360 GLT 2.0 benzín - náhon tachometru?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 310
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Nedvědice
- Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
- Bydliště: Nedvědice
-
Offline
- Příspěvky: 698
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Takže proběhla výměna a vše je OK.
Trochu sem se patlal s vyndáním budíků příst. desky, ale nakonec se zadařilo. NIVA náhon tachomnteru jsem upravil, jeden konec, který se měl zasunout do náboje kola, jsem uřiznul hned za kovovým náliskem na kterém je i matka. Jen pozor, abyste ustřihli ten správnej konec, tam kde vnitřní lanko čouhá cca 1cm ven z kovového výlisku, tak tato strana se napojuje k tachometru, tak tu nestříhat :!:
po ustřihnutí správného konce mi na tomto konci z bovdenu čouhalo to vnitří lanko cca 5cm. Následně jsem kovovou matku z druhého konce + nějaké gumové přechodky na bovdenu, protáhnul ven a nasunul plastovu zajištovací matku z původního bovdenu náhonu Volva včetně takového pérka, u kterého jsem musel trochu zvětšit průměr.
Větší laborování bylo u náboje kola, kde jsem asi až na podesáté správně "zasunul"
lanko bovdenu, tak, aby se točil spolu s kolem a aby na straně tachomteru nebylo lanku příliš vysunuté z bovdenu ven.
Konec bovdenu, který se napojuje k tachometru, tam pak krásně zapadnul.
Trochu sem se patlal s vyndáním budíků příst. desky, ale nakonec se zadařilo. NIVA náhon tachomnteru jsem upravil, jeden konec, který se měl zasunout do náboje kola, jsem uřiznul hned za kovovým náliskem na kterém je i matka. Jen pozor, abyste ustřihli ten správnej konec, tam kde vnitřní lanko čouhá cca 1cm ven z kovového výlisku, tak tato strana se napojuje k tachometru, tak tu nestříhat :!:
po ustřihnutí správného konce mi na tomto konci z bovdenu čouhalo to vnitří lanko cca 5cm. Následně jsem kovovou matku z druhého konce + nějaké gumové přechodky na bovdenu, protáhnul ven a nasunul plastovu zajištovací matku z původního bovdenu náhonu Volva včetně takového pérka, u kterého jsem musel trochu zvětšit průměr.
Větší laborování bylo u náboje kola, kde jsem asi až na podesáté správně "zasunul"

Konec bovdenu, který se napojuje k tachometru, tam pak krásně zapadnul.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: VOLVO 340DL
- Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
Origo konec čoho ti chyba?
- lanka ? – chýbať Ti nebude
- náhon lanka? – chýbať Ti bude
Na konci lanka je rúrka s vnútorným štvorhranom (nazvali sme to nahon lanka), drží ho na kolese závlačka, štvorcový prierez konca
1. Odporúčam bouden neodstrihovať hneď za náaliskom, ale ako som písal ten nalisok odbrúsiť, potom lanko priliš netrčí . Bouden poprípade skrátiť o max. 1 cm.
2. Budík nieje potrebné vyberať, stačí nahmatať tu maticu na pristrojovke na konci boudenu a vytočiť o cca 150 stupňov, vytiahnuť bouden.
Aj ja som musel tu pružinku trošku roztiahnuť .
- lanka ? – chýbať Ti nebude
- náhon lanka? – chýbať Ti bude
Na konci lanka je rúrka s vnútorným štvorhranom (nazvali sme to nahon lanka), drží ho na kolese závlačka, štvorcový prierez konca
1. Odporúčam bouden neodstrihovať hneď za náaliskom, ale ako som písal ten nalisok odbrúsiť, potom lanko priliš netrčí . Bouden poprípade skrátiť o max. 1 cm.
2. Budík nieje potrebné vyberať, stačí nahmatať tu maticu na pristrojovke na konci boudenu a vytočiť o cca 150 stupňov, vytiahnuť bouden.
Aj ja som musel tu pružinku trošku roztiahnuť .
_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
Tak to budu muset zkouknout. Ale porad mi unika; ctyrhran drzi na kole zavlacka, co drzi to lanko v tom ctyrhranu a navic ho prinuti se tocit? Z toho, co psal Conan jsem pochopil, ze do toho 4 hranu zasunul ucvaknuty konec lanka z Nivy... Nebo se pletu? :? Sorry, nikdy jsem nebyl technik, takze pomalu na me 

_________________
Drive Volvo 340
Nyni Volvo 360, B200F
Drive Volvo 340
Nyni Volvo 360, B200F
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: VOLVO 340DL
- Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
Lanko ma na svojom konci tvar štvorhranu, preto som z neho nestrihal. Rúrka má vnútorný štvorhran (v ktorom je lanko a tak sa spolu točí s lankom). Jeden vonkajší koniec rúrky ma vonkajší štvorhran, ktorý zapadne do plechovej krytky kolesa a závlačka je tam len kvôli zabráneniu axiálneho posuvu (takže voči kolesu stojí). Keď to uvidíš, určite pochopíš.
_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 698
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Vnitřní lanko v bovdenu jsem nijak nezkracoval, na obou koncích je cca v délce 3-4cm ve tvaru hranolu. Na straně náboje kola, se pouze to lanko spolu s bovdenem zasune do středu kola (asi 10cm) -> pak tam ten bovden sám drží, je to tak akorát natěsno.
Budíky jsem vyndal, jelikož jsem nenašel rozumnej prostor pro ruku abych se tam dostal a netušil jsem, jak je to uchycené k budíkům.
Budíky jsem vyndal, jelikož jsem nenašel rozumnej prostor pro ruku abych se tam dostal a netušil jsem, jak je to uchycené k budíkům.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
Jen mi rekni, jaxi to pres ten pop art objednal? At zadam co zadam (cislo, pulku cisla, zacatek cisla, konec cisla, nazev, s hackama i bez, pulku nazvu...) vzdy se stejnym vysledkem:
Litujeme, v tomto výběru nenáme k dispozici žádnou nabídku zboží.
Pritom cislo sedi dle skladu a maji tam udajne 20ks... Asi jim napisu...
Litujeme, v tomto výběru nenáme k dispozici žádnou nabídku zboží.
Pritom cislo sedi dle skladu a maji tam udajne 20ks... Asi jim napisu...
_________________
Drive Volvo 340
Nyni Volvo 360, B200F
Drive Volvo 340
Nyni Volvo 360, B200F
-
Offline
- Příspěvky: 698
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
jj, poslal jsem mailík s číslem dílu ....Stimpy píše:Jen mi rekni, jaxi to pres ten pop art objednal? At zadam co zadam (cislo, pulku cisla, zacatek cisla, konec cisla, nazev, s hackama i bez, pulku nazvu...) vzdy se stejnym vysledkem:
Litujeme, v tomto výběru nenáme k dispozici žádnou nabídku zboží.
Pritom cislo sedi dle skladu a maji tam udajne 20ks... Asi jim napisu...
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
Tak uz taky tachometruju... Jenom po tom, co jsem prerizl origo volvo bowden aby sel vyndat a zacal natahovat upraveny lada bowden jsem si rikal sakra proc jsem jenom nevymenil lanko?! Nebo to nejde takhle jednoduse? Kazdopadne jsem to nejdriv pricvakl k budiku a co mi zbylo (taky jsem to z nivy bowdenu uřiznul hned za kovovým náliskem) to jsem soupnul do kola co to slo a je to. Obcas to dela takovy cvakavy zvuky za jizdy, ale nejak me to netrapi, protoze mi jeste k tomu huci lozisko, takze se to ztrati...
Timto vsem dekuji za rady, obvzlaste za to lanko z nivy!
Timto vsem dekuji za rady, obvzlaste za to lanko z nivy!
_________________
Drive Volvo 340
Nyni Volvo 360, B200F
Drive Volvo 340
Nyni Volvo 360, B200F
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: VOLVO 340DL
- Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
lanko z nivy je o 5 cm dlhšie
Re: …sakra proc jsem jenom nevymenil lanko?!
- pretože ako už bolo písané lanko z nivy je o 5 cm dlhšie (konce potrebuješ aké sú a zo stredu vyrezať 5 cm mne známym spôsobom nejde)
Inač blahoželám k oprave
- pretože ako už bolo písané lanko z nivy je o 5 cm dlhšie (konce potrebuješ aké sú a zo stredu vyrezať 5 cm mne známym spôsobom nejde)
Inač blahoželám k oprave

_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 114
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Králův Dvůr
- Vůz: 740GL B230F, 1991
Re: 360 GLT 2.0 benzín - náhon tachometru?
Zrovna jsem řešil náhon tachometru na 340 a nabízím alternativu k výše popsanému.
Na stránkách výrobce, např. http://www.Ricambiflex.it , sem si našel podle typu auta a podle délky lanka (u mě 1335 mm) odpovídající náhon a jeho objednací číslo (u mě 01626718).
No a pak už stačí najít nebližšího dealera zmíněného výrobce, např. Autobenex, a náhon objednat.
Mě stál nový náhon 426,-. Do auta pasoval bez problémů.
Kdyby měl někdo zájem, mám tady (za symbolickou cenu) jeden origo použitý bowden, přetržené lanko dám jako bonus
Na stránkách výrobce, např. http://www.Ricambiflex.it , sem si našel podle typu auta a podle délky lanka (u mě 1335 mm) odpovídající náhon a jeho objednací číslo (u mě 01626718).
No a pak už stačí najít nebližšího dealera zmíněného výrobce, např. Autobenex, a náhon objednat.
Mě stál nový náhon 426,-. Do auta pasoval bez problémů.
Kdyby měl někdo zájem, mám tady (za symbolickou cenu) jeden origo použitý bowden, přetržené lanko dám jako bonus

_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5