Ak je každá rada dobra, tak aj laika
olej se tvari OK bilej neni,
– nuž voda nemusí isť práve do oleja
kaluze to nedela
– no ak sa voda stráca len trochu, tak by kaluze ani robiť nemalo. Ak je trochu trebárs 0.1l na 100 km, znamená to 0.001l ma 1km a to je 0.000001l na 1 meter a to si proste nemaš šancu všimnuť, pretože to nieje kaluž.
kdyz treba pri parkování chvíli popojíždim a pak vypnu motor / vypne vodni pumpa a zacne trochu varit voda a preleje se z expanzky ven
-vodná pumpa sa Ti sice vypne, ale vypne sa Ti aj motor, a teda aj ohrev vody od motora.
-mne ztoho vyplýva, že obmedzenie problému na čidlo teploty nemusi byť správne
pak vypnu motor / vypne vodni pumpa a zacne trochu varit voda a preleje se z expanzky ven
-voda určite nemôže začať vrieť až pri vypnutí motora (za predpokladu stáleho tlaku), pretože vtedy sa teplo od motora už nedodáva
Podľa mňa musíš zistiť, čo sa Ti tam vlastne deje. V zásade sú dva možnosti:
-buď Ti tam ta voda naozaj vrie, bublinky, ktoré pri tom vznikajú nestíhajú unikať cez zátku na vyrovnávacej nádržke, po ceste k nej sa niekde hromadia a vytláča Ti to vodu cez vyr. nádržku.(teplota voda by mala byť zvýšená)
-alebo sa z valca dostáva natlakovaný plyn do vody a vytláča Ti ju von, trebárs z vyr. nádržky a inde.(teplota by nemala byť zvýšená, ak ešte nevytlačilo veľa vody).
Aj ja si teda myslím, že by si mal najprv premerať teplotu chladiča, než začneš riešiť ten spínač.
Ale možno je to úplné ináč
