Volvo V50 2.0D 07 - Kolísavá spotřeba (kus těsnění v klapce)

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 61
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V50 2.0D 100kW r.v.2004

#26 Volvo V50 2.0D 07 - Kolísavá spotřeba (kus těsnění v kla

Příspěvek od pilsner87 »

Tak me DPF funguje jak má, byla spiš otázka do budoucna kdyby V50 zustala doma.
_________________
Volvo V50 2.0D 100kW r.v.2004
Škoda Rapid 136 1.3 46kW r.v. 1989
Škoda Rapid 130 1.3 43kW r.v. 1986

GDPR_user

#27 Volvo V50 2.0D 07 - Kolísavá spotřeba (kus těsnění v kla

Příspěvek od GDPR_user »

AtreyC píše:Sorry pánové, ale zase klasika české republiky, po válce každý generál? Když jsem tu řešil problém, nikdo nebyl tak chytrý (až na jednu nebo dvě výjimky, mi nikdo neporadil) a teď je záležitost defacto uzavřená a budeme se v tom pitvat a co jsem udělal blbě apod. ??? WTF =@

Pokud máte smysluplnou radu, kterou byste rádi předali laikům jako já, prosím vysvětlete ji a trochu rozveďte. Děkuju...
Pokud je to reakce na mne,tak nejde o to,jestli jsi něco udělal blbě,ale co udělat aby se za měsíc situace neopakovala.

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#28 Volvo V50 2.0D 07 - Kolísavá spotřeba (kus těsnění v kla

Příspěvek od ksw »

benzínový motor
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 17
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V50 2.0D 07'
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#29 Volvo V50 2.0D 07 - Kolísavá spotřeba (kus těsnění v kla

Příspěvek od AtreyC »

martinopel píše:
AtreyC píše:Sorry pánové, ale zase klasika české republiky, po válce každý generál? Když jsem tu řešil problém, nikdo nebyl tak chytrý (až na jednu nebo dvě výjimky, mi nikdo neporadil) a teď je záležitost defacto uzavřená a budeme se v tom pitvat a co jsem udělal blbě apod. ??? WTF =@

Pokud máte smysluplnou radu, kterou byste rádi předali laikům jako já, prosím vysvětlete ji a trochu rozveďte. Děkuju...
Pokud je to reakce na mne,tak nejde o to,jestli jsi něco udělal blbě,ale co udělat aby se za měsíc situace neopakovala.
Byla to špíš všeobecná reakce, nic osobního :)

Pokud máš nějaké rady, rád se poučím a vyslechnu si všechny názory, tak šup sem s tím :)
_________________
Volvo V50 2.0D, 100kW, 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#30 Volvo V50 2.0D 2007 - Kolísavá spotřeba (Prosím pomoc)

Příspěvek od Jarda.E »

AtreyC píše:Tak a máme tu pokračování moji story :)

Podle videonávodu v prvním příspěvku jsem se vrhnul na čistění "nohavic" s klapkama a senzory.
Potom co jsem díl z auta jsem viděl něco, co tam asi nemělo být :(

[img]http://s27.postimg.org/gmshdpmf3/DSC_0001.jpg[/img][img]http://s27.postimg.org/lpeem8l33/DSC_0002.jpg[/img]
[img]http://s27.postimg.org/8mis2yuv3/DSC_0003.jpg[/img][img]http://s27.postimg.org/44ghavetb/DSC_0008.jpg[/img]
:beer:
Když jsi měl klapku sundanou, jak lehce šlo hýbat s tou pravou (směrem k baterce)? A byla v klidové poloze zavřená?
Včera jsem klapky čistil a příjde mi že je úplně volná. Neklade žádný odpor, narozdíl od té levé, která byla v klidovém stavu otevřená. Rád bych měl porovnání, jestli ten problém s náhlým poklesem výkonu a stoupnutí spotřeby při lehké noze a konstantních otáčkách není právě toto.
Děkuji

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#31 Volvo V50 2.0D 07 - Kolísavá spotřeba (kus těsnění v kla

Příspěvek od Urvanej »

Ucpanej filtr je většinou následek nějakého problému, nikoliv prvotní příčina.
Co jsem měl v ruce použité "laboratorní" DPF, tak všechny byly propálené, nikoliv ucpané.
Za tebe si přeju, aby předchozí majitel byl debil a jezdil na všechno co aspoň trochu teklo, a nespalitelný popílek z tej "nafty" pak ucpal filtr. Takže ty s VIFem teď už budeš mít navždy klid.
Pokud budeš auto používat na delší trasy, tak filtr bude v pohodě, pokud je vše OK.

Ještě k tomu řazení v určitých otáčkách: nejde ani tak o otáčky jako o zatížení motoru, takže řadit ve 2000ot při noze na podlaze vnímám jako větší zlo, než 2500 na šimrání.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 17
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V50 2.0D 07'
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#32 Volvo V50 2.0D 07 - Kolísavá spotřeba (kus těsnění v kla

Příspěvek od AtreyC »

Promiň Jarda.E, úplně jsem na tebe zapomněl, měl jsi se připomenout do SZ dříve :) Když jsem klapku sundal, byli k ní připojené ventily s pružinou, ty podle mého korigovali to zda a jak moc je klapka otevřená. Omylem jsem při demontáži rozdělal jeden ten ventil s pružinou a druhý jsem nechal, pokud vím, ten kovový byl pak úplně volný a plastový se lehce otvíral po vyvinutí menšího tlaku. Když jsem pak ventil s pružinou vrátil kovová klapka fungovala stejně jako ta druhá, tj. zavřená a po zatlačení se otevřela.

Doufám že jsem ti aspoň trochu pomohl :oops:
_________________
Volvo V50 2.0D, 100kW, 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#33 Volvo V50 2.0D 07 - Kolísavá spotřeba (kus těsnění v kla

Příspěvek od Jarda.E »

AtreyC píše:Promiň Jarda.E, úplně jsem na tebe zapomněl, měl jsi se připomenout do SZ dříve :) Když jsem klapku sundal, byli k ní připojené ventily s pružinou, ty podle mého korigovali to zda a jak moc je klapka otevřená. Omylem jsem při demontáži rozdělal jeden ten ventil s pružinou a druhý jsem nechal, pokud vím, ten kovový byl pak úplně volný a plastový se lehce otvíral po vyvinutí menšího tlaku. Když jsem pak ventil s pružinou vrátil kovová klapka fungovala stejně jako ta druhá, tj. zavřená a po zatlačení se otevřela.

Doufám že jsem ti aspoň trochu pomohl :oops:
Děkuju, ne to je v pohodě. Můžeme to trošku rozebrat? Chápu to dobře, že jedna klapka je plastová druhá kovová? Pokud ano, já totiž nevím která je která.
Popíšu ti mojí situaci: Když jsem to celé sundal, tak levá klapka byla otevřená a při tlaku prstem měla docela značný odpor a vrátila se do výchozí polohy.
Té pravé jsem si začal všímat, jelikož byla zvenku věčně opatlaná. Tak jak jsem to sundal, tak byla napůl zavřená a při dotyku prstem je dost volná a sama se prakticky nevrací. Myslím že by měla být v základní poloze zavřená, na rozdíl od té levé zavřená, ale nejsem si jistý.
Pokud jsi měl také jednu volnou, co jsi s ní udělal, že se pak normálně vracela? Byla tam nějaká pružinka vyskočená?
Jinak jsem ještě našel na německém fóru podobný problém, z přiložených fotografií je vidět, jak jí měl rozdělanou, na tom hřebínku a ozubeném koječku jsou ubroušené zuby, ale zatím se snažím přeložit, co s tím měl a jak to vyřešil. http://www.motor-talk.de/forum/saugrohrklappe-2-0-tdci-t2762759.html#post24874280 Fotky jsou tam.

Mě auto při lehké noze, nejčastěji na 3 kolem 50 km/h jakoby trochu ztratí výkon, spotřeba jde na 10l a po chvíli naskočí spět a spotřeba zase kolem 5,5l. Pokud ta klapka nechodí jak má, mohlo by to být ono.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 17
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V50 2.0D 07'
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#34 Volvo V50 2.0D 07 - Kolísavá spotřeba (kus těsnění v kla

Příspěvek od AtreyC »

Jaj, až takto jsem to nerozebíral :( jel jsem čistě podle toho návodu na YT, nic navíc jako vyndavání těchto "pastorků" jsem nedělal... To už je trochu vyšší dívčí :(

Pokud si to dobře pamatuju, jedna klapka byla z černého plastu, druhá kovová. Já měl tešnění seknuté právě v té kovové.
_________________
Volvo V50 2.0D, 100kW, 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#35 Volvo V50 2.0D 07 - Kolísavá spotřeba (kus těsnění v kla

Příspěvek od Jarda.E »

AtreyC píše:Jaj, až takto jsem to nerozebíral :( jel jsem čistě podle toho návodu na YT, nic navíc jako vyndavání těchto "pastorků" jsem nedělal... To už je trochu vyšší dívčí :(

Pokud si to dobře pamatuju, jedna klapka byla z černého plastu, druhá kovová. Já měl tešnění seknuté právě v té kovové.
No píšeš, že jsi omylem rozdělal ventil s nějakou pružinkou právě u té kovové. Potom ti šla klapka úplně volně a když si to složil, tak šla pružně jako ta druhá, jestli jsem to dobře pochopil.
To jsi měl rozdělanou tu mističku do které je přívod pro tu malou hadičku nebo tu krytku, odkud je vidět na to ozubení? Mě zajímá hlavně odkud ti vypadla ta pružinka, že to pak šlo volně.
To by mohl být můj případ, protože ta klapka se musí vracet (zavírat) sama díky nějaké pružině a otevírání klapky řídí vzduch z malé hadičky (tlak na pístek s hřebínkem, ten otočí ozubeným kolečkem té klapky). Kdežto mě se nevrací sama, je volná, což by mohlo být právě nějakou pružinkou.
Kvůli tomu se mi nechce kupovat novou dvojklapku za majlant, nehledě na to, že jí nemůžu nikde sehnat za slušnou cenu.
Snad je to srozumitelné :)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“