Rozvodový řemen u motoru B230 z V740

Pro sedmy a devítky

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Fufík
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 5

Rozvodový řemen u motoru B230 z V740

Příspěvek od Fufík »

Ahoj lidičky,
nedávno jsem se Vás ptal na klimošku do 740GL.
Teď na Vás mám jiný dotaz.
Týká se stejnýho auta, typ motoru (už jsem ho konečně našel) B230, r.v. 1990, 2,3l, benzín.

Po jak dlouhých intervalech se u tohoto motoru mění rozvodovej řemen, aby se mi to tam nějak nepotkalo?
Tohle auto, jak jsem již psal, má nalítáno 99000km a ještě se v něm žádnej řemen v motoru neměnil.

Předem díky za odpovědi a připomínky,
Fufík
_________________
Volvo 740GL, B230F r.v.1990 "Bushovka"
Hyundai Grandeur, 2,2 CRDI, r.v. 2007 - "Kim Čong Soul"
Opel Astra, 1,4, 66kW, r.v. 2004 - "workhorse"
Honda PCX 125, r.v. 2016
bylo - Peugeot 407SW, 2,2 HDI, r.v. 2007 - "maux express"
bylo - Š Fabia 1,4MPI, r.v. 2000 - "Silver Arrow"
bylo - Opel Corsa B "coupé", 1,2 Eco, r.v. 1995 - "Rudý baron"
bylo - Peugeot 505, GRD, r.v. 1982 - "Markýz de Sade"

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5602
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

tak te sprdnu hned zkraje (nez to udela nekdo jinej :) ) - budto mas B230 (jak pises) anebo 16V (jak mas v podpisu... Ono je to rozdil pak i v moznem potkavani atd atd - zkus nejdriv vylustit z VIN-u ktery mas konkretne motor a pak ti lip poradi ;) http://www.volvoklub.cz/modely.php?link ... 04-m79.txt
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Fufík
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Fufík »

Přímo na motoru je napsáno B230F.
16V jsem psal, když jsem se hlásil do Volvoklubu, podle techničáku. Až později jsem zjistil, jak to je správně.
Posrali to při zapisování auta do registru vozidel už v roce 1990 a chybu jsme zjistili až při první technický kontrole v 93. :shock:
To jsem ale byl ještě prcek a prd jsem o tom věděl. :oops:
No a pak nám řekli, abychom s tim neměli moc pochůzek, tak at´ to neřešíme, zvlášt´ jestli auto nebudeme prodávat. :wink:
No a prostě v techničáku zůstalo: 740GL, 2,3, 16V, dle kterýho jsem to sem psal. :oops:
Rozdíl jsem zjistil, až při ,,zkoumání" motoru, při snaze zjistil, co je třeba na tu klimošku.

Tak, to by bylo k ospravedlnění chyby, která by mohla narušit naši komunikaci. :lol:
Tak se na mě nezlobte a odpust´te mi to.

Takže, kdy se to má dělat????
_________________
Volvo 740GL, B230F r.v.1990 "Bushovka"
Hyundai Grandeur, 2,2 CRDI, r.v. 2007 - "Kim Čong Soul"
Opel Astra, 1,4, 66kW, r.v. 2004 - "workhorse"
Honda PCX 125, r.v. 2016
bylo - Peugeot 407SW, 2,2 HDI, r.v. 2007 - "maux express"
bylo - Š Fabia 1,4MPI, r.v. 2000 - "Silver Arrow"
bylo - Opel Corsa B "coupé", 1,2 Eco, r.v. 1995 - "Rudý baron"
bylo - Peugeot 505, GRD, r.v. 1982 - "Markýz de Sade"

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Fufík píše: Posrali to při zapisování auta do registru vozidel už v roce 1990 a chybu jsme zjistili až při první technický kontrole v 93. :shock:
To jsem ale byl ještě prcek a prd jsem o tom věděl. :oops:
Takže, kdy se to má dělat????
Tak to máš asi první auto, které bylo zapsané do registru dřív, než bylo vyrobené - teda podle tvého podpisu :lol:

No řemen se měl měnit nejdéle po deseti letech, tak už značně přetahuješ! Ale pokud opravdu máš tu 230F a ne 16 ventil, tak nehtozí nebezpečí. Tyhle motory se totiž nepotkaj. Ale chceš li mít klid, a to asi chceš, tak měň.

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

jo v poho. Moje auto tu jezdilo s takovym VIN, ze nemohlo byt ani vyrobeny. Teda melo imaginarni prevodovku. A taky si toho nikdo nevsimnul az ja.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Fufík
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Fufík »

No tak se pokusím Vám poslat fotku etikety z motoru, abyste se přsvědčili, že to tam je...
Nevím totiž, jak to mám udělat, když mi to při odpovědi na tuhle diskusi nechce nechat připojit přílohu.
_________________
Volvo 740GL, B230F r.v.1990 "Bushovka"
Hyundai Grandeur, 2,2 CRDI, r.v. 2007 - "Kim Čong Soul"
Opel Astra, 1,4, 66kW, r.v. 2004 - "workhorse"
Honda PCX 125, r.v. 2016
bylo - Peugeot 407SW, 2,2 HDI, r.v. 2007 - "maux express"
bylo - Š Fabia 1,4MPI, r.v. 2000 - "Silver Arrow"
bylo - Opel Corsa B "coupé", 1,2 Eco, r.v. 1995 - "Rudý baron"
bylo - Peugeot 505, GRD, r.v. 1982 - "Markýz de Sade"

Fufík
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Fufík »

No tak se nepodařilo.
Mohl byste mi někdo napsat, jak to tam mám šoupnout?
Díky, Fufík
_________________
Volvo 740GL, B230F r.v.1990 "Bushovka"
Hyundai Grandeur, 2,2 CRDI, r.v. 2007 - "Kim Čong Soul"
Opel Astra, 1,4, 66kW, r.v. 2004 - "workhorse"
Honda PCX 125, r.v. 2016
bylo - Peugeot 407SW, 2,2 HDI, r.v. 2007 - "maux express"
bylo - Š Fabia 1,4MPI, r.v. 2000 - "Silver Arrow"
bylo - Opel Corsa B "coupé", 1,2 Eco, r.v. 1995 - "Rudý baron"
bylo - Peugeot 505, GRD, r.v. 1982 - "Markýz de Sade"

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud budeš měnit řemen tak doporučuji sadu i s kladkou od Bosche. Řemen má 3 druhy pryže zesílenou kostru pro vyšší namáhání. Měním po 100 tis.km - převážně městský provoz, časté starty, změny ot. motoru apod. mají vliv na životnost řemenu a napínací kladky. Jinak v ohybech je únava materiálu nejznatelnějí a pokud auto málo jezdí je to znát už po 4 letch. Při koupi ojetého auta doporučuji výměnu řemene vždy.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

slava
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

rozvodak

Příspěvek od slava »

cau mam 93 = B6254F
u tohohle se potkat muzou?
pripadne nevite o nekom kdo vymneni v nap. kladce jen loziska?
/cena za novou je nejak hodne/
dik slava
_________________
960 r.v.96 kombi 2.5i B6254
This topic is 14 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“