V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#1 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
Nazdar chlapi, známy by potreboval nejaké šématko aby vedel pripojiť tlačidlá na volante k autorádiu. Jedná sa o V70 D5 rv. 2002. Pozeral som na volvowiringdiagrams ale moc som z toho nezmúdrel. Dík.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
#2 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
tladitka se nazpojuji na radio.... radio se bavi pres CAN-BUS s CEMkou... a ta se zase bavi s modulem SWM... takze zmackens cudlik, SWM prekoduje a dal putuje tavoe po trase SWM-CEM-radio datove.... neni co z toho vyzkoumat. Pokud menil radio za neoriginalni tak bude potrebovat prevodnik CAN na sbernici radia.... u modelu po FL (od MY 05) je to jednodussi, ale i pro modely do 05 je to resitelne... pro novejsi prevodnik vyjde na cca tisicovku pro starsi cca sedmnactset ceskokreditu....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#3 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
Je mi jasné, že tam je CAN bus. Musím zistiť čo tam narval za rádio. Nejaký pinout CEM modulu aby som tam prípadne napasoval neorigo rádio by sa našiel?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 60
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 2,4 135kW MY02
- Bydliště: Praha
#4 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
_________________
VOLVO S60 2,4 MY02, VOLVO V50 2,4i MY 04
VOLVO S60 2,4 MY02, VOLVO V50 2,4i MY 04
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#5 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
Musím sa na to pozrieť osobne. Rádio má neorigo, predpokladám, že zbernica k CEM bude dotiahnutá až k rádiu a bude stačiť prevodník ako tu bolo písané...ak to rádio nebude úplne marné. Uvidíme, zatiaľ dík.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
#6 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
pinou CEMky nepotrebujes. za radiem je bily a zeleny drat (kroucena dvojlinka) a na nej se prevodnik pripoji (pokud se bavime o prevodniku)... pak takovy prevodnik potrebuje +12 a zem a ty jsou za radiem taky.... takze naco pinout? Ted jsem daval ALPINE radio do MB W169 a zapojit prevodnik trvalo asi 10 vterin, byl naprogramovany predem, takze stacilo pak vse pozapinat a makalo to na prvni zapojeni. Do V70 2001 to bylo to same... stejne tam nemas ISO konektor, takze potrebujes redukci a pripojeni prevodniku vyresis primo pripojenim k redukci. Popis zapojeni je u prevodniku.
Pokud menil OE radio za jiny typ OE radia tak by to melo makat aniz bys neco dratoval, stejne tak jako doplneni ovladace do volantu... nekdy je potreba si pohrat s konfiguraci auta - ale to doma neudals, od toho mame kluky z D5T5 (slava jim)....
zjisti o jakem radiu se bavime a co se ma vlastne stat....
Pokud menil OE radio za jiny typ OE radia tak by to melo makat aniz bys neco dratoval, stejne tak jako doplneni ovladace do volantu... nekdy je potreba si pohrat s konfiguraci auta - ale to doma neudals, od toho mame kluky z D5T5 (slava jim)....
zjisti o jakem radiu se bavime a co se ma vlastne stat....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#7 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
Presne ako píšeš, treba zistiť čo tam presne narval. Mám to ale zopár kilometrov od ruky a vypadá, že to až tak neponáhľa. Rádio je nejaká tá tipická čínska 1 DIN GPSka. Keď budem z toho múdrejší, tak napíšem ak by som s niečim potreboval poradiť alebo to riovno spravím a napíšem výsledok.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#8 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
No konečne som mal tú česť pozrieť sa čo to je za zázrak. V manuále od rádia ale takmer nič nie je. Píšu tam len, že sa tam dá prepnúť medzi vysokou a nízkou impedanciou. Predpokladám teda, že to čínske rádio počíta len s variantou tlačidiel, ktoré cez nejaký odpor po stlačení uzemnia vstup do rádia od volantu. Otázka aký prevodník z CAN by na takéto niečo mohol fungovať. Viac informácií tam k tomu nie je a na nete som tiež moc nepochodil. Máte niekto nejaký tip čo s tým ďalej?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
#9 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
Myslím,že s ničím jiným,než origo rádiem a to ještě dle konfigurace to fungovat nebude.M4jky píše:No konečne som mal tú česť pozrieť sa čo to je za zázrak. V manuále od rádia ale takmer nič nie je. Píšu tam len, že sa tam dá prepnúť medzi vysokou a nízkou impedanciou. Predpokladám teda, že to čínske rádio počíta len s variantou tlačidiel, ktoré cez nejaký odpor po stlačení uzemnia vstup do rádia od volantu. Otázka aký prevodník z CAN by na takéto niečo mohol fungovať. Viac informácií tam k tomu nie je a na nete som tiež moc nepochodil. Máte niekto nejaký tip čo s tým ďalej?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#10 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
Tiez som este nenarazil na niekoho, kto by to rozchodil inak ako pri origo volvo konfiguracii a kompatibilneho softu. Asi je to preto ze to radio je nejako jedinecne prihlasene do CEM, A ani ine volvo radio to zvycajne nezoberie, ci aspon vypise chybu softu...
Ale mozno sa ti to podari
Ale mozno sa ti to podari
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 17
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 II, 2005 D5 120kW, Summum
#11 V70 II rv. 02 schéma zapojenia multifunkčného volantu
Zdravím, V70 mám teprve krátce a protože jsem vyměnil HU za 2DIN Kenwood DDX 5025 přišel jsem o funkčnost tlačítek na volantu. Tak jsem trochu bádal na netu a našel jsem zde:
Chce to ale nějaké znalosti elektroniky, ne malé...
Tlačítka na volantu komunikují přes CAN BUS, každé tlačítko má jedinečný kód. Proto je třeba převodník, se kterým bude komunikovat nějaky kontrolér, nejjednodušší je Arduino, do kterého je třeba nahrát příslušný program. Součástky z číny nejsou moc drahé, ale je s tím celkem práce to sestavit a odladit.
Já už součástky dal do kupy, tak už to jen dát dohromady.
Nové rádio je řízeno přes Remote kabel (1 drát), řízení mají zřejmě rádia různých značek stejné, ale to nevím určitě.
Jsem v kontaktu i s tvůrcem viz odkaz, Vitaly, je to fajn týpek a poradí když si nevím rady.
Nyní jsem ve stadiu, že jsem zjistil kódy tlačítek na volantu a i RTI, který mi teď nefunguje, tudíž ani nevyjíždí. Možná časem pořeším vysouvání např se smarttelefonem místo displeje.
Postupně budu dokumentovat, tak snad se mi to podaří zprovoznit...
Kód: Vybrat vše
http://blog.gravicappa.info/page/2/
Chce to ale nějaké znalosti elektroniky, ne malé...
Tlačítka na volantu komunikují přes CAN BUS, každé tlačítko má jedinečný kód. Proto je třeba převodník, se kterým bude komunikovat nějaky kontrolér, nejjednodušší je Arduino, do kterého je třeba nahrát příslušný program. Součástky z číny nejsou moc drahé, ale je s tím celkem práce to sestavit a odladit.
Já už součástky dal do kupy, tak už to jen dát dohromady.
Nové rádio je řízeno přes Remote kabel (1 drát), řízení mají zřejmě rádia různých značek stejné, ale to nevím určitě.
Jsem v kontaktu i s tvůrcem viz odkaz, Vitaly, je to fajn týpek a poradí když si nevím rady.
Nyní jsem ve stadiu, že jsem zjistil kódy tlačítek na volantu a i RTI, který mi teď nefunguje, tudíž ani nevyjíždí. Možná časem pořeším vysouvání např se smarttelefonem místo displeje.
Postupně budu dokumentovat, tak snad se mi to podaří zprovoznit...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek