Automat - mám se obávat nejhoršího?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 251
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Votice
- Vůz: 960 II 3.0
#1 Automat - mám se obávat nejhoršího?
Ahoj, koukám, že poslední dobou jsou tu automaty žhavé téma, tak se také přidám s prosbou o radu: Poslední dobou mi převodovka při mírném plynu řadí se škubnutím, které někdy doprovází i bouchnutí. typicky se to děje, když vjíždím do vesnice z kopce, zařazená čtyřka, velmi mírný plyn, a jak se silnice narovná, automat si podřadí na trojku a dost škubne. Něco podobného se děje, když dojíždím na křižovatku a trochu víc brzdím - těsně před zastavením automat zase škubne, ale jenom někdy. Také se mi zdá, že na jedničku je převodovka hlučnější.
Koukal jsem na olej a je ho tam dost, jen nemá tu zde poeticky nazývanou "malinovou" barvu, ale spíš čokoládovou. Nepřipadá mi,že by smrděl spáleně.
Auto má najeto (snad) 270 tisíc, olej v převodovce byl měněný před deseti tisíci, jak se měnil předtím, vůbec netuším.
Jde takhle od stolu odhadnou, jak drahý průšvih se na mě řítí, a koho byste případně doporučili na opravu?
Koukal jsem na olej a je ho tam dost, jen nemá tu zde poeticky nazývanou "malinovou" barvu, ale spíš čokoládovou. Nepřipadá mi,že by smrděl spáleně.
Auto má najeto (snad) 270 tisíc, olej v převodovce byl měněný před deseti tisíci, jak se měnil předtím, vůbec netuším.
Jde takhle od stolu odhadnou, jak drahý průšvih se na mě řítí, a koho byste případně doporučili na opravu?
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#2 Automat - mám se obávat nejhoršího?
Cokoladova barva po 10tkm? Je tam ten spravnej a probehla vymena kompletni naplne? Co z toho teklo pri vymene?
Naposledy upravil(a) tomasss dne 23 pro 2015 11:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Automat - mám se obávat nejhoršího?
Než začneš zmatkovat, koukni na silentbloky na zadní nápravě. Ty taky umí dělat dojem převodovky před smrtí.
Na druhou stranu kdyby si to tu nečetl, tak to neřešíš a zrovna v 960 ten automat vydrží celkem dost.
Na druhou stranu kdyby si to tu nečetl, tak to neřešíš a zrovna v 960 ten automat vydrží celkem dost.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 251
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Votice
- Vůz: 960 II 3.0
#4 Automat - mám se obávat nejhoršího?
Olej měnili v Ambu, tak bych si tipl, že tam snad bude správný a i výměna proběhla tak, jak má. Co z toho teklo, netuším, ale třeba si Jean vzpomene. Přece jenom, když člověk přiveze auto do servisu po zavírací době, bez objednání, a klíče schová do okolo stojících aut, tak to člověku může utkvěttomasss píše:Cokoladova barva po 10tkm? Je tam ten spravnej a probehla vymena kompletni naplne? Co z toho teklo pri vymene?
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 251
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Votice
- Vůz: 960 II 3.0
#5 Automat - mám se obávat nejhoršího?
Situace se pomalu zhoršuje. Převodovka často zařadí hruběji (v porovnání s minulostí) ve všech režimech, zvlášť při podřazování na trojku při mírnějším plynu je někdy slyšet i kovový zvuk.
Když zařadím zpátečku a couvám bez přidání plynu, často začne silně houpat volnoběh, někdy až tak, že auto chcípne. Když vyřadím na N nebo P, volnoběh se hned ustálí. Někdy, ale méně často, se houpání objeví i při popojíždění na D. Pokud v tu chvíli stojím třeba na semaforech, musím docela silně držet brzdu, aby auto neposkočilo dopředu.
Silentbloky zadní nápravy jsou zkontrolované. Jeden nebo dva sice brzo výměna nemine, ale není to nic katastrofálního. Hlavně si myslím, že při jízdě krokem by neměly mít takový vliv.
Mohl by pomoci propach převodovky, nebo to jsou vyhozené peníze a nemá to smysl zkoušet? Doporučíte případně někoho, na koho se obrátit kvůli diagnostice převodovky? David Patočky tyhle staré skříně už nedělá.
P.S.: Tomáši, na tvou nabídku jsem nezapomněl, chci se ovšem nejprve ujistit, že bude takto radikální rok potřeba. A taky si nejsem jistý, že to ještě pár měsíců vydrží.
Když zařadím zpátečku a couvám bez přidání plynu, často začne silně houpat volnoběh, někdy až tak, že auto chcípne. Když vyřadím na N nebo P, volnoběh se hned ustálí. Někdy, ale méně často, se houpání objeví i při popojíždění na D. Pokud v tu chvíli stojím třeba na semaforech, musím docela silně držet brzdu, aby auto neposkočilo dopředu.
Silentbloky zadní nápravy jsou zkontrolované. Jeden nebo dva sice brzo výměna nemine, ale není to nic katastrofálního. Hlavně si myslím, že při jízdě krokem by neměly mít takový vliv.
Mohl by pomoci propach převodovky, nebo to jsou vyhozené peníze a nemá to smysl zkoušet? Doporučíte případně někoho, na koho se obrátit kvůli diagnostice převodovky? David Patočky tyhle staré skříně už nedělá.
P.S.: Tomáši, na tvou nabídku jsem nezapomněl, chci se ovšem nejprve ujistit, že bude takto radikální rok potřeba. A taky si nejsem jistý, že to ještě pár měsíců vydrží.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
#6 Automat - mám se obávat nejhoršího?
Skříň tu mám.... pokud by byla třeba.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 251
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Votice
- Vůz: 960 II 3.0
#7 Automat - mám se obávat nejhoršího?
To je dobré vědět. Pokud se to vyvine pitomým směrem, měl bych zájem.mr1 píše:Skříň tu mám.... pokud by byla třeba.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#8 Automat - mám se obávat nejhoršího?
To tak trochu vypada na problem se solenoidem ovladani zamku v menici, vizStepanB píše:Když zařadím zpátečku a couvám bez přidání plynu, často začne silně houpat volnoběh, někdy až tak, že auto chcípne. Když vyřadím na N nebo P, volnoběh se hned ustálí. Někdy, ale méně často, se houpání objeví i při popojíždění na D. Pokud v tu chvíli stojím třeba na semaforech, musím docela silně držet brzdu, aby auto neposkočilo dopředu.
https://www.volvoclub.org.uk/faq/TransmissionAutoAW30.html#AW3040ConverterLocksUpandDoesNotDisengage
Jestli je to tim, tak by stacilo vymenit ten solenoid, coz se da bez demontaze prevodovky (jen se shodi olejova vana a solenoid se da vymenit, dokonce i bez demontaze rozvadece). Proplach muzes zkusit, v nejhorsim to neudela nic. Na vymenu solenoidu bych zkusil Roberta Krause, je z Reporyj a na stary automaty vypadal ze alergii nema
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 251
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Votice
- Vůz: 960 II 3.0
#9 Automat - mám se obávat nejhoršího?
Měl bys kontakt? Google mlčí.tomasss píše:Na vymenu solenoidu bych zkusil Roberta Krause, je z Reporyj a na stary automaty vypadal ze alergii nema
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 251
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Votice
- Vůz: 960 II 3.0
#10 Automat - mám se obávat nejhoršího?
Příběh pokračuje. Navštívil jsem Roberta Krause a ten po projetí auta doporučil výměnu oleje se sundáním vany a vyčištěním všeho možného. Výsledek: olej byl špinavý a příliš "mazlavý", tedy na poměry převodového oleje. Ale žádné kusy převodovky v něm neplavaly, takže snad Pravda se ukáže, až najedu pár set kilometrů. Navíc vyměnil vykloktanou tyčku voliče převodovky a ten pocit při každém hýbání pákou za to rozhodně stojí.
Další zkoušení ukázalo, že dojem mrtvé převodovky měl částečně na svědomí plyn, takže mě čeká návštěva u plynaře. Domýšlel jsem si, že to, že se to na začátku jízdy převodovka chová líp, bude tím, že je převodový olej studený, ale bylo to tím, že to jelo na benzín.
A až dojde na výměnu několika načatých silentbloků na zadní nápravě, mělo by být po problému. Teda doufám. Díky všem za pošťouchnutí tím správným směrem.
Další zkoušení ukázalo, že dojem mrtvé převodovky měl částečně na svědomí plyn, takže mě čeká návštěva u plynaře. Domýšlel jsem si, že to, že se to na začátku jízdy převodovka chová líp, bude tím, že je převodový olej studený, ale bylo to tím, že to jelo na benzín.
A až dojde na výměnu několika načatých silentbloků na zadní nápravě, mělo by být po problému. Teda doufám. Díky všem za pošťouchnutí tím správným směrem.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 1132 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sergej
-
- 17 Odpovědi
- 2032 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od volvoxc90d5
-
- 5 Odpovědi
- 988 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 8 Odpovědi
- 1950 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od majty
-
- 5 Odpovědi
- 645 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Daniel Kout