zlobí motor 850 2.5 20v

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

zlobí motor 850 2.5 20v

Příspěvek od jerguš »

Zdar vespolek. Pár dní mě zlobí volvík. Projevuje se to tak, že hůř startuje při teplém motoru a za jízdy na lehký plyn jede celkem ok, na 1/4 až 3/4 plynu reaguje jenom "cvakáním ventilů" a na plný plyn ze zpožděním cca 3 s jede normálně, ale jen chvíli, pak se jakoby zarazí a škube. Filtr PHM je tam cca 3000 km, svíčky od včerejška a vzduchový filtr je čistý. Počítač mi nablikal 2-1-2, ale to nemusí souviset, protože to tam je už od přestavby na LPG. A na LPG to jede celkem normálně. Netušíte, co by asi???? Dík Jerguš
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

tomasba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 25 úno 2006 20:49
Bydliště: Praha 10

Re: zlobí motor 850 2.5 20v

Příspěvek od tomasba »

jerguš píše:Zdar vespolek. Pár dní mě zlobí volvík. Projevuje se to tak, že hůř startuje při teplém motoru a za jízdy na lehký plyn jede celkem ok, na 1/4 až 3/4 plynu reaguje jenom "cvakáním ventilů" a na plný plyn ze zpožděním cca 3 s jede normálně, ale jen chvíli, pak se jakoby zarazí a škube. Filtr PHM je tam cca 3000 km, svíčky od včerejška a vzduchový filtr je čistý. Počítač mi nablikal 2-1-2, ale to nemusí souviset, protože to tam je už od přestavby na LPG. A na LPG to jede celkem normálně. Netušíte, co by asi???? Dík Jerguš
Skus vahu vzduchu docela u 850 vodchazej.Nebo přeskočenej rozvodák o zub s tim sem se taky setkal.
_________________
dříve:Škoda 105,r.v84
Renault 21 nevada 2.2,r.v 88 (LPG)
ted´ Volvo 850 2.3 T5 combi,r.v.94,barva červená (LPG)

GDPR_user

Re: zlobí motor 850 2.5 20v

Příspěvek od GDPR_user »

jerguš píše:Zdar vespolek. Pár dní mě zlobí volvík. Projevuje se to tak, že hůř startuje při teplém motoru a za jízdy na lehký plyn jede celkem ok, na 1/4 až 3/4 plynu reaguje jenom "cvakáním ventilů" a na plný plyn ze zpožděním cca 3 s jede normálně, ale jen chvíli, pak se jakoby zarazí a škube. Filtr PHM je tam cca 3000 km, svíčky od včerejška a vzduchový filtr je čistý. Počítač mi nablikal 2-1-2, ale to nemusí souviset, protože to tam je už od přestavby na LPG. A na LPG to jede celkem normálně. Netušíte, co by asi???? Dík Jerguš
No pokud jezdíš převážně na lpg,tak typuji vstřikovače

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

Rozvoďák je určitě ok, ta váha vzduchu mě napadla, zvlášť když bych řekl, že čím větší teplo venku, tím je to horší. Nevíte o nějaké fintě, jak ji odzkoušet doma? Nebo musím do servisu? A kolik tak stojí nová. Dík.
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jediná finta jak to odzkoušet je asi si půjčit váhu z jiného nauta a vyměnit ji. V té váze se taky posuzuje teplota vzduchu, takže by to mohlo být ono. Jelikož jsi z Prahy, tak asi nejlépe se obrátit na Marru??? Nebo někoho kdo má stejné auto a byl by ochoten??

tomasba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 25 úno 2006 20:49
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od tomasba »

jerguš píše: Nevíte o nějaké fintě, jak ji odzkoušet doma? Nebo musím do servisu? A kolik tak stojí nová. Dík.
Nepotešim tě vrakač 4000kč,nová-Volvo 12000kč,Bosch 11000kč,http://www.saabtuning.cz/ 6500kč.Skus si jí nedřív od někoho pučit.
_________________
dříve:Škoda 105,r.v84
Renault 21 nevada 2.2,r.v 88 (LPG)
ted´ Volvo 850 2.3 T5 combi,r.v.94,barva červená (LPG)

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

dá se to měřit.a dost přesně když víš co

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

Tak dík, nějak se s tím poperu...
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

se domluv s black hawkem nebo se zastav...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud by to nebyla váha vzduchu tak bych to na LPGéčko tipl na vstřiky, nebo tlak paliva.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

Tak váha vzduchu to není, nevíte kolik má být tlak benzínu v "liště" vstřiků? Dík.
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Ideální tlak 3.5 baru minimum 3 bary
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

tomasba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 25 úno 2006 20:49
Bydliště: Praha 10

Re: zlobí motor 850 2.5 20v

Příspěvek od tomasba »

jerguš píše:Zdar vespolek. Pár dní mě zlobí volvík. Projevuje se to tak, že hůř startuje při teplém motoru a za jízdy na lehký plyn jede celkem ok, na 1/4 až 3/4 plynu reaguje jenom "cvakáním ventilů" a na plný plyn ze zpožděním cca 3 s jede normálně, ale jen chvíli, pak se jakoby zarazí a škube. Filtr PHM je tam cca 3000 km, svíčky od včerejška a vzduchový filtr je čistý. Počítač mi nablikal 2-1-2, ale to nemusí souviset, protože to tam je už od přestavby na LPG. A na LPG to jede celkem normálně. Netušíte, co by asi???? Dík Jerguš
Tak me tak napadlo když je to plynák to by mohly bej ujetý adaptace(rídící jednotka si za jízdy upravuje dobu vstřiku dle opotřebení(na lpg častý jev vědšinou kuli nevěrohodnemu signalu lambdasondy))Nejjednoduší bude když odpojíš baterku cca 30min(tím se smažou adaptace).Pak skus najet par km na benzín.Kdyby to pomohlo tak si nech seřídit LPG
_________________
dříve:Škoda 105,r.v84
Renault 21 nevada 2.2,r.v 88 (LPG)
ted´ Volvo 850 2.3 T5 combi,r.v.94,barva červená (LPG)

tomasba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 25 úno 2006 20:49
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od tomasba »

Co tam maš namontovaný za plyn klasiku nebo sekvenční vstřikování?
_________________
dříve:Škoda 105,r.v84
Renault 21 nevada 2.2,r.v 88 (LPG)
ted´ Volvo 850 2.3 T5 combi,r.v.94,barva červená (LPG)

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

To odpojení baterky jsem už dělal, výsledek byl přesně ten, že poprvé od montáže LPG na pár kiláků zhasla kontrolka elektroniky motoru, pak jí ta lambda sonda zase rozsvítila, ale po opětovném zapojení baterky se mi rozsvítila kontrolka SRS, což vzhledem ke stáří vozu a počtu airbagů (1) už fakt nebudu řešit. Plyn tam mám takovou tu poloklasiku s membránovým směšovačem ale s elektronicky ovládanou bohatostí směsi v otáčkách. Cca 30 000 km naprosto bez problémů, narozdíl od referencí na sekvenční vstřik, dva kámoši to maj (ne ve volvech) a v LPG servisech už jsou skoro štamgasti, ale to jsem odbočil. Dík za rady, zítra změřím tlak paliva a uvidíme.
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Cose týká kontrolky SRS v jednotce je chybový kód nízké napětí - automaticky skočí při odpojení baterky ale jinak je funkční. Bylo by dobré vidět co ukazuje lambda na osciloskopu předtím, než se rožne kontrolka závad.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

jarek.krizan píše:Cose týká kontrolky SRS v jednotce je chybový kód nízké napětí - automaticky skočí při odpojení baterky ale jinak je funkční. Bylo by dobré vidět co ukazuje lambda na osciloskopu předtím, než se rožne kontrolka závad.
SRS ?????? nemůže bejt funkčni když sviti kontrolka...

jjj s osciloskopem jezdit je prima že Travexi to už tady bylo :lol: :lol:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

jarek.krizan píše:Ideální tlak 3.5 baru minimum 3 bary
při volnoběžnych otačkach 2,5 bar, pod plynem 3,0 bar pokud bude kolisat tlak v liště v zatahu buď jen o 0,1-0,2 bar motor bude škubat...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

marra píše:
jarek.krizan píše:Ideální tlak 3.5 baru minimum 3 bary
při volnoběžnych otačkach 2,5 bar, pod plynem 3,0 bar pokud bude kolisat tlak v liště v zatahu buď jen o 0,1-0,2 bar motor bude škubat...
Mám jen tlak při odpojeném podtlaku zpět. ventilu , tak se omlouvám za neůplnou informaci. Použita literatura - Datentaschenbuch Personenwagen
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

To mi právě vrtá hlavou, ten tlak v liště řeší zpětný ventil, co je asi uprostřed pod tou lištou vstřiků???Chápu to dobře? A jak ho laicky odzkouším? Dík.
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

Omlouvám se, zapomněl jsem to uzavřít, příčina byla povolená spona na hadičce spojující motůrek čerpadla v nádrži s trubičkou co vede z nádrže, čili to mělo malý tlak paliva, protože část načerpaného a natlakovaného paliva hned nad motůrkem tekla ven z vedení(ještě v nádrži). Díky za rady všem zúčastněným....
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
This topic is 14 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“