tlak turba,chiptuning a Blow off valve

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

tlak turba,chiptuning a Blow off valve

Příspěvek od Marek »

Nazdarek vsichni.
Mate nekdo zkusenosti s montazi BOV (Blow off ventilu) na motor T4??
Respektivu vymenu stavajiciho (??jestli tam nejaky je??) za otevreny.
A kolik ma tlacit turbo pri plnem taku u T4?? (Rok 2000)
Pripadne napiste zkusenosti s chipem na tomto motoru....

Diky za jakykoli info.
Marek
:shock:
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Zkušenosti s čipem na T4 má zdejší člen Roger.
Na ten tlak bych sem ohl kouknout do chytré knížky.
Co se týče BOV, tak tam pravděpodobně bude, pokud uvažuješ o jeho výměně, pak bych doporučil http://www.bidrin.cz/ , vyrábí vlastní BOV a každou instalaci dolaďují pro konkrétní auto.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Jo,jo

Příspěvek od Marek »

Na "bidriny" uz jsem koukal taky.
Zkute mi schvalne nekdo vystourat,kolik by melo to turbo u T4 tlacit.
Jedna se o rok 2000,tam uz asi bude Garett,ve starsich bylo Mitubishi,nepletu-li se...
A pokud tam ten ventil nekde je,tak aspon priblizne kde???
Ja vim,taky muzu jit po hadicich od turba a narazit na nej,ale bylo psano-v chytry knizce by se to dalo vykoukat.
Zatim cusik a diky za prisevky.Marek
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Sem na tebe zapomněl, pokusím se to dnes večer napravit :wink:
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Tak jsem se díval a bohužel jsem nic nezjistil :(
Tlak turba jsem nenašel a něco na způsob BOV by mělo být pod nebo vedle boxu se vzduchovým filtrem, taková plastová černá krabička, tak 5x5cm, vedou do ní tři hadičky.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Pánové, odstranil jsem zde přízpěvek, který byl více než nepatřičný! Pokud někdo umí dotaz odpovědět, tak ať odpoví a poradí a nebo mlčí! Ale nehodlám zde nadále tolerovat posmívání ostatním ve stylu "heč, já to vím a vy ne"! Asi každej z nás v životě leccos neví, ale na tomto fóru mu to nikdo nebude předhazovat! Tady jsme mezi kamarády a mezi těmi se takové věci nedělají! :evil: Ono pokud by se šlo do detajlů, tak by se asi na každého našlo v čem je slabej a co mu nejde!

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marek »

Tak ted jsem z toho "volaky zmeteny"...
Jo a nic co by pripominalo BOV jsem tam v serii nenasel..
Zatim Marek
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Tlak

Příspěvek od Marek »

Tak mam nejake novinky z oboru.
Nekde na netu jsem doledal,ze pri plnem tlaku by turbo u T4 melo tlacit 20,5Psi , cili 1,41 bar.
Nezda se Vam to trochu moc??
Jelikoz ani nemam poneti,kolik tlaci treba v RS Octavii,tak nemam poneti porovnavat.
Tak co vy na to??
Marek
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

No říká se mu "vysokotlaké" turbo :D
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2556
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Turbo

Příspěvek od Roger »

Conan píše:No říká se mu "vysokotlaké" turbo :D
A spatne se na to turbo Mitsubishi shani dily, ja shanim pretlakovy ventil, muj neni v kondici.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Upresneni

Příspěvek od Marek »

Tak po dalsi technicke konzultaci jsem zjistil opet jinou informaci.
T4 by mela tlacit 11,5 psi - cili zhruba 0,8bar. To uz mi prijde hodnota realnejsi,ale jak rikam-opet to je neoverene.
Nemate nekdo v T4 budik??
Treba ty Conane-u tebe by to po tom chipu bylo jeste zajimavejsi zjisteni.
Ja ho urcite planuju,ale zatim je prace jinde.
Marek
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Oprava

Příspěvek od Marek »

A pardon-vloudil se sem "Šotek"...
S tim chipem nemyslim samozdrejme Conana,ale Rogera....
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Nemam, ale chtěl bych ho tam pořídit ...
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2556
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: Upresneni

Příspěvek od Roger »

Marek píše:Tak po dalsi technicke konzultaci jsem zjistil opet jinou informaci.
T4 by mela tlacit 11,5 psi - cili zhruba 0,8bar. To uz mi prijde hodnota realnejsi,ale jak rikam-opet to je neoverene.
Nemate nekdo v T4 budik??
Treba ty Conane-u tebe by to po tom chipu bylo jeste zajimavejsi zjisteni.
Ja ho urcite planuju,ale zatim je prace jinde.
Marek
Tak prave mereni tlaku turba nemam v aute pridane ale urcite bych to uvital...treba VDO shanim...nejake odkazy na foru taky byly...
chtel bych ale vyuzit tu obdelnikovou diru vedle palubniho pocitace ve stredove konzoli, tam by se hodil digitalni tlakomer...
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Re: Upresneni

Příspěvek od Conan »

Roger píše: Tak prave mereni tlaku turba nemam v aute pridane ale urcite bych to uvital...treba VDO shanim...nejake odkazy na foru taky byly...
chtel bych ale vyuzit tu obdelnikovou diru vedle palubniho pocitace ve stredove konzoli, tam by se hodil digitalni tlakomer...
Přesně tak si to taky představuju :wink:
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Budiky

Příspěvek od Marek »

Tak s tim Vam chlapci nepomuzu.
Ja uvazuju spis o klasickem budiku na sloupek.
Videl bych to na 3 budiky.
-Tlak turba
-Teplota oleje
-Tlak oleje
Tyhle 3 Vam ukazou vsechno potrebny co v serii nejni a nejrychleji upozorni na nejakou chybu.
Ja bych je rad osadil v nejblizsi dobe.
Kdyby jste mel nekdo zajem-muzu sehnat tyhle budiky za rozumne penize-cca 600-700Kcks.
A o tom jak jste psali-dig.tlakomer.Pochybuju ze se neco takoveho sezene.
Jinak analog budik ma vzdycky lepsi odezvu a troufam si rict,ze i presnost.
Schvalne prikladam foto toho o cem uvazuji ja....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2556
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Tlakomer

Příspěvek od Roger »

Hm, tak tento analog tlakomer ukazuje tlak turba ale po 0,5 baru, neni to nejak moc hrube cejchovani? A co podsviceni, jsou tam konektory?
Jinak cena je celkem OK.
Digi asi bude mit pomalejsi odezvu ale ne tak moc snad, sehnat to ale asi nepujde...
Akorat se mi trochu prici lepit neco na sloupek :roll:
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Jo,Jo

Příspěvek od Marek »

Bohuzel tyhle budiky se vsechny vyrabeji po cejchovani 0,5bar (event-Psi).Rozdil je pouze bud do 1,5 a neba 2 bar.Po vypnuti podsviceni budik uplne zcerna,ze na nem nejni nic videt a kdyz ho zapnes,tak se rozjasni (ma LED podsvit).
A pripojeni ve v podstate jenom +-12V a tlakova hadicka.
Jinak prumer je 52mm a kam si ho kazdej napacha je jeho vec.
Na A sloupek je to asi nejidealnejsi,protoze do pristrojovky to urcite nikdo z nas kuchat nebude.Delaji se k tomu spesl uchytky (adaptery).
Viz foto-ukazka toho na sloupek.
A prave ne ten A sloupek se daji vsechny 3 pekne nad sebe.
Zatim M.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Rehy
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Říčany

Re: Jo,Jo

Příspěvek od Rehy »

Zdravim, jsem tu novy, ale pokusim se poradit to, co vim... Budik na obrazku, pokud je to ten, co myslim...je na prd. Je podsvicen LED a kdyz jsou zhasnuta svetla, je cely cerny...?? Pokud ano, pres den na nem neni nic videt, protoze LED nesviti az tak moc jasne a v noci oslnuje... hlavne pokud se pridela na A-sloupek...ostatne jako vetsina budiku. ND na Garreta jsem shanel na Ebay za par supu orig.! ceny byly ruzne, ale kdyz clovek nepospichal, tak klidne 200Kc za komplet sadu, misto 1500-3000 v ceskych specializovanych turboservisech
_________________
V50 2,0D 07'
V40 1,9TD 99', prodávám

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Nevim,nevim

Příspěvek od Marek »

Z vlastni zkusenosti mohu rici.Ano budiky jsou podsvicene LED a ve dne i v noci na nich bylo videt celkem slusne.Naopak-osvit je prijemny a rovnomerny,ne jako u zarovickovych-sviti bod a okolo je to jen tak tak.Delaji se i s "Indiglo" podsvicenim,ale jsou pomerne drazsi.Zalezi na vkusu a financnich moznostech...
Zatim M.
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Novinky

Příspěvek od Marek »

Tak jsem po case dostal rejpavou naladu a rejpal se v aute...
Muze byt tohle-dle foto original Dump Ventil??
Je to pricvakle z boku na vzduchovem filtru,vedou tam 3 hadicky a nejakej kablik a je na tom napsano "Pierburg" .
Tak co-vi a poradi nekdo??
Diky Marek
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Ondrey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha - východ

Příspěvek od Ondrey »

Dumpventil to rozhodně není.
Dump ventil = Pop off ventil = Blow off ventil :-) To je věcička, která umí odvádět přebytečný vzduch ze sání při zavření škrticí klapky a mírní tím tzv. Lag = turbodíru = prodlevu ve výkonu po přidání plynu...

tahle věcička spíš vypadá na boost controller, který řídí plnicí tlak turba, resp. jeho výši...

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

No nevim

Příspěvek od Marek »

Dneska jsem byl u marry a ten rikal ze to je podtlakem i elektronicky ovladanej DV.Boost kontroler jako takovej T4 podle me nema.Tlak za turbem se podle reguluju wastegetem-membranou,kterej je na turbu (resp.vedle turba).Nejsem zadnej extra expert na preplnovani,ale teoreticky je pretlak ovladanej elektronikou dost riziko,vzhledem k tomu ze T4 nema pop off ventil (pojistnak).Ale rad se necham opravit....
Marek
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Ondrey píše:Dumpventil to rozhodně není.
Dump ventil = Pop off ventil = Blow off ventil :-) To je věcička, která umí odvádět přebytečný vzduch ze sání při zavření škrticí klapky a mírní tím tzv. Lag = turbodíru = prodlevu ve výkonu po přidání plynu...

tahle věcička spíš vypadá na boost controller, který řídí plnicí tlak turba, resp. jeho výši...
Pozor blow off ventil není totéž co dump ventil!!!

mirek 850 T5R
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: pardubice

Re: Novinky

Příspěvek od mirek 850 T5R »

toto je ventil ovládání turba.není řízen podtlakem,ale právě již zminovaným přetlakem.podtlakem jsou ovládané turba na comon railech,ale tam to funguje trochu jinak.a je to řízené elektronicky docela přesně.navíc na hadici k chladiči je tlakový snímač takže jednotka motoru přesně vidí co se děje a jaká je odezva na provedenouz regulaci.jestliže dojde k nějaké nianci tak jednotka naskočí do nouzového režimu tento ventil otevře naplno as umožní tak veškerý průtok tlaku přetlaku k ovládacímu ventilu na turbu a ten přepustí výfukové plyny mimo lopatky.jestli chceš pošlu ti přes SZ podrobný výklad i s obrázky
_________________
volvo 850 T5R
This topic is 13 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“