Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#26 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Pěkné řešené chlaďáčky - kde jsou k sehnání ? :-)
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#27 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od jou81 »

To není jen o "chlaďáčcích".

Pokud ti všechno funguje, doporučuju to spakovat a vůbec tomu nevěnovat pozornost (a ušetřit si tak spoustu času :beer: )
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#28 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

A o čem to ještě je?
Rád bych právě alespoň trochu předešel možnému předehřívání, když je to nezhoubný nádor...
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#29 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od jou81 »

Tomu předejdeš tak, že auto prodáš :-D Jinak ne. Tím pádem, takovýmto bádáním jen ztrácíš čas. Já říkám - nesahej na to, co funguje :-)
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#30 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

"never change running system" já neznám !! :D

Objednal jsem si malý chladič + ventilátor...
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 53
Registrován: 13 roků
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

#31 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od bitovod »

Tak to vypadá, že mám dalšího pacoše https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=54796 - a protože mám V70 II jen pár dnů, vznesu asi debilní dotaz. Kde tu krabici najdu? Samozřejmě jako úplně každý, i já bych to potřeboval vyřešit bleskově - zase na druhou stranu, elektronika mě živí, s Wellerkou v ruce trávím většinu pracovní doby, tak přemýšlím, jestli to poslat někomu ověřenému, kdo to seká jak Baťa cvičky, nebo si k tomu na půl dne sednout sám...

EDIT: Už to vidím, pod palubkou. Vypadá to celkem přístupně.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#32 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od jou81 »

Další co raději pitvá než diagnostikuje. Prostě to někde připoj a podle toho řeš problém.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#33 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od karelvolvo »

jou81 píše:Další co raději pitvá než diagnostikuje. Prostě to někde připoj a podle toho řeš problém.
Připojit třeba na 220V ??
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#34 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od jou81 »

Karle, nezlob. Připojit k originální diagnostice a rozumně interpretovat chyby.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 53
Registrován: 13 roků
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

#35 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od bitovod »

jou81 píše:Další co raději pitvá než diagnostikuje. Prostě to někde připoj a podle toho řeš problém.
Netvrdím, že připojení k diagnostice nepřinese nějaké zajímavé výsledky, ale mám dojem, že log ukáže hromadu nesouvisejících, náhodných a naprosto zavádějících chyb, podle toho, jak to zrovna umírá.

Mikroelektroniku mám jako povolání (vývoj, servis, oživování, programování - jak je aktuálně co potřeba), tak i jako koně, tak nějak kolem pětadvaceti, třiceti let, takže po technické stránce bych to zvládnout měl. Ale otázkou je, do jaký míry je to dobrej nápad - jedna věc je opravovat X desek, ke kterým mám kompletní dokumentaci, druhá je rejpat se naslepo v nenahraditelném (no dobře, dá se nahradit, ale nemám ho v šuplíku pod stolem) mozku miláčka :) Ta druhá varianta mi připadá podstatně infarktovější...
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#36 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Obrázek

Už to vypadá jak grafická karta :-D

Zatím jen položeno - sháním ještě nějaký chladící bazmek na ten procesor
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#37 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

jou81 píše:Vrací, jinak bude problém.
Pro ukázku ze šuplíku, ještě nehotové.
IMG_0401.jpg
proč máš ty plechy vůbec prostříhané ?
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#38 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od jou81 »

Abych se dostal dovnitř, ke všemu.

Nezapoměň na termistorek s trimrem, nebo to bude foukat nonstop??
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#39 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od ok2ucx »

jou81 píše:Abych se dostal dovnitř, ke všemu.
Zdar pánové: nechci tady vířit polemiku o účelnosti stínění. Osobně dáváme tuhle plechovou krabičku celou pryč hlavně pro to, aby se procesor i celý prostor kolem něj začal konečně aspoň trochu chladit, t.j. aby mohl vzduch kolem lehce proudit. Sebelepší chladič pramálo pomůže v uzavřeném prostoru s naprosto omezenou možností odvodu tepla.

Totiž zásadním bodem této opravy je důkladná výměna cínu na nožkách mikroprocesoru. Cyklické zahřívání a odtržení vývodů procesoru od plošného spoje spojené s degradací mechanických a následně i elektrických vlastností pájeného spoje vede k těm něpěkným projevům infarktu. I kdyby tam žádný chladič nebyl, domnívám se, že dobře zrestaurované cínové spoje olověnou pájkou budou fungovat nejméně tak dlouho jako ty originální (t.j. dalších 15 let).

Doplnění vrtulky coby přídavného chlazení neublíží, avšak zmírňují se pouze následky, neodstraňuje se vůbec příčina problému. Troufám si tvrdit, že infarkt se i tak znovu a brzy objeví, jakmile degradace cínu a pár dalších tepelných cyklů utrhne jen jeden či několik dalších spojů.

A ano - elektromagnetické stínění tam soudruzi ze Švédska dali jistě z dobrých důvodů. Stále je však mikroprocesor řady 68000 (provozovaný ná pár MHz taktu a na 5V TTL napěťových úrovních) superodolná technologie z doby krále klacka. Zde se není čeho bát. Americkou elektromagnetickou puškou na vaše auto nikdo útočit nebude, i kdyby - v autě je deset další jednotek, které stíněné nejsou , avšak mohou způsobit stejný pád SW a komunikace v autě. Ta je ale navržena dostatečně odolně a spolehlivě. Nemusíte se bát.

Tož tak po ránu...

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#40 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od marekbm »

a proto tam nemám ani ten kdycí plast procesoru, co je součástí CEMky. stejnak je tam další, co to kryje jako celek, takže jen zbytečné blokování odvodu tepla.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#41 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Díky Pavle, konečně nějaká konkrétní a obsáhlá odpověď - díky, zvu tě na pivo! Teda pošlu ti ho na účet
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#42 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

jou81 píše:Abych se dostal dovnitř, ke všemu.

Nezapoměň na termistorek s trimrem, nebo to bude foukat nonstop??
Šikovný nápad, nicméně nebudu to komplikovat, nechám to foukat nonstop po nastartování
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

GDPR_user

#43 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od GDPR_user »

Tak mne napadá,že když to bude foukat v zimě tak rozdíl teplot a tím i namáhání bude ještě vyšší,ne?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#44 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Obrázek

Teplovodivá lepící páska Akasa + nějaké hliníkové chladiče ze staré základní desky
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#45 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

martinopel píše:Tak mne napadá,že když to bude foukat v zimě tak rozdíl teplot a tím i namáhání bude ještě vyšší,ne?
No předpokládám, že i při - 20°C, se procesor zahřeje na teplotu vyšší, navíc když v autě po chvilce je běžná teplota.
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#46 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Obrázek

Hotovo už fičí otočením klíčků na I.
Větrák není nějak moc účinný, ale nechci to přehánět, všeho s mírou :-)
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#47 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Tady jsem si ukradl proud Obrázek
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#48 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od ok2ucx »

2Codyhuman: Už jsi na autě pozoroval nějaké infarkty nebo je to čistě preventivní opatření? Pokud už auto padalo, docela by mě zajímalo, kdy (znovu a za jakých podmínek) se závada projeví? Chladnější procesor (= méně roztažnosti) nikdy neublíží, ale problém to neřeší - pouze maskuje. Jinými slovy, pokud je pacient nemocen, tohle ho nevyléčí.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#49 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Čistě preventivní opatření - vše šlape jak hodinky, žádné příznaky, cem absolutně bez koroze, jen se snažím mu prodloužit tímto trochu život :-)
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

GDPR_user

#50 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od GDPR_user »

Codyhuman píše:Čistě preventivní opatření - vše šlape jak hodinky, žádné příznaky, cem absolutně bez koroze, jen se snažím mu prodloužit tímto trochu život :-)
V těchto CEM koroze nebývá.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“