XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#26 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od hajnej »

raolsa píše:Těsnění pod hlavu není drahé, ale oprava prasklé vložky (pokud to bude příčina) už vyjde na 100 kKč. :D
Ale ne. David Patočka prodává opravené bloky do 10tis Kč. Mrkněte na Bazoš.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#27 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od raolsa »

Jsi si jistý? Někde jsem tu viděl nabídku na opravenou hlavu na starou 120 kW D5 za 10 kKč.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#28 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od hajnej »

raolsa píše:Jsi si jistý? Někde jsem tu viděl nabídku na opravenou hlavu na starou 120 kW D5 za 10 kKč.
https://auto.bazos.cz/inzerat/104299094/Volvo-D5-opraveny-blok-motoru-praskla-vlozka.php
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#29 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od raolsa »

Aha, ale stejně je to jenom oprava jedné vložky za 7 kKč, nebo sestavení bloku za 17 kKč, ale kde máš vyndání motoru z auta, rozebrání, po opravě zase smontování motoru a jeho montáž zpět do auta + nějaké ty těsnění a cena najednou narůstá. No a když těch vložek bude v háji více tak se na těch 100 kKč dostaneš jak nic.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#30 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Zatím ho neděste, musí nejdříve vysledovat zda kapalina mizí i nadále po dolití či ne.
Jako jedna rada asi k nezaplacení. Pokud u studeného motoru je hladina v nádobce OK a hned po nastartování to napíše málo chadicí kapaliny, tak to vidím opravdu na těsnění pod hlavou. Pozná se to i podle natlakovaných hadic což u studeného motoru je nesmysl.
Jinak to, že po otevření víčka u teplého motoru hladina malinko vystoupá je normální. Normální není, pokud je hladina pod ryskou a po otevření vystoupá zpět na svoji hladinu.

Vím o čem mluvím, sám jsem si tím prošel. 3x test ta CO2 negativní a stejně to bylo fouklé.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#31 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od raolsa »

Víš co, musíme ho trošku postrašit, aby .u pak těch 10 kKč za výměnu těsnění s rovnáním bloku nepřipadalo tak moc. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#32 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od Jakub Svoboda »

No tak to přitlač, já před 3roky platil 38tis.
Rovnání bloku
rovnání hlavy + sedla atd.
těsnení - hlava, víko ventilů, svody, vstřiky atd...
rozvody + všechny řemeny a kladky
žhavicí svíčky
motorový olej + filtr
chladicí kapalina
práce
a ještě možná něco
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 322
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#33 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od papaya »

Potkalo nás to samé. Nech si za 650 udělat v autorizaku, na počkání, test na spaliny, ať víš na čem seš. Srovnat hlavu+ vše co k tomu patří je cca 7,5 tis. + těsnění + práce. Oprava vložky je cca 4,5 tis za novou vložku + cena za práci, tj vyndani motoru a zpět. - tady to bude dražší. S tim uděláš rovozdy, pumpu, možná hadice, olej.... Buď jsi v tom za dvacet nebo za šedesát a vic. Já nechal prevlozkovat cely blok. ;-).
Od te doby najeto 10/15 tis s chipem od včs a pohoda.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#34 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od Romulusw »

papaya píše:Potkalo nás to samé. Nech si za 650 udělat v autorizaku, na počkání, test na spaliny, ať víš na čem seš.

Nebo si kup za 500,- tohle - https://eshop.wuerth.cz/Kategorie-produktu/Testovaci-kapalina-CO2/31463009050301.cyid/3146.cgid/cs/CZ/CZK/?CatalogCategoryRef=31463009050301%40WuerthGroup-Wuerth-3146&CampaignName=SR001&SelectedFilterAttribut=%255B%255D

a udělej si ten test sám a ještě ti zbyde pro půl vesnice :-)

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#35 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od raolsa »

Kapalina je ti k prdu, když k tomu nemáš mašinku. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#36 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od Romulusw »

"Mašinku" si z hadičky, balonku, malé petky a špuntu vyrobím za 15 minut :-D

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#37 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od David Patočka »

Opakuji pro všechny:
Krok číslo jedna : změřit CO2 v chladící kapalině.
Pokud tam je, musí hlava dolu.
Po demontování hlavně pečlivě prozkoumat vložky válců, když přehlídnete prasklinu, je celá práce s těsněním a rovnáním
hlavy celkem zbytečná.
Následně musí blok ven, a vyměnit vložku 3, příp. i 4 válce. Ty praskají nejčastěji.

Pokud tam CO2 není, tak si prosím pěkně namontujte chybějící hadičku od chladiče do expanzní nádobky, kterou
výrobce od roku 2011 odstranil z důvodu úspory materiálu.
Máte totiž v chladiči vzduchovou kapsu, která dělá problém s hladinou chladící kapaliny.
Následně doporučuji nové víčko exp. nádobky- originál !!!! ne čínské za 160 kč.

A máte to opravený.

A ještě k cenám.
Pokud přinesete úplně holý blok motoru, umytý a s jednou prasklou vložkou, tak je cena 6850,- bez dph,
což zahrnuje výrobu jedné vložky, odvrtání a přelisování vložky a následné broušení bloku.

Pokud donesete celý motor bez hlavy, tak je tam veškerá práce - rozebrat, mytí, materiál - jedna vložka, gufera, těsnění, kompletace s původními komponenty, tmel, odmašťovadlo, okroužky.........a to je za 17 000,- bez dph.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#38 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od raolsa »

Přesně takhle jsem to pochopil. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#39 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od shalibaba »

Presne jak pise David. Take mne to pred nedavnem vydesilo, hlaska se objevila pri opravdu prudkem zabrzdeni. Hadicka z AV dilu za par korun, dolito cca pul litru kapaliny a od te doby klid. Presto hladinu radeji casto kontroluji.
Samozrejme, zkontrolovat, zda system netlakuje - jestli nejsou tvrde hadice, to by pak mohlo byt spatne vicko anebo vyse popisovane mozne scenare.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 306
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#40 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od ivanvanata »

tohle ale dělá i vadné víčko na expanzní nádobce...osobní zkušenost. pokud CO ve vodě pak bych dal těsnění a vidělo by se...

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#41 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od David Patočka »

Tak si tam dejte víčko, a uvidí se.
Potom si tam doplňte tu chybějící trubičku k expanzce, a uvidí se.....
A nakonec když je sundaná hlava, tak se prostě budete muset ohnout k tomu bloku, a podívat se,
zda není prasklina ve vložce, protože zkoušet jen těsnění je ve většině případů hromada vyhozených peněz a spousta hodin práce u dvouturba ......na prd.

Zde odkaz s fotkami , ale já si myslím, že bude určitě jistější si koupit opravený motor za 190 tis. přímo od výrobce.

https://auto.bazos.cz/inzerat/104299094/Volvo-D5-opraveny-blok-motoru-praskla-vlozka.php

A navíc je zvláštní, že vždycky praskla vložka u motorů kolem 100tis. km, kde byla použita červená chladící kapalina.
To je zase moje osobní zkušenost, ale proč to tak je ????
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#42 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Pane Patočka - mám červenou chladicí kapalinu, i podle tabulek Volva pro MY2010 D5 151kW se dávala. Před 35tis naštěstí fouklo jen těsnění pod hlavou a bylo najeto 165tis. Takže má otázka zní, mohu místo té červené s klidným svědomím nalít origo Volvo zelenou ??????
Protože už jsem právě někde na fóru pochytil problémy v souvislosti s červenou.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#43 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od shalibaba »

Jakube, a nemohla to být G12? Co vím, tak tyto kapaliny dost nechutně reagovaly s těsněním. Proto např. koncern začal dělat G13, ostatní např. G12+ (G12++) apod?

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#44 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Nevím, ale zelená se mi líbí prostě více. Nicméně bych rád věděl, zda ji mohu po proplachu destilkou bezpečně nalít, či ne.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#45 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od Zajsoft »

Urcite ne destilkou... Vodou z vodovodu. Destilka je hnus "fialovej", kterej rozhodne do chladici soustavy nepatri!
Moderni(takze tak od roku 90-00) chladici kapaliny, obsahujou mrte antikoroznich prisad.
Destilka sama o sobe je "hladova", takze ty mineraly o ktere prisla pri destilaci, se znazi do sebe natahnout zpet.
Pokud clovek neni hovado a meni v nejakem rozumnem intervalu napln chladiciho okruhu, tak se rezateni zrovna bat nemusi...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#46 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak proč se tedy chladicí kapaliny mají ředit destilkou?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

PINĎABC
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#47 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od PINĎABC »

Když mi naposledy v autorizaku měnili chladící kapalinu řekli že můžu v případě potřeby dolít obyčejnou vodou.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#48 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od shalibaba »

Akorát je rozdíl voda z vodovodu na různých místech republiky. To co např. nám teče z vodovodu bych asi do chladiče nikdy nedal - po umytí auta, pokud vodu hned nesetřu, tak po uschnutí vzniknou ošklivé bílé skvrny, které jdou blbě dolů, kohoutky a sprcha každou chvíli zalepená tvrdým bílým hnusem. I kapalinu do ostřikovačů ředím destilkou, abych nemusel čistit trysky. Do chladiče já používám převařenou destilku a měním jednou za tři roky. (jak modrou/zelenou, tak i červenou/růžovou G13 u koncernu).

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#49 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od peter cz »

Přesně a to tady máme vodu ještě poměrně dobrou. Do auta zásadně destilku, z kohoutku jen v případě nouze.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#50 XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny

Příspěvek od shalibaba »

Také z Nýrské přehrady?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“