Za studena obcas cuka - senzor spojky?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1538
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#1 Za studena obcas cuka - senzor spojky?

Příspěvek od koch »

zdravim
nestava se to nejak casto ale par krat mi za studena pri rozjezdu auto cuka. ono to mozna neni ani uplne cukani jako kolisani vykonu. deje se to chvili, prvnich par metru, do otacek jde, ale tak nejak kolisave.
po par set metrech se to spravi a jede normalne, stalo se to par krat.

svicky nove, klapka cista, benzin omv100, olej cerstvy a spravny, palivovy a vzduchovy filtr tez, pierburg ma tak rok, proste bezne veci cajk.

na co se zamerit, co muzu promerit (vida), nejaky tip?

diagnostika mi ted pouze rekla, ze mam spatny spojkovy senzor ECM9300 - muze to mit vliv?

kdyz si zajdu do mereni tak ten senzor at je zmackly nebo ne, porad rika TRUE a pedal chodi v rozsahu 75% kdyz je nahore a 25% kdyz spojku zmacknu... coz si myslim ze by melo ukazovat neco jine, nebo? co ukazuje vam?
k cemu vsemu je ten senzor dobry? pouze na tempomat, nebo i neco jineho?
jinak senzor vymenim, ten mam nekde ve forote

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1538
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#2 Za studena obcas cuka - senzor spojky?

Příspěvek od koch »

no tak k tomu senzoru jsem ted na pistonheadech nasel toto, co si o tom myslite?

The clutch position switch is used (in conjunction with the NOVS calc (N over VS, or RPM over vehicle speed, which is a valuve that is gear dependant)) to swap the torque control modes around depending on driver inputs.

So with the clutch down, in neutral, at the traffic lights, the idle speed control will have full authority, and the dashpot controller and tip in control will be disconnected. Once in gear (NOVS telling the system what gear you are in) the torque ramps and OSMOD (active driveline torque oscilation damping) is engaged, and the negative torque tip out ramp and absolute value become gear dependant.

What this all means is that the car will now have the driveability attributes that the OEM has calibrated. With a failed CPS then the car probably defaulted to a 1st gear or possible neutral gear driveability functions. Not at all ideal for every other drive mode!

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1538
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#3 Za studena obcas cuka - senzor spojky?

Příspěvek od koch »

odpovim si, ano, ten senzor ma na jizdni vlastnosti vliv a neveril jsem tomu, ze az tak...
rozjezd je po vymene zase v poradku
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“