Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#1 Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

Příspěvek od Marten »

Tak se mi zdá to mé eRko nějaký zdechlý. Přijde mi to málo ostré a zajímal jsem se o to už dříve. Dá se nějak zkontrolovat správná funkce ventilku TCV? Viděl jsem nějaké TCV od ARD? Máte s tím někdo zkušenosti?? Popřípadě jak vyzkoušet to stávající.

Díky za info

Marten

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2205
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#2 Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

Příspěvek od Krystof P. »

Marten píše:Tak se mi zdá to mé eRko nějaký zdechlý. Přijde mi to málo ostré a zajímal jsem se o to už dříve. Dá se nějak zkontrolovat správná funkce ventilku TCV? Viděl jsem nějaké TCV od ARD? Máte s tím někdo zkušenosti?? Popřípadě jak vyzkoušet to stávající.

Díky za info

Marten
Jo, půjč, nebo si kup originál TCV a zkus to :) jeden tady mám, sice je prehistorickej a na ME7, ale to je fuk. Za mě buď originál pierburg jako plug & play náhrada, nebo ACDelco s drobnou úpravou. Taky bych se podíval po správný funkci wastegate

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#3 Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

Příspěvek od Marten »

Wastegate už jsem zkoušel a funguje správně. Mám tu V70 II R. Z toho to asi nepasuje že bych to vyzkoušel co? Nebo 850 T5 166kw??

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2205
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#4 Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

Příspěvek od Krystof P. »

Marten píše:Mám tu V70 II R. Z toho to asi nepasuje že bych to vyzkoušel co? Nebo 850 T5 166kw??
Tohle nechápu.

na čem to chceš zkoušet ? Jestli V70R tak klidně ze 166kW T5

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

Příspěvek od ok2ucx »

TCV není nic jiného než "výhybka" na vzduch (tlak). Staticky můžeš vyzkoyušet tak, že v klidovém stavu pouští z trubky k wastegate (WG) tlak do druhé (tlak vzduchu za turbem). A do třetí trubky nic, vše musí být jinak těsné. Po připojení na 12V v tom lehce cvakne a z trubky z WG vede vzduch do třetí trubky (sání) a nikam jinam.
Dynamicky (t.j. jak rychle se to přepne, jestli nezůstává viset) to asi na stole nezkusíš. TCV se za provozu řídí proporcionálně, ECM tam "dávkuje" různé napětí od 0V do 12V, takže na těch dynamických parametrech také záleží.
Zkusit TCV z jiného auta by neměl být problém, jen je otázka, jak zjistíš, že i ten druhý je stopro?

Wastegate (WG) může fungovat na pohled dobře, ale současně musí být nastaveno na správný tlak. U každého motoru jinak. Bez správného nastavení to buď jede málo (WG se otevírá dříve) nebo naopak overboostuje, když se WG otevírá příliš pozdě. Obojí je špatně, jak to nastavit - to víš, nebo se zeptáš strýčka Googla, na youtube jsou toho tuny (pěkně vysvětlil třeba Robert, ARD (dříve IPD)).

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#6 Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

Příspěvek od Marten »

Wastegate jsem zkoušel a otvírá při správném tlaku. Pocitově moje T5 i dvojkový eRko jedou odspod mnohem lépe. Obě auta šimram na 1/3 plynu a jsou mnohem pružnější.

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2205
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#7 Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

Příspěvek od Krystof P. »

A máš tam ten správnej motor ? :green:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#8 Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

Příspěvek od Marten »

Srandičky srandičky co? :(

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#9 Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

Příspěvek od Marten »

Jaká je správná hodnota pro V70R rv 1997? Tady mám tabulku a zkoušel jsem to na 1,8 psi. Je to správně??
Přílohy
wastegate.jpg
wastegate.jpg (75.65 KiB) Zobrazeno 816 x

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#10 Jak vyzkoušet správnou funkci TCV?

Příspěvek od Marten »

Tak bylo to zalepené TCV. Dal jsem druhé a už to jede odspodu. :good:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“