ŘÍZENÍ: Táhne doprava

  • Autor
  • Zpráva
Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Ako si na tom s tým ťahaním do prava, ja práve teraz riešim nejaké veci, mám podobný problém, je to len mierne poľahovanie...ale je. Pred týždňom som obul funglovky zimné Nokiany, na leto mám funglovky Micheliny.....je to rovnaké. Som ale zhrozený z výsledkov nastavenia geometrie na supermoderných prístrojoch, pred polrokom mi to robili v Mitsubishi servise a včera som si to pomeral doma na klasickej nastavovacej tyči. Zbiehavosť má byť +0 stupňov 15 minút na jedno koleso, teda celková + 0 st. 30 min., čo pri 15 palcových diskoch kolies je cca +1,5 mm. Na spoľahlivej tyči som nameral +5 mm, tak si to idem upraviť po svojom, tak ako som to robil roky pred tým na rôznych autách a fungovalo to spoľahlivo.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Hans
Offline
Příspěvky: 70
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Byl jsem nedávno s autem v servisu, kde měli eketronické měření geometrie. Několikrát na ty měřící desky najížděli a pokaždé to ukázalo jiné hodnoty. Nakonec se při jednom nájezdu trefili do správných hodnot a řekli mně, že je všechno v pořádku. Asi to taky přeměřím ocelovou štanglí.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

Destroyer
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: KE SLOVAKIA

Příspěvek od Destroyer »

Nazdar, mna zase ťahá do ľava. Zaujímavé je, že sa mi najprv sám volant natočí mierne do ľava, až potom ho auto nasleduje. Ak chcem ísť rovno musím mať volant natočený do prava /5%/. Dúfam že jarné prezúvanie na nové letné pneu+elektróny to vyrieši. :?
_________________
Volvo V40 1.8 16V 1998

strycf
Offline
Příspěvky: 228
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Kladno

Do leva?

Příspěvek od strycf »

Mas skvelou prezdivku,nejezdis vlevo? :D
_________________
Volvo V50,1.6D,r.2006

Pavlik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 121
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
Bydliště: Police nad Metují

Re: Do leva?

Příspěvek od Pavlik »

strycf píše:Mas skvelou prezdivku,nejezdis vlevo? :D
krásně napsáno :lol: :lol: :lol:[/img]
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic

klopy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 240
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Kostelec nad Labem

Příspěvek od klopy »

Taky tahalo:-) Doprava i doleva a volant nakřivo... :? Kamarád mechanik mi auto zvedl a vše naprosto ok. Geometrii,ale pomocí tyče (ty modení neuznávám, jsou podle mě na prd), a auto jako nové. Uplně jiná jízda, super:-) A navíc mi bylo vysvětleno, že jak bylo auto rozbíhavé tak se to ani moc nelíbilo protiskluzu... Dělalo to šílenosti. Hodně mě překvapil stav podvozku. Denně jezdím do práce 15km tam a 15 zpět a cesta je naprosto strašná. Podle mechanika neni na podvozku jediná vůle nebo špatný silentblok.
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

selap
Offline
Příspěvky: 1683
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno

táhne doleva

Příspěvek od selap »

Všem to táhne doprava,ale bratranec si v lednu koupil S40,má nějaké mušky,no taky to není nové,ale jemu to táhne doleva.Tedˇteprve má čas to řešit,tak jsem zvědavý co mu tam najdou(opraví).Mým pohledem je spatný odklon,(čep je nějak moc vevnitř oproti druhé straně)uvidíme.Až to bude napíšu co to bylo a jak to opravili.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Harry píše:Problém s řízením je vyřešen (minimálně do přezutí na letňáky) :wink:
zapoměl jsem poreferovat. už 3 týden jezdím na letních a ok. takže u mne problém vyřešilo seřízení na zadní nápravě u Haseho.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Tak aby Selap nebyl sám,. Bídák konstatoval, že mi to táhne do leva :lol: . Já jsem na to tak zvyklej, že to nevnímám. Je to nepatrné a závisí to na vozovce, někdy ne a někdy trochu ano. Asi to teda budu řešit. Pak dám vědět na co jsem přišel.

Pavel-K
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Pavel-K »

mě to se zimníma loni táhlo doprava, pak s letníma doleva a ted se zimníma to jede rovně ! a to i bez držení..... :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Pavel-K píše:mě to se zimníma loni táhlo doprava, pak s letníma doleva a ted se zimníma to jede rovně ! a to i bez držení..... :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: To se mi líbí :lol:

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

zopakuju to, co poradili mojemu tatinkovi x let dozadu ve Volvo servise v Praze, kdyz se stezoval, ze mu 360 tahle do strany:

"No jo pane, to nesmite poustet volant." 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Pavel-K
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Pavel-K »

Taky dobrý... Mě taťka vždycky říkal, " Nepouštěj ty řídítka, rozbiješ si hubu..." a já jsem ho neposlechl...... S volantem se mi to naštěstí ještě nestalo. :lol: :lol:
_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

tiez mi to s zjazdenymi gumami tahalo na jednu stranu, po vymene za nove pneu a vyvazeni vsetkych kolies no problem,tahanie sa stratilo.
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Problém je asi vyriešený, vlastné nastavenie zbiehavosti prednej nápravy na necelú nulu, tak +0,5 mm na jedno kolo na tyči, súhlasí to aj s nastavením podľa Haynes manuálu a nové disky a letné pneumatiky Michelin Pilot Primacy. Včera som sa vrátil z CZ, tak 800 km a cesta bola príjemná, bez ťahania do strany, tie Micheliny perfektne držia smer, na nerovnostiach volant nekmitá, dúfam, že to takto vydrží dlho. Veď ma aj stáli majland...
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

selap
Offline
Příspěvky: 1683
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno

Re: Táhne doprava

Příspěvek od selap »

tak jak jsem slíbil píšu čím bylo způsobeno táhnutí doleva,byl to naštěstí jen čep+následné seřízení geometrie.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Táhne doprava

Příspěvek od Jarda S40 »

selap píše:tak jak jsem slíbil píšu čím bylo způsobeno táhnutí doleva,byl to naštěstí jen čep+následné seřízení geometrie.
Fajn, díky. Kde ti potom dělali tu geometrii?

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1814
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Re: Táhne doprava

Příspěvek od Sibr »

Mě to taky táhne do prava... ale když moc dupnu na plyn :lol: :twisted:
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

selap
Offline
Příspěvky: 1683
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno

Re: Táhne doprava

Příspěvek od selap »

Celé to dělali v Brně,fa ambo trading.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

pitris
Offline
Příspěvky: 210
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

Re: ŘÍZENÍ: Táhne doprava

Příspěvek od pitris »

tak se musím přidat.... pokud dám kola rovně, tak mám volant taky natočený mírně doleva a auto taky táhne vlevo... nevíte o nějakém dobrém servisu v Ostravě nebo okolí, kde by se to dalo udělat??? do Svencaru nechci... jsou strašně drazí a nikdy mi nic pořádného nepomohli... díky za pomoc
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

moby
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 143
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
Bydliště: Trenčín SLOWAKIA

Re:

Příspěvek od moby »

Harry píše:Otázkou zůstává jestli je možný, že auto táhne do strany víc když je na pneu 195/... než 185/... ? Zimáky mám užší, 185/65/15. :idea:
Nebo je to prostě hliníkáčema ...
všetko so všetkým súvisí...súčasťou geometrie prednej nápravy je aj polomer riadenia.
nechce sa mi to tu rozpisovať, tak som to skopčil so stránky automagazínu. :arrow:
Polomer riadenia je vzdialenosť stredu stopy kolesa a priesečníka osi riadenia s cestou, sledovaná v priečnej rovine (obr. 4). Ak os pretína cestu z vnútornej strany od roviny kolesa, je polomer kladný, v opačnom prípade je záporný. Jeho hodnota určuje veľkosť ramena, na ktorom na koleso pôsobia pozdĺžne (brzdné, príp. hnacie) sily, a tým aj veľkosť momentu snažiaceho sa ho natočiť v príslušnom smere. V prípade automobilu s predným pohonom, ak je polomer riadenia kladný, snaží sa moment od hnacích síl natočiť kolesá v smere zbiehavosti, od brzdných síl zasa v zmysle rozbiehavosti. Ak sily na oboch stranách nebudú rovnaké (napríklad vplyvom rozdielneho povrchu cesty pod oboma kolesami), prejavia sa pri jazde „brzda – plyn“ stáčaním automobilu do strany tej väčšej sily, čo si vyžaduje neustále korekcie riadením. V prípade záporného polomeru riadenia však momenty od oboch síl budú, vďaka opačným zmyslom svojich ramien, natáčať kolesá smerom do zbiehavosti. Rovnaký efekt sa prejaví pri nesymetrickom brzdení, či už vplyvom rozdielnych vlastností povrchu, alebo nesúmerne pôsobiacej brzdovej sústavy.
Jednoznačným cieľom, najmä pri koncepcii s predným pohonom, je dosiahnuť čo najmenší, či dokonca záporný polomer riadenia. V tomto prípade je najlepšie snažiť sa najmä dodržať to, čo sa podarilo výrobcovi. Negatívne sa teda prejavia (neprimerane hrubé) podložky, či disky kolies s nevhodným ET.
Geometria prednej nápravy aktuálnych konštrukcií vytvára negatívny polomer riadenia, keď sa stred dotykovej plochy pneumatiky nachádza od osi riadenia smerom dovnútra auta. Zabezpečuje tak jeho stabilizáciu najmä pri brzdení (zvlášť na povrchu s rozdielnou priľnavosťou na oboch stranách). Z konštrukčných dôvodov sú hodnoty polomeru riadenia pomerne malé (pár mm), čo platí najmä pre najrozšírenejšie zavesenie McPherson. Posun kolesa smerom von teda zmenšuje negatívny polomer riadenia a akýkoľvek rozdiel v pozdĺžnom zaťažení ľavého a pravého kolesa (ktorý je v praxi vždy) sa prejaví na horšej smerovej
stabilite. Väčšie vysunutie dokonca mení polomer na kladný, takže sily, ktoré by mali pôsobiť
stabilizujúco, pôsobia presne opačne. Je zrejmé, že s podložkami treba opatrne, hlavne na riadených nápravách, a isto sa držať len certifikovaných výrobkov so schválenou hrúbkou. Ak sa na celú vec pozrieme reálnym pohľadom, možné zväčšenie rozchodu je také malé, že ho v praxi nemáme šancu pocítiť, geometriu však pokazíme takmer stopercentne. Iný
prípad ale nastáva, ak podložka práve slúži na to, aby koleso s nedostatočným ET „dosiahlo“ jej použitím predpísanú hodnotu. No s rovnakým efektom treba počítať i pri aplikácii (nie práve
najtenších) podložiek na zmenu rozstupu (PCD). Použitie na neriadenej, teda zadnej náprave
speje k rovnakému efektu ako v prípade montáže širších kolies a na predokolke je viac na škodu a väčšie vysunutie je úplne nezmyselné.
...keď to zhrniem, ak použijeme alu disky s ET38 a pneu 195 tak sa nám stred stopy kolesa v porovnaní s plecháčmi - ET45 a pneu 185 posunie o cca 10 mm smerom von. to znamená, že sa zmenil aj polomer riadenia k "horšiemu" čo sa v konečnom dôsledku môže prajaviť tak že auto ťahá viac do strany...netvrdím, že tooto sa týka priamo tvojho problému, len som sa snažil odpovedať na tvoju otázku. pokúsil som sa vytvoriť nejaký obrázok, nevioem či sa to z toho bude dať pochopiť...červenou farbou je alu s letnými a čiernou plech so zimnými.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti

kmd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 93
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Tábor

Re: ŘÍZENÍ: Táhne doprava

Příspěvek od kmd »

me to po prezuti na letni kola taky delalo...opet prisel na radu nas rodiny mechanik, srovnala se geometrie a auto jede rovne:)
_________________
BYLO : kolo
JE : Volvo V40 2.0T | 118 kw | tahne jak zbesilej :) | r.v. 1999
JEDNOU : Volvo V70 R AWD | 220 kw | žádnej tuning, žádnej chip, ale i tak potahne jak zbesilej :) | r.v. 2005

René
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 215
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

Re: ŘÍZENÍ: Táhne doprava

Příspěvek od René »

Já mám za sebou seřízení na 3D geometrii a stále táhne doprava. Dnes jsem si nechal udělat přeměření na 3D geometrii jinde a prý je to seřízené na jedničku. Auto ale táhne doprava a abych jel rovně, musím držet volant natočený doleva. Seřizovali všechny hodnoty včetně zadní nápravy. Gumy mám nové letní Pirelli P6 a zkoušeli je přehodit na nápravě a nic. Ještě zkontroluji brzdy a jsem v koncích. Vidím zde někomu pomohli v Hase tak mě to asi za velké peníze nakonec čeká, snad budou vědět co s tím a Marru s tím otravovat nechci. Byl jsem u něj v poslední době moc často. Poradíte ještě něco jiného než je na foru?
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.

René
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 215
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

Re: ŘÍZENÍ: Táhne doprava

Příspěvek od René »

Tak jsem ještě provedl přehození kol ze zadu dopředu a vyčištění brzd a je to stále stejné. Jedinou vůli, kterou jsem našel je v levé části řízení mezi kuláčem a hřebenem je vůle v té kouli ale nic moc. Tak ještě zkusím vyměnit to. Co vy na to?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.

vasako
Offline
Příspěvky: 80
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

Re: ŘÍZENÍ: Táhne doprava

Příspěvek od vasako »

mě to dělalo totéž a nakonec se vyměnilo řízení a od té doby zatím klid :)
_________________
850 AWD Estate, B5254T, r.v. 1996

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“