Aditiva

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 46
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Hostomice, Střední Čechy
Vůz: XC70 D5 AWD 120kW 2003

#1 Aditiva

Příspěvek od davetess »

Prošel jsem starší diskuze, ale ke konkrétnímu závěru jsem nedošel...tak prosím zkušené o radu:

Přidáváte do nafty aditiva?
Jak se to dělá, jak často, kolik a jaká?
Jaké jsou plusy a mínusy?


Mám právě svojí D5 120kW v servisu na opravu vstřiků a chtěl bych do budoucna předcházet jejich zanášení.
Známí mi radili přidávat aditiva, jiní mě od toho zase odrazovali.
Berte mě prosím jako laika, který nikdy nic podobného neviděl a nepoužíval.

Díky :)
_________________
Volvo XC70 D5 120kW '03
Chrysler PT Cruiser 2.0 16V 103kW '02

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 37
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno
Vůz: Škoda Superb 2.0 TDI

#2 Aditiva

Příspěvek od 4leSh »

Dnes ve větší míře tankujeme naftu již aditivovanou, nicméně já je používam.

Kupuju VIF Super Diesel Aditiv, letní a zimní.

Vždycky celou nádrž vyjezdim, tankuju pořád plnou a před natakováním dávám přibližně 3 odměrky, míra odhadem jako panák :D

Aditiva obecně zvyšujou cetanové číslo nafty, chrání proti korozi, snižují kouřivost, potlačují pěnění paliva. čistí vstřiky...

Nedoporučuju vozit aditiva v zimě v autě, měly by se skladovat v teple, aby se nesnižovala jejich účinnost.
_________________
Citroën C5 Tourer 1.6 e-hdi 2014
Bylo: Volvo S60 D5, D5244T4, 2006, 136kw, Automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 46
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Hostomice, Střední Čechy
Vůz: XC70 D5 AWD 120kW 2003

#3 Aditiva

Příspěvek od davetess »

Vyčerpávající vysvětlení :good:
Díky
_________________
Volvo XC70 D5 120kW '03
Chrysler PT Cruiser 2.0 16V 103kW '02

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 128
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Skalice
Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25

#4 Aditiva

Příspěvek od yareq »

Ještě bych dodal, že by se neměla aditiva přidávat do nafty už aditivované (prý by se mohly navzájem vykrátit jejich účinky, navíc je to zbytečné). Čistou naftu bez aditiv prodává třeba eurooil, a pro změnu vif používá benzina do vervy.
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"

mvtechnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 186
Registrován: 9 roků
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

#5 Aditiva

Příspěvek od mvtechnik »

sice mam benzin což je trochu mimo mísu, ale člověk se musí o motor starat a myslím si že to má význam
já používám
Přílohy
mi-6205-millers-oils-petrol-power-ecomax-500ml_i163402.jpg
mi-6205-millers-oils-petrol-power-ecomax-500ml_i163402.jpg (28.72 KiB) Zobrazeno 1251 x
_________________
MVtechnik C70 2,5T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 72
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: S80 2000 D 5252 T

#6 Aditiva

Příspěvek od counterct »

Takže když agip píše že prodává aditivanou naftu/benzín tak už tam nemám vif nemam dávat? A můžem jim věřit? :%)
_________________
Volvo S80 D5252T 2000

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#7 Aditiva

Příspěvek od old.fashioned »

já používám do benzínu praktické flaštičky VIF :)


http://www.adhk.cz/produkty-super-benzin-aditiv-125ml-celorocni-detail-77754
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

mvtechnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 186
Registrován: 9 roků
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

#8 Aditiva

Příspěvek od mvtechnik »

podle mě všichni berou benzin a naftu z Kralup. jen některé prémiové paliva mohou vozit, ale při cenách si nemohou dovolit dovážet někde z centrály z německa nebo rakouska, tak jen snad někde kolem hranic do několika desítek kilometrů. kdysi mi vedoucí z OMW říkal že něco přidávají do kamionu když to veze, a teď je otázka kolik a jak se to promíchá, kvůli normým stěnám a pod
_________________
MVtechnik C70 2,5T

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#9 Aditiva

Příspěvek od karelvolvo »

mvtechnik píše:podle mě všichni berou benzin a naftu z Kralup. jen některé prémiové paliva mohou vozit, ale při cenách si nemohou dovolit dovážet někde z centrály z německa nebo rakouska, tak jen snad někde kolem hranic do několika desítek kilometrů. kdysi mi vedoucí z OMW říkal že něco přidávají do kamionu když to veze, a teď je otázka kolik a jak se to promíchá, kvůli normým stěnám a pod
A na moravě slovnaft jde to potrubím do Střelic a Loukova. Kdybych jezdil k pumpě tak jedu k ONO a dám dvojtý VIF a máš Vervu jak vyšitou
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#10 Aditiva

Příspěvek od karelvolvo »

mvtechnik píše:podle mě všichni berou benzin a naftu z Kralup. jen některé prémiové paliva mohou vozit, ale při cenách si nemohou dovolit dovážet někde z centrály z německa nebo rakouska, tak jen snad někde kolem hranic do několika desítek kilometrů. kdysi mi vedoucí z OMW říkal že něco přidávají do kamionu když to veze, a teď je otázka kolik a jak se to promíchá, kvůli normým stěnám a pod
A na moravě slovnaft jde to potrubím do Střelic a Loukova. Kdybych jezdil k pumpě tak jedu k ONO a dám dvojtý VIF a máš Vervu jak vyšitou
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 128
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Skalice
Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25

#11 Aditiva

Příspěvek od yareq »

counterct píše:Takže když agip píše že prodává aditivanou naftu/benzín tak už tam nemám vif nemam dávat? A můžem jim věřit? :%)
Některým věcem musíš buď věřit nebo se postarat sám (přidat si aditiva sám), ale stejně musíš věřit, že aditiva mají smysl :D , jinak bys to nedělal.
Dodavatelů paliv moc není, víceméně je to všechno to samé, jen do cisterny nalijou aditiva. Problém je v tom, že zákon sleduje základní parametry paliv, ale aditivace se nesleduje (pokud negativně neovlivňuje parametry paliva). Jestli tam tedy někdo nalije aditiv kýbl, nebo jen půl to nikdo nezaručí.

K téhle problematice bylo něco málo napsáno ve Světě motorů, loni testovali benzín, předloni tuším naftu. Nabrali nějaké vzorky z různých pump, včetně těch již ze stojanu aditivovaných a nechali to otestovat v laboratoři. Ohledně benzínu docela překvapil Shell (i když dnes už asi nepřekvapí nic). Jejich natural 95-ten "lepší" a dražší, byl jen nepatrně lepší než obyčejný N95 z benziny. Z čehož pro mě plyne, že je to celé postavené na reklamě. Jinak v té době dopadl nejlépe AGIP, jenže se změnil vlastník, takže kdo ví jak teď. A jako druhý nejlepší v pořadí testu byl benzín z Eurooilu aditivovaný dle návodu VIF.

Já si raději naberu palivo prosté aditiv a dám si tam sám čemu důvěřuji.
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Aditiva

Příspěvek od Urvanej »

Každej druhej leje VIF, tak mi řekněte, jak to dávkujete? Ta jejich vestavěná odměrka mi moc nevyhovuje, páč mam hrdlo hluboko a je to trochu komplikace se trefit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 128
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Skalice
Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25

#13 Aditiva

Příspěvek od yareq »

Urvanej píše:Každej druhej leje VIF, tak mi řekněte, jak to dávkujete? Ta jejich vestavěná odměrka mi moc nevyhovuje, páč mam hrdlo hluboko a je to trochu komplikace se trefit.
Ve V40 je u hrdla klapka, tak podle toho kolik chci tankovat naliju z odměrky do pistole. A pak už to jde samo.
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#14 Aditiva

Příspěvek od karelvolvo »

Urvanej píše:Každej druhej leje VIF, tak mi řekněte, jak to dávkujete? Ta jejich vestavěná odměrka mi moc nevyhovuje, páč mam hrdlo hluboko a je to trochu komplikace se trefit.
Jelikož v drtivé většině leju z kanistrů tak nemám problém, ale třeba když jedu na dovču Corvatsko nebo loni Řecko a to jsem počítal že budu tankovattřikrát tak jsem si nachystal tři půltrovy petky do nich asi velka štamprle VIFU + biodiesel před tankováním naleju na to cca 50 litrů makedonské smradlavky
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 27
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.3 T5 01'
Bydliště: Praha

#15 Aditiva

Příspěvek od Petr164 »

Osobně též doporučuji VIF, jak do nafty tak do benzínu, a to i tam, kde uvádějí aditivované palivo (třeba MOL), ta troška VIFu nic nepokazí z chemické podstaty věci :) Jinak kdo chce ošetřit mechanicky namáhané kovové povrchy, tak na to mám skvělou a hlavně prověřenou technologii - zájemci SZ prosím.
_________________
Volvo S60 2.3 T5 2001'
Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB Super 1997'
Alfa Romeo 146 2.0TS TI 1999
Long life with long life Volvo. Alfa makes you smiling. Drive the best you are, gentlemen!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 52
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov
Vůz: dědek V70, 2000, 2,5 TDI/103 KW D5252T
Bydliště: Chomutov

#16 Aditiva

Příspěvek od cesnekac »

co tohle: http://atomium.cz/home/catalogue/ má někdo zkušenosti ?
_________________
byl: Saab 9-3 sportsedan, B207R/154kw aut.
par francouzu, nemcu, italu

mvtechnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 186
Registrován: 9 roků
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

#17 Aditiva

Příspěvek od mvtechnik »

cesnekac píše:co tohle: http://atomium.cz/home/catalogue/ má někdo zkušenosti ?
ještě jsem o tom nikdy neslyšel
_________________
MVtechnik C70 2,5T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 52
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov
Vůz: dědek V70, 2000, 2,5 TDI/103 KW D5252T
Bydliště: Chomutov

#18 Aditiva

Příspěvek od cesnekac »

dneska to po autosalonu inzeroval na primě Zbyněk Merunka......
_________________
byl: Saab 9-3 sportsedan, B207R/154kw aut.
par francouzu, nemcu, italu

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#19 Aditiva

Příspěvek od Urvanej »

Tvl už jak čtu, chce se mi blejt.
U olejů je to jednoduchý, buď to maže jako kráva a je to téměř dokonalý mazadlo, zároveň z toho motor koroduje a ucpává mazací kanály. No a nebo jiná kombinace výše zmíněných vlastností. Dysky jsou ty zázračný vodičky na bázi chloru a síry a občas teflonu. Každý má svoje specifika, který ale jako celek umí pěkně uškodit.
Když chci vylepšit olej, koupim lepčí olej a nebudu výrobci do jeho levnýho oleje míchat nějaký kraviny.
Toť muj názor.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

iconek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 204
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Mělník
Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997

#20 Aditiva

Příspěvek od iconek »

co tohle: http://atomium.cz/home/catalogue/ má někdo zkušenosti ?
Za ty prachy mám skoro celou novou olejovou náplň do mé V70 D5 v oleji Mobil 1 5w50.
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi

mvtechnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 186
Registrován: 9 roků
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

#21 Aditiva

Příspěvek od mvtechnik »

cesnekac píše:dneska to po autosalonu inzeroval na primě Zbyněk Merunka......
v tomto pořadu vychválí všechno :-)
připadá mi že vždycky objeví ameriku a přitom mi to připadá že jen změní obal a technologie látky je stejná.
když do oleje tak zas jen olej , co se týká aditiv tak používám wynns. olejové aditiva nejsou takové zázraky jak uvádí reklama na jiné produkty, ale pro údržbu jsou príma
_________________
MVtechnik C70 2,5T


Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 123
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 120kW AT 2003

#23 Aditiva

Příspěvek od Fizz »

Cena? Nikde jsem ji nenasel...

Baleni idealni na dva sudy nafty.

mvtechnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 186
Registrován: 9 roků
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

#24 Aditiva

Příspěvek od mvtechnik »

Fizz píše:Cena? Nikde jsem ji nenasel...

Baleni idealni na dva sudy nafty.
na stránkách při dotazu přijde asi za minutku mejl s cenama
ale koukám že toto je jiná www str.

Ceník produktů BG k objednání na webu 44k.cz
Tento e-mail Vám byl na vyžádání zaslán z webu http://www.44k.cz.

BG 244 pro diesel 325 ml 511 Kč + poštovné
BG 244 pro diesel – velké balení 946 ml 1 279 Kč + poštovné
BG 208 pro benzín (44K) 325 ml 511 Kč + poštovné
BG 109 profesionální výplach motoru 325 ml 242 Kč + poštovné
BG 110 MOA® - pro benzín - aditivum oleje 325 ml 302 Kč + poštovné
BG 112 DOC - pro diesel - aditivum oleje 325 ml 302 Kč + poštovné
Sada pro dekarbonizaci - benzín (BG 109 + 110 + 208) 3 × 325 ml 1 048 Kč + poštovné
Sada pro dekarbonizaci - diesel ( BG 109 + 112 + 244) 3 × 325 ml 1 048 Kč + poštovné
BG 247 celoroční kondicionér nafty 177 ml 176 Kč + poštovné
_________________
MVtechnik C70 2,5T

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 123
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 120kW AT 2003

#25 Aditiva

Příspěvek od Fizz »

Oukej ale

BG225DFC HP

co postoval martin nevidim...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“