Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 123
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#3151 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Petr Marek »

Neošéfoval jsem nic, navíc to ani není můj Amazon, ale už se moc těší na zgenerálkovaný motor.


IMG_20221028_151143_2.jpg


Je to jen takové motivační foto pro členy VRZČ a VolvoClanu. Motor prý bude brzy a workshop se tedy blíží!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Rapid Brno
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 83
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kostice
Vůz: Xc90 2005 d5 Chip 146kW
Bydliště: Kostice
Kontaktovat uživatele:

#3152 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Rapid Brno »

Já menil motorek abs a je to poznat, xc90 brzdi jak o zivot. Motorek za trpla vyhzoval chybu a myslim ze byl na abs pootevreny prepousteci ventilek a brzdy propousteli
IMG_20221027_171439.jpg
_________________
je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#3153 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

Tak konečně hotovo, vyzkoušeno, než půjdu do vany, tak pár obrázků z akce.

Tohle všechno bych chtěl vyměnit.
20221028_095611.zmenena-velikost.jpg
Tohle bylo pod krytem podběhu.
20221028_103222.zmenena-velikost.jpg
Že já jsem do toho lezl, kdybych nevěděl, že hadice rosí, byl bych v klidu.
20221028_103233.zmenena-velikost.jpg
Pracoviště.
20221029_190126.zmenena-velikost.jpg
Staré rozvody (10 let, 107.300 km)
20221029_185922.zmenena-velikost.jpg
Nové rozvody.
20221030_084736.zmenena-velikost.jpg
Dekl je dole trochu zkroucený a blbě sedí, líp ho tam nedám.
20221030_110829.zmenena-velikost.jpg
To mi zbylo.
20221030_154444.zmenena-velikost.jpg

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 128
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#3154 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ty podbehy je ideal zezhora zavrit siťkou. Protoze tohle je tak akorat na vyhoření.
Jo a pod to odhlucneni jsi koukal, vyndaval ho? Byva za nim bahenko ci je nacucany vodou a pak hnijou blatniky.
Ja treba loni u V60 vymetl lopatku na kazde strane a dnes pri prezouvani vse cisty.
Přílohy
20211108_111054.jpg
20211108_113649.jpg
20211108_111133.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#3155 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

Nevěděl jsem, jak moc je či není náročné vybrat a hlavně zase vrátit odhlučnění, venku jsem ho neměl. Dole bylo nacucané vodou, tak jsem za něj hrábnul a rukou vydoloval hromádku bahna. Něco podobného se mi dělalo na Fabii I, taky kapsa za zástěrou a když se tomu nevěnovala pozornost, začala tam jinak korozi poměrně odolná Fabča hnít. Jednoho dne jsem se nasral, vyvrtal za každou přední zástěrou zespodu díru, aby to mělo kudy ven, a byl docela klid.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1007
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#3156 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

@ren: pěkná práce a vlastně i fotonávod :good: Já to mám vyměněné od února (ty pomocné věci, rozvody dříve), ale nedělal jsem to já. Příště to zkusím osobně ;-)
S tím blatníkem potvrzuji, co píše Kuba. Já mám odhnilý lem, už to nejde opravit (na druhé straně ok, relativně nedávno měněn).

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 188
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3157 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Tak dobojováno. Bohužel jsem se o 1 zub netrefil, takže stěrače nejdřív jedou maličko dolu a pak teprve nahoru. Náprava by znamenala to opět celý rozebrat a znovu a lépe složit. A na to víte co... a z velký vejšky :-D
Za odměnu jsem si dal dneska autem cestu do práce, a začínám mu pomalu přicházet na chuť. Asi si ho nechám, pokud se nezjeví něco mnohem zajímavějšího. Ale předbíhat nebudu, je to zatím příliš ve hvězdách.
Urvanej píše: 18 říj 2022 08:09 To, že se na 142 blbě vyndavá motorek stěračů, už jsem si snad stěžoval každýmu, na koho mam číslo, nebo jsem ho potkal. Ale tvl ono to nejde dát ani zpátky :evil:
Víte co je nejhorší práce na krabici 7/9? Výměna výměníku topení, pokud máte klimatizaci. Ale tahle věc na 140, to hladce předčí :bad:
Šroubek na hřídeli převodovky, kterej se musí povolit, aby šel motorek vyháknout z kyvnýho mechanismu, je pro jistotu krytej 10cm plechem ze všech stran, aby se k němu nemohlo. Když povolíte všechny šrouby na tom plechu, tak stejně nejde vyndat, protože ještě někde drží neznámo kde. No to mě pos...
A ten motorek je konstrukčně tak blbě vyřešenej, že by ten dyzajnér z elektroluxu, kterej to navrnul, zasloužil vykastrovat, aby se taková hovada už nemnožila. Jako vymyslet plech zapertlovanej do hliníku, kde proti pertlu tlačí pérko, který ten pertl po letech přetlačí a ten plech pak dře o vinutí motorku??? :bad:
Jako mam rád výzvy, ale co je moc, to je moc. Už se s tim po odpolednách zabývám 3. týden a obávám se, že se ještě budu muset kvůli tomu párkrát opít, abych kolem sebe všechny nepokousal...
Jako pokud někde uvidíte na prodej krásnou 140 do rv 71 s drobnou vadou nefunkčních stěračů, chtějte 100 000 slevu!!!
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 123
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#3158 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Petr Marek »

Urvanej píše: 02 lis 2022 14:02 Za odměnu jsem si dal dneska autem cestu do práce, a začínám mu pomalu přicházet na chuť. Asi si ho nechám, pokud se nezjeví něco mnohem zajímavějšího.
To rád slyším!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 102
Příspěvky: 4772
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#3159 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od PetrXC70 »

Sice Fiat, ale vyměnil sem žhavičky...

Jen se chci zeptat, na fotce je záslepka a trochu tam rosí olej, žhavička úplně dole je od oleje. Víčko sem trošku dotáhl(nevim k čemu je), vádí to nějak moc? Zkusim to umejt a za čas kouknout...
Přílohy
IMG_20221103_152619.jpg
IMG_20221103_152627.jpg
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 133
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo XC60

#3160 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od S.O.B »

IMG_20221106_140408_resized_20221106_034708632.jpg
IMG_20221106_134738_resized_20221106_034709296.jpg
IMG_20221106_122714_resized_20221106_034711745.jpg
Tak jsem se dneska konečně rozkolíbal a vyměnil jsem olej v servu. Dal jsem zelený Ravenol SSF.
To co jsem vypustil bylo hodně tmavé, ale trošku se mi to zdálo do červena. Nádobka zas tak úplně špinavá nebyla.
Akorát co mě překvapilo, jak se vypuštěný olej navrstvil (nevím jestli to bude vidět tak dobře na fotce, ale ve skutečnosti je to dost markantní) To má nový olej o tolik jinou viskozitu?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 66
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#3161 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Protože se dělí na minerální, polosyntetické a syntetické,proto to vrstvení . Je možné že jsi tam měl jiný olej ,ale jestli proběhl důkladný proplach tak je to ok. V případě, že by kapalina byla nahnědlá nebo až černá, značí to znečištění gumovými částmi spojovacích hadic nebo těsnění.

Žluté oleje jsou vyvíjené koncernem Daimler a používají se převážně ve vozech Mercedes Benz.
Červené oleje jsou známé jako Dexron a používají se ve vozech Toyota, Hyundai, Nissan, Kia, Mazda nebo General Motors.
Zelené oleje se používají ve vozech koncernu Volkswagen, BMW, Volvo, Ford nebo Bentley.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 188
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3162 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Spíš pro pobavení ostatních, nad cizím neštěstí...
To se takhle raduju nad opravenýma stěračema u 142 a z radosti vezmu auto na projížďku do práce, i když už dávno mělo bejt zazimovaný. No a já vám panové nedojel domu. Asi 800m před barákem zdechlo, jako když mu dojde benzín, škyt škyt blaf. Po cca 15min jsem ho normálně nahodil a dojel domu. Pak už nikdy nechytila sviňa, maximálně chvíli běžela a pak zdechla, jako když jedete na výpary.
Elektrika jde, jo jde.
Svíčky mokrý, jo.
No tak rozborka karbecu :shock:
IMG_20221110_161457.jpg
IMG_20221110_161504.jpg
Jak kdyby to někde plavalo, protože tohle je takový jemňoučkatý bahýnko, který projde uplně všim, včetně benzínovýho filtru. Jo a kromě toho je děravej plovák. :o
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 51
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3163 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od peter cz »

Asi koroze z nádrže?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 188
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3164 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Tohle i konzistencí vypadá jako fakt bahno. Navíc je tam filtr... ale buď máš pravdu a filtr má díru, nebo karbec někde plaval a dotyčný ho tam plácnul bez kontroly. Tenhle tam totiž nejspíš nemá co dělat, tuto je ze staršího motoru. No uvidíme, vyčistim, složim, dám plovák z vraku, novej benz. filtr a snad budu vrčet.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 123
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#3165 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Petr Marek »

Prdlajs zazimovaný, jezdit se s tím má dokud nesolí.

Asi bych vyzkoušel dát před karburátor takový ten malý průhledný filtr. Ani nemusíš řezat palivovou hadici, jen jí za filtrem o kousek nastavit.

A mimochodem, kdo tipoval ten plovák? :wink:
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 188
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3166 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Hele ale v tom plováku je toho tak málo, že to nemohlo mít vliv na nic, nejspíš. Hlavní příčina je v tom bordelu, snad.
Filtr tam je, ten průhlednej, hnedka před AC pumpou, ten vyměním.
A ad ježdění, tobě se to řiká, když to máš v garáži... mě nejde o zimu, ale o to, že je auto stojící venku furt vlhký a koroze je svině pane, velká svině :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 128
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#3167 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Stání venku není problem. Problém je stání na trávě. Na dlažbě či štěrku je to ok.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#3168 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Vapik »

Takhle od mobilu bych řekl že je to bahynko koroze i jemna má jinou konzistenci. Takhle jemný bordel projde prakticky jakýmkoli filtrem. Jo a jestli je ten plovak kovový tak se dá zachránit. Dej ho do hrnce s vodou a pořádně ho vyvař ať se benzín odpaří a pak zaletuj.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 188
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3169 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Jakub: Stání venku je problém, protože je uplně všechno mokrý 24/7 a ty veteráni tohle dost neradi. Pozinku to vůbec nevadí, ale tomuhle jo. Moje vrakoviště by mohlo vyprávět :-D
Vapik: Hele nevim, můžu si udělat na elektronovym mikroskopu rtg analýzu, abych věděl, co to je za bordel. :-)
Každopádně filtr je čistej, tak budu doufat, že to tam už bylo a ne že mam nádrž plnou bahna nebo rzi.
Plovák je plastovej, už je tam jinej, karbec vyčištěnej, složenej. Teď ho jdu znova rozebrat, páč jsem blbě ten plovák nastavil, měl jsem špatný čísla :-D
O víkendu bude vrrrvrrr a jesi ne, tak budu smutnej. :angel:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 123
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#3170 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Petr Marek »

Držím palce a těším se na spoustu nádherných fotografií! 8)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 188
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3171 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Urvanej píše: 10 lis 2022 19:16 ...můžu si udělat na elektronovym mikroskopu rtg analýzu, abych věděl, co to je za bordel. :-)...
No já jsem z toho jelen. Hlavní složkou je olovo, který nechápu, odkud se ho tam tolik vzalo. Ale měli ste pravdu, asi to bude koroze, i když toho olova je tam zdaleka nejvíc na hmotnost.
asfa.jpg
asfa.jpg (55.46 KiB) Zobrazeno 2026 x
a složení s uhlíkem a bez něj, protože na něj reaguje EDX dost blbě.
image.png
image.png (8.32 KiB) Zobrazeno 2026 x
image.png
image.png (7.36 KiB) Zobrazeno 2026 x
Udělal jsem asi 15 různejch míst a furt stejný. 50-60% olova, 5-30% železa a stejně Zinku a zbytek kyslik. Sem tam Ještě trocha cínu nebo mědi. Což mi jediný evokuje pájku. Ale kde se toho olova vzalo tolik??? Nebyla tam žádná síra, aby to bylo od suříkový barvy, kterou třeba někdo vybarvil nádrž... :shock:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#3172 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Vapik »

Já jsem si myslel že si děláš srandu s tím rozborem a ono ne.
Každopádně vědecký přístup se cení :good:

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 188
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3173 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Jojo, vědeckej přístup, to je moje. :-D Musim nějak suplovat nedostatek zkušeností z reálnýho světa ;-)
Tady je místo, kde bylo toho železa asi nejvíc.
image.png
image.png (275.99 KiB) Zobrazeno 2019 x
Ono taky možná pouze proto, že to je olovo, který je hodně těžký, tak to tomu karbecu většínou až tak moc nevadí, páč to sedí dole v plovákovce a málokdy se to dostane někam dál.
Standa mi ještě přivedl na myšlenku, že to je opravdu součást nějakýho xindlu, kterým se původně ošetřovaly nádrže. Je ale zajímavý, že rozměry tech zrn jsou někde kolem 10-50um a to by měl pobrat rozumnej filtr. No je to celý velmi zajímavý.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 188
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3174 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Tak vyčištění karbece vůbec ničemu nepomohlo. Už jsem to chtěl hodit ze skály, ale šikovnej soused na to minutu koukal a řiká, dyk ti to vole tady jiskří jako kráva a odrth máš taky nahouno. Zvětšil se odtrh, obrousilo kladívko a najednou to auto mělo zase 4 válce.
Během testování jsem tam předtim ze zoufalství vrazil karbec, kterej 30 let neběžel a na něj to studený běželo dobře. Tak jsem se pln radosti jel projet... a to sem neměl dělat. U cedule obce jsem se sotva otočil a doskákal zpátky.
Další plán je, dát zpátky ten muj "zgenerálkovanej" karbec a uvidíme. Včera už jsem neměl ani morál, ani světlo. Páč u nás na vsi se šetří tak, že nejde ani pouliční osvětlení. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 201
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

#3175 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od hombredavid »

hele to olovo mohlo byt ze stareho olovnateho benzinu ne? Nejezdilo tohle auto treba pred 30 lety na olovenej benzin?
_________________
VOLVO 850 T5
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“