V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#1 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
Chcem si byť istý než sa pustím do tohto možno zdanlivo triviálneho úkonu. Dôvodom prečo to chcem spraviť je, že pri prechode z vyšších otáčok na voľnobeh čoraz častejšie cítim a počujem, že chod motora nie je plynulý. Po chvíli, tak max. do 3-4 sekúnd, sa to ale ešte dokáže nejak doregulovať/ustáliť. Viem ako aj aké náradie potrebujem ale potrebujem si byť istý aké sú správne hodnoty.
Takže:
-------
prevádzková teplota (chladiaca kvapalina): 87°C
správna dávka nafty na volvobeh 5 mg/s ???
súvisí hodnota aj s teplotou nafty? stačí teplota nad 40°C?
S týmito vedomosťami by som povedal, že najlepšie je sa do nastavenia pustiť po krátkej jazde a "ťukať (za toto ma tu zopár ludí asi nebude mať rado)" smerom k remenici a kontrolovať hodnotu na diagnostike.
----------------------------------
Momentálne mám dávku nafty tak odhadom okolo 2,5 mg/s. Presne neviem lebo mám už trochu chytený termostat a musím ho najskôr vymeniť.
Budem rád za akékoľvek pripomienky/rady a hlavne ma zaujíma či táto zmena dávky nemá vplyv na voľnobežné otáčky, logicky by som povedal, že má. Nasledujúca otázka potom je ako ich dostať naspať na pôvodných 810 RPM pri zvýšenej dávke?
Takže:
-------
prevádzková teplota (chladiaca kvapalina): 87°C
správna dávka nafty na volvobeh 5 mg/s ???
súvisí hodnota aj s teplotou nafty? stačí teplota nad 40°C?
S týmito vedomosťami by som povedal, že najlepšie je sa do nastavenia pustiť po krátkej jazde a "ťukať (za toto ma tu zopár ludí asi nebude mať rado)" smerom k remenici a kontrolovať hodnotu na diagnostike.
----------------------------------
Momentálne mám dávku nafty tak odhadom okolo 2,5 mg/s. Presne neviem lebo mám už trochu chytený termostat a musím ho najskôr vymeniť.
Budem rád za akékoľvek pripomienky/rady a hlavne ma zaujíma či táto zmena dávky nemá vplyv na voľnobežné otáčky, logicky by som povedal, že má. Nasledujúca otázka potom je ako ich dostať naspať na pôvodných 810 RPM pri zvýšenej dávke?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#2 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
ty jen zvýšíš základní dávku,ta s otáčkami nemá nicmoc společnýho,ale už vůbec nevím co má základní dávka společnýho s přechodem otáček..?
EDIT-pro transpero se stejnym motorem jsou hodnoty:
Pro vozy ► 07.97: 2,0 ... 6,0 mg/H
Pro vozy 08.97 ► 04.99: 2,2 ... 9,0 mg/H
Pro vozy 05.99 ►: 3,0 ... 9,0 mg/H
U volva nevim...
EDIT-pro transpero se stejnym motorem jsou hodnoty:
Pro vozy ► 07.97: 2,0 ... 6,0 mg/H
Pro vozy 08.97 ► 04.99: 2,2 ... 9,0 mg/H
Pro vozy 05.99 ►: 3,0 ... 9,0 mg/H
U volva nevim...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#3 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
EGR?
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#4 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
EGR mám zaslepený.ok2ucx píše:EGR?
Ja si to vysvetlujem takto. Po prechode na voľnobeh z vyšších otáčok, kde je samozrejme aj dávka nafty vyššia, voľnobežná hodnota trochu kolíše. Spodná hranica pri kolísaní kým sa hodnota ustáli už nie je pre plynulý chod motora dostačujúca a preto to koktanie zo začiatku. Je to v podstate len jemné zvýšenie vibrácií motora a mierne nerovnomerný chod, nič strašné. Žiadne skapínanie ani nič podobné, na otáčkach nepostrehnuteľné.Sarkasmic píše:ty jen zvýšíš základní dávku,ta s otáčkami nemá nicmoc společnýho,ale už vůbec nevím co má základní dávka společnýho s přechodem otáček..?
Ja mám informáciu o nastavení dávky od tiaľto http://www.volvopedia.de/index.php?title=VP37_-_Ermitteln_der_Einstellwerte_im_Fahrzeug: "Der Wert <eingespritzte Kraftstoffmenge> beträgt etwa 5-5.5 mg, sollte dieser Wert im Bereich von 2-8mg liegen, kann dieser beim Zusammenbau und Einstellen der Pumpe korrigiert werden." Každopádne je tam aj to rozmedzie od 2-8mg, preto by ma zaujímalo aká je továrenská hodnota. Ešte si to naštudujem poriadne, pretože tam riešia aj nastavenie na stolici. Nechcem sa ale do toho púšťat bez poriadneho overenia, pretože moja nemčina nie je zrovna obstojná.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
#5 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Čerpadlo se provozem opotřebuje a tovární nastavení volnoběžné dávky již nestačí.Celkem pomáhá její přenastavení.Určitě to pomůže tomu volnoběhu a prospívá v celém rozsahu otáček.Na diagnostice zjistit hodnotu a popř.upravit.tady se o tom něco i píše.....http://www.volvopedia.de/index.php?titl ... einstellen
funguje to mám odskoušeno,měl jsem dávku 7mg nastavil jsem 5mg a na volnoběh už běží krásně.Dřív tak jako vynechával.
Ale už ses na to jednou ptal.Nezapomeň,že se to nastavuje jakoby naopak čím vyšší hodnota dávky tím jde méně nafty a naopak.
funguje to mám odskoušeno,měl jsem dávku 7mg nastavil jsem 5mg a na volnoběh už běží krásně.Dřív tak jako vynechával.
Ale už ses na to jednou ptal.Nezapomeň,že se to nastavuje jakoby naopak čím vyšší hodnota dávky tím jde méně nafty a naopak.
_________________
V850 2.5TDI/96 man.
V850 2.5TDI/96 man.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#6 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Viem, že som sa na to kedysi už pýtal ale nakoniec som to neriešil, pretože to ajtak skončilo výmenou čerpadla. Každopádne na diagnostike mi to ukazuje dávku správne, keď je viac tak je viac, takže nie je čo riešiť. Išlo mi skôr o vaše skúsenosti, príde mi zbytočné to dvíhať na dvojnásobok keď je táto hodnota takmer dostačujúca. Videl bych to tak na 1-1,5mg/s viac, takže na hodnotu 3,5-4 mg/s. Na voľnobehu práve po tých prvých sekundách nepozorujem žiadny problém.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#7 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
M.j. když máš zaslepený EGR, je vypnutý i v software?
P.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#8 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Rozmýšlal som nad tým ako sa vie ECU vyrovnať zo zaslepeným EGR a po porovnaní dvoch áut na tej istej trase (jedno malo funkčné a druhé zaslepené EGR) som dospel k názoru, že je jej to šumák. Plniaci tlak perfektne sedel z požadovaným a dokonca aj dávka nafty bola takmer zhodná. Jediné čo sa logicky líšilo bolo množstvo nasávaného vzduchu v niektorých situáciách. Samozrejme ak ma vyvedieš z omylu, tak si ho prídem rád dať aj softvérovo vyblokovať.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#9 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
No - pro začátek by zaslepením EGRu nemělo sedět množství vzduchu (na MAF) v režimech, kdy je EGR aktivován. Jednotka to pozná a pak vyplivne chybu.
Jestli ne, něco je divně.
P.
Jestli ne, něco je divně.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#10 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
ECU MSA 15.7 použitá v mojom aute ešte chybu po zaslepení nevyhadzuje. Nemá práve túto porovnávaciu fíčuru slúžiacu asi len na rozsvietenie kontrolky.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4125
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#11 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
MSA 15.7 je na to buď moc blbá, nebo líná se ozvat Novější MSA 15.8 celkem hlasitě protestuje, rozsvěcí kontrolku motoru a háže auto do nouzáku. Takže u MSA 15.7 stačí EGR zaslepit mechanicky, u MSA 15.8 je to potřeba nejdřív udělat softwarově. Nikdy jsem nepátral po tom, jestli firmy co nabízej vypnutí EGRu na koncern to umí udělat i u Volva, moje domněnka je, že spíš ne.ok2ucx píše:No - pro začátek by zaslepením EGRu nemělo sedět množství vzduchu (na MAF) v režimech, kdy je EGR aktivován. Jednotka to pozná a pak vyplivne chybu.
Jestli ne, něco je divně.
P.
Kdybyste si s tím pohráli a naučili se to u týhle neperspektivní platformy vypínat, věřím, že by se tady pár zájemců našlo a když k tomu přidáte léčbu špatných teplých startů, budou vás za to lidi nosit na rukou... ty se ale naopak týkají spíš MSA 15.7.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#12 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Aha - tak jsme doma.
Pár EGRů už jsme takto vypnuli. Na léčbu špatných teplých startů teprve čekáme na vhodného pacienta. Zatím jen poslední MSA15.8 na V70II.
P.
Pár EGRů už jsme takto vypnuli. Na léčbu špatných teplých startů teprve čekáme na vhodného pacienta. Zatím jen poslední MSA15.8 na V70II.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4125
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#13 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Ten EGR by mě výhledově zajímal, jestli je to teda proveditelný i na MSA15.8 V70 1 (rok 2000). Můžu poprosit o přibližnou cenovku do SZ? Další čím si nejsem jistej, jestli při téhle operaci nepřijdu o už existující a osvědčenej chip?
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#14 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Bohužel špatné teplé starty, nebo lépe řečeno horké starty, způsobuje již vyběhaná vstřikovací hlava na čerpadle, takže tomu software pomůže asi těžko.
Leda by někdo dokázal zvednou startovací dávku paliva za tepla natolik, aby se ty netěsnosti
přeskočily, ovšem nevím, jestli to čerpadlo má ještě nějakou regulační rezervu.
A nebo flaškou s vodou vždycky poleješ čerpadlo a zas to startuje
Leda by někdo dokázal zvednou startovací dávku paliva za tepla natolik, aby se ty netěsnosti
přeskočily, ovšem nevím, jestli to čerpadlo má ještě nějakou regulační rezervu.
A nebo flaškou s vodou vždycky poleješ čerpadlo a zas to startuje
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4125
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#15 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Mě jde o ten EGR (pokud vím tak novější MSA15.8 problémy s horkýma startama nemaj, mají vylepšený čerpadlo), ale všichni kdo do toho dělaj se dušujou že po úpravě startovací mapy sebevyhoněnější TDI při teplotě vody 100°C chytne na půl otáčky.... na prasáka to jde udělat relátkem který při každým startu odpojí čidlo teploty vody a po nastartování ho zase připojí. Svý prej taky dělá snížení otáček při kterých ECU povolí start na nulu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 62
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 II D5
- Bydliště: Kroměříž
#16 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Nazdar pánové,
řešil jsem taky dávku na čerpadle, dle německého serveru jsem ze 4mg nastavil na 5mg. Výsledek - lepší ale u 1,9tdi kdy jsem to přestavil asi o stejnou hodnotu jsem cítil lepší reakce na plyn.
Nikde jsem se taky nedopátral toho zda je to u volva tak jako u koncernu kde při menší dávce se vlastně přidává nafty???
Řešil jsem to právě dohromady s nastavením váhy vzduchu na správné volty, tak jak je to také na volvopedie.de, takže těžko soudit.
Tou dávkou jsem si rozšteloval palubní počítač, tak mi to ukazuje spotřebu cca o litr vyšší.
Dle pozorování si dovolím tvrdit, že zvýšením hodnoty na 5mg, jsem vlastně ubral nafty. (vůbec to nekouří), při těch 4mg slabý pokouření bylo.
Ale nejsem si jistý, když jsem do toho řešil i tu váhu......
Kdyby jste to někdo vypátrali jak je to s tou dávkou, dejte vědět, ať víme zda je to jako u koncernu či ne.
Díky
honza
řešil jsem taky dávku na čerpadle, dle německého serveru jsem ze 4mg nastavil na 5mg. Výsledek - lepší ale u 1,9tdi kdy jsem to přestavil asi o stejnou hodnotu jsem cítil lepší reakce na plyn.
Nikde jsem se taky nedopátral toho zda je to u volva tak jako u koncernu kde při menší dávce se vlastně přidává nafty???
Řešil jsem to právě dohromady s nastavením váhy vzduchu na správné volty, tak jak je to také na volvopedie.de, takže těžko soudit.
Tou dávkou jsem si rozšteloval palubní počítač, tak mi to ukazuje spotřebu cca o litr vyšší.
Dle pozorování si dovolím tvrdit, že zvýšením hodnoty na 5mg, jsem vlastně ubral nafty. (vůbec to nekouří), při těch 4mg slabý pokouření bylo.
Ale nejsem si jistý, když jsem do toho řešil i tu váhu......
Kdyby jste to někdo vypátrali jak je to s tou dávkou, dejte vědět, ať víme zda je to jako u koncernu či ne.
Díky
honza
_________________
VOLVO S80 II D5
VOLVO S80 II D5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#17 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Tak ono to záleží asi od toho kto hladí na aký parameter. Ja sledujem parameter "injected fuel quantity" cez FCR a ECU mám MSA 15.7. Tento parameter sa pri zošliapnutí plynu zvyšuje, takže je to celkom jasné čo kam treba posunúť.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#18 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Ja jsem momentálně naladěn na cca 5mg a trochu mi přijde ze oproti původní hodnotě (4,5mg) drobátko víc papá.M4jky píše:Momentálne mám dávku nafty tak odhadom okolo 2,5 mg/s. Presne neviem...
Ono taky záleží kolik toho má čerpadlo za sebou. Při mých 410tkm na zřejmě původním čerpadle to bude asi jiné než na čerpadle po repasu (???).
Každopádně si to nalaď na ty 4mg a uvidíš. Chvilku pojezdi a hejbnout s tím můžeš vždycky,neni to kdovíjaká složitá operace...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#19 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Tiež to vidím tak, že to je individuálne. Keď bude čas a rozumné počasie, tak to nastavím a dám vedieť ako som dopadol.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#20 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Dnes som pokusne nastavil voľnobežnú dávku nafty z cca 2 mg/s pri povypínaných spotrebičoch na asi 3,4 mg/s. Uvidím čo to urobí zo spotrebou. Chod motora je o niečo kultivovanejší a ide lepšie za plynom. Ešte skúsim čo to bude robiť pri dojazde na dvojku do križovatky pri dosiahnutí voľnobežných otáčok. V kolóne sa to sem tam hodí, nechať tam dvojku a chrochtať pomáli dopredu. Predtým som ten motor nemohol počúvať ako sa chudák drhol. Zdá sa mi, že aj emisie budú o niečo lepšie. Uvidíme čo to časom povie, keď tak to ešte jemne upravím. Ďakujem všetkým za rady.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#21 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Dojazd na dvojku ok, na spotrebe sa to takmer neprejavilo. Ešte som mrkol do FCRka a zaujali ma tam rozdielové hodnoty množstva vstrekovaného paliva pre každý valec v porovnaní zo 4, ktorý má el. vstrekovaciu trysku. Teoreticky by to mohla byť minimálna hodnota, o ktorú treba zdvihnúť dávku nafty na čerpadle. Neviem ale či táto hodnota vypovedá viac o stave vstrekov alebo čerpadla:
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#22 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
To máš ještě dobrý,mě tahle hodnota hapruje o 0,7 mg. Ale já mám vstřiky kaput,takže by to mohlo být vstřikama...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#23 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Skúsim na nete vykúmať ako túto hodnotu určujú. Mne to na prvom valci drží o niečo vyššiu hodnotu a na druhom to sem tam tiež vylezie na -0,7. Inak je to v pohode, len netuším aká je správna hodnota.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#24 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
No dle selského rozumu bych řekl ze by to mělo být vše na nule. Když je to vlastně hodnota rozdílová oproti 4.vstřiku. Teď jde o to jestli není i ten 4.vstřik v pytli. Ale jak a z čeho diagnostika vypočítá ty rozdíly je mi trochu záhadou...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#25 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
No na nule by to malo byť ale keď sú takto všetky posunuté, tak buď ako hovoríš, už je chytený buď priamo 4 vstrekovač, jeho elektronika alebo niečo v čerpadle čím to merajú. Skôr by som to ale videl na ten vstrekovač.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek