V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 28
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Čelákovice
- Vůz: 850 B5254S
- Bydliště: Čelákovice
#26 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Trochu oživím téma - měl jsem podobné problémy jako v prvním příspěvku. U mě to bylo po tom, co se auto vrátilo z výměny rozvodů. Po prošlápnutí plynu otáčky padaly dost rychle a většinou někam k 500 ot./min, motor se vždy zakuckal jak když chce chcípnout a během vteřiny se srovnal. Další projevy - delší starty, chraplavý až praskavý zvuk motoru v zátěži, průměrná spotřeba cca o 1,5 l nižší, línější rozjezdy a téměř nekouřící TDI.
Přes FCR zjištěná hodnota "Injected Fuel Quantity Actual Value" 9,4 mg/s.
Povolil jsem vršek čerpadla, provedl "hammer mod" a nastavil hodnotu 5,3 mg/s. Všechny výše uvedené problémy zmizely.
Moje závěry:
Základní dávka může ovlivnit přechod otáček.
Snížení hodnoty "Injected Fuel Quantity Actual Value" zajistí zvýšení množství reálně vstřikovaného paliva.
Přes FCR zjištěná hodnota "Injected Fuel Quantity Actual Value" 9,4 mg/s.
Povolil jsem vršek čerpadla, provedl "hammer mod" a nastavil hodnotu 5,3 mg/s. Všechny výše uvedené problémy zmizely.
Moje závěry:
Základní dávka může ovlivnit přechod otáček.
Snížení hodnoty "Injected Fuel Quantity Actual Value" zajistí zvýšení množství reálně vstřikovaného paliva.
_________________
Volvo 850 B5254S, M56, 1995
Fiat 126p "Maluch" 1989
Bylo: Volvo V70 D5252T, AW 50-42, MSA 15.7, 1998
Volvo 850 B5254S, M56, 1995
Fiat 126p "Maluch" 1989
Bylo: Volvo V70 D5252T, AW 50-42, MSA 15.7, 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#27 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Ja to mám presne naopak. FCR mi ukazovalo dávku 2,5 mg/s a zvíhal som ju o 1 mg/s. Keď som čo len trochu ubral, tak motor išiel skapať...asi mám nejaký prototyp A určite som dávku zvýšil lebo spotreba išla hore.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#28 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Máte niekto nejaký presnejší návod pri akých podmienkach mám nastaviť voľnobežnú dávku nafty na čerpadle na tých magických 5mg/s? Posledne som to nastavoval, samozrejme na hulváta, pred pól rokom a myslel som si, že mám pokoj. Všetko ako zohriaty motor, vypnuté spotrebiče a podobne som dodržal. Potom som ale zistil, že som mal rozhasené rozvody kvôli strhnutému závitu na spodnej napínacej kladke remeňa. Keď som to dal do poriadku, tak sa mi znateľne zvýšila spotreba. Kontroloval som teda na diagnostike čo sa deje a mám tam teraz hodnotu 6,5mg/s. Pred korekciou teda nastavím poriadne rozvoďák na čerpadle a snáď už to trafím.
Nejaké ďalšie rady a skúsenosti?
Nejaké ďalšie rady a skúsenosti?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1139
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#29 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Jak se chová motor se zvednutou dávkou paliva?
Žádný problémy nemám, jen při rozjezdech hlavně studený motor a venku mráz občas motor cuká a je třeba více přidat plyn na rozjezd.
Mám 4mg dávku, mohlo by nějak pomoct zvednutí na 5mg?
Žádný problémy nemám, jen při rozjezdech hlavně studený motor a venku mráz občas motor cuká a je třeba více přidat plyn na rozjezd.
Mám 4mg dávku, mohlo by nějak pomoct zvednutí na 5mg?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#30 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
No jak - žere to jako T5 a furt to hulí
Si s tím zkus trochu hnout, třeba na 4,5mg.
Naopak když máš málo, tak to sice nehulí, ale při šudlání třeba po městě při 50km/h to blbě reaguje na plyn a kucká. Jakoby ti plyn. pedál fungoval jen v režimu on/off.
Chce to trochu laborovat a vyzkoušet si co tvému autu vyhovuje.
Si s tím zkus trochu hnout, třeba na 4,5mg.
Naopak když máš málo, tak to sice nehulí, ale při šudlání třeba po městě při 50km/h to blbě reaguje na plyn a kucká. Jakoby ti plyn. pedál fungoval jen v režimu on/off.
Chce to trochu laborovat a vyzkoušet si co tvému autu vyhovuje.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#31 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Ja tam mám okolo 5mg/s, ešte to isto pozriem teraz s odstupom času, kam sa to pohlo. Auto má spotrebu 7l/100km a ťahá úžasne. Aj v servise sa divia jak sa mi ho po toľkých rokoch podarilo tak prebrať. Toto je ale kombinácia viacerých vecí nie len dávky - správne nastavenie váhy a predvstreku. Jediné kedy mi to fakt hnusne zasmradí je, keď sa pozabudnem, že to je dízel a podradím zbytočne nízko pri predbiehaní. Neverím ale, že tieto 850/V70 verzie nové nehúlili. Tá regulácia je proste pomalá a s tým veľkým turbom to chvílu na začiatku potrebuje, než sa to všetko dohodne.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1139
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#32 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Už jsem to psal ve svém topicu, ale zkoušel jsem znovu změřit korekce vstřikovačů s dávkou paliva.
Stále to ukazuje řádově nesmysl a nevím čím to._________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#33 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Podla mňa vadný riadiaci vstrekovač - môže to byť aj kabeláž k nemu. Ako je na tom ukazateľ teploty paliva a nastavenie predvstreku, len tak informatívne? Inak v priebehu 3 týždňov plánujem riešiť vstrekovače a mám dve sady. Ak to dobre dopadne, tak jeden funkčný riadiaci vstrekovač mám. Len neviem či je v tomto dvojkovom motore ten istý ako v jedničkovom.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1139
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#34 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300
Měřeno s ohřátým motorem po 45km cestě. Jaké sady jsi kupoval?
Každopádně dávku to sice ukazuje podivně, ale rovnoměrně a s motorem žádný problém není.
Predvstrik mám přesně ve středu, naprosto ideálně.
Každopádně dávku to sice ukazuje podivně, ale rovnoměrně a s motorem žádný problém není.
Predvstrik mám přesně ve středu, naprosto ideálně.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#35 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
To je sada, ktorá bola na motore pôvodne ale chcíplo čerpadlo. Z druhým som bral rovno aj vstrekovače.
Riadiaca jednotka si podľa mňa dokáže nahodiť nejaké núdzové hodnoty, aj keď tá elektrická časť vstrekovača úplne chcípne.
Teraz som pozeral aké hodnoty tam mám ja a mám to v rozmedzí 0 až -0,9mg/s voči štvrtému vstrekovaču.
Riadiaca jednotka si podľa mňa dokáže nahodiť nejaké núdzové hodnoty, aj keď tá elektrická časť vstrekovača úplne chcípne.
Teraz som pozeral aké hodnoty tam mám ja a mám to v rozmedzí 0 až -0,9mg/s voči štvrtému vstrekovaču.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
#36 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
Kluci, měl by někdo náladu, čas a chuť mi přenastavit dávku na TDI, MSA 15.7? Mám čerpadlo po repasi, spotřeba o litr výš, nejede, zvuk divný. Nemám vidu, jen Delphi a ta mi ukazuje dávku 7mg. Blbý je, že neumí zobrazit na desetiny, takže to může být 6,5-7,4. A s tímhle bych se nechtěl o nastavení doma ani pokoušet. Minulý rok stejný problém řešil brácha na svém autě, ani Marra, ani AVdíly nepomohli a kluk co mu to nastavoval mi nebere telefon.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#37 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
Nastav si správne predvstrek na remeni. S dávkou 7mg/s to síce môže mať divný zvuk ale malo by to ísť ako raketa. najskôr predvstrek a potom volnobežná dávka. Napíš odkiaľ si, aby si našiel niekoho v okolí.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
#38 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
Předvstřik mám srovnaný. Potřebuju jenom cuknout tu dávku. Auto je v nízkých otáčkách hrozně líné, když zabere turbo, tak už to jde. Ale je to taková jízda jede/nejede. Bohužel jsem si nezjistil, kolik byla nastavena dávka před repasí.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#39 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
Hmm, ok. No, otázka je či tu má niekto info ako má byť to čerpadlo nastavené po repasi. Tých 5mg/s je dávka, ktorá sa nastavuje na už vylietanom čerpadle. Ja som napríklad pred tým než som to menil mal dávku pod 2-2,3mg/s. Ak bol u teba repas urobený dobre tak by si mal nastavovať podľa mňa okolo 3mg/s. Možno tu má niekto presnejšie údaje.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
#40 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
Nikdo se nenajde někde ve Středních Čechách, kdo by tuhle starou vránu uměl ještě nastavit?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1139
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#41 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
Mám čerpadlo zrepasovane, nastavené na stolici jak se má s novou sadou všech těsnění, elektronickou hlavou a rozdělovací hlavou. A na diagnostice to ukazuje 4mg. Ale diag neukazuje nic pod 4, takže netuším kolik tam je.
Pořád mi budíky ukazují vyšší spotřebu, než je realita, ale jinak se to chová normálně.
Každý auto stejně snese jinou dávku. Prostě to klepat a zkoušet prošlápnout otáčky na volnoběh, aby to nějak normálně klesalo.
Pořád mi budíky ukazují vyšší spotřebu, než je realita, ale jinak se to chová normálně.
Každý auto stejně snese jinou dávku. Prostě to klepat a zkoušet prošlápnout otáčky na volnoběh, aby to nějak normálně klesalo.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
#42 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
Je pravda, že tou Delphinou si aspoň zjistím, že klepu správným směrem. Zkusím to tedy od oka podle toho, co se bude autu líbit a budu cílit na 4-5mg. Díky Tarkine
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#43 V70 TDI optimálne nastavenie dávky nafty na voľnobeh,300tkm+
Čím vyššia dávka, tým to menej ide v nižších otáčkach. Ale treba mať vporiadku vstreky. A skontrolovať/nastaviť sa to dá podľa diagnostiky len na MSA 15.7, pri 15.8 to Rj motora automaticky koriguje... takže kvoli tomu prehadzujem čerpadla jak pako.
A ked je dávka príliš nizka má to nekľudný voľnobeh po zoriatí.
A ked je dávka príliš nizka má to nekľudný voľnobeh po zoriatí.
- Přílohy
-
- D5252T ultimate.gif (44.14 KiB) Zobrazeno 1119 x
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek