Rozborka bufíku - návod

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#251 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

Zdravím, mám dotaz ohledně dávkování paliva do bufíka (nafta).
Repasoval jsem membránu zrovna jako Haben a když jsem pře VIDU pustil palivový čerpadlo, tak to jen tak přerušovaně "plivalo" naftu. Žádný kontinuální proud nafty z trysky se nekonal, přesto že membrána perfektně těsní.

Otázka zní: Je membrána moc tuhá, že jí palivový čerpadlo má problém "přetlačit", nebo jde do kopru čerpadlo ? S tím mě taky napadá další otázka, čerpadlo v nádrži krmí jak vysokotlakou pumpu pro motor tak i bufíka ? Jestli ano, tak pak je čerpadlo v pořádku, protože s motorem potíže nemám...je má úvaha správná ? Poradí někdo please ? díky moc.

Haben
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#252 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

funguje ti to správně, to čerpadlo netlačí kontinuálně, ale ve frekvenci cca 2-3x za sekundu. Takže to musí plivat, nesmí z toho téct proud. Cvakání čerpadla jde slyšet, tak to musí být v souladu s "pliváním"
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#253 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

Tak to by souhlasilo, protože to je tak jak říkáš, ale bufec skoro nehřeje..šel z toho jen vlažnej vzduch...jako by to nemělo dostatek nafty, nebo to "sfoukne" plamen... svíčku jsem pravda teď v poslední době nekontroloval, ale vypadá ok.

Haben
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#254 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

A bufik ti jede jak dlouho po vynucenem zapnuti?
VIDA neco hlasi?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#255 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

bufík jsem měl rozdělaný a zapínal jsem VIDOU ventilátor i pumpu odděleně a to naskočilo okamžitě.

VIDU jsem rozchodil teprve ten den při opravě a navíc jsem ji ještě tolik neprozkoumal. Ale bylo tam myslím chyba ukostření na čidle myslím plamene, nebo tak něco. Přesně si to nevybavuju. Což by taky mohlo být ono, ale co jsem koukal, taxem ty připojený dva dráty co jsou pod tím krytem očistil a nemyslím si že by to nevedlo...jestli to teda je to ukostření které mi VIDA ohlásila.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#256 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

bufík má svoje čerpadlo vedle palivového filtru
svíčku vyzkoušíš jednoduše, když ji vymontuješ a připojíš k baterce, měla by být hned žhavá
taky to čidlo může být jen špinavé
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#257 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

Jasný svíci zkusím. A to palivové čerpadlo, tušíte jaký má mít provozní parametry ? myslím jaký má dávat průtok, tlak..atd. ?

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#258 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

něco k půmpám zde https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=145&t=67577
jinak všechny komponenty by měly jít otestovat vidou
já bych to viděl spíš na to čidlo, buď plamene nebo teploty, pokud jsi tedy správně složil trysku a vrtulku s miskou...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Haben
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#259 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

to čerpadlo má mít nějaké hodnoty ve VIDĚ, Zkušenější poradí kde hledat.
Zkus pustit z auta přímý start a nechat běžet a sledovat, kdy bufík vypne. I Teď v teplech, než ohřeje motor, to musí alespoň 5 minut i déle jet a to bufík bude horký.
Nebo pustit natvrdo bufík přes VIDU a nechat třeba 30 minut běžet, pokud se vypne samovolně a ne tlačítkem z VIDY, pak je někde problém.
Měl jsi bufík celý rozebraný? Vrtulka je na místě? Jak se chová ventilátor? Ten se musí roztočit, pak poleví na cca 2-3 sec a pak se zase roztočí a v tu chvíli začne do bufíku stříkat nafta a musí se zapálit a běžet, dokud ho z VIDY nevypneš.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#260 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

Jo, bufec byl komplet rozdělaný, ale třeba jsem něco přehlídl. No musím to znova omrknout, pročistit, odzkoušet...Chlapi díky za tipy, a pak podám info jak to dopadlo. Akorát se mi zatím nedaří tu spodní vrtulku zašroubovat tak aby za čas neodpadla. S barvou / lakem to drží ? dával jsem tam i lepidlo na závity a jako by tam nebylo :-D

Jinak abych něčím přispěl i já.
Jestli někdo řeší utěsnění membrány. Někdo se tu na to ptal...nikde jsem to tu nezaregistroval odpověď, takže jestli již znáte, sorry za spam.

Lem membrány jsem opatrně otevřel sikovkama pokud možno lem příliš neponičit. Vystřihnout novou membránu (když je z čeho) a tu mosaznou část po okraji s vroubkováním namazat lepidlem na lepení skel do aut. Je to takovej "černej" silikon. Vsadím se že to tak tesněj i ve výrobě, protože to vypadá úplně na flek stejně. (Proto ta stará membrána má kolem dokola vroubky...což je podle mě ta nanesená vrstva těsnícího tmelu/lepidla, protože to z toho jde odloupnout) Pak stačí ten lem postupně přiťukat kladívkem kolem dokola proti nějaké "opoře" (např. druhé kladivo atd.) a membrána bude těsnit jako o život ! dělal jsem to 2x a nestalo se že by něco uteklo kolem.

Druhá věc, když by jste někdo chtěl dostat ven vnitřek, taxe dá dobře vyndat dírou od žhavící svíčky. Když vyndáte svíci, tak stačí třeba i obyčejným šroubovákem vytlačit (mírným zapáčením nahoru) ten vnitřek ven. Kdyby někdo měl zájem, vysvětlím detailněji nebo udělám fotku..jde to lehce a téměř bez práce a problémů.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#261 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

jo a ještě jedna drobnost, na tom bílým čudlu, co se opírá do membrány jsem měl "otřep" z výroby, jak to vypadne z formy. Samozřejmě se nikdo neobtěžuje ho začistit, takže to je nejspíš jeden z hlavních důvodů, proč to tu membránu prostě prodře. Takže jsem to jemným smirglem začistil a věříím že bude jednou pro vždy pokoj.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#262 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od raolsa »

No, ono to pokaždé lehce ven nejde. Ani přes tu dírku od svíčky. Už jsem se několikrát setkal s tak zarostlým vnitřkem, že povolil až po cca půlhodině různého oťukávání a páčení vším možným všude možně. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#263 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

jasný no, ... to už pak hold záleží jak hodně zmordovanej je no... :-) Zatím se vrtám jenom v tom co mám já, takže nemám porovnání.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#264 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

Haben píše:funguje ti to správně, to čerpadlo netlačí kontinuálně, ale ve frekvenci cca 2-3x za sekundu. Takže to musí plivat, nesmí z toho téct proud. Cvakání čerpadla jde slyšet, tak to musí být v souladu s "pliváním"
Moment moment. Ta "tryska" se správně jmenuje "vyrovnávač tlaku" a má za úkol právě zamezit tomu plivání. Z trysky má jít souvislý slabý proud.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#265 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

hajnej píše:
Haben píše:funguje ti to správně, to čerpadlo netlačí kontinuálně, ale ve frekvenci cca 2-3x za sekundu. Takže to musí plivat, nesmí z toho téct proud. Cvakání čerpadla jde slyšet, tak to musí být v souladu s "pliváním"
Moment moment. Ta "tryska" se správně jmenuje "vyrovnávač tlaku" a má za úkol právě zamezit tomu plivání. Z trysky má jít souvislý slabý proud.
info od Pavla https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=145&t=43995&p=610381&hilit=tryska+proud#p610381
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#266 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

No a z logiky funkce topení přeci plyne, že dávkování paliva do bufíku musí být kontinuální. Řídící jednotka jen řídí množství vstřikovaného paliva pomocí intenzity cvakání palivového čerpadla. Prostě buď větší nebo menší proud ale stále stabilní.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#267 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

hajnej píše: Ta "tryska" se správně jmenuje "vyrovnávač tlaku".
http://www.autond.cz/volvo/hledani.php?texthledani=3731100&odeslat=+&trideni=1
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Haben
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#268 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

Mozna mas hajnej pravdu. Ja jen usuzoval, ze kdyz cerpadlo tlaci v pulsech a ne kontinualne, tak i na vystupu logicky predpokladam stejnou charakteristiku. Ale s tim vyrovnavacem tlaku to muze byt jinak
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#269 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

Haben píše:Mozna mas hajnej pravdu. Ja jen usuzoval, ze kdyz cerpadlo tlaci v pulsech a ne kontinualne, tak i na vystupu logicky predpokladam stejnou charakteristiku. Ale s tim vyrovnavacem tlaku to muze byt jinak
Právě proto je tam ta membrána.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#270 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

To jsem potřeboval vědět, díky chlapi !

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#271 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

smarkus píše: Jo ta zátka mi je jasné že bude špatně když tam neni. Ale kam se zmizela?
Už jste ji měl někdo sundanou je to jen zátka nebo je tam nějaká pružinka?
Nejspíš to už není aktuální ale jen pro představu jak to vypadá uvnitř regulátoru.
Test před opravou vzduch uniká i kolem toho bílýho čudlu = děravá/netěsnící membrána - https://www.drive2.ru/l/460488664925866254/
Vlastní oprava - https://www.drive2.ru/l/460488664925866254/

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#272 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

máš tam dva stejné odkazy...

jakou jsi dával membránu? z čeho?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#273 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

Aha, tak oprava..ten první by měl být toto: "

Membrána here : http://www.uaz-nd.cz/01---motor/2628/membrana-palivoveho-cerpadla-uaz-19025.htm

a dotaz spodní "mistička" u vrtulky je na fufky. Dá se to koupit ? číslo dílu jsem zatím nenašel.
Ta moje je totál zdeformovaná a podle jednoho zdroje to má vliv...
Přílohy
Miska.jpg
Miska.jpg (41.08 KiB) Zobrazeno 567 x

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#274 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 24
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Třemošnice
Vůz: V70 II D5

#275 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Alex9 »

63 éček ...se posrali !! :D no jo no...musí se rejžovat...jinak to nejde. Ta membrána má taky hodnotu nula nula prd a chtěj za to nehorázný prachy ! :D

díky za link !
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“