Pískání nad 1800 ot.

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#1 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od Jarda.E »

Ahoj,
poprosím o radu, nebo tip. Včera jsem si při staženém okýnku všiml nějakého pískání od motoru, při volnoběhu ale bylo ticho. Nakonec jsem zjistil, že to začne při cca 1800ot. Máte někdo představu, co by to mohlo být, nebo na co se zaměřit? Že by někde na klínovém řemenu (řemenice, napínací kladka). Klíňák je čerstvě měněný, protože při každé otáčce někde zašvitořil, když ho zkusili namazat, tak přestal, na to konto jsem ho nechal vyměnit. Nic se ale nezměnilo, že by to mělo souvislost?
Pokud to pomůže, mohu udělat nahrávku.
Opět předem děkuji za odpovědi.
Jarda

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1855
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

#2 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od yebat »

Hledal bych někde kolem sání... jestli není uvolněná nebo prasklá hadice...
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#3 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od Jarda.E »

yebat píše:Hledal bych někde kolem sání... jestli není uvolněná nebo prasklá hadice...
No ono to spíš připomíná hvízdání ložiska, alespoň na poslech.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#4 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od Jarda.E »

Včera jsme hledali dva odkud cinkání, pískání vychází, ale nejvíc to paradoxně slyšet, když od motoru stojím dál nebo sedím v autě (i za jízdy). Začne e to ozývat nad 1800 ot. a přirovnal bych to snad k drnčející podložce pod uvolněnou matkou, ale to bych asi neslyšel i za jízdy. Měl jsem dole kryt rozvodů a řemen nevypadá nijak špatně, není zpuchřelý ani někde potrhaný. Když zapnu klimu, nic se nezmění.
Když je nový klíňák, nedělá něco podobného? Nemam nápad co by to mohlo být.
Přílohy
DSC09730.JPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#5 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od Teflon_490 »

Nevydava sice presne ten zvuk jak popisujes, ale vzdalene mi to pripomina odchazejici altik, tak to muzes proverit.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#6 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od Jarda.E »

Teflon_490 píše:Nevydava sice presne ten zvuk jak popisujes, ale vzdalene mi to pripomina odchazejici altik, tak to muzes proverit.
Co jsem se tu dočetl, tak odchází diodový můstek, ale nějaký takovýhle zvuk by snad mohli vydávat jen ložiska, nebo se pletu? Jak se načatý alternátor hlásí?
Děkuju

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#7 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od Teflon_490 »

No u mne se treba hlasil prave jenom timhle pisklavym zvukem zhruba pri otackach co udavas. Pri vyssich piskal asi taky ale to uz prerval motor. Nabijel do posledni chvile bez problemu, i kdyz se pak uz z neho i kourilo.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#8 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od Jarda.E »

Teflon_490 píše:No u mne se treba hlasil prave jenom timhle pisklavym zvukem zhruba pri otackach co udavas. Pri vyssich piskal asi taky ale to uz prerval motor. Nabijel do posledni chvile bez problemu, i kdyz se pak uz z neho i kourilo.
Aha, tak to by mohla byt jedna z variant. Mam i takovy dojem, ze pred vymenou klinaku jsem to za jizdy neslysel, tak jestli se to usazenim noveho remene vic projevuje.
Dneska se stavim na konzultaci jeste v servisu. Po telefonu tipoval taky altik, a pri 1800 pry zapina turbo ale ten zvuk a okolnosti mi na to nesedi. To cinkani piskani je slyset porad stejne, jak pises, pak uz to prehlusi motor. Turbo by asi pískalo souvisle a v závislosti na otackach (min nebo vic). Nehlede na to, ze v tahu turbo piskat ani neslysim. Kdyby s nim neco bylo, byl by to prvni ukazatel, alespon si to myslim.
A to cvrdlikani je slyset i z kopce kdyz mam nohu z plynu. Turbo by preci piskalo jen v tahu ne?
Taky jsem tu cetl, ze altiky casteji odchazeji u vybav momentum a summum. Pokud je to pravda, byl by to dalsi ukazatel, ja mam momentum.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#9 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od Jarda.E »

Tak jsem to byl probrat v servisu, vypadá to zřejmě na volnoběžku alternátoru, nebo kladku pod ním.
Aby toho nebylo málo, tak při zpáteční cestě, jsem zjistil, že mi vynechává turbo. 2000 ot., chtěl jsem předjíždět, sešláp jsem na podlahu a ono nic. Ještě ráno to bylo v pořádku, teď jakoby byl někde špunt, nebo nějaké čidlo, či ucpaný DPF, nevím. Nemyslím že to má co společnýho s tím cinkáním, ale zase starost navíc.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#10 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od Jarda.E »

Tak turbo je vyřešeno, na ventilu na sacím potrubí byla vypadlá ta malá tlustostěnná hadička, tudíž jedna klapka nefungovala.
Teď ještě vyřešit ten otravný zvuk.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V50 2.4i
Bydliště: Praha

#11 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od neplatnyudaj »

Nemas nahravku toho zvuku? Nedavno mi taky piskalo auto a myslel jsem ze to bude klinak, ale nakonec to bylo nejaky ventil v odsavani z klikovky.
_________________
V50 2.4 125kW r.v.2004 / Praha

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#12 Pískání nad 1800 ot.

Příspěvek od Jarda.E »

neplatnyudaj píše:Nemas nahravku toho zvuku? Nedavno mi taky piskalo auto a myslel jsem ze to bude klinak, ale nakonec to bylo nejaky ventil v odsavani z klikovky.
Mám to natočený, ale nevím proč, mi to nejde nikam vložit. Tohle je úplně jiný zvuk. Neříkal bych tomu ani tak pískání, jako zvonění. Zatím to vypadá na nějakou řemenici či kladku na klíňáku. Buď voloběžka alternátoru, nebo snad napínací kladka. Na zapnutí/vypnutí klimy to nemá vliv a servo by se asi ozvalo při zatočení. Nic jiného už tam potom není.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“