homoklouby

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
This topic is 9 years a 3 weeks old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
kempes
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 09 led 2006 16:38
Bydliště: Petřvald
Vůz: V40 T3 2015

homoklouby

Příspěvek od kempes »

Tak jsem se konečně dostal k výměně homokinetických kloubů na mé V40ce. Z relatívně banální opravy se stala noční můra. Po více méně hladké demontáži všech komponent jsem začal s kompletací: natlačil jsem tuk do kloubu a manžety a ejhle, až při nasouvání kloubu na poloosu jsem zjistil, že mám jiný průměr čepu na poloose - menší :shock: . Po dvou cigárech kdy jsem to rozdýchával a můj krevní tlak se dostal do přijatelných mezí, jsem začal zjišťovat příčinu: Katalogové číslo sedí k r.v., motoru, vnější tisícihran pasuje z nábojem, průměr osazení a počet zubů pro ABS taky. Chybka je v průměru otvoru kloubu, tedy ten je papírově správný, tak že vlastně v tisícihranu na poloose. Tisícihran má mít 25 zubů, já mám na poloose 29. Po obvolání a návštěvě většiny prodejců dílů v okolí jsem zjistil že homo klouby S/V40 všech možných motorizací a ročníků mají 25, 27 a 33 zubů vnitřního tisícihranu. Po dalším pátrání jsem vyloučil záměnu dílů z rencka (co kdyby, když už se montovaly motory). Nakonec jsem skončil u sourozence Véček a eSek Carismy. No a teď nevím. Kloub pro Carismu má odpovídající počet zubů vnějšího tisícihranu (25), zuby ABS (43) a osazení (54) sedí a dokonce sedí počet zubů vnitřního tisícihranu, ano je jich 29 :) . K dokonalosti chybí drážka pro pojistný kroužek na vnitřním tisícihranu (Carisma má jištění perem - nějak si to neumím představit :?: ).Další rozdíl je v průměru D1 (V40= 25,84 pro 1.8-85kW nebo 25,74 pro 1.8-90 a 92kW, Carisma = 22,2mm). Tipuji, že je to průměr na vnějším tisícihranu kloubu :?: . Navíc mám pocit že kompletní poloosy na V40 jsou na trhu prakticky nedostupné :cry: .
Dámy, pánové prosím pište rady.
Vlastně jsem chtěl napsat:

POMÓC!!!!!!
_________________
Je: V40 T3 2015
V opatrování: C30 1,6 2010 (B4164S3)
Bylo: V40 1,8 1999 (B4184S), V70 D5 AWD 2009 (D5244T4)

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Myslím že sehnat poloosy nebude až takový problém a možná i výměnným způsobem je to výrazně levnější. Zavolej v pondělí do autocentra na tel: 577983197 Rudu Michala zatím na volva sehnal téměř vše a za super ceny.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Ve Volvu mi nabízely pouze opravené výměnou a cena cca 12 kKč za kus. Jinak zkus Drewida, ten něco sháněl a nakonec uspěl u Jeana snad u Brna??

kempes
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 09 led 2006 16:38
Bydliště: Petřvald
Vůz: V40 T3 2015

Příspěvek od kempes »

Výměnou za dvanáct tis.? Jednu? No nazdar.
Zaráží mě jak se mi tam ten bastl dostal. Že by bouračka? Dost pečlivě jsem prohlížel káru a neviděl jsem jediný plech křivý, žádně housenky nebo kit, nápravnice, ramena jsou nedotčeny.
_________________
Je: V40 T3 2015
V opatrování: C30 1,6 2010 (B4164S3)
Bylo: V40 1,8 1999 (B4184S), V70 D5 AWD 2009 (D5244T4)

JoeBlack
Offline
Příspěvky: 23
Registrován: 05 bře 2005 12:33
Bydliště: Český Těšín

Re: homoklouby

Příspěvek od JoeBlack »

kempes píše:Tak jsem se konečně dostal k výměně homokinetických kloubů na mé V40ce. Z relatívně banální opravy se stala noční můra. Po více méně hladké demontáži všech komponent jsem začal s kompletací: natlačil jsem tuk do kloubu a manžety a ejhle, až při nasouvání kloubu na poloosu jsem zjistil, že mám jiný průměr čepu na poloose - menší :shock: . Po dvou cigárech kdy jsem to rozdýchával a můj krevní tlak se dostal do přijatelných mezí, jsem začal zjišťovat příčinu: Katalogové číslo sedí k r.v., motoru, vnější tisícihran pasuje z nábojem, průměr osazení a počet zubů pro ABS taky. Chybka je v průměru otvoru kloubu, tedy ten je papírově správný, tak že vlastně v tisícihranu na poloose. Tisícihran má mít 25 zubů, já mám na poloose 29. Po obvolání a návštěvě většiny prodejců dílů v okolí jsem zjistil že homo klouby S/V40 všech možných motorizací a ročníků mají 25, 27 a 33 zubů vnitřního tisícihranu. Po dalším pátrání jsem vyloučil záměnu dílů z rencka (co kdyby, když už se montovaly motory). Nakonec jsem skončil u sourozence Véček a eSek Carismy. No a teď nevím. Kloub pro Carismu má odpovídající počet zubů vnějšího tisícihranu (25), zuby ABS (43) a osazení (54) sedí a dokonce sedí počet zubů vnitřního tisícihranu, ano je jich 29 :) . K dokonalosti chybí drážka pro pojistný kroužek na vnitřním tisícihranu (Carisma má jištění perem - nějak si to neumím představit :?: ).Další rozdíl je v průměru D1 (V40= 25,84 pro 1.8-85kW nebo 25,74 pro 1.8-90 a 92kW, Carisma = 22,2mm). Tipuji, že je to průměr na vnějším tisícihranu kloubu :?: . Navíc mám pocit že kompletní poloosy na V40 jsou na trhu prakticky nedostupné :cry: .
Dámy, pánové prosím pište rady.
Vlastně jsem chtěl napsat:

POMÓC!!!!!!
Ahoj, já ti v tom teda neporadím, ale naopak požádám o pomoc. Mám v garáži rozebranou káru, polo osus kineťákem venku, ale nemůžu je od sebe oddělit... :( :( . Zkoušel jsem kladivo, nejdříve malé, potom velké a kloub drží jako p..... V drážce je vidět taková (po obvodu hranatá) segerka, která nejde moc stlačit.

JAK SE TO SAKRA PLEASE VYTAHUJE??? :shock:

Díky každému za pomoc
_________________
V40 / 98 1.8 16V - B4184S 85 kW

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: homoklouby

Příspěvek od jarek.krizan »

JoeBlack píše:
kempes píše:Tak jsem se konečně dostal k výměně homokinetických kloubů na mé V40ce. Z relatívně banální opravy se stala noční můra. Po více méně hladké demontáži všech komponent jsem začal s kompletací: natlačil jsem tuk do kloubu a manžety a ejhle, až při nasouvání kloubu na poloosu jsem zjistil, že mám jiný průměr čepu na poloose - menší :shock: . Po dvou cigárech kdy jsem to rozdýchával a můj krevní tlak se dostal do přijatelných mezí, jsem začal zjišťovat příčinu: Katalogové číslo sedí k r.v., motoru, vnější tisícihran pasuje z nábojem, průměr osazení a počet zubů pro ABS taky. Chybka je v průměru otvoru kloubu, tedy ten je papírově správný, tak že vlastně v tisícihranu na poloose. Tisícihran má mít 25 zubů, já mám na poloose 29. Po obvolání a návštěvě většiny prodejců dílů v okolí jsem zjistil že homo klouby S/V40 všech možných motorizací a ročníků mají 25, 27 a 33 zubů vnitřního tisícihranu. Po dalším pátrání jsem vyloučil záměnu dílů z rencka (co kdyby, když už se montovaly motory). Nakonec jsem skončil u sourozence Véček a eSek Carismy. No a teď nevím. Kloub pro Carismu má odpovídající počet zubů vnějšího tisícihranu (25), zuby ABS (43) a osazení (54) sedí a dokonce sedí počet zubů vnitřního tisícihranu, ano je jich 29 :) . K dokonalosti chybí drážka pro pojistný kroužek na vnitřním tisícihranu (Carisma má jištění perem - nějak si to neumím představit :?: ).Další rozdíl je v průměru D1 (V40= 25,84 pro 1.8-85kW nebo 25,74 pro 1.8-90 a 92kW, Carisma = 22,2mm). Tipuji, že je to průměr na vnějším tisícihranu kloubu :?: . Navíc mám pocit že kompletní poloosy na V40 jsou na trhu prakticky nedostupné :cry: .
Dámy, pánové prosím pište rady.
Vlastně jsem chtěl napsat:

POMÓC!!!!!!
Ahoj, já ti v tom teda neporadím, ale naopak požádám o pomoc. Mám v garáži rozebranou káru, polo osus kineťákem venku, ale nemůžu je od sebe oddělit... :( :( . Zkoušel jsem kladivo, nejdříve malé, potom velké a kloub drží jako p..... V drážce je vidět taková (po obvodu hranatá) segerka, která nejde moc stlačit.

JAK SE TO SAKRA PLEASE VYTAHUJE??? :shock:

Díky každému za pomoc
Segerovka se musí roztáhnout úplně do krajů jinak nepovolí
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Jasně, na ničem jiným to nedrží. Poloosu do svěráku kloubem dolů a gumovou paličkou nebo přes něco měkkýho to musí jít srazit.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

JoeBlack
Offline
Příspěvky: 23
Registrován: 05 bře 2005 12:33
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od JoeBlack »

Harry píše:Jasně, na ničem jiným to nedrží. Poloosu do svěráku kloubem dolů a gumovou paličkou nebo přes něco měkkýho to musí jít srazit.
Nešlo ani za boha, nakonec jsem tu segerovku vytáhl tak, jako bych tahal jehlu s nití. Chytl za jeden konec a tahal jsem ji přes tu díru ven. Samozřejmě už asi bude nepoužitelná, ale kloub je venku.

Díky za pomoc
_________________
V40 / 98 1.8 16V - B4184S 85 kW

kempes
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 09 led 2006 16:38
Bydliště: Petřvald
Vůz: V40 T3 2015

Příspěvek od kempes »

[/quote]Nešlo ani za boha, nakonec jsem tu segerovku vytáhl tak, jako bych tahal jehlu s nití. Chytl za jeden konec a tahal jsem ji přes tu díru ven. Samozřejmě už asi bude nepoužitelná, ale kloub je venku.

Díky za pomoc[/quote]

Rozený jemnomechanik :lol:
Jinak problém trvá zatím jsem poloosu nesehnal.
_________________
Je: V40 T3 2015
V opatrování: C30 1,6 2010 (B4164S3)
Bylo: V40 1,8 1999 (B4184S), V70 D5 AWD 2009 (D5244T4)

yareq
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 150
Registrován: 26 kvě 2011 18:58
Bydliště: Skalice
Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25

Re: homoklouby

Příspěvek od yareq »

Měl bych dotaz, na homokineťáku u kol je vše ok, bez vůle, ale když mám auto na zvedáku a zařazenou rychlost (třeba 1), tak je někde vůle - můžu kousek pootočit kolem. Když si dám záležet ta k to jde cítit i při rozjezdu - po předchozím couvání.
Je to v pohodě, nebo tam je ještě nějaký jiný kloub na kterém by mohla být vůle?
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S) - "Modrej"
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT - "Černej"
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: homoklouby

Příspěvek od jarek.krizan »

Vůle může být v kloubu u kola, nebo v kloubu u převodovky, nebo v diferenciálu, nebo v soukolí v převodovce, pokud to zkoužíš jen přes rychlost.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2796
Registrován: 23 črc 2009 21:40
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Bydliště: Vrchoslavice

Re: homoklouby

Příspěvek od karelvolvo »

jarek.krizan píše:Vůle může být v kloubu u kola, nebo v kloubu u převodovky, nebo v diferenciálu, nebo v soukolí v převodovce, pokud to zkoužíš jen přes rychlost.
Dost velká vůle bývá ve spojce
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 358tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 670tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 207tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 185tkm

Kachna
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2
Registrován: 11 črc 2011 19:07

Re: homoklouby

Příspěvek od Kachna »

Poprosím Vás o radu. Mám V40 1997 1,8 85KW. Mám prasklou vnitřní manžetu na převodovce. Na netu ji nikde nemůžu sehnat, tedy spíš přímo na tento typ motorizace. Můžete mi prosím poradit kde ji sehnat, či zda pasují i z jiných motorizací na tento typ. Předem děkuji.
_________________
V40 1,8 85kW 1997
B4184S 1731ccm

Johnny55
Offline
Příspěvky: 400
Registrován: 10 zář 2009 16:39
Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
Bydliště: Trenčín

Re: homoklouby

Příspěvek od Johnny55 »

Pozeral som par e-shopov a ani ja ju na tvoje auto nemozem najst...Jedine, ze by niekto vedel, ze tam pasuje z ineho...Ale urcite hu zozenies v origo Volvo servise a myslim si ze taka draha nebude...A potom nezabudni, klb pekne vyumyvat a dat novu vazelinu urcenu na klby (s obsahom Mos2) a nie obycajnu grafitovu ako vedia "odporucat" v predajniach
_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual

Kachna
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2
Registrován: 11 črc 2011 19:07

Re: homoklouby

Příspěvek od Kachna »

Tak jsem ji našel na skandixu a teoreticky by tam měla pasovat i z jiných modelových řad.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V40 1,8 85kW 1997
B4184S 1731ccm

liguerex
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 29 pro 2008 23:47
Bydliště: SK
Vůz: V70, V70XC

Re: homoklouby

Příspěvek od liguerex »

Pre istotu pozri koľko rebier má vonkajšia manžeta, lebo sú aj 6-rebrové
1004971.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
This topic is 9 years a 3 weeks old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co opravit???“