prevodovka M66 Volvo XC90 D5

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 118
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Košice & Trebišov, Slovakoland
Vůz: Mercedes R350, V6, 195kW

#1 prevodovka M66 Volvo XC90 D5

Příspěvek od jguzik »

Ahojte,

Chcel by som vas poprosit o vas nazor na vec ohladom prevodovky M66 (6.st manual).

Popis problemu:
Pri vytlacenej spojke pocuj suchot od prevodovky. Po podrobnejsom preskumani ten suchot ide od spojkoveho loziska. Niekedy sa stalo, ze 1 a R-ko nesli dnu na prvy raz, ale inak radenie bez problemov.

Co sa urobilo:
1. Marec 2014 - vymena pritlacaku, dvojhmoty, loziska spojky, prevodovka na repase, vymeneny olej v prevodovke - suchot zmizol
2. Marec 2014 - suchot sa objavil po par dnoch
3. November 2014 - opat som to zacal riesit, prevodovka isla von, skontrolovala sa dvojhmota, pritlacak a vymenilo sa lozisko spojky lebo bolo ocividne, ze nevycentrovana spojka ho zjedla, suchalo a tocilo sa do osmicky. Vymenili sa vsetky oleje: v prevodovke, ulhovke, hladexe, nove simeringy na prevodovke. Suchot zmizol, pravdepodobne to bolo zjedenym loziskom spojky.

Po vycentrovani spojky sa vsetko poskladalo, spojka sa ovzdusnila. Po nastartovani sa ozval na kratky cas piskot (zle ovzdusnena spojka - vyriesene). Rychlosti 1 a R nejdu zaradit, resp. treba viacej sili aby sa to dnu narvalo. Zvysne rychlosti idu zaradit s mensim odporom, da sa povedat ze hladko. Pri vypnutom motore idu vsetky rychlosti zaradit pekne hladko, bez problemov.

Moj nazor (prosim o vyjadrenie vasho nazoru na moj nazor, ci je to mozne alebo totalna p**ovina :D ) - hlavny spojkovi valec vs. prevodovka??

AD1 - tym ze v marci sa menila komplet spojka ale nevycentrovala sa tak lozisko spojky bolo zjedene a kedze nebolo v normalnej polohe, tak to nejako islo, tlak hlavneho spojkoveho valca stacil na to aby sa dali zaradit vsetky rychlostne stupne
AD2 - tym ze sa vymenilo lozisko, vycentrovala sa spojka sa prejavila mozna chyba v hlavnom spojkovom valci, ktory nevie dodat dostatocny tlak aby sa rozpojila prevodovka a tym padom nejde zaradit 1 a R-ko, kde je podla mna potrebna vacsia sila, kedze sa jedna o stupne, kde sa auto rozbehuje (mozno hovadina neviem :oops: ).
AD3 - pri vypnutom motore ide zaradit vsetky rychlosti (samozrejme okrem 5 a 6). Pri nastartovanom nejde zaradit 1 a R bez vacsej sily.
AD4 - po pusteni spojkoveho pedalu ide pedal krasne hore cca do polovice a potom skoci, ako keby ho vystrelilo (moze naznacovat problem so spojkovym valcom? .

Rozmyslam, ak by bol problem v prevodovke, nezaradim ziadnu rychlost, alebo resp. vsetky rychlosti by isli dnu tazko.

Otazka znie, ci tento problem moze byt sposobeny hlavnym spojkovym valcom. Nie som odbornik a mozno moje pochopenie toho ako funguje spojka, prevodovka je mylne alebo amaterske (po zatlaceni spojkoveho pedalu, spojkove lozisko zatlaci na lamely ktore odpoja spojku od prevodovky aby sa dala zaradit rychlost) ale vsetky rady/ nazory by pomohli. Nerad by som tu mal komenty typu, ze ked sa v tom nevyznam, nech sa v tom nehrabem atd. Ak sa chcem nieco naucit, tak sa v tom musim vrtat :D Chcel by som vediet vas nazor a pripadne ako by ste to riesili. Ja to neriesim sam, do toho by som sa sam nepustil. Pustili sme sa do toho spolu s kamosom, mechanikom v jeho servise.

Dakujem vsetkym za nazory, pripomienky :)
_________________
Jozi

Je: Mercedes R350, V6, 195kW, AT7, r.v.2012
Bolo: Volvo XC90, D5 120kW, D5244T, M6, r.v.2004, 7 seater

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9898
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#2 prevodovka M66 Volvo XC90 D5

Příspěvek od hajnej »

jen jsem to prolítnul, ale David Patočka tady psal o 6st. manuálu, že tam odchází nějaký ložisko, kolečko nebo co...zkus pohledat
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 118
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Košice & Trebišov, Slovakoland
Vůz: Mercedes R350, V6, 195kW

#3 prevodovka M66 Volvo XC90 D5

Příspěvek od jguzik »

hajnej píše:jen jsem to prolítnul, ale David Patočka tady psal o 6st. manuálu, že tam odchází nějaký ložisko, kolečko nebo co...zkus pohledat
no psal asi to, ze kdyz se to posere tak je tezky neco do te prevodovky sehnat :) ale ja nevim jestli se tam neco posralo :D nebo ne..
_________________
Jozi

Je: Mercedes R350, V6, 195kW, AT7, r.v.2012
Bolo: Volvo XC90, D5 120kW, D5244T, M6, r.v.2004, 7 seater

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13106
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 prevodovka M66 Volvo XC90 D5

Příspěvek od raolsa »

Co myslíš tím, že se nevycentrovala spojka? Pokud vím, tak je přítlačák na kolíčkách a i kdyby byla lehce nevycentrovaná lamela, tak při prvním sešlápnutí spojky si to sedne, protože při vyšlápnutí drží lamela pouze na hřídeli.
Není jenom špatně odvzdušněná spojka?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 118
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Košice & Trebišov, Slovakoland
Vůz: Mercedes R350, V6, 195kW

#5 prevodovka M66 Volvo XC90 D5

Příspěvek od jguzik »

no podla toho co viem, by sa spojka mala centrovat aby sedela presne a vydrzala tolko kolko ma. Neviem ci je to tym ze tam je dvojhmota alebo kvoli comu. Mozno keby sa k tomu vyjadril niekto znaly tejto problematiky :)

Update:
Vcera sme skusili rano nastartovat a zaradit kvalty a vsetko islo hladko - aj 1 a R-ko. Pri druhom pokuse uz R-ko neslo dnu. Takze podla mna by to mohol byt ten spojkovy valcek. Dnes sa vymeni a uvidime :)
_________________
Jozi

Je: Mercedes R350, V6, 195kW, AT7, r.v.2012
Bolo: Volvo XC90, D5 120kW, D5244T, M6, r.v.2004, 7 seater

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 118
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Košice & Trebišov, Slovakoland
Vůz: Mercedes R350, V6, 195kW

#6 prevodovka M66 Volvo XC90 D5

Příspěvek od jguzik »

takze neskoro ale predsa davam vediet... uz viem kde bol problem, kedze nesla zaradit 1-tka a R-ko... pan mechanik, co mi predtym menil spojku dal pritlacak NAOPAK.. a este na nom pise ze: FLYWHEEL SIDE... ja tomu nerozumiem :D cudujem sa ze to vobec tak dlho islo :bad:
_________________
Jozi

Je: Mercedes R350, V6, 195kW, AT7, r.v.2012
Bolo: Volvo XC90, D5 120kW, D5244T, M6, r.v.2004, 7 seater

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13106
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 prevodovka M66 Volvo XC90 D5

Příspěvek od raolsa »

Přítlačák asi ne-e, ale lamelu mohl, mameluk, otočit. :ROFL: :ROFL: :ROFL:
Hlavně, že to máš zase funkční. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“