360 a brzdová kapalina

Malé, ale Volvo...

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

My jsme se učili -
hygroskopie - schopnost látek pohlcovat vlhkost ze vzduchu (vápno, dřevo, malta, sádra, cement)
jinak slovo hygro- znamená ve složených slovech vztah k vlhkosti a slovo hydro- pak znamená vztah k vodě
Takže brzd. kapalina je hygroskopická, jímá vzdušnou vlhkost (tedy i páru), není teda jen ohrožena v případě polití vodou. Zatímco hydroelektrárna je založena na působení kinetické energie vody a hydroskopie asi bude zkoumat vodu jako kapalinu.
Ale jsme již asi OT

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1814
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Příspěvek od Sibr »

Jarda S40 píše: Ale jsme již asi OT
OT:To sice možná ano ale je to poučné a zajímavé, myslím že 90% "čtenářů" fóra to neví, třeba jako já :oops:
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

mrazík
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 10 - Horní Měcholupy

Příspěvek od mrazík »

Jarda S40 píše:My jsme se učili -
hygroskopie - schopnost látek pohlcovat vlhkost ze vzduchu (vápno, dřevo, malta, sádra, cement)
jinak slovo hygro- znamená ve složených slovech vztah k vlhkosti a slovo hydro- pak znamená vztah k vodě
Takže brzd. kapalina je hygroskopická, jímá vzdušnou vlhkost (tedy i páru), není teda jen ohrožena v případě polití vodou. Zatímco hydroelektrárna je založena na působení kinetické energie vody a hydroskopie asi bude zkoumat vodu jako kapalinu.
Ale jsme již asi OT
OK, je to asi debata o rozdílu mezi otáčkami a obrátkami, ale zajímavější je tento odstavec o brzdové kapalině, zvláště červený text:
použito z
http://www.vitocom.cz/Velvana/syntol205.htm
Syntol HD 205 se používá k plnění kapalinových brzd osobních i nákladních automobilů, autobusů, apod., zařízení, pracujících při teplotách -50 °C až +60 °C a při provozní teplotě v rozmezí -50 °C až +205 °C. Brzdová kapalina je mísitelná s brzdovými kapalinami, odpovídajícími normám ISO 4925, SAE J 1703, DOT 3, RS 1305-68 skupina B 47. Mísení s jinými kapalinami je nevhodné. Protože Syntol HD 205 je hygroskopický, tj. schopen absorbovat vlhkost, dochází časem ke snížení bodu varu a oslabení inhibiční ochrany. Proto doporučujeme výměnu brzdové kapaliny po dvou letech provozu. Při výměně je nutné dodržovat pokyny výrobce motorového vozidla, který též určuje přesně dobu použitelnosti brzdové kapaliny v brzdovém systému.
_________________
V70 2,5 TDI D5252T 1997

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

http://www.barum.cz/main.php?pageid=25& ... ervice=15&

Vloženo z o odkazu:
O nezbytnosti pravidelné kontroly a následně výměny brzdové kapaliny, která již nemá požadované vlastnosti kapaliny, jistě nikdo nepochybuje.

Proč brzdovou kapalinu kontrolovat a proč ji měnit ?

Brzdová kapalina je hygroskopická, tedy má schopnost pohlcovat vzdušnou vlhkost. Tím klesá její bod varu a negativně se mění i její provozní vlastnosti. Tím, že klesá její bod varu (u nové kapaliny je větší než 230 °C ) dochází k tomu, že při déletrvajícím brzdění vzniká vysoká teplota a u kapaliny, ve které je i sebemenší obsah vody se voda mění v páru. Vzniklá pára tak snižuje účinky brzdové kapaliny. Životnost brzdové kapaliny ovlivňují ještě např. klimatické podmínky, způsob jízdy a další faktory. Že je sníženým účinkem brzdového systému ohrožena bezpečnost nejen posádky vozidla, ale i ostatních účastníků silničního provozu je jisté. Proto je nutná jak pravidelná kontrola brzdové kapaliny, tak i její výměna. Provádět tuto výměnu v pravidelných intervalech doporučují výrobci vozidel i výrobci brzdové kapaliny.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
This topic is 13 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „300 / 400 - opravy“