PALIVO: S40 na LPG/výkon

  • Autor
  • Zpráva
Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Přeštice

PALIVO: S40 na LPG/výkon

Příspěvek od Miroslav »

Koupil jsem S40 na lpg a mam takový dojem, to nějak moc nejede (před tím Peugeot 406 2.0 HDi 99 80KW) na to že to ma o pár koní víc a je to lehčí tak to némá nějak výkon-byl jsem na diagnostice a vše v naprosém pořadku a plynem to taky není poněnvadž tam je seqvenční vstřikováni typ AG, ale je to jeden z prvních typů takže tam ještě nemontovali filtr před vstřiky. Tím pádem by mohlo mít za následek to drobné škubání. Filtr tam necham domontovat a možná budu muset nechat opravit nebo jen repasovat ty vstřiky a ani ještě nevím kolik jich tam vubec je??? Ale všechno neni taková úspora jak se zdá nazačátku!!!!!
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

no 2,0 HDi 80 kW bude mit urcite vetsi zatah zespodu jako 1,8 85 kW benzin + lpg. takze mozna je to jen zvyk.. treba moje 2,4 td na ktere jsem byl zvyklej jelo stejne jako 2,3 benzin a to ma mit benzin o 21 koni navic..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

tiez si myslim ze je to zvykom, predtym som mal v40 1,8 to malo 116ps a teraz mam 1,9td co ma 90ps ale velky rozdiel vtom nieje, rozdiel je ze td prestane tahat pri 4000ot ale prave vtedy zacal 1,8i tahat ako sialeny,do 3000ot je lenivy ako mrcha,takze si zvykni ho viac tocit a dalsia vec je ze na plyn je afto asi o 10% slabsie.
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Přeštice

Příspěvek od Miroslav »

No máte asi pravdu v tom že musím na to víc šlapat, protože to je benzín a diesel jde od 2tis. a benzín tak kolem 4tis. A co je teda pak lepší??? Když každej sporták je na benzín!!!!
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

Miroslav píše:A co je teda pak lepší???
nejlepsi je zcela jednoznacne Ferda, to je bez diskuse :wink:

urcite jsi neprohloupil, kdyz jsi vymenil pezota za Volvo

diky nizsi kubature mas nizsi pojistku, coz vyrovna pokles kroutaku (vznikly prechodem z nafty na bezin-lpg), navic provoz na plyn je urcite ekologictejsi nez provoz na naftu
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Přeštice

Příspěvek od Miroslav »

Zatím jsem ve fazi porovnávání (volvo-peugeot) a je to tak vyrovnané- v něčom je lepší ten a druhý zase v něčom jiném a myslím že čas mi ukáže jestli to byla dobrá volba. I když do peugeota jsem za rok a půl nasypal cca 30tis. a teď do volva to taky nebude málo komplet brzdy+rozvody+filtry a dalších pár nemalých drobností!!!!
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

porovnej bezpecnost a myslim ze Ti vyjdou jasny cisla 8)
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Tím výkonem se nevzrušuj, skutečně i já po přesednutí do 1,9 diesla z 1,8 benzín 122 koní měl pocit že ten diesel tahá jako divý! Je to daný turbem a nižším posazením krouťáku. Ten benzín (a to máš ten slabší) je potřeba vytáčet, největší moment má asi při 3500 rpm. Holt to chce častěji řadit. Jo a na plyn by to asi mělo mít opravdu ještě menší výkon. Nevyhazuj peníze za vstřiky plynu.

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

ja som si dal do S40 1.8 benzín LPG a jazdí to tak isto ako na benzín, žiadny rozdiel. Asi tam niečo nemáš v poriadku
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

tu si ti dovolim oponovat - pri montazi LPG je VZDY pokles vykonu - cca 5-10%..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

....ako v poriadku, len záleží na tom, aký je vnútorný priemer zmiešavača a ako je ten systém nastavený. Pri presnom priemere sa do sania dostáva zmes, ktorej oktánové číslo dosahuje 114 oktanov a mnoho motorv má na LPG vyšší výkon ako na benzín, ver mi, mám to odskúšané na rôznych autách, samozrejme, že je to na úkor spotreby LPG. S mixérny som sám laboroval, prepočítaval som dynamiku plynov a ich zrýchlenie v závislosti od zúženia priemeru a podobné kravinky....v podstate LPG sa dá nastaviť tak, ako si želáš. slabší výkon = dobrá spotreba, plynový pedál na podlahe, nízka akcelerácia. lepší výkon ako benzín = vyššia spotreba. Okrem toho ide o plynné palivo, v ktorom sa nenachádzajú mikrokvapôčky benzínu, ktoré sa nezachytávajú o miktopóry v sacom potrubí na ceste do válca a pod......ale všeobecne platí, že na LPG je výkon o čosi nižší, v tom máš pravdu, ale.....tak ako som napísal
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Igor píše:....ako v poriadku, len záleží na tom, aký je vnútorný priemer zmiešavača a ako je ten systém nastavený. Pri presnom priemere sa do sania dostáva zmes, ktorej oktánové číslo dosahuje 114 oktanov a mnoho motorv má na LPG vyšší výkon ako na benzín, ver mi, mám to odskúšané na rôznych autách, samozrejme, že je to na úkor spotreby LPG. S mixérny som sám laboroval, prepočítaval som dynamiku plynov a ich zrýchlenie v závislosti od zúženia priemeru a podobné kravinky....v podstate LPG sa dá nastaviť tak, ako si želáš. slabší výkon = dobrá spotreba, plynový pedál na podlahe, nízka akcelerácia. lepší výkon ako benzín = vyššia spotreba. Okrem toho ide o plynné palivo, v ktorom sa nenachádzajú mikrokvapôčky benzínu, ktoré sa nezachytávajú o miktopóry v sacom potrubí na ceste do válca a pod......ale všeobecne platí, že na LPG je výkon o čosi nižší, v tom máš pravdu, ale.....tak ako som napísal
Ty teda perlíš!!!
To seřizování o kterém mluvíš jsi dělal nejspíš na starých typech směšovačů ovládaných podtlakem,ale určitě ne na sekvenčním vstřikování.

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

veď ja nehovorím o sekvenčnom vstrekovaní, ale o klasockom zmiešavači na sacom potrubí...prečo sa vzrušuješ ?
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Igor píše:veď ja nehovorím o sekvenčnom vstrekovaní, ale o klasockom zmiešavači na sacom potrubí...prečo sa vzrušuješ ?
Já se nevzrušuji ale Miroslav píše že má sekvenční vstřikování.

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

...jasné, v prípade sekvenčného vstrekovania LPG sa s tým veľa robiť nedá, snáď záleží na výrobcovi systému pre jednotlivé typy áut v závoslosti od obsahu motora a výkonu...tam sa už laborovať veľmi nedá, to je pravda. Ja som predtým popisoval systém mixéra (zmiešavača v sacom potrubí) - tak to mám aj ja v S40, 1.8, B4184S. Zatiaľ fakt funguje bezchybne, ale už to nie je to, keď som pred rokmi do Toyoty tankoval plyn za 6 korún liter :( . Ale aj teraz sa to oplatí, hlavne pri dlhých jazdách v lete - dovolenky a pod. tam je to cítiť na peňaženke.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Igor píše:...jasné, v prípade sekvenčného vstrekovania LPG sa s tým veľa robiť nedá, snáď záleží na výrobcovi systému pre jednotlivé typy áut v závoslosti od obsahu motora a výkonu...tam sa už laborovať veľmi nedá, to je pravda. Ja som predtým popisoval systém mixéra (zmiešavača v sacom potrubí) - tak to mám aj ja v S40, 1.8, B4184S. Zatiaľ fakt funguje bezchybne, ale už to nie je to, keď som pred rokmi do Toyoty tankoval plyn za 6 korún liter :( . Ale aj teraz sa to oplatí, hlavne pri dlhých jazdách v lete - dovolenky a pod. tam je to cítiť na peňaženke.
Ono laborovat se dá i se vstřikováním plynu,jen musíš mít ten správný software

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Miroslav píše, že mu to škube - áno, prvé typy mali podobné problémy a hlavne veľa záleží na sviečkach. Pri akejkoľvek plynovej prevádzke ich treba meniť častejšie - minimálne každých 20 tis. aj skôr. Toto som nevymyslel ja, ale tí, ktorí sa tomu fakt venujú. Sviečky a celý spaľovací priestor je viac tepelne namáhaný, tak preto. Ja na plyne jazdím už 15 rokov (Alfa 90, Toyota Corolla XLi, teraz Volvo S40)....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

áno, bez toho to ani nejde (bez softvéru)....ja som popisoval moje laborovania v garáži s výrobou rôznych mixérov...tam sa to dá pekne ovplyvniť. Myslím pomer spotreba - výkon....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

.... a inak máte doma svojho výrobcu (CZ) sekvenčného vstrekovania LOVTEC (licenčné Lovato), je cenovo veľmi prístupný a funguje dobre. U nás celá montáž tohoto systému aj s prácou v jednej nemenovanej fy vyjde na 35.000.- SKK.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6151
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Re: S40 na LPG

Příspěvek od Lachtan »

Miroslav píše:Koupil jsem S40 na lpg a mam takový dojem, to nějak moc nejede (před tím Peugeot 406 2.0 HDi 99 80KW) na to že to ma o pár koní víc a je to lehčí tak to némá nějak výkon-byl jsem na diagnostice a vše v naprosém pořadku a plynem to taky není poněnvadž tam je seqvenční vstřikováni typ AG, ale je to jeden z prvních typů takže tam ještě nemontovali filtr před vstřiky. Tím pádem by mohlo mít za následek to drobné škubání. Filtr tam necham domontovat a možná budu muset nechat opravit nebo jen repasovat ty vstřiky a ani ještě nevím kolik jich tam vubec je??? Ale všechno neni taková úspora jak se zdá nazačátku!!!!!
To je důvod, proč jsem nikdy nad plynem neuvažoval - když spočítám veškeré náklady a ostatní plynová negativa, tak mám pocit, že jsem při běžném ježdění nastejno - a nejenom já 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

GDPR_user

Re: S40 na LPG

Příspěvek od GDPR_user »

Lachtan píše:
Miroslav píše:Koupil jsem S40 na lpg a mam takový dojem, to nějak moc nejede (před tím Peugeot 406 2.0 HDi 99 80KW) na to že to ma o pár koní víc a je to lehčí tak to némá nějak výkon-byl jsem na diagnostice a vše v naprosém pořadku a plynem to taky není poněnvadž tam je seqvenční vstřikováni typ AG, ale je to jeden z prvních typů takže tam ještě nemontovali filtr před vstřiky. Tím pádem by mohlo mít za následek to drobné škubání. Filtr tam necham domontovat a možná budu muset nechat opravit nebo jen repasovat ty vstřiky a ani ještě nevím kolik jich tam vubec je??? Ale všechno neni taková úspora jak se zdá nazačátku!!!!!
To je důvod, proč jsem nikdy nad plynem neuvažoval - když spočítám veškeré náklady a ostatní plynová negativa, tak mám pocit, že jsem při běžném ježdění nastejno - a nejenom já 8)
Ono těch negativ až tolik není.Je asi otázka kolik ročně najezdíš,já okolo 40-50tisíc,někdy i více,a tak mám plyn nejpozději za rok zaplacený.Osobně myslím,že výhod je více než nevýhod.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6151
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Pro mě osobně je třeba dost velké negativum, že s plynem nesmíš parkovat v podzemních garážích. :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Lachtan píše:Pro mě osobně je třeba dost velké negativum, že s plynem nesmíš parkovat v podzemních garážích. :wink:
Já bych se s tím bál parkovat i doma v garáži. Negativum pro mě je také stále běhat (jezdit) na nějaké revize (tuším 2x ročně?) a dost často měnit svíčky. Navíc nejezdím jen s jedním autem a tak by to opravdu vyšlo draho vzhledem k ročnímu nájezdu km.

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:
Lachtan píše:Pro mě osobně je třeba dost velké negativum, že s plynem nesmíš parkovat v podzemních garážích. :wink:
Já bych se s tím bál parkovat i doma v garáži. Negativum pro mě je také stále běhat (jezdit) na nějaké revize (tuším 2x ročně?) a dost často měnit svíčky. Navíc nejezdím jen s jedním autem a tak by to opravdu vyšlo draho vzhledem k ročnímu nájezdu km.
No pokud tě zrujnuje 150Kč za svíčky jednou za cca 10-20tisíc tak jo.Revize by měly být jednou do roka,ale když ji nemáš tak se nic neděje.Jediné omezení chápu nemožnost parkovat v podzemních garážích.

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2559
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Po me plyn neprichazi v uvahu taky z prostorovych duvodu V40 je mi uz tak nejak mala...
A navic ten 100okt benzin, ten me proste voni... :wink:
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“