PALIVO: S40 na LPG/výkon

  • Autor
  • Zpráva
jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

martinopel píše:
Jarda S40 píše:Já bych se s tím bál parkovat i doma v garáži. Negativum pro mě je také stále běhat (jezdit) na nějaké revize (tuším 2x ročně?) a dost často měnit svíčky. Navíc nejezdím jen s jedním autem a tak by to opravdu vyšlo draho vzhledem k ročnímu nájezdu km.
No pokud tě zrujnuje 150Kč za svíčky jednou za cca 10-20tisíc tak jo.Revize by měly být jednou do roka,ale když ji nemáš tak se nic neděje.Jediné omezení chápu nemožnost parkovat v podzemních garážích.
Bez revize nemáš STK
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:
martinopel píše:No pokud tě zrujnuje 150Kč za svíčky jednou za cca 10-20tisíc tak jo.Revize by měly být jednou do roka,ale když ji nemáš tak se nic neděje.Jediné omezení chápu nemožnost parkovat v podzemních garážích.
Bez revize nemáš STK
Teoreticky by to tak mělo být,ale v praxi je zajímá jestli je to legálně namontované.Krom toho STK je jednou za dva roky,takže taky nic strašného.

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

martinopel píše:
jarek.krizan píše:
Bez revize nemáš STK
Teoreticky by to tak mělo být,ale v praxi je zajímá jestli je to legálně namontované.Krom toho STK je jednou za dva roky,takže taky nic strašného.
Pokud vím, tak s LPG musíš na STK každý rok ...
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

pican
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od pican »

Conan píše:
martinopel píše:Teoreticky by to tak mělo být,ale v praxi je zajímá jestli je to legálně namontované.Krom toho STK je jednou za dva roky,takže taky nic strašného.
Pokud vím, tak s LPG musíš na STK každý rok ...
s lpg chodis na stk standartne 1x za dva roky, nikdy se me neptali na revizi, tu by si mel podstoupit 1x za 10kkm u nekterych zarizeni za 20kkm je to otazka +-200kc a 10-ti minut
_________________
V40, r1998, 2.0 103kW

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Conan píše:
martinopel píše:Teoreticky by to tak mělo být,ale v praxi je zajímá jestli je to legálně namontované.Krom toho STK je jednou za dva roky,takže taky nic strašného.
Pokud vím, tak s LPG musíš na STK každý rok ...
Tak to nevíš!

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

na Ince mam lpg a za to co som snim usetril by som si kupil uz 2 motory z vrakaca a mozno aj 3, aby sa to oplatilo musi sa vela jazdit...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

martinopel píše:
Conan píše:
Pokud vím, tak s LPG musíš na STK každý rok ...
Tak to nevíš!
OK, díky za osvětu.

Patrně jsem si to spletl s revizí.
Toto jsem našel (jen pro info):

Má se dělat revize plynu na autě každý rok?
V příslušné Metodice a ve všech schváleních MD je stanovena povinná revize plynového zařízení po dobu jednoho údržbového cyklu (většinou 10 000 km) nejméně však po uplynutí 1 roku. Bez platných a zapsaných revizí v přiloze TP by vám neměli udělat TK s vyhovujicím výsledkem.

STK s vozem s LPG
Součástí STK je i kontrola systému LPG, zejména životnosti nádrže a platných homologací příslušných dílů, včetně kontroly upevnění náhradního kola (při použití toroidní nádrže na místě náhradního kola). Je nutné doložit platnou revizi plynového zařízení a plnění statických emisních limitů u benzínu i LPG.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Přeštice

Příspěvek od Miroslav »

S tou revizi to je jasny ze musí byt kazdy rok, ale ve skutecnosti to staci udělat před technickou!! A do podzemních garáží je plyn bezpečný, protože většina evroskych státu to má normálně povolený vjezd do podzemý a dokonce myslím že jsme jeden s posledních státu a ještě polsko ktery tam mají zákázaný vjezd!!! A ještě se dokonce píše že plyn je bezpečnější než benzín!!!! A největší plus na tom je že na každým ujetým km ušetříte 1kč-takže ve finále jasný a jednoduchý počty!!!
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

:lol: Česko nie je posledná krajina so zákazom do podzemných garážov s LPG.....Slovensko je posledné....a aj v legislatíve. Veď oficiálne može na Slovensku jezdiť na LPG len : Skoro všetky Škoda, Lada, Daewoo Espero, Nexia, Fiat Punto - niektorý model, Suzuki Ignis a možno ešte niečo, nemám teraz posledný prehľad. Takže si myslím, že SK je posledná krajina, ktorá sa tomu bráni......
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

.....inak to LPG je vlastne tak primitívny systém, že by človek neveril....ja sa tomu venujem už nejakých 18 rokov, sám som to montoval do mnohých áut, moje autá jazdili len na LPG, za tie roky som ušetril veľa peňazí, nerátal som to....aj terajšie S 40 mi jazdí na LPG - priemer 9-11l/100km. Matematika je každému jasná, nevýhody sú zanedbateľné...
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

a chcem sa opýtať, akú máte písanú spotrebu benzínu v TP ? (motor B4184S), r.v. 1999.... ???
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2559
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Pro me stale je nejvetsi nevyhoda je prostor...treba na S40 to musi byt jeste horsi, tam uz nenalozis vubec nic...kdyz das poradnou LPG nadrz.
Ty investice - porizovaci naklady, svicky, nejake ty revize...zrejme by se to v porovnani s benzinem za nekolik let vratilo...ale myslim ze bych pak nebyl happy, ze jsem usetril par korun, kdyz by me zaroven sralo ze tam nedam kolo, lyze, nejaky ten nabytek nebo sam sebe...
Mozna to pak resi nekdo vozikem...ale je to zas neco navic.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

Nevít to jistě,ale bomba by se mohla vejít i do rezervy,sice není velká,ale pumpa je na kažždém kroku,rezervu bych dal do obalu do kufru.Měl jsem kdysi favorita na plyn,neskutečné auto,jezdilo to za sedmdesát haléřů na kilometr,nahrkal jsem s ním asi stotis.km,vyměnil jsem asi třikrát svíčky a jednou jsem koupil sadu do mixéru a dvakrát filtřík.Pak zhnil a rozpadl se.Chudák,měl za sebou celou stavbu a 250tis km bez údržby.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6146
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

kavka píše:Nevít to jistě,ale bomba by se mohla vejít i do rezervy,sice není velká,ale pumpa je na kažždém kroku.
No ještě to tak, mě už takhle neskutečně se.e, že musím k pumpě každých 650 km :evil:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Lachtan píše:
kavka píše:Nevít to jistě,ale bomba by se mohla vejít i do rezervy,sice není velká,ale pumpa je na kažždém kroku.
No ještě to tak, mě už takhle neskutečně se.e, že musím k pumpě každých 650 km :evil:
"OT"= všiml sis, že musíš k pumpš jenom tehdy, když pospícháš a nebo když okolo žádná v blízkosti není? Nezáleží to ani tak na km jako na těchto faktorech.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6146
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Jarda S40 píše:
Lachtan píše: No ještě to tak, mě už takhle neskutečně se.e, že musím k pumpě každých 650 km :evil:
"OT"= všiml sis, že musíš k pumpš jenom tehdy, když pospícháš a nebo když okolo žádná v blízkosti není? Nezáleží to ani tak na km jako na těchto faktorech.
:D Já pospíchám permanentně, resp. jsem stále v časovém skluzu :D Proto ani neřeším u jaký pumpy tankuju - prostě když se rozsvítí kontrolka, tak jedu k první pumpě :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

I sem neco pridam

Příspěvek od Marek »

No ja nevim.T4 mi jezdi na plyn bez potizi,v motorovym prostoru ani nepoznate,ze tam plyn je (krome vstriku-ty videt samozdrejme jsou) a nadrz mam misto "rezervé" - 42l efektivních.
Takze ja si nestezuju.Zatim jsem mel vsechny auta na plyn a vzdy v pohode.Spis si myslim ze zalezi - KDO to montuje,CO tam montuje a jak TO umi seridit.A to komu se to vyplati ci nikoli je kazdeho vec.Ja treba jezdim fakt dost km a plyn se mi 100pro vyplati.A co se tyce plynovych "tankštele". Jak by rekl pan Donutil - :lol: "A na co tam mate jeste benzin-Vy tupci..." :lol:
Marek
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

...ja tam mám toroidnú nádrž, má 53 l a reálne do nej vojde nejakých 46 - 48 l, to závisí od vonkajšej teploty a od nastavenia tlaku na čerpačke (mal by byť podľa predpisu 10 atm), avšak niektorí to púšťajú až na 12 atm.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2559
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: I sem neco pridam

Příspěvek od Roger »

Marek píše:No ja nevim.T4 mi jezdi na plyn bez potizi,v motorovym prostoru ani nepoznate,ze tam plyn je (krome vstriku-ty videt samozdrejme jsou) a nadrz mam misto "rezervé" - 42l efektivních.
Takze ja si nestezuju.Zatim jsem mel vsechny auta na plyn a vzdy v pohode.Spis si myslim ze zalezi - KDO to montuje,CO tam montuje a jak TO umi seridit.A to komu se to vyplati ci nikoli je kazdeho vec.Ja treba jezdim fakt dost km a plyn se mi 100pro vyplati.A co se tyce plynovych "tankštele". Jak by rekl pan Donutil - :lol: "A na co tam mate jeste benzin-Vy tupci..." :lol:
Marek
Prestavbu na plyn ti delal Marra? Docela by me zajimalo jak ti to jede :?:
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6146
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

4-Roger, Marek - při vší úctě, T4ku a na plyn - sorry, ale to považuju za barbarství :evil:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Lachtan píše:4-Roger, Marek - při vší úctě, T4ku a na plyn - sorry, ale to považuju za barbarství :evil:
Proč, turbíny přece bejvaj plynové, ne? :lol:

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6146
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Jarda S40 píše:
Lachtan píše:4-Roger, Marek - při vší úctě, T4ku a na plyn - sorry, ale to považuju za barbarství :evil:
Proč, turbíny přece bejvaj plynové, ne? :lol:
Hmm - možná v teplárnách ....... :evil:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Lachtan píše:
Jarda S40 píše:Proč, turbíny přece bejvaj plynové, ne? :lol:
Hmm - možná v teplárnách ....... :evil:
Spíš v elektrárnách :lol: Ale uhod jsi!

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6146
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

To je jedno - ani jedno nevypadá jako slušné auto :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Lachtan píše:To je jedno - ani jedno nevypadá jako slušné auto :twisted:
To ne, ale je to velké! Větší než obvykle :lol:

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“