Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#1 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od Kuko28 »

o víkendu mi palubní PC začal vypisovat hlášku o nízkém stavu oleje. Manuální kontrola (několikrát) potvrdila, že hladina je stabilně mezi ryskami min-max. Stejně byla při poslední kontrole cca 3 týdny dozadu, pod autem žádný mastný flek taky není, nic nekape.

hlašká se objeví až po cca 10-15min jízdy.

nějaký tip co s tím?
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od Urvanej »

Dělá mi to taky, hlavně po výměně oleje a trvá to pár stovek, než se čidlo uklidní. Pomáhá držet na horní rysce.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#3 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od 3m3 »

Me tohle dela kdyz auto dlouho stoji a je venku zima.
Ale hlaska se nerozsviti ale problikne jak zhasne kontrolka mazani par s po startu.
Vanu sem nechal vycistit,cidlo taky a nevim jesli dal resit ci eee.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#4 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od Kuko28 »

hmm, tak ani jeden z výše zmíněných scénářů se u mně nekoná - výměna proběhla v dubnu a auto jezdí každý den (ok, možná o víkendu ne vždy)

takže nejspíš zkusím dolít na horní rysku a uvidíme, díky pánové
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#5 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od hajnej »

3m3 píše:Me tohle dela kdyz auto dlouho stoji a je venku zima.
Ale hlaska se nerozsviti ale problikne jak zhasne kontrolka mazani par s po startu.
Vanu sem nechal vycistit,cidlo taky a nevim jesli dal resit ci eee.
ti to vyčištění nepomoholo? záhada....
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#6 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od 3m3 »

Zahada uz proto ze pred vymenou za mobil to nedelalo...
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#7 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od kwiko »

co tak kalibracia cez vidu?

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#8 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od Kuko28 »

tož problém se stále vrací - hlásí to po cca 10min jízdy nízkou hladinu oleje, která je přitom stabilně mezi ryskami...

už jsem konzultoval i svého dvorního mechanika, který též jako hlavního vinníka tipuje nějaké čidlo/snímač

teď je otázka, co s tím?

1. má ta hláška nějaký vlyv na zbytek chodu motoru? jestli mi třeba jednoho dne nezablokuje z "bezpečnostních" důvodu auto a basta

2. dá se to diagnostikovat - určit přesně které čidlo/snímač blbne, abych nekupoval eventuelně drahé ND systémem pokus/omyl

3. je tam jen tenhle šíleně drahý snímač http://www.dily-volvo.cz/Volvo-1/V70-XC70-01-07/Motor-V70-XC70-01-07/Olejovy-obeh/Snimac-hladiny-oleje.html, nebo ještě i něco dalšího?

díky
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#9 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od kwiko »

no teraz kukam ze mas este starsi kusok, tam by si snimac hladiny nemal mat vobec, iba snimac tlaku oleja.

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#10 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od Kuko28 »

ok, len pre info, je to sice ročník 2004, ale už MY05 - aj tak platí, že tam neni čidlo hladiny oleja?

a snímač tlaku som vobec nenašiel, len "spínač tlaku", ale jeden je za 700 a druhý za 180

http://www.dily-volvo.cz/Volvo-1/V70-XC70-01-07/Motor-V70-XC70-01-07/Olejovy-obeh/Spinac-tlaku-oleje-1-1.html

http://www.dily-volvo.cz/Volvo-1/V70-XC70-01-07/Motor-V70-XC70-01-07/Olejovy-obeh/Spinac-tlaku-oleje.html

za 180Kč by som to kludne riskol vymenit, ale keby diagnostika (a to práve zatial neviem či je toho schopná) určila kontrétneho vinníka hlášky, tak by to bolo asi účinnejšie
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#11 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od kwiko »

odnes to k volvomechanikovi. V prahe ich mas niekolko, od autorizivanych po garazovych, a myslim ze kazdeho to bude zaujimat.

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#12 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od Kuko28 »

Volvo mechanici majú práce až nad hlavu, takže na podobné blbosti vačšinou čas nemajú :green:

na začiatok som chcel len vedieť, či diagnostika vobec má šancu poznať vinníka, ale asi to proste budem musieť skúsiť
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#13 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od kwiko »

praca ako kazda ina, urcite si na teba a kratku obhliadku cas najdu. Sa mi to zda lepsie riesenie ako kupovat nejake cidla, ked ani nevies ci su na tvoje auto.

GDPR_user

#14 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od GDPR_user »

kwiko píše:praca ako kazda ina, urcite si na teba a kratku obhliadku cas najdu. Sa mi to zda lepsie riesenie ako kupovat nejake cidla, ked ani nevies ci su na tvoje auto.
Lepší řešení pak bude vyměnit celý motor.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#15 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od kwiko »

naprikad Obrázek
Obrázek

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#16 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od Kuko28 »

zmestí sa tam V8? keď už meniť, tak poriadne :D
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#17 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od ksw »

Kuko, sice Ti nepomůžu, ale nastíním, jak se dobírám k informacím, ať mám přehled "co a jak a nejlevněji"
takže nejspíš vyrábí zde : neznám však tvé OEM

http://www.hella.com/MicroSite/soe/sites/default/files/articles/pdf/KI_Niveausensoren_PL.pdf
*** část překladu níže,
nejvíce infa však dostaneš z německé wikipedie ta T 4ka,
abys pochopil, že není jednoduché ani pro mechaniky ze značk. servisů diagnostikovat závadu,
obzvláště u starších vozidel, poněvadž podmínkou diagnostiky je kvalitní napojení čidel
na CAN-bus, což bývá problém , v podstatě naprosto průchodná cesta až do čidla od řídicí jednotky.

k infu jak to pracuje jsem se dostal až sem, i když to je jiná značka, princip je stejný

http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G266_%28%C3%96lstand/%C3%96ltemperatur%29






http://www.t4-wiki.de/wiki/Wartungsintervallverl%C3%A4ngerung

a heslo pro dohledání infa
https://www.google.cz/search?q=funktion+%C3%B6lsenzor&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a&channel=np&source=hp&gfe_rd=cr&ei=cF1PVKPfE4OB7QbbooDgDw

zde skoro konkrétní čidlo, ale je to omezeno motorizací**
http://www.draken.com.pl/volvo/uklad-smarowania/4509-czujnik-poziomu-oleju-volvo-c30-c70-ii-s40ii-v50-s60-ii-s80-ii-v40-ii-v60-v70-iii-xc60-.html

což dokladují** němci zde na volva
https://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/motor/oelkreislauf/schalter-sensor/sensor-motoroelstand/1038308/

a zde mám torzo strojového překladu co uvádí Hella.pl
https://translate.google.cz/?hl=cs&tab=wT#pl/cs/Czujnik%20poziomu%20oleju%20C30%2C%0ACZUJNIK%20UDERZENIOWY%0ASPOS%C3%93B%20DZIA%C5%81ANIA%0Azujniki%20olejowe%20polepszaj%C4%85%20og%C3%B3ln%C4%85%20wydajno%C5%9B%C4%87%20paliwa%0Ai%20gwarantuj%C4%85%20odpowiednie%20w%C5%82a%C5%9Bciwo%C5%9Bci%20oleju%20silnikowego%0Aw%20r%C3%B3%C5%BCnych%20sytuacjach.%20Nowoczesne%20systemy%20zarz%C4%85dzania%0Aolejem%20silnikowym%20w%20czasie%20rzeczywistym%20dostarczaj%C4%85%0Ainformacje%20umo%C5%BCliwiaj%C4%85ce%20obni%C5%BCenie%20og%C3%B3lnych%20koszt%C3%B3w%0Aeksploatacji%20%28np.%20wyd%C5%82u%C5%BCenie%20okres%C3%B3w%20wymiany%20oleju%2C%0Azmniejszenie%20zu%C5%BCycia%20paliwa%29.%20Je%C5%BCeli%20na%20przyk%C5%82ad%20poziom%0Aoleju%20spadnie%20poni%C5%BCej%20krytycznej%20warto%C5%9Bci%20granicznej%20lub%0Agdy%20temperatura%20oleju%20jest%20bardzo%20wysoka%2C%20czujnik%20wysy%C5%82a%0Aodpowiedni%20sygna%C5%82%20ostrzegawczy%2C%20dzi%C4%99ki%20czemu%20kierowca%20mo%C5%BCe%0Aodpowiednio%20wcze%C5%9Bnie%20zareagowa%C4%87.%20Dlatego%20firma%20HELLA%0Aintegruje%20swoj%C4%85%20technologi%C4%99%20Multi-Chip-Modul%20%28MCM%29%20we%0Awszystkich%20modelach%20czujnik%C3%B3w%20olejowych.%0ADodatkowo%20do%20podstawowych%20zastosowa%C5%84%20w%20dziedzinie%0Azarz%C4%85dzania%20olejem%2C%20obejmuj%C4%85cych%20mi%C4%99dzy%20innymi%0Amonitorowanie%20ci%C5%9Bnienia%20oleju%20i%20temperatury%2C%20firma%20HELLA%0Azaprojektowa%C5%82a%20czujnik%20wielofunkcyjny.%20Spe%C5%82nia%20on%20obie%0Apodstawowe%20funkcje%20rejestrowania%20temperatury%20paliwa%0Ai%20ci%C5%9Bnienia%20w%20tym%20samym%20miejscu%20monta%C5%BCu%20oraz%2C%20opcjonalnie%2C%0Arejestruje%20st%C4%99%C5%BCenie%20etanolu.%20Ta%20innowacyjna%20koncepcja%0Aminimalizuje%20koszty%20monta%C5%BCu%20i%20opakowania%20oraz%20poprawia%0Aog%C3%B3ln%C4%85%20funkcjonalno%C5%9B%C4%87%20i%20wytrzyma%C5%82o%C5%9B%C4%87.%0AOpr%C3%B3cz%20pracy%20nad%20rozwojem%20produkt%C3%B3w%2C%20firma%20HELLA%0Akoncentruje%20si%C4%99%20tak%C5%BCe%20na%20mo%C5%BCliwych%20zastosowaniach%20czujnika%0Aw%20og%C3%B3lnym%20systemie%20pojazdu.%20Jednym%20z%20najwa%C5%BCniejszych%0Aaspekt%C3%B3w%20pozwalaj%C4%85cych%20firmie%20HELLA%20wzmocni%C4%87%20swoj%C4%85%0Apozycj%C4%99%20lidera%20na%20rynku%20w%20dziedzinie%20czujnik%C3%B3w%20olejowych%20jest%0Awsparcie%20ze%20strony%20klient%C3%B3w%20przy%20aktualnym%20projektowaniu%0Atego%20systemu.%20Dzi%C4%99ki%20obecnym%20na%20ca%C5%82ym%20%C5%9Bwiecie%20o%C5%9Brodkom%0Aprojektowania%20i%20dystrybucji%20firmy%20HELLA%20mo%C5%BCliwa%20jest%20%C5%9Bcis%C5%82a%0Awsp%C3%B3%C5%82praca%20z%20klientami%2C%20pocz%C4%85wszy%20od%20fazy%20projektowania%20a%C5%BC%0Ado%20etapu%20produkcji%20seryjnej.%20Wi%C4%99kszo%C5%9B%C4%87%20prac%20rozwojowych%20jest%0Aprzy%20tym%20prowadzona%20w%20Niemcze


a na závěr zadávám oem**** číslo do googlu pro výhodnou cenu, pochopitelně pro mne
****tentokrát ho máš u jednotlivé značky výrobce vozu viz Hella.pl v .pdf formátu

https://www.google.cz/search?q=31272687&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a&channel=np&source=hp&gfe_rd=cr&ei=w2tPVM_SCMbo7Aa3zIHoCA
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#18 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od ksw »

_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#19 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od Kuko28 »

dík, sice jsem z toho moc jako netechnik nepobral, akorát to vypadá skutečně na ten snímač hladiny, co zase kolega výše tvrdí, že bych tam vůbec neměl mít...

takže na to půjdu po staru a objednám se k odborníkům na diagnostiku 8)
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#20 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od Kuko28 »

Abychom tuto kauzu uzavřeli, popíšu co se stalo a jak se to "vyřešilo"

- nízká hladina oleje byla palubním PC signalizována už od reálné hladiny na měrce cca v půli mezi MIN-MAX
- diagnostika nic neukázala
- olej pak trochu klesl k poslednímu stupínku před MIN
- dolito cca 0,5l oleje, hláška nadále trvá
- kvůli focení pro pojišťovnu se sundával zadní nárazník a v rámci této srandy se odpojila baterka
- hláška se po opětovné zapojení baterky přestala objevovat
- prověření diagnostikou, znova nic

otázka na zkušené diagnostiky, elektrikáře, mistry - jak je možné, že se objeví chybová hláška na palubním PC a přitom na diagnostice ne? Opačně bych to chápal, ale toto?

diagnostika byla samozřejmě origo
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Chase
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2429
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno - střed
Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
Organizer x 3
Kontaktovat uživatele:

#21 Nízká hladina oleje - palubní PC vs realita

Příspěvek od Chase »

OT: Když ti ohledně stejného problému řeknu zkušenosti ze Superba. VAG (diagnostika pro koncern) třeba hlášku o nízké hladině oleje vůbec neregistruje, pokud se nejedná o kriticky nízkou hladinu. Tj. Pokud se nerozsvítí červená kontrolka a nehrozí už zadření motoru. Na rekalibraci zmatených čidel vykazujících náhodné závady ( až sem se vždycky musel smát, jak časté to u koncernových vozů je) i výrobce doporučuje odpojení baterie na minimálně 20 minut.... :D :D Takže bůh ví, jestli to u Volba neni to stejný :)
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“