ŘÍZENÍ: Táhne doprava
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 3676
- Registrován: 16 roků
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Jak to tak sleduji tak mi to čím dál tím víc připomíná čtyřstopé vozidlo. Chtělo by to pořádnou 3D geometrii, která je schopna změřit nejen polohu kol vůči sobě ale taky vůči vozu. Ideální pokud se dá na obrazovce měnit úhel pohledu a dají se tak lépe odečítat hodnoty. Ale můžeš zkusit i velmi primitivní test. Najdi si pokud možno co nejrovnější kus silnice nejlépe asfalt. Podle provázku nakreslit rovnou čáru. Namoč všechny pneumatiky a jeď L.P. kolem podél čáry. Na vozovce zůstanou mokré stopy vzorku pneu. Stopy zadních pneu oproti stopám předních pneu musí být na obou stranách úplně stejné. Pokud tomu tak není stačí i rozdíl pár milimetrů, tak je špatná souosost náprav. Zadní náprava je dost překobinovaná- spousta táhel silentbloků a čepů. Problém může být také v tom že při měření geometrie vůz stojí ale za jízdy se někde vymezí vůle a změní se geometrie. Ještě jedna otázka táhne i při jízdě dozadu ???
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 2332
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
To fakt nevim, dozadu jsem to nezkoušel zjistit.
Marra mi prohlídku nabízel a jsem mu za to vděčný, ale chci nejdřív mít jistotu, že mám správně geometrii. Tu myslím u M. nezměříme.
Když mi další přeměření potvrdí, že geometrie je správně, tak tam určitě vyrazím.
Nemohl by problém být i v servu? Na VW stránkách někdo psal, že tam může být vadný nějaký přepouštěcí ventil.
Marra mi prohlídku nabízel a jsem mu za to vděčný, ale chci nejdřív mít jistotu, že mám správně geometrii. Tu myslím u M. nezměříme.
Když mi další přeměření potvrdí, že geometrie je správně, tak tam určitě vyrazím.
Nemohl by problém být i v servu? Na VW stránkách někdo psal, že tam může být vadný nějaký přepouštěcí ventil.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 7039
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Nevim jak myslíš , ale Marra má origo laser měřák a trochu těm Volvum rozumí. Radši bychšel ke kováři než ke kováříčkovi.Harry píše:To fakt nevim, dozadu jsem to nezkoušel zjistit.
Marra mi prohlídku nabízel a jsem mu za to vděčný, ale chci nejdřív mít jistotu, že mám správně geometrii. Tu myslím u M. nezměříme.
Když mi další přeměření potvrdí, že geometrie je správně, tak tam určitě vyrazím.
Nemohl by problém být i v servu? Na VW stránkách někdo psal, že tam může být vadný nějaký přepouštěcí ventil.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 3676
- Registrován: 16 roků
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
-
Offline
- Příspěvky: 2332
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
AutoVolf je dealer a servis Volvo a taky Škoda a Citroen. Takže já byl na měřící stolici ve Volvu a nabídli mi přeměření v servisu Škoda, taky u Volfa, čímž by zjistili případný rozdíl.jarek.krizan píše:Honza má pravdu je lepší jet k někomu kdo už má zkušenosti než k někomu kdo to srovnává se škodárnou ( pokud to vůbec jde) a servo zkusíš tak že sundáš řemen.
Ale to není podstatný, v pondělí to znovu provolám a když se to nepohne, objednám se k Marrovi.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 7039
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
To je všechno hezký, nezáleží tak na zařízení jak na obsluze. No nic jak myslíš, já bych je už vynechal.Harry píše: AutoVolf je dealer a servis Volvo a taky Škoda a Citroen. Takže já byl na měřící stolici ve Volvu a nabídli mi přeměření v servisu Škoda, taky u Volfa, čímž by zjistili případný rozdíl.
Ale to není podstatný, v pondělí to znovu provolám a když se to nepohne, objednám se k Marrovi.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 1571
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
nedělejte ze mě kovaře taky nejsem všemohoucí a vševědoucí, roky se učím poznavat volvo ze všech stran a stejně nikdy nebudu vědět tolik co ti kteří v tom dělaj v Hase nebo kdekoli jinde...Honza píše:Nevim jak myslíš , ale Marra má origo laser měřák a trochu těm Volvum rozumí. Radši bychšel ke kováři než ke kováříčkovi.Harry píše:To fakt nevim, dozadu jsem to nezkoušel zjistit.
Marra mi prohlídku nabízel a jsem mu za to vděčný, ale chci nejdřív mít jistotu, že mám správně geometrii. Tu myslím u M. nezměříme.
Když mi další přeměření potvrdí, že geometrie je správně, tak tam určitě vyrazím.
Nemohl by problém být i v servu? Na VW stránkách někdo psal, že tam může být vadný nějaký přepouštěcí ventil.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvky: 2395
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Souhlasím s Marrou, že není všemohoucí a ani vševědoucí
Ba dokonce asi i mechanici (někteří) u Haseho vědí a znají více. Ale má jednu podstatnou výhodu proti těmto - dá se s ním komunikovat. A pokud něco neví, řekne to a nedělá z lidí blbce. Což se v dnešní době, kdy je stále častěji zvykem lidi očůrat, nic neudělat a vzít si peníze poměrně vzácná vlastnost. A taky bych řekl není finančně nenažraný, ale to mohu již mluvit jen za sebe. Každopádně se neboj za ním rozjet a problém zkonzultovat, buď závadu najde nebo ne, ale nebude ti tvrdit že ano a neskasíruje tě za neodvedenou práci. A musím říct, na jeho případnou omluvu, že jsou závady které se opravdu špatně hledají, zvláště ty co se vyskytují ojediněle či nahodile. Ale určitě ti pomůže lépe než tady na fóru na dálku. Zdá se , že problém v geometrii bude a tak se to musí vidět!

-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 3676
- Registrován: 16 roků
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Musím souhlasit s Jardou S40 a mám s některým personálem značkových servisů špatné zkušenosti ( musel jsem si na vadisu sám vyřešit problém a ještě to zaplatit ) a je lepší podle mne se obrátit na člověka který je pro věc zapálený a snaží se pomoct. I když marru neznám tak o sobě tvrdí že není všemocný ale takový obyčejně pomůžou víc než tzv. odborníci.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 2332
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
Problém s řízením je vyřešen (minimálně do přezutí na letňáky)
Po přezutí na zimní auto přestalo táhnout do strany nebo možná táhlo jen minimálně (náhlá změna k lepšímu mě mohla klamat, jestli to fakt bylo ok nebo to trochu tahalo). Vzhledem k tomu, že jsem si pár dní před tím objednal v Auto Hase zimní prohlídku a seřízení geometrie, tak jsem tuto dnes absolvoval a teď myslím, že je to opravdu O.K.
Měnili sbíhavost zadní osy a přesazení osy (to nevim co je, ale v protokolu to je napsaný).
Otázkou zůstává jestli je možný, že auto táhne do strany víc když je na pneu 195/... než 185/... ? Zimáky mám užší, 185/65/15. :idea:
Nebo je to prostě hliníkáčema nebo letníma gumama, ale ty jsem postupně prohazoval všechny po celým autě a táhlo to vždy jen doprava.
Nechám znovu letní gumy vyvážit a na jaře se zase ozvu, co na to řízení.

Po přezutí na zimní auto přestalo táhnout do strany nebo možná táhlo jen minimálně (náhlá změna k lepšímu mě mohla klamat, jestli to fakt bylo ok nebo to trochu tahalo). Vzhledem k tomu, že jsem si pár dní před tím objednal v Auto Hase zimní prohlídku a seřízení geometrie, tak jsem tuto dnes absolvoval a teď myslím, že je to opravdu O.K.
Měnili sbíhavost zadní osy a přesazení osy (to nevim co je, ale v protokolu to je napsaný).
Otázkou zůstává jestli je možný, že auto táhne do strany víc když je na pneu 195/... než 185/... ? Zimáky mám užší, 185/65/15. :idea:
Nebo je to prostě hliníkáčema nebo letníma gumama, ale ty jsem postupně prohazoval všechny po celým autě a táhlo to vždy jen doprava.

Nechám znovu letní gumy vyvážit a na jaře se zase ozvu, co na to řízení.

-
Offline
- Příspěvky: 2356
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
- Bydliště: Brno/Kyjov
Takze po prezuti na zimni OK,jo?
Taky me napadlo jestli ti treba nezabira vic prava poloosa nebo treba nebrzdi leva brzda i kdyz na ni neslapes...spekulace
Taky me napadlo jestli ti treba nezabira vic prava poloosa nebo treba nebrzdi leva brzda i kdyz na ni neslapes...spekulace

_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 2332
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 16 roků
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
-
Offline
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
ťahá do prava
Mám podobný problém, S40 mi ťahá do prava po výmene na zimnú sadu kolies. V lete na nových elektrónoch a nových Michelinách auto ide rovno. Na zimných najhorších pneu na svete Matador MP58 poťahuje do prava, hlavne, keď v aute sedí viac ľudí a hlavne na pravej strane. Na letných to nerobí. Najpravdepodobnejšie to bude narušený (nie prasknutý) kord v niektorej pneumatike. Nastavovanie geometrie nič nevyrieši, hlavne nie na prednej náprave. Mám v úmysle skontrolovať všetka uloženia zadnej nápravy.....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
tahne to snad skoro na vsech...
V40 mi tez tahne doprava. volant vypada jako by potreboval presadit - kdyz chci jet rovne, tak jej musim drzet trochu doleva. kamarad ma tez V40 a hadejte - presazoval volant a menil pneu protoze mu to tahlo doprava. pri zmene profilu (viz vymena letnich za zimni) to nemusi byt tak poznat takze ma clovek pocit ze je to ok.
_________________
volvo V50 2.0D MY07
volvo V40 2.0 MY96
Zlínský kraj
volvo V50 2.0D MY07
volvo V40 2.0 MY96
Zlínský kraj
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 7039
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
tahne to snad skoro na vsech...
Přesazování volantu je ta největší kravina co jde udělat. Všechno se musí nastavit geometrií.tomaz píše:V40 mi tez tahne doprava. volant vypada jako by potreboval presadit - kdyz chci jet rovne, tak jej musim drzet trochu doleva. kamarad ma tez V40 a hadejte - presazoval volant a menil pneu protoze mu to tahlo doprava. pri zmene profilu (viz vymena letnich za zimni) to nemusi byt tak poznat takze ma clovek pocit ze je to ok.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 1459
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
U mě na 850 to bylo špatným rejdovým čepem, měnil jsem rameno...
ale co mi přijde jako nejpravděpodobnější je přidřený brzdič na předním kole na tý straně, kam to táhne... zvedni auto na zvedák a zkus, jestli se kola volně pohybují...
ale co mi přijde jako nejpravděpodobnější je přidřený brzdič na předním kole na tý straně, kam to táhne... zvedni auto na zvedák a zkus, jestli se kola volně pohybují...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...
-
Offline
- Příspěvky: 1538
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Č.Krumlov
Při mírném brzdění by se auto taky mělo srovnat, pokud je to brzdič.tnemec píše:U mě na 850 to bylo špatným rejdovým čepem, měnil jsem rameno...
ale co mi přijde jako nejpravděpodobnější je přidřený brzdič na předním kole na tý straně, kam to táhne... zvedni auto na zvedák a zkus, jestli se kola volně pohybují...
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
-
Offline
- Příspěvky: 4020
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: kus vod Teplic
- Vůz: Volvo
- Bydliště: Bílina
Já bych to neviděl jako problém konkrétního typu auta. Já mám astru .. a ta taky táhne doprava.
_________________
je: andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black);
Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White; Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black);
Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White; Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 7039
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
-
Offline
- Příspěvky: 2356
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
- Bydliště: Brno/Kyjov
To jo kvuli odtoku vody jsou silnice tak udelane. Ale to by se treba na dalnici nemelo markantne projevit v tahnuti na stranu ... chce to vyzkouset ruzne useky...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště