V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#1 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od M4jky »

Nazdar chlapi, známy by potreboval nejaké šématko aby vedel pripojiť tlačidlá na volante k autorádiu. Jedná sa o V70 D5 rv. 2002. Pozeral som na volvowiringdiagrams ale moc som z toho nezmúdrel. Dík.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#2 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od travex »

tladitka se nazpojuji na radio.... radio se bavi pres CAN-BUS s CEMkou... a ta se zase bavi s modulem SWM... takze zmackens cudlik, SWM prekoduje a dal putuje tavoe po trase SWM-CEM-radio datove.... neni co z toho vyzkoumat. Pokud menil radio za neoriginalni tak bude potrebovat prevodnik CAN na sbernici radia.... u modelu po FL (od MY 05) je to jednodussi, ale i pro modely do 05 je to resitelne... pro novejsi prevodnik vyjde na cca tisicovku pro starsi cca sedmnactset ceskokreditu....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#3 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od M4jky »

Je mi jasné, že tam je CAN bus. Musím zistiť čo tam narval za rádio. Nejaký pinout CEM modulu aby som tam prípadne napasoval neorigo rádio by sa našiel?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 60
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 2,4 135kW MY02
Bydliště: Praha

#4 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od Poljot »

Pro M4jky.. A tady na fóru si hledal?

Např... https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=45083
_________________
VOLVO S60 2,4 MY02, VOLVO V50 2,4i MY 04

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#5 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od M4jky »

Musím sa na to pozrieť osobne. Rádio má neorigo, predpokladám, že zbernica k CEM bude dotiahnutá až k rádiu a bude stačiť prevodník ako tu bolo písané...ak to rádio nebude úplne marné. Uvidíme, zatiaľ dík.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#6 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od travex »

pinou CEMky nepotrebujes. za radiem je bily a zeleny drat (kroucena dvojlinka) a na nej se prevodnik pripoji (pokud se bavime o prevodniku)... pak takovy prevodnik potrebuje +12 a zem a ty jsou za radiem taky.... takze naco pinout? Ted jsem daval ALPINE radio do MB W169 a zapojit prevodnik trvalo asi 10 vterin, byl naprogramovany predem, takze stacilo pak vse pozapinat a makalo to na prvni zapojeni. Do V70 2001 to bylo to same... stejne tam nemas ISO konektor, takze potrebujes redukci a pripojeni prevodniku vyresis primo pripojenim k redukci. Popis zapojeni je u prevodniku.

Pokud menil OE radio za jiny typ OE radia tak by to melo makat aniz bys neco dratoval, stejne tak jako doplneni ovladace do volantu... nekdy je potreba si pohrat s konfiguraci auta - ale to doma neudals, od toho mame kluky z D5T5 (slava jim)....

zjisti o jakem radiu se bavime a co se ma vlastne stat....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#7 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od M4jky »

Presne ako píšeš, treba zistiť čo tam presne narval. Mám to ale zopár kilometrov od ruky a vypadá, že to až tak neponáhľa. Rádio je nejaká tá tipická čínska 1 DIN GPSka. Keď budem z toho múdrejší, tak napíšem ak by som s niečim potreboval poradiť alebo to riovno spravím a napíšem výsledok.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#8 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od M4jky »

No konečne som mal tú česť pozrieť sa čo to je za zázrak. V manuále od rádia ale takmer nič nie je. Píšu tam len, že sa tam dá prepnúť medzi vysokou a nízkou impedanciou. Predpokladám teda, že to čínske rádio počíta len s variantou tlačidiel, ktoré cez nejaký odpor po stlačení uzemnia vstup do rádia od volantu. Otázka aký prevodník z CAN by na takéto niečo mohol fungovať. Viac informácií tam k tomu nie je a na nete som tiež moc nepochodil. Máte niekto nejaký tip čo s tým ďalej?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

GDPR_user

#9 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od GDPR_user »

M4jky píše:No konečne som mal tú česť pozrieť sa čo to je za zázrak. V manuále od rádia ale takmer nič nie je. Píšu tam len, že sa tam dá prepnúť medzi vysokou a nízkou impedanciou. Predpokladám teda, že to čínske rádio počíta len s variantou tlačidiel, ktoré cez nejaký odpor po stlačení uzemnia vstup do rádia od volantu. Otázka aký prevodník z CAN by na takéto niečo mohol fungovať. Viac informácií tam k tomu nie je a na nete som tiež moc nepochodil. Máte niekto nejaký tip čo s tým ďalej?
Myslím,že s ničím jiným,než origo rádiem a to ještě dle konfigurace to fungovat nebude.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#10 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od kwiko »

Tiez som este nenarazil na niekoho, kto by to rozchodil inak ako pri origo volvo konfiguracii a kompatibilneho softu. Asi je to preto ze to radio je nejako jedinecne prihlasene do CEM, A ani ine volvo radio to zvycajne nezoberie, ci aspon vypise chybu softu...

Ale mozno sa ti to podari :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 17
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II, 2005 D5 120kW, Summum

#11 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu

Příspěvek od dodlof »

Zdravím, V70 mám teprve krátce a protože jsem vyměnil HU za 2DIN Kenwood DDX 5025 přišel jsem o funkčnost tlačítek na volantu. Tak jsem trochu bádal na netu a našel jsem zde:

Kód: Vybrat vše

http://blog.gravicappa.info/page/2/

Chce to ale nějaké znalosti elektroniky, ne malé...
Tlačítka na volantu komunikují přes CAN BUS, každé tlačítko má jedinečný kód. Proto je třeba převodník, se kterým bude komunikovat nějaky kontrolér, nejjednodušší je Arduino, do kterého je třeba nahrát příslušný program. Součástky z číny nejsou moc drahé, ale je s tím celkem práce to sestavit a odladit.
Já už součástky dal do kupy, tak už to jen dát dohromady.
Nové rádio je řízeno přes Remote kabel (1 drát), řízení mají zřejmě rádia různých značek stejné, ale to nevím určitě.
Jsem v kontaktu i s tvůrcem viz odkaz, Vitaly, je to fajn týpek a poradí když si nevím rady.
Nyní jsem ve stadiu, že jsem zjistil kódy tlačítek na volantu a i RTI, který mi teď nefunguje, tudíž ani nevyjíždí. Možná časem pořeším vysouvání např se smarttelefonem místo displeje.
Postupně budu dokumentovat, tak snad se mi to podaří zprovoznit...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“