážehových motorů v S/V40 dle publkace Haynes poskytl Conan

B4164S - 1587cc, 16v
B4164S2 - 1587cc, 16v + VVT
B4184S - 1731cc, 16v
B418S2/3 - 1783cc, 16v + VVT
B4194T - 1855cc, 16v (147kW)
B4194T2 - 1855cc, 16v + VVT (147kW)
B4204S - 1948cc, 16v
B4204S2 - 1948cc, 16v + VVT
B4204T - 1948cc, 16v (118kW)
B4204T2/3 - 1948cc, 16v + VVT (118kW)
B4204T5 - 1948cc, 16v + VVT (147kW)

* VVT - proměnné časování ventilů (zařazeno od cca r.v. 1999)

U těchto motorů Haynes píše, že jsou to Mitsubishi motory.
GDI (Mitsubishi)
B4184SM - 1834cc, 16v (92kW)
B4184SJ - 1834cc, 16v (90kW)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jano píše:4 Jarda - Dik, tvoje vysvetlenie ma hlavu aj patu :-)
Osobne sa motorom velmi nerozumiem, len som podal dalej ako som pochopil ludi v servise co mi popisovali funkciu.
Nakolko kvoli robote beham v obleku, tak mi zrejme len povedali nieco v hrubych rysoch a nezatazovali ma podrobnostami (aj tak by som im nerozumel :-) )
Nevies mi nahodou posunut nejaky link, kde by som sa o tom mohol nieco podrobnejsie docitat?
Joo, zdá se že jsem nalezl. Zkus tuto stránku http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... anek&id=16 a klikni si na "motor". Snad ti to pomůže. Již jsem to dlouho nečetl, ale myslím že je to dobrý. Jinak bych si to nedal do "oblíbených". Boří to také dost mýtů, mezi automobilisty zavedených. :lol:

herma9979
Offline
Příspěvky: 158
Registrován: 05 úno 2007 10:14
Vůz: Volvo V40 1.8 B4184S Black 1998
Bydliště: Brno(Chrlice) / občas Jeseník

Příspěvek od herma9979 »

kdyby to někomu pomohlo jakéže parametry má B4184S, ať se to nemusí hledat na netu

Volvo V40 1998

Motor:
1731cc, 16v hliníkový (kód B4184S)
Vrtání x zdvih: 83 x 80
Kompresní poměr: 10,5:1
Výkon: 85kW / 115k při 5500ot
Točivý moment: 165Nm při 4100ot
Kombinovaná spotřeba: 8.6l /100km
Palivo: benzín 95oct , min 91oct
Katalyzátor s Lambda sondou
Alternátor: 80Ah
Baterie: 62Ah


Převodovka:
Manuální pětirychlostní
Kmh/1000ot : 40
Maximální rychlost: 194kmh
Zrychlení 0-100kmh: 10.5s
_________________
Volvo V40 1.8 16v 85kW 1998 motor B4184S
Bylo: Ford Escort 1.8TD 1997 51kW

Millan
Offline
Příspěvky: 44
Registrován: 19 lis 2007 15:42
Vůz: S 40 r.v.2000 1.8 90 kW manuál
Bydliště: Karlovy Vary

Re:

Příspěvek od Millan »

Když už jste u těch zážehových motorů ze 40-tek nevíte někdo pro zajímavost s jakou automobilkou byl ten či onen motor vyráběn ?
_________________
S 40 r.v.2000 1.8 BA 90 kW B4184 S2 manuál

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Jarda S40 »

Kromě těch uvedených jako Mitsubishi jsou všechny zážehové nahoře uvedené čistě volvo.

Peťo-goalie
Offline
Příspěvky: 559
Registrován: 27 črc 2007 23:01

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Peťo-goalie »

Jarda S40 píše:Kromě těch uvedených jako Mitsubishi jsou všechny zážehové nahoře uvedené čistě volvo.
A hlavne pre toto som si vybral benzin a nie diesel :lol:

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Jarda S40 »

Obdržel jsem dotaz, co vlastně znamená to VVT. Takže to hodím sem pro všechny. Motory se systémem proměnného časování ventilů přizpůsobují sání vzduchu momentálním provozním podmínkám a zatížení motoru. Pomocí řízení přesahu mezi zavřením výfukového a otevřením sacího ventilu se motor neustále ladí tak, aby dodával stálý točivý moment v celém rozsahu jeho otáček. Systém VVT tak umožňuje pružnější jízdu (nahrazuje do jisté míry turbo), díky příznivějšímu (téměř konstatnímu) průběhu momentu snižuje spotřebu a také se výrazně podílí na nižších emisích motorů. Podle toho co jsem měl možnost vyzkoušet motory Volvo S/V40 bez VVT a s VVT i podle názoru jiných řidičů je v pružnosti těchto motorů obrovský rozdíl, ve spotřebě pak možná 1l/100km. Kupříkladu motor B4184S2 v pohodě zrychluje na 5-ku z rychlosti 50km/h a otáček cca 1600. Přitom od nějakých 2 000rpm je ten zátah opravdu znatelný a neklesá až někam do 6 000rpm, kdy vrcholí výkon motoru. Jinak mory se ještě liší podle toho, zda mají VVT techniku jen na sacích ventilech či i na výfukových.

P.S. Z těchto vlastností pramení i můj názor, že pokud su budu moct vybrat, tak raději motory s VVT. I když mají určitej sklon k poruchám složité technologie, potěšení z jízdy za to podle mě stojí. ;-) Tím se nechci dotknou starších spolehlivých motorů.

bandGap
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 151
Registrován: 12 čer 2007 09:56
Vůz: --
Bydliště: Praha

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od bandGap »

Jarda S40 píše:Jinak motory se ještě liší podle toho, zda mají VVT techniku jen na sacích ventilech či i na výfukových.
Jak to vlastně u Volva je? U turbo-motoru VVT se děla na výfukových ventilech, jinak na sacích. VVT zároveň na sacích a výfukových ventilech Volvo neděla. Je to tak?

A ještě otázka. Proč u turbo-motoru není zapotřebí VVT na sacích ventilech?

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Jarda S40 »

1) Variabilní časování na sacích i výfukových - nevím předpokládám ale že u pozdějších motorů typu B4184S3, S9 či S10 se tam už Volvo dopracovalo. Ale je to jen předpoklad, fakt nevím a neberte to za bernou minci. Mohl bych to vytahat z VADISu, ale taky by se mohl snažit někdo jiný. V tom případě budu rád.
2) U turbín předpokládám, že na sacím ventilu VVT nemá význam, protože ten vzduch se tam prostě nacpe násilím, nemá cenu si hrát s nějakým časováním, rezonancí a podobně. Ale také je to jen můj názor, takže berte to s jistou rezervou.

jogin3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 910
Registrován: 08 říj 2007 14:57
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od jogin3 »

To je zrovna pesek, ze technologie sice ma nabeh od roku 99, ja mam vyrobu 99, ale bohuzel bez VVT :cry: Takze to vypada, ze to asi je v modelech od roku 2000 :? NBo nic, musim se stim smirit, jinak naznacuje tomu i to, ze to je od modelu 00 prutokovy snimac vzduchu, ktery sem nasel v ND kdyz sem zkoumal, co vsechno se muze na aute podelat. JE k tomu napis od modeloveho roku 00. Mozna , ze to stim nema souvislost, ale mozna , ze ma :mrgreen:
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Conan »

jogin3 píše:To je zrovna pesek, ze technologie sice ma nabeh od roku 99, ja mam vyrobu 99, ale bohuzel bez VVT :cry: Takze to vypada, ze to asi je v modelech od roku 2000 :? NBo nic, musim se stim smirit, jinak naznacuje tomu i to, ze to je od modelu 00 prutokovy snimac vzduchu, ktery sem nasel v ND kdyz sem zkoumal, co vsechno se muze na aute podelat. JE k tomu napis od modeloveho roku 00. Mozna , ze to stim nema souvislost, ale mozna , ze ma :mrgreen:
Ano, VVT se začalo dodávat "snad" od modelového roku 2000, kdy i obsah 1.9L turbo benzín se změnil na 2.0L u T3 a T4.
Pokud si to dobře z Haynese pamatuju, tak VVT je jen pro výfukové ventily.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

bandGap
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 151
Registrován: 12 čer 2007 09:56
Vůz: --
Bydliště: Praha

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od bandGap »

Conan píše:Pokud si to dobře z Haynese pamatuju, tak VVT je jen pro výfukové ventily.
U Volva s turbinou ano. U Volva bez turbiny VVT je na sací straně.

jozzi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2007 09:05
Bydliště: Košice - Slovensko

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od jozzi »

Ahoj,

chcel by som sa opýtať na motor B4184S - 1731cc, 16v. Neviem, či to závisí od typu motora, ale zaujíma ma, či má moje auto priame vstrekovanie paliva alebo je použitý karburátor. Pokiaľ viem, tak karburátor a neviem celkom prečo, keď technológia priameho vstrekovania paliva už dávno existovala a bola pužitá na starších typoch Volva?
_________________
S40 1.8 (85kW) 1996

jogin3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 910
Registrován: 08 říj 2007 14:57
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od jogin3 »

:mrgreen: Otevri kapotu a podivej se, :palec: na 100% to musis videt.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

libre
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 797
Registrován: 29 kvě 2006 18:10
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od libre »

Tvé domněnky jsou úsměvné. Žádný ze zážehových motorů použitých ve V40 nemá karburátor.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

jozzi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2007 09:05
Bydliště: Košice - Slovensko

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od jozzi »

libre píše:Tvé domněnky jsou úsměvné. Žádný ze zážehových motorů použitých ve V40 nemá karburátor.
Tak potom je to OK... Len neviem prečo sa označujú niektoré motory 1.8 a iné 1.8i, myslel som si, že je rozdiel práve v tom...
_________________
S40 1.8 (85kW) 1996

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Lachtan »

jozzi píše:... Len neviem prečo sa označujú niektoré motory 1.8 a iné 1.8i, ...
To si takhle akorát značí "tuzingáři" na kufry, jediné správné značení motorů je od Jardy S40 v prvním příspěvku. 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Pavel-K
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 29 led 2006 12:10
Bydliště: Zlín

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Pavel-K »

i čkem se značí motory GDI
1,8i - jako vysokotlaký přímý vstřik (injection)
_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Jarda S40 »

Pavel-K píše:i čkem se značí motory GDI
1,8i - jako vysokotlaký přímý vstřik (injection)
To by muselo být 1,8di (direct injection).Obecně to i opravdu znamená vstřikování, ale Volvo značí motory jinak. Nicméně v seznamech třeba prodejců ND či pojišťoven je třeba B4184S2 vedena jako 1,8i. :roll: Ale to je znamením obecné neznalosti, třeba můj motor B230F ve Dvojce zase značej 2,3 kat.

Pavel-K
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 29 led 2006 12:10
Bydliště: Zlín

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Pavel-K »

OK,
ale myslel jsem to spíše jako označení na 5-tých dveřích, víš.
Tvoje 1,8 bývá (co jsem viděl) značena jako 1,8
A moje (co jsem viděl) vždycky 1,8i
Stejně tak třeba Librova 2,0 je jen 2,0 bez i

Jinak máš (samozřejmě) pravdu.
_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Jarda S40 »

Já vycházel z takovýchto přehledů

1.8 (1783ccm/85kW/116HP) [06/01-08/03]
1.8 (1783ccm/90kW/122HP) [03/99-12/03]
1.8 i (1834ccm/90kW/122HP) [06/01-12/03]
1.8 i (1834ccm/92kW/125HP) [03/98-12/03]
1.9 T4 (1855ccm/147kW/200HP) [05/97-07/00]
2.0 (1948ccm/100kW/136HP) [07/95-12/03]
2.0 (1948ccm/103kW/140HP) [07/95-08/99]


Toto cituju z autokelly, je v tom bordel :roll: Přitom nám Volvařům je to tak jasné, ne? :lol: :pij:

elve
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 23 úno 2009 13:38
Vůz: V40, 2.0, 1997 manual
Bydliště: Slovensko, Trenchtown :D

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od elve »

Poznate niekoho kto dokazal prerobit B4204S na B4204T? Je to len zalezitost turba?

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Lachtan »

1) Ne
2) Ne

8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

elve
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 23 úno 2009 13:38
Vůz: V40, 2.0, 1997 manual
Bydliště: Slovensko, Trenchtown :D

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od elve »

Lachtan píše:1) Ne
2) Ne

8)
Co vsetko zahrna takato prestavba?

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: Zážehové motory S/V40

Příspěvek od Lachtan »

Řeknu to jinak - jednodušší a hlavně levnější je - koupit auto s turbem 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
This topic is 1 year a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“