Lepší výklad bych nikde na netu nenašel, díky za objasněníUrvanej píše:Koukni na to takhle. Motor je projektovaný (síla stěn, kanály mazací, chladicí...) na plácnu 140kW. kvůli rezervě na vady výroby se motor sw "naladí" na 100kW. No a ten machr s kouzelnou krabičkou a "úkor" spotřeby.
Toto je velmi zjednodušující výklad....
Chiptuning
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 42
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V50 2.0D 2006
#26 Chiptuning
_________________
Volvo V50 2.0D '06
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )[/b]
Volvo V50 2.0D '06
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )[/b]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#27 Chiptuning
Nick_Slaughter píše:Lepší výklad bych nikde na netu nenašel, díky za objasněníUrvanej píše:Koukni na to takhle. Motor je projektovaný (síla stěn, kanály mazací, chladicí...) na plácnu 140kW. kvůli rezervě na vady výroby se motor sw "naladí" na 100kW. No a ten machr s kouzelnou krabičkou a "úkor" spotřeby.
Toto je velmi zjednodušující výklad....
Je to jednoduchý. Inženýři hledají nejlepší poměr cena/výkon/životnost.
Dáš si chip, auto to sice vydrží, ale snižuje se ti životnost, ale ne za každou cenu. Auto ti může vydržet déle, než někomu, kdo chip nemá. Nicméně ze statistického hlediska je větší šance, že se posere tobě, než tomu kdo ten chip nemá
Nejslabší konstrukční článek vozidla má faktor bezpečnosti 1,3. Nachipuj to a máš faktor bezpečnosti 1,1 např. Asi tak, si neměl konstrukci strojů a stojních dílů ve škole?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#28 Chiptuning
Zajimavy jak protichudnej muze bejt (pro ruzny lidi) vyklad slova vrakmot píše:Někdo má 20 let starý vrak a šperkuje ho, ladí, dává do něj to nejlepší ..
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4156
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#29 Chiptuning
Dodal bych, že v těch starých krámech se ty rezervy ve výkonu a v dimenzování mechanických součástí hledají mnohem snáz než třeba v 1.4 motoru kterej má 180 koní a ještě spoustu kurvítek aby aspoň budil dojem že za ideálních podmínek dosáhne hodnoty gramů CO2 na kilometr po který bruselský teoretici tolik dupou.
#30 Chiptuning
Kluci,díky že reagujete a děkuji za zajímavé názory. Jenom mě to zajímalo jako lajka . Nic s motorem dělat nebudu. Jsem spokojen. Proč jsem toto téma založil bylo proto, že jsem zde viděl V40 1.8 co mají 85kw a 1.8 co mají kolem 90kw.Mluvil jsem před školou s jednim tátou co dělá různé tuningy na různá auta a padla řeč i na motory. Viděl jsem pěkně upravený audy kterým právě přijel a ukazoval přídavné chlazení na turbo nebo co to bylo.Proto jsem tu hodil dotaz.
Kdosi tu hodil do placu i nějaký tablety do nádrže.Pamatuji se že to někdo vychvaloval.Prej mu to vyčistilo trysky atd. Když byl na technické tak měl dobrý výsledky jako kdyby měl novéj motor a že i nějakej ten 0,5L to ušetřilo na 100km.
Kdosi tu hodil do placu i nějaký tablety do nádrže.Pamatuji se že to někdo vychvaloval.Prej mu to vyčistilo trysky atd. Když byl na technické tak měl dobrý výsledky jako kdyby měl novéj motor a že i nějakej ten 0,5L to ušetřilo na 100km.
_________________
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
#31 Chiptuning
Tablety,sklenena koule a astar saran..
Ted vazne,vstriky se cisti jinak,a do nadrze bych nalil spis lepsi benzin.
Podival se jesli se motoru dobre dycha a jesli je dobre mazanej.
Ted vazne,vstriky se cisti jinak,a do nadrze bych nalil spis lepsi benzin.
Podival se jesli se motoru dobre dycha a jesli je dobre mazanej.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#32 Chiptuning
Taky uzivam, dve vzdy pred jizdou; ta ruzova vycisti hlavu mne a ta druha vstriky v motoru. Hlavne to nepoplest
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#34 Chiptuning
Souhlasím. Nachipovat 4litr se 100kw určitě není tak riskantní jako nachipovat 1.4 se 100kwdali píše:Dodal bych, že v těch starých krámech se ty rezervy ve výkonu a v dimenzování mechanických součástí hledají mnohem snáz než třeba v 1.4 motoru kterej má 180 koní a ještě spoustu kurvítek aby aspoň budil dojem že za ideálních podmínek dosáhne hodnoty gramů CO2 na kilometr po který bruselský teoretici tolik dupou.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#35 Chiptuning
kolik najezdíš ročně KM aby bylo zajímavé řešit úsporu 0,5l na sto?
jestli málo a často třeba po městě, tak je to skoro nedosažitelné - mě po městě spotřeba lítala klidně v rozmezí 1,5-2l. Chytneš zelenou vlnu a máš to supr, chytneš pár červených, ráno větší provoz a pár lidí pustíš na přechodu a jsi o 2l výš.
jestli jezdíš 30-40tis ročně a relativně stabilně (okresky-dálnice), pak už by se na tom dalo něco trhnout
a k tomu výkonu - ono často auta mají větší/menší výkon v reálu, než co stojí na papíře. na některém servru dělávají měření na brzdě a občas je to teda velice zajímavé.
jestli málo a často třeba po městě, tak je to skoro nedosažitelné - mě po městě spotřeba lítala klidně v rozmezí 1,5-2l. Chytneš zelenou vlnu a máš to supr, chytneš pár červených, ráno větší provoz a pár lidí pustíš na přechodu a jsi o 2l výš.
jestli jezdíš 30-40tis ročně a relativně stabilně (okresky-dálnice), pak už by se na tom dalo něco trhnout
a k tomu výkonu - ono často auta mají větší/menší výkon v reálu, než co stojí na papíře. na některém servru dělávají měření na brzdě a občas je to teda velice zajímavé.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 382
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: C70 T5 98´
#36 Chiptuning
Honit spotrebu čííípem je dle mého nazoru nesmysl. Uz ten nazev chipTUNING neznamena nizsi spotrebu ... a na atmosce bez zadnych dalsich uprav no nevim nevim, znamej dela ve firme skoda servis a majitel jezdi zavody dovrchu nejaky ale ve vysim levlu, uz to jsou FIA a mel ve svym Lotus evora skodovackou 1.8 20v bez turba ale mela 280 koniku ale jen chipem to nebylo
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5093
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#37 Chiptuning
Jenomže to tam z původního motoru moc nezůstalo...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#38 Chiptuning
Je až neuvěřitelný, co se nechá dokázat s bruskou a svářečkou, když to dělá někdo, kdo ví co dělá: leštěný kanály, slícovaný potrubí, těsnění a kanály v makovici... Taky jinej profil vačky, vyšší zdvih. No zkrátka omezit odpory na obou stranách a tomu přizpůsobit časování ventilů.
Jak už tu někde zaznělo, tak pro wow efekt se upravuje citlivost pedálu, aby to jako víc táhlo při míň sešlápnutym plynu, ale víc toho z atmosféry bez hw většinou nedostaneš. Pokud máš SW ovládanou škrtící klapku, tak by ještě šlo jí možná popustit odspoda víc, ale atmo prostě jen nasává vzduch a podle toho dává palivo, tam neni kde brát. A jak známo, kde nic neni, ani smrt nebere
Jak už tu někde zaznělo, tak pro wow efekt se upravuje citlivost pedálu, aby to jako víc táhlo při míň sešlápnutym plynu, ale víc toho z atmosféry bez hw většinou nedostaneš. Pokud máš SW ovládanou škrtící klapku, tak by ještě šlo jí možná popustit odspoda víc, ale atmo prostě jen nasává vzduch a podle toho dává palivo, tam neni kde brát. A jak známo, kde nic neni, ani smrt nebere
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 25 Odpovědi
- 6423 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od yanchi
-
- 5 Odpovědi
- 1738 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tymon
-
- 2 Odpovědi
- 564 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 3m3
-
- 9 Odpovědi
- 1498 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od agos
-
- 14 Odpovědi
- 1215 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ejdou Rotacak