Nazdarek vsichni.
Mate nekdo zkusenosti s montazi BOV (Blow off ventilu) na motor T4??
Respektivu vymenu stavajiciho (??jestli tam nejaky je??) za otevreny.
A kolik ma tlacit turbo pri plnem taku u T4?? (Rok 2000)
Pripadne napiste zkusenosti s chipem na tomto motoru....
Diky za jakykoli info.
Marek
_________________ Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Zkušenosti s čipem na T4 má zdejší člen Roger.
Na ten tlak bych sem ohl kouknout do chytré knížky.
Co se týče BOV, tak tam pravděpodobně bude, pokud uvažuješ o jeho výměně, pak bych doporučil http://www.bidrin.cz/ , vyrábí vlastní BOV a každou instalaci dolaďují pro konkrétní auto.
Na "bidriny" uz jsem koukal taky.
Zkute mi schvalne nekdo vystourat,kolik by melo to turbo u T4 tlacit.
Jedna se o rok 2000,tam uz asi bude Garett,ve starsich bylo Mitubishi,nepletu-li se...
A pokud tam ten ventil nekde je,tak aspon priblizne kde???
Ja vim,taky muzu jit po hadicich od turba a narazit na nej,ale bylo psano-v chytry knizce by se to dalo vykoukat.
Zatim cusik a diky za prisevky.Marek
_________________ Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Tak jsem se díval a bohužel jsem nic nezjistil
Tlak turba jsem nenašel a něco na způsob BOV by mělo být pod nebo vedle boxu se vzduchovým filtrem, taková plastová černá krabička, tak 5x5cm, vedou do ní tři hadičky.
Pánové, odstranil jsem zde přízpěvek, který byl více než nepatřičný! Pokud někdo umí dotaz odpovědět, tak ať odpoví a poradí a nebo mlčí! Ale nehodlám zde nadále tolerovat posmívání ostatním ve stylu "heč, já to vím a vy ne"! Asi každej z nás v životě leccos neví, ale na tomto fóru mu to nikdo nebude předhazovat! Tady jsme mezi kamarády a mezi těmi se takové věci nedělají! Ono pokud by se šlo do detajlů, tak by se asi na každého našlo v čem je slabej a co mu nejde!
Tak mam nejake novinky z oboru.
Nekde na netu jsem doledal,ze pri plnem tlaku by turbo u T4 melo tlacit 20,5Psi , cili 1,41 bar.
Nezda se Vam to trochu moc??
Jelikoz ani nemam poneti,kolik tlaci treba v RS Octavii,tak nemam poneti porovnavat.
Tak co vy na to??
Marek
_________________ Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Tak po dalsi technicke konzultaci jsem zjistil opet jinou informaci.
T4 by mela tlacit 11,5 psi - cili zhruba 0,8bar. To uz mi prijde hodnota realnejsi,ale jak rikam-opet to je neoverene.
Nemate nekdo v T4 budik??
Treba ty Conane-u tebe by to po tom chipu bylo jeste zajimavejsi zjisteni.
Ja ho urcite planuju,ale zatim je prace jinde.
Marek
_________________ Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Marek píše:Tak po dalsi technicke konzultaci jsem zjistil opet jinou informaci.
T4 by mela tlacit 11,5 psi - cili zhruba 0,8bar. To uz mi prijde hodnota realnejsi,ale jak rikam-opet to je neoverene.
Nemate nekdo v T4 budik??
Treba ty Conane-u tebe by to po tom chipu bylo jeste zajimavejsi zjisteni.
Ja ho urcite planuju,ale zatim je prace jinde.
Marek
Tak prave mereni tlaku turba nemam v aute pridane ale urcite bych to uvital...treba VDO shanim...nejake odkazy na foru taky byly...
chtel bych ale vyuzit tu obdelnikovou diru vedle palubniho pocitace ve stredove konzoli, tam by se hodil digitalni tlakomer...
_________________ V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex: S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
Roger píše:
Tak prave mereni tlaku turba nemam v aute pridane ale urcite bych to uvital...treba VDO shanim...nejake odkazy na foru taky byly...
chtel bych ale vyuzit tu obdelnikovou diru vedle palubniho pocitace ve stredove konzoli, tam by se hodil digitalni tlakomer...
Tak s tim Vam chlapci nepomuzu.
Ja uvazuju spis o klasickem budiku na sloupek.
Videl bych to na 3 budiky.
-Tlak turba
-Teplota oleje
-Tlak oleje
Tyhle 3 Vam ukazou vsechno potrebny co v serii nejni a nejrychleji upozorni na nejakou chybu.
Ja bych je rad osadil v nejblizsi dobe.
Kdyby jste mel nekdo zajem-muzu sehnat tyhle budiky za rozumne penize-cca 600-700Kcks.
A o tom jak jste psali-dig.tlakomer.Pochybuju ze se neco takoveho sezene.
Jinak analog budik ma vzdycky lepsi odezvu a troufam si rict,ze i presnost.
Schvalne prikladam foto toho o cem uvazuji ja....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Hm, tak tento analog tlakomer ukazuje tlak turba ale po 0,5 baru, neni to nejak moc hrube cejchovani? A co podsviceni, jsou tam konektory?
Jinak cena je celkem OK.
Digi asi bude mit pomalejsi odezvu ale ne tak moc snad, sehnat to ale asi nepujde...
Akorat se mi trochu prici lepit neco na sloupek
_________________ V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex: S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
Bohuzel tyhle budiky se vsechny vyrabeji po cejchovani 0,5bar (event-Psi).Rozdil je pouze bud do 1,5 a neba 2 bar.Po vypnuti podsviceni budik uplne zcerna,ze na nem nejni nic videt a kdyz ho zapnes,tak se rozjasni (ma LED podsvit).
A pripojeni ve v podstate jenom +-12V a tlakova hadicka.
Jinak prumer je 52mm a kam si ho kazdej napacha je jeho vec.
Na A sloupek je to asi nejidealnejsi,protoze do pristrojovky to urcite nikdo z nas kuchat nebude.Delaji se k tomu spesl uchytky (adaptery).
Viz foto-ukazka toho na sloupek.
A prave ne ten A sloupek se daji vsechny 3 pekne nad sebe.
Zatim M.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Zdravim, jsem tu novy, ale pokusim se poradit to, co vim... Budik na obrazku, pokud je to ten, co myslim...je na prd. Je podsvicen LED a kdyz jsou zhasnuta svetla, je cely cerny...?? Pokud ano, pres den na nem neni nic videt, protoze LED nesviti az tak moc jasne a v noci oslnuje... hlavne pokud se pridela na A-sloupek...ostatne jako vetsina budiku. ND na Garreta jsem shanel na Ebay za par supu orig.! ceny byly ruzne, ale kdyz clovek nepospichal, tak klidne 200Kc za komplet sadu, misto 1500-3000 v ceskych specializovanych turboservisech
Z vlastni zkusenosti mohu rici.Ano budiky jsou podsvicene LED a ve dne i v noci na nich bylo videt celkem slusne.Naopak-osvit je prijemny a rovnomerny,ne jako u zarovickovych-sviti bod a okolo je to jen tak tak.Delaji se i s "Indiglo" podsvicenim,ale jsou pomerne drazsi.Zalezi na vkusu a financnich moznostech...
Zatim M.
_________________ Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Tak jsem po case dostal rejpavou naladu a rejpal se v aute...
Muze byt tohle-dle foto original Dump Ventil??
Je to pricvakle z boku na vzduchovem filtru,vedou tam 3 hadicky a nejakej kablik a je na tom napsano "Pierburg" .
Tak co-vi a poradi nekdo??
Diky Marek
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Dumpventil to rozhodně není.
Dump ventil = Pop off ventil = Blow off ventil To je věcička, která umí odvádět přebytečný vzduch ze sání při zavření škrticí klapky a mírní tím tzv. Lag = turbodíru = prodlevu ve výkonu po přidání plynu...
tahle věcička spíš vypadá na boost controller, který řídí plnicí tlak turba, resp. jeho výši...
Dneska jsem byl u marry a ten rikal ze to je podtlakem i elektronicky ovladanej DV.Boost kontroler jako takovej T4 podle me nema.Tlak za turbem se podle reguluju wastegetem-membranou,kterej je na turbu (resp.vedle turba).Nejsem zadnej extra expert na preplnovani,ale teoreticky je pretlak ovladanej elektronikou dost riziko,vzhledem k tomu ze T4 nema pop off ventil (pojistnak).Ale rad se necham opravit....
Marek
_________________ Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Ondrey píše:Dumpventil to rozhodně není.
Dump ventil = Pop off ventil = Blow off ventil To je věcička, která umí odvádět přebytečný vzduch ze sání při zavření škrticí klapky a mírní tím tzv. Lag = turbodíru = prodlevu ve výkonu po přidání plynu...
tahle věcička spíš vypadá na boost controller, který řídí plnicí tlak turba, resp. jeho výši...
Pozor blow off ventil není totéž co dump ventil!!!
toto je ventil ovládání turba.není řízen podtlakem,ale právě již zminovaným přetlakem.podtlakem jsou ovládané turba na comon railech,ale tam to funguje trochu jinak.a je to řízené elektronicky docela přesně.navíc na hadici k chladiči je tlakový snímač takže jednotka motoru přesně vidí co se děje a jaká je odezva na provedenouz regulaci.jestliže dojde k nějaké nianci tak jednotka naskočí do nouzového režimu tento ventil otevře naplno as umožní tak veškerý průtok tlaku přetlaku k ovládacímu ventilu na turbu a ten přepustí výfukové plyny mimo lopatky.jestli chceš pošlu ti přes SZ podrobný výklad i s obrázky