A rozčilujou se, když si je dovolíš vzít ještě zprava a ject dalších půl kilometru dopředuHonza píše:Vyhláška praví: Tam kde se dva pruhy sbíhají .......se použije pravidlo zip. Takže to fakt bude tam na konci. Buhužel mnoho lidí neví co má předtím udělat a tak se přeřazujou kilometry předem, včetně tebe.Ekky píše:Ne to nesouhlasim. Spravne by se melo zipovat v cas a plynule jak mile clovek ma moznost a ne to rvat az na retardery pak musi zastavit a narvat se nekam tim padem zastavi i druhy pruh. To ze pruh konci je s dostatecnym predstihem informovan aby mel cas se zaradit. A nejt na doraz a pak zastavit oba pruhy. To mi fakt zpravne neprijde.
Největší nešvary na dálnicích
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3674
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#51 Dva největší nešvary na dálnicích
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3674
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#52 Dva největší nešvary na dálnicích
Tak mě je to jedno, já jsem v 95% ten, kdo se přivalí zezadu a nemám problém, počkat až druhej přede mnou předjedeIvo108 píše:To by zase byla nuda při tom dlouhém cestováníyoby píše:A není lepší se nad takovýma peachovinama vůbec nerozčilovat
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- It’s my birthday
#53 Dva největší nešvary na dálnicích
Bingo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!yoby píše: A rozčilujou se, když si je dovolíš vzít ještě zprava a ject dalších půl kilometru dopředu
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#54 Dva největší nešvary na dálnicích
Jak muzes vedet jak ja se radim?
Vetsinou se radim kdyz vidim znacku ze prijde zuzeni a radim se plynule abych nikoho neomezil pokud to situace dovoli.
Ale tuhle jsem mel zasebou nekoho jako ty a mas pravdu,desne pospichal blikal lital ze strany na stranu,tak jsem se zipoval opravdu celi kilometr. hezky po prostredku na care. zaradil jsem se opravdu az u retarderu a desne me bavilo jak tam blbecek zustal stat.
Vetsinou se radim kdyz vidim znacku ze prijde zuzeni a radim se plynule abych nikoho neomezil pokud to situace dovoli.
Ale tuhle jsem mel zasebou nekoho jako ty a mas pravdu,desne pospichal blikal lital ze strany na stranu,tak jsem se zipoval opravdu celi kilometr. hezky po prostredku na care. zaradil jsem se opravdu az u retarderu a desne me bavilo jak tam blbecek zustal stat.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
#55 Největší nešvary na dálnicích
Když už jsme u těch kuriozit, tak je ještě jeden typ speciálních borců: strašlivou rychlostí chce mermomocí předjet, je nervózní když to nejde a pak se konečně přeřítí kolem všech aby po 300 m odbočil doprava a sjel z dálnice
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#56 Největší nešvary na dálnicích
Jo ty jsou taky chutovi...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- It’s my birthday
#57 Dva největší nešvary na dálnicích
Jak to můžu vědět, tak jak píšeš, blbě.Ekky píše:Jak muzes vedet jak ja se radim?
Vetsinou se radim kdyz vidim znacku ze prijde zuzeni a radim se plynule abych nikoho neomezil pokud to situace dovoli.
Ale tuhle jsem mel zasebou nekoho jako ty a mas pravdu,desne pospichal blikal lital ze strany na stranu,tak jsem se zipoval opravdu celi kilometr. hezky po prostredku na care. zaradil jsem se opravdu az u retarderu a desne me bavilo jak tam blbecek zustal stat.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 218
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
- Bydliště: Plzeň
#58 Největší nešvary na dálnicích
bod 1 resit nebudu..na to tu mate dost velkej flame
k bodu 2 - tohle se mi hrozne libilo ve svycarsku (jako ostatne vetsina veci,je videt ze tam nevladnou kreteni) kde krom toho ze kamionu jezdi minimum(cca 100km trasa po dalnici treba 5ks kamionu),protoze vsechno vozi po zeleznici - tak tam hlavne byl zakaz predjizdeni kamionu tusim mezi 8-22h . v noci si predjizdet mohli.ale tam je provoz celkove klidnejsi protoze je tam 110km/h a za prekroceni rychlosti takovy rakety ze se nam o tom ani nezda .-)
k bodu 2 - tohle se mi hrozne libilo ve svycarsku (jako ostatne vetsina veci,je videt ze tam nevladnou kreteni) kde krom toho ze kamionu jezdi minimum(cca 100km trasa po dalnici treba 5ks kamionu),protoze vsechno vozi po zeleznici - tak tam hlavne byl zakaz predjizdeni kamionu tusim mezi 8-22h . v noci si predjizdet mohli.ale tam je provoz celkove klidnejsi protoze je tam 110km/h a za prekroceni rychlosti takovy rakety ze se nam o tom ani nezda .-)
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992
#59 Největší nešvary na dálnicích
Kolik z vás má nálepku :"Řídím dobře"!!!
Docela by mne zajímalo,jak kdo sedí za volantem a jak jej drží.Setkávám se totiž poměrně často,že to "správní" řidiči většinou sedí naprosto špatně.
Takže prosím začněte postovat selfíčka za volantem.
Docela by mne zajímalo,jak kdo sedí za volantem a jak jej drží.Setkávám se totiž poměrně často,že to "správní" řidiči většinou sedí naprosto špatně.
Takže prosím začněte postovat selfíčka za volantem.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13059
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#60 Největší nešvary na dálnicích
Já sedím určitě blbě, ale sedím tak, aby mě nebolely záda.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#61 Největší nešvary na dálnicích
Tvl zipaři, co se z levýho cpou doprava před zuzenim bych fackoval. Když už tu kolonu předjizdim, tak ji aspoň nezpomaluju, protože na konci jsou jedinci, co opravdu ví, co to je zip.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- It’s my birthday
#62 Největší nešvary na dálnicích
supr už jsi asi třetí co ví co to je zipUrvanej píše:Tvl zipaři, co se z levýho cpou doprava před zuzenim bych fackoval. Když už tu kolonu předjizdim, tak ji aspoň nezpomaluju, protože na konci jsou jedinci, co opravdu ví, co to je zip.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#63 Největší nešvary na dálnicích
No tak mám pocit,že si buďto blbě rozumíme,nebo neví co je zip.Pokud se někdo začne zařezovat 100m před zůžením a myslí si,jak strašně to dělá správně,tak je na velkém omylu.Honza píše:supr už jsi asi třetí co ví co to je zipUrvanej píše:Tvl zipaři, co se z levýho cpou doprava před zuzenim bych fackoval. Když už tu kolonu předjizdim, tak ji aspoň nezpomaluju, protože na konci jsou jedinci, co opravdu ví, co to je zip.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- It’s my birthday
#64 Největší nešvary na dálnicích
Pochopil jsem to tak že urvanrj se zařazuje až na koncimartinopel píše: No tak mám pocit,že si buďto blbě rozumíme,nebo neví co je zip.Pokud se někdo začne zařezovat 100m před zůžením a myslí si,jak strašně to dělá správně,tak je na velkém omylu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#65 Největší nešvary na dálnicích
A tak je to správně.Honza píše:Pochopil jsem to tak že urvanrj se zařazuje až na konci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#66 Největší nešvary na dálnicích
Osobne me prekvapuje, ze neco, co je ve vyhlasce napsane pomerne jasne a v jinych zemich funguje pomerne bez problemu, pusobi na nasich silnicich takova dilemata. A jeste vic me desi snaha nekterych jedincu "vychovavat" ostatni ridice tim, ze jedou jeste kilometr pred zuzenim prostredkem a blokuji ostatni!martinopel píše:A tak je to správně.Honza píše:Pochopil jsem to tak že urvanrj se zařazuje až na konci
Je opravdu tak tezke pochopit, ze zarazovat se ma az nakonci, tj. pred zuzenim?
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#67 Největší nešvary na dálnicích
Ty v prostředku právě jezdí kvůli těm, co se zařazujou v průběhu a tim to celý zpomalujou. Takže se nedivim, že někdo začne takhle vychovávat.
Pokud vidim kolonu, tak mam dvě možnosti, buď se zařadit doprava a v klidu si to vystát, nebo jet vlevo, ale až uplně nejvíc na konec a necpat se jinde doprava i když tam je místo. Až to takhle začnou dělat všichni, budou krásný dva štrůdly vedle sebe a ten pravej bude rychlejší, protože...
Pokud vidim kolonu, tak mam dvě možnosti, buď se zařadit doprava a v klidu si to vystát, nebo jet vlevo, ale až uplně nejvíc na konec a necpat se jinde doprava i když tam je místo. Až to takhle začnou dělat všichni, budou krásný dva štrůdly vedle sebe a ten pravej bude rychlejší, protože...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#68 Největší nešvary na dálnicích
Ale pravidla zipovani neprikazuji jet az na konec suzeni pravidla rikaji ze toho muzes vyuzit a jet az na konec.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3674
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#69 Největší nešvary na dálnicích
samozřejmě nemusíš, ale neblokuj ty co na konec jedouEkky píše:Ale pravidla zipovani neprikazuji jet az na konec suzeni pravidla rikaji ze toho muzes vyuzit a jet az na konec.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 817
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#70 Největší nešvary na dálnicích
zase se tu plácají h---aEkky píše:Ale pravidla zipovani neprikazuji jet az na konec suzeni pravidla rikaji ze toho muzes vyuzit a jet az na konec.
§ 12 odst. 5 zák. č. 361/2000 Sb.:
Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
Tj. zip platí až tam, kde přestal být nějaký pruh průběžný. To je jenom na jeho konci
tj. do tý doby si můžeš v podstatě jet v jakým pruhu chceš, ale nemůžeš blokovat ty, co jedou v pravým, protože oni nic neporušujou, pokud všechny v levým pruhu podjedou
Naposledy upravil(a) old.fashioned dne 17 pro 2015 21:40, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#71 Největší nešvary na dálnicích
Zajimava logika - tim, ze posunu cele razeni o kilometr dopredu a neumoznim ostatnim dojet az nakonec, tj. pouzit zip dle vyhlasky, nekomu prospeji? Pripadne tim zrychlim provoz?Urvanej píše:Ty v prostředku právě jezdí kvůli těm, co se zařazujou v průběhu a tim to celý zpomalujou. Takže se nedivim, že někdo začne takhle vychovávat.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#72 Největší nešvary na dálnicích
old fashioned: proti tomu nic nenamítám. To že je někdo kokot ještě neznamená, že něco porušuje. Taky se mi stalo, že jeden pán vylezl z auta a šel vysvětlit pánovi, co ho nepustil 200m před zúžením, cosi o zipu. Tak sem se ho zastal, ať si to ještě jednou pořádně přečte. Nicméně to bylo arogantní hovado, takže asi perly na stěnu.
olivin: ano, takhle podané to zdá se není rozdíl, ale představ si situaci, kdy tím prodloužením kolony blokuješ třeba sjezd nebo tak.
Proto mě takoví "učitelé nechávají naprosto klidným
olivin: ano, takhle podané to zdá se není rozdíl, ale představ si situaci, kdy tím prodloužením kolony blokuješ třeba sjezd nebo tak.
Proto mě takoví "učitelé nechávají naprosto klidným
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#73 Největší nešvary na dálnicích
No, samozřejmě, že řazení do zipu je v místě zúžení. A je úplně jedno který pruh se zužuje a který je průběžný, jak říká značka. Ona tam je třeba jen nějaká překážka, třeba nehoda, nebo něco vysypaného a ten zip tam platí stejně.
To jen řidiči mají za fixovanou tu značku a instinktivně se cpou do té průběžné šipky. Stejně, jako když někde udělají z normální křižovatky kruháč, tak síla zvyku donutí občas někoho dát blinkr do leva (když jede 3. výjezd), přesto, že je to naprostá kravina. On tam ale jezdil dvacet let a vždy dával blinkr do leva.
To jen řidiči mají za fixovanou tu značku a instinktivně se cpou do té průběžné šipky. Stejně, jako když někde udělají z normální křižovatky kruháč, tak síla zvyku donutí občas někoho dát blinkr do leva (když jede 3. výjezd), přesto, že je to naprostá kravina. On tam ale jezdil dvacet let a vždy dával blinkr do leva.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 817
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#74 Největší nešvary na dálnicích
jinak k tématu máme ještě třeba § 18 odst. 2 písm. b) zák. č. 361/2000 Sb:
Řidič nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
a co třeba takovej § 17 odst. 4 zák. č. 361/2000 Sb.?
Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.
Tzn. v okamžiku, kdy tě někdo předjíždí, teoreticky bys měl udržovat konstantní rychlost až do předjetí (i když jsi předtím zrychloval).
To je hodně nenáviděný nebo neznámý ustanovení nejen na dálnicích.
Řidič nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
a co třeba takovej § 17 odst. 4 zák. č. 361/2000 Sb.?
Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.
Tzn. v okamžiku, kdy tě někdo předjíždí, teoreticky bys měl udržovat konstantní rychlost až do předjetí (i když jsi předtím zrychloval).
To je hodně nenáviděný nebo neznámý ustanovení nejen na dálnicích.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
#75 Největší nešvary na dálnicích
No... Mně teda bez ohledu na to co praví litera, přijde logičtější ve chvíli kdy zjistím, že např.pravej pruh za 300m končí, přejet do levýho včas, kdy je v levým dost místa mezi autama a nikdo nečekaně nebrzdí. Když jsem před lety jel přes Německo, tak nejdřív tam bylo dost napřed omezení rychlosti, který víceméně všichni respektovali, a pak začali včas zipovat všichni ve stejné rychlosti, takže zúžení jsme proletěli tou danou cca osmdesátkou a ne krokem jak je to často u nás. Všimli jste si jak často se u nás tvoří kolony naprosto zbytečně?
Další příklad: sjezd z D5 na okruh směrem k Barrandovu a dál. Na okruhu je hustá doprava, cedule nad D5 to včas dopředu ukazuje a tudíž se to u sjezdu zahušťuje a zpomaluje. Přijde mi slušný přejet do pravýho pruhu a halt si to tam vyžrat, když už na ten okruh chci/musím. A ne letět v levým jako hovado a pak dupnout na brzdy a zablokovat všechny, kdo na okruh nechtějí/nemusí a rádi by pokračovali na Zličín a dál do Prahy. Vzhledem k tomu, že odbočovací pruh je plnej, pomalej a auta jedou nalepený jedno na druhým, musí takový jelito nutně ohrozit sebe i spoustu jiných v levým pruhu, jak se snaží na krev nacpat mezi ně. Jedinou výjimku, kterou dokážu pochopit, je když pak někdo přejede tu zebru a levým obloukem odbočí směrem na letiště, haby tam fakt netvrdnul zbytečně.
Další příklad: sjezd z D5 na okruh směrem k Barrandovu a dál. Na okruhu je hustá doprava, cedule nad D5 to včas dopředu ukazuje a tudíž se to u sjezdu zahušťuje a zpomaluje. Přijde mi slušný přejet do pravýho pruhu a halt si to tam vyžrat, když už na ten okruh chci/musím. A ne letět v levým jako hovado a pak dupnout na brzdy a zablokovat všechny, kdo na okruh nechtějí/nemusí a rádi by pokračovali na Zličín a dál do Prahy. Vzhledem k tomu, že odbočovací pruh je plnej, pomalej a auta jedou nalepený jedno na druhým, musí takový jelito nutně ohrozit sebe i spoustu jiných v levým pruhu, jak se snaží na krev nacpat mezi ně. Jedinou výjimku, kterou dokážu pochopit, je když pak někdo přejede tu zebru a levým obloukem odbočí směrem na letiště, haby tam fakt netvrdnul zbytečně.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek