Rozborka bufíku - návod
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#251 Rozborka bufíku - návod
Zdravím, mám dotaz ohledně dávkování paliva do bufíka (nafta).
Repasoval jsem membránu zrovna jako Haben a když jsem pře VIDU pustil palivový čerpadlo, tak to jen tak přerušovaně "plivalo" naftu. Žádný kontinuální proud nafty z trysky se nekonal, přesto že membrána perfektně těsní.
Otázka zní: Je membrána moc tuhá, že jí palivový čerpadlo má problém "přetlačit", nebo jde do kopru čerpadlo ? S tím mě taky napadá další otázka, čerpadlo v nádrži krmí jak vysokotlakou pumpu pro motor tak i bufíka ? Jestli ano, tak pak je čerpadlo v pořádku, protože s motorem potíže nemám...je má úvaha správná ? Poradí někdo please ? díky moc.
Repasoval jsem membránu zrovna jako Haben a když jsem pře VIDU pustil palivový čerpadlo, tak to jen tak přerušovaně "plivalo" naftu. Žádný kontinuální proud nafty z trysky se nekonal, přesto že membrána perfektně těsní.
Otázka zní: Je membrána moc tuhá, že jí palivový čerpadlo má problém "přetlačit", nebo jde do kopru čerpadlo ? S tím mě taky napadá další otázka, čerpadlo v nádrži krmí jak vysokotlakou pumpu pro motor tak i bufíka ? Jestli ano, tak pak je čerpadlo v pořádku, protože s motorem potíže nemám...je má úvaha správná ? Poradí někdo please ? díky moc.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 40
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#252 Rozborka bufíku - návod
funguje ti to správně, to čerpadlo netlačí kontinuálně, ale ve frekvenci cca 2-3x za sekundu. Takže to musí plivat, nesmí z toho téct proud. Cvakání čerpadla jde slyšet, tak to musí být v souladu s "pliváním"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#253 Rozborka bufíku - návod
Tak to by souhlasilo, protože to je tak jak říkáš, ale bufec skoro nehřeje..šel z toho jen vlažnej vzduch...jako by to nemělo dostatek nafty, nebo to "sfoukne" plamen... svíčku jsem pravda teď v poslední době nekontroloval, ale vypadá ok.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 40
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#254 Rozborka bufíku - návod
A bufik ti jede jak dlouho po vynucenem zapnuti?
VIDA neco hlasi?
VIDA neco hlasi?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#255 Rozborka bufíku - návod
bufík jsem měl rozdělaný a zapínal jsem VIDOU ventilátor i pumpu odděleně a to naskočilo okamžitě.
VIDU jsem rozchodil teprve ten den při opravě a navíc jsem ji ještě tolik neprozkoumal. Ale bylo tam myslím chyba ukostření na čidle myslím plamene, nebo tak něco. Přesně si to nevybavuju. Což by taky mohlo být ono, ale co jsem koukal, taxem ty připojený dva dráty co jsou pod tím krytem očistil a nemyslím si že by to nevedlo...jestli to teda je to ukostření které mi VIDA ohlásila.
VIDU jsem rozchodil teprve ten den při opravě a navíc jsem ji ještě tolik neprozkoumal. Ale bylo tam myslím chyba ukostření na čidle myslím plamene, nebo tak něco. Přesně si to nevybavuju. Což by taky mohlo být ono, ale co jsem koukal, taxem ty připojený dva dráty co jsou pod tím krytem očistil a nemyslím si že by to nevedlo...jestli to teda je to ukostření které mi VIDA ohlásila.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 81
- Příspěvky: 2947
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#256 Rozborka bufíku - návod
bufík má svoje čerpadlo vedle palivového filtru
svíčku vyzkoušíš jednoduše, když ji vymontuješ a připojíš k baterce, měla by být hned žhavá
taky to čidlo může být jen špinavé
svíčku vyzkoušíš jednoduše, když ji vymontuješ a připojíš k baterce, měla by být hned žhavá
taky to čidlo může být jen špinavé
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#257 Rozborka bufíku - návod
Jasný svíci zkusím. A to palivové čerpadlo, tušíte jaký má mít provozní parametry ? myslím jaký má dávat průtok, tlak..atd. ?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 81
- Příspěvky: 2947
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#258 Rozborka bufíku - návod
něco k půmpám zde https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=145&t=67577
jinak všechny komponenty by měly jít otestovat vidou
já bych to viděl spíš na to čidlo, buď plamene nebo teploty, pokud jsi tedy správně složil trysku a vrtulku s miskou...
jinak všechny komponenty by měly jít otestovat vidou
já bych to viděl spíš na to čidlo, buď plamene nebo teploty, pokud jsi tedy správně složil trysku a vrtulku s miskou...
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 40
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#259 Rozborka bufíku - návod
to čerpadlo má mít nějaké hodnoty ve VIDĚ, Zkušenější poradí kde hledat.
Zkus pustit z auta přímý start a nechat běžet a sledovat, kdy bufík vypne. I Teď v teplech, než ohřeje motor, to musí alespoň 5 minut i déle jet a to bufík bude horký.
Nebo pustit natvrdo bufík přes VIDU a nechat třeba 30 minut běžet, pokud se vypne samovolně a ne tlačítkem z VIDY, pak je někde problém.
Měl jsi bufík celý rozebraný? Vrtulka je na místě? Jak se chová ventilátor? Ten se musí roztočit, pak poleví na cca 2-3 sec a pak se zase roztočí a v tu chvíli začne do bufíku stříkat nafta a musí se zapálit a běžet, dokud ho z VIDY nevypneš.
Zkus pustit z auta přímý start a nechat běžet a sledovat, kdy bufík vypne. I Teď v teplech, než ohřeje motor, to musí alespoň 5 minut i déle jet a to bufík bude horký.
Nebo pustit natvrdo bufík přes VIDU a nechat třeba 30 minut běžet, pokud se vypne samovolně a ne tlačítkem z VIDY, pak je někde problém.
Měl jsi bufík celý rozebraný? Vrtulka je na místě? Jak se chová ventilátor? Ten se musí roztočit, pak poleví na cca 2-3 sec a pak se zase roztočí a v tu chvíli začne do bufíku stříkat nafta a musí se zapálit a běžet, dokud ho z VIDY nevypneš.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#260 Rozborka bufíku - návod
Jo, bufec byl komplet rozdělaný, ale třeba jsem něco přehlídl. No musím to znova omrknout, pročistit, odzkoušet...Chlapi díky za tipy, a pak podám info jak to dopadlo. Akorát se mi zatím nedaří tu spodní vrtulku zašroubovat tak aby za čas neodpadla. S barvou / lakem to drží ? dával jsem tam i lepidlo na závity a jako by tam nebylo
Jinak abych něčím přispěl i já.
Jestli někdo řeší utěsnění membrány. Někdo se tu na to ptal...nikde jsem to tu nezaregistroval odpověď, takže jestli již znáte, sorry za spam.
Lem membrány jsem opatrně otevřel sikovkama pokud možno lem příliš neponičit. Vystřihnout novou membránu (když je z čeho) a tu mosaznou část po okraji s vroubkováním namazat lepidlem na lepení skel do aut. Je to takovej "černej" silikon. Vsadím se že to tak tesněj i ve výrobě, protože to vypadá úplně na flek stejně. (Proto ta stará membrána má kolem dokola vroubky...což je podle mě ta nanesená vrstva těsnícího tmelu/lepidla, protože to z toho jde odloupnout) Pak stačí ten lem postupně přiťukat kladívkem kolem dokola proti nějaké "opoře" (např. druhé kladivo atd.) a membrána bude těsnit jako o život ! dělal jsem to 2x a nestalo se že by něco uteklo kolem.
Druhá věc, když by jste někdo chtěl dostat ven vnitřek, taxe dá dobře vyndat dírou od žhavící svíčky. Když vyndáte svíci, tak stačí třeba i obyčejným šroubovákem vytlačit (mírným zapáčením nahoru) ten vnitřek ven. Kdyby někdo měl zájem, vysvětlím detailněji nebo udělám fotku..jde to lehce a téměř bez práce a problémů.
Jinak abych něčím přispěl i já.
Jestli někdo řeší utěsnění membrány. Někdo se tu na to ptal...nikde jsem to tu nezaregistroval odpověď, takže jestli již znáte, sorry za spam.
Lem membrány jsem opatrně otevřel sikovkama pokud možno lem příliš neponičit. Vystřihnout novou membránu (když je z čeho) a tu mosaznou část po okraji s vroubkováním namazat lepidlem na lepení skel do aut. Je to takovej "černej" silikon. Vsadím se že to tak tesněj i ve výrobě, protože to vypadá úplně na flek stejně. (Proto ta stará membrána má kolem dokola vroubky...což je podle mě ta nanesená vrstva těsnícího tmelu/lepidla, protože to z toho jde odloupnout) Pak stačí ten lem postupně přiťukat kladívkem kolem dokola proti nějaké "opoře" (např. druhé kladivo atd.) a membrána bude těsnit jako o život ! dělal jsem to 2x a nestalo se že by něco uteklo kolem.
Druhá věc, když by jste někdo chtěl dostat ven vnitřek, taxe dá dobře vyndat dírou od žhavící svíčky. Když vyndáte svíci, tak stačí třeba i obyčejným šroubovákem vytlačit (mírným zapáčením nahoru) ten vnitřek ven. Kdyby někdo měl zájem, vysvětlím detailněji nebo udělám fotku..jde to lehce a téměř bez práce a problémů.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#261 Rozborka bufíku - návod
jo a ještě jedna drobnost, na tom bílým čudlu, co se opírá do membrány jsem měl "otřep" z výroby, jak to vypadne z formy. Samozřejmě se nikdo neobtěžuje ho začistit, takže to je nejspíš jeden z hlavních důvodů, proč to tu membránu prostě prodře. Takže jsem to jemným smirglem začistil a věříím že bude jednou pro vždy pokoj.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 56
- Příspěvky: 13041
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#262 Rozborka bufíku - návod
No, ono to pokaždé lehce ven nejde. Ani přes tu dírku od svíčky. Už jsem se několikrát setkal s tak zarostlým vnitřkem, že povolil až po cca půlhodině různého oťukávání a páčení vším možným všude možně.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#263 Rozborka bufíku - návod
jasný no, ... to už pak hold záleží jak hodně zmordovanej je no... Zatím se vrtám jenom v tom co mám já, takže nemám porovnání.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 61
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#264 Rozborka bufíku - návod
Moment moment. Ta "tryska" se správně jmenuje "vyrovnávač tlaku" a má za úkol právě zamezit tomu plivání. Z trysky má jít souvislý slabý proud.Haben píše:funguje ti to správně, to čerpadlo netlačí kontinuálně, ale ve frekvenci cca 2-3x za sekundu. Takže to musí plivat, nesmí z toho téct proud. Cvakání čerpadla jde slyšet, tak to musí být v souladu s "pliváním"
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 61
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#265 Rozborka bufíku - návod
info od Pavla https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=145&t=43995&p=610381&hilit=tryska+proud#p610381hajnej píše:Moment moment. Ta "tryska" se správně jmenuje "vyrovnávač tlaku" a má za úkol právě zamezit tomu plivání. Z trysky má jít souvislý slabý proud.Haben píše:funguje ti to správně, to čerpadlo netlačí kontinuálně, ale ve frekvenci cca 2-3x za sekundu. Takže to musí plivat, nesmí z toho téct proud. Cvakání čerpadla jde slyšet, tak to musí být v souladu s "pliváním"
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 61
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#266 Rozborka bufíku - návod
No a z logiky funkce topení přeci plyne, že dávkování paliva do bufíku musí být kontinuální. Řídící jednotka jen řídí množství vstřikovaného paliva pomocí intenzity cvakání palivového čerpadla. Prostě buď větší nebo menší proud ale stále stabilní.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 61
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#267 Rozborka bufíku - návod
http://www.autond.cz/volvo/hledani.php?texthledani=3731100&odeslat=+&trideni=1hajnej píše: Ta "tryska" se správně jmenuje "vyrovnávač tlaku".
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 40
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#268 Rozborka bufíku - návod
Mozna mas hajnej pravdu. Ja jen usuzoval, ze kdyz cerpadlo tlaci v pulsech a ne kontinualne, tak i na vystupu logicky predpokladam stejnou charakteristiku. Ale s tim vyrovnavacem tlaku to muze byt jinak
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 61
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#269 Rozborka bufíku - návod
Právě proto je tam ta membrána.Haben píše:Mozna mas hajnej pravdu. Ja jen usuzoval, ze kdyz cerpadlo tlaci v pulsech a ne kontinualne, tak i na vystupu logicky predpokladam stejnou charakteristiku. Ale s tim vyrovnavacem tlaku to muze byt jinak
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#270 Rozborka bufíku - návod
To jsem potřeboval vědět, díky chlapi !
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#271 Rozborka bufíku - návod
Nejspíš to už není aktuální ale jen pro představu jak to vypadá uvnitř regulátoru.smarkus píše: Jo ta zátka mi je jasné že bude špatně když tam neni. Ale kam se zmizela?
Už jste ji měl někdo sundanou je to jen zátka nebo je tam nějaká pružinka?
Test před opravou vzduch uniká i kolem toho bílýho čudlu = děravá/netěsnící membrána - https://www.drive2.ru/l/460488664925866254/
Vlastní oprava - https://www.drive2.ru/l/460488664925866254/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 81
- Příspěvky: 2947
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#272 Rozborka bufíku - návod
máš tam dva stejné odkazy...
jakou jsi dával membránu? z čeho?
jakou jsi dával membránu? z čeho?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#273 Rozborka bufíku - návod
Aha, tak oprava..ten první by měl být toto: "
Membrána here : http://www.uaz-nd.cz/01---motor/2628/membrana-palivoveho-cerpadla-uaz-19025.htm
a dotaz spodní "mistička" u vrtulky je na fufky. Dá se to koupit ? číslo dílu jsem zatím nenašel.
Ta moje je totál zdeformovaná a podle jednoho zdroje to má vliv...
Membrána here : http://www.uaz-nd.cz/01---motor/2628/membrana-palivoveho-cerpadla-uaz-19025.htm
a dotaz spodní "mistička" u vrtulky je na fufky. Dá se to koupit ? číslo dílu jsem zatím nenašel.
Ta moje je totál zdeformovaná a podle jednoho zdroje to má vliv...
- Přílohy
-
- Miska.jpg (41.08 KiB) Zobrazeno 567 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 81
- Příspěvky: 2947
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#274 Rozborka bufíku - návod
asi sehnat někde z nefunkčního
jinak zde https://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/independent-car-heater/fuel-injector-independent-car-heating/1019075/
jinak zde https://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/independent-car-heater/fuel-injector-independent-car-heating/1019075/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 24
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Třemošnice
- Vůz: V70 II D5
#275 Rozborka bufíku - návod
63 éček ...se posrali !! no jo no...musí se rejžovat...jinak to nejde. Ta membrána má taky hodnotu nula nula prd a chtěj za to nehorázný prachy !
díky za link !
díky za link !
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek