KLIMATIZACE: vysoušeč??
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha 6
KLIMATIZACE: vysoušeč??
Zdravím, nemáte někdo podobný problém který by jste řešili u Volvo S40 1.9 TDi, r. 2002?Nějak mi špatně běhá klima. Když je motor studený tak chladí až z ní padají kostky ledu .... jakmile ale jedu déle rychleji (cca 50 km) tak klima přestane chladit, nepomůže ani vypnutí a opětovné zapnutí (ani klima, ani vypnutí a zapnutí motoru). Byl jsem v sevisu, vyměnili náplň, olej, vakuovali systém a při testu kompresor normálně tlakoval na 15 bar, po vzestupu tlaku sepl ventilátor, tlak poklesl a pak zase dokola. Ale stále to bez problémů fungovalo a chladilo.Nevím, kde by mohla být chyba, zda hledat nějakou mechanickou závadu, třeba špatný kompresor (což bych nerad -:) ) nebo zda třeba má klima nějakou řídící jednotku, která by mohla být vadná nebo měla načtenou chybu?Pokud jste někdo měli podobný problém tak prosím poraďte.Díky.
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 7998
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Re: Klimatizace
Uhodls. Kontaktuj Marru a domluv si přečtení ŘJ a chybových hlášení. Jinak to nanajdeš.gajdarus píše: nebo zda třeba má klima nějakou řídící jednotku, která by mohla být vadná nebo měla načtenou chybu?Pokud jste někdo měli podobný problém tak prosím poraďte.Díky.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 2878
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha 6
Díky moc za radu, už jsem mu posílal mail tak jen čekám, zda se ozve. Pokud to bude někde v řídící jednotce tak by to počítač mohl ukázat. A jsem rád, že to umí někdo jiný než ve Volvu, tam nemám nějak důvěru ... Velký problém je u mě ovšem s časem přes týden, ale nějak to musím dát dohromady, přeci jenom bez klimy to není tak pohodové svezení, zejména když je venku jako v tropech ...
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha 6
Tak jsem zkusil ještě rozdělat řídící jednotku a zjistil jsem, že čidlo teploty bylo celé špinavé, mastné a obalené od prachu ... tak jsem jej vyčistil a možná by to mohla být příčina špatného vyhodnocení informací řídící jednotkou klimatizace.Ale na načtení chyb jednotky se stejně chystám.
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: SK, St. Lubovna
trochu OT ako sa zvysi spotreba pri zapnutej klime?este som ju nemal zapnutu dlhsie ako 10 minut: )
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
-
Offline
- Příspěvky: 2878
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
Ja mám klimu zapnutú stále počas jazdy, a spotreba je asi o 1,5 l vyššia.dod píše:trochu OT ako sa zvysi spotreba pri zapnutej klime?este som ju nemal zapnutu dlhsie ako 10 minut: )
Ale jazdím 90% mesto.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: SK, St. Lubovna
ja som tiez pocul ze sa zvysi cca o 1 liter "pohonnych hmôt"vlado píše:
Ja mám klimu zapnutú stále počas jazdy, a spotreba je asi o 1,5 l vyššia.
Ale jazdím 90% mesto.
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
-
Offline
- Příspěvky: 2878
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Kamarád to měřil na dálnici při jízdě rychlostí cca 120km/h. Tam asi je ten odebranej výkon z motoru procenruelně malej. Při jízdě po městě a častém stání na volnoběh je to trošku jinej problém, musej se držet vyšší otáčky jen kvůli té klimě. Ale asi i tak to stojí za to. Těch opravdu teplejch dní není až tolik.
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha 6
Pánové, já bych ani tak neřešil o kolik mi stoupne teplota, jenom kdyby to v tomhle vedru chladilo -:) Zatím stále pátrám (teda spíš Marry pátrá ...) po tom, v čem by mohl být problém. Takže pokud se neupeču do doby, než se to podaří rozchodit tak spotřeba bude to poslední co budu řešit -:) I když potom možná přijde i na spotřebu ... no uvidíme ...
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha 6
Tak abych popsal jak jsem postoupil s klimatizací. Předem díky Marrovi a spol., kteří intenzivně pátrali po znovuoživení mojí klimatizace. Několik dní zjišťování příčiny, hledání úniku, neustálého doplňování chladícího médie a stále nic. Nakonec jednoznačný závěr, systém je někde ucpán Jako nejpravděpodobnější místo byl vybrán sušič klimatizace. Včera byl vyměněn a dnes jsem zvědav, zda bude klima fungovat. Ale snad ano. Pokud bychom nadále pátrali tak dám určitě vědět.
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha 6
Tak abych ukončil diskuzi na toto téma, které se trochu vymknula kontrole
Klimatizace již funguje týden, takže mohu zodpovědně říci, že problém byl vyřešen. Potvrzuji tedy, že problém byl ve vysoušeči klimatizace (funguje i jako filtr), který se ucpal. Následně došlo k tomu, že chladící látka v okruhu nekolovala a protože kompresor fungoval, tak došlo nárůstu tlaku nad přijatelnou mez, a pojistný tlakový ventil vypustil část chladícího media ... a i to je důvod, proč jsme nikde nemohli najít únik médie ze systému
(teda nakonec po přidání kontrastní látky byla tato "nalezena" všude v okolí pojistného tlakového ventilu).






_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002